TİYATRODA(NATYA SHASTRA) FARKLI YÜRÜYÜŞLER* Yrd.Doç.Dr. Özand Gönülal

 

TİYATRODA(NATYA SHASTRA) FARKLI YÜRÜYÜŞLER*                                  Yrd.Doç.Dr. Özand Gönülal

(Natyashastra; Yazarlığı efsanevi bilge Bharata'ya atfedilen, ikinci yüzyılda yazılmış gösteri sanatları için kuralcı el kitabı (shastra). Metin, üç ana performans formunun her yönünü detaylandıran otuz yedi bölüme ayrılmıştır: müzik, drama ve dans (hem müziği hem de dramayı birleştiren). Metnin bazı bölümleri estetiğe ve şiire ayrılmış olup, sanatın takdiri için doğru atmosferi yaratmaya ve aktarmaya yardımcı olmaktadır. Metnin diğer bölümleri sahnenin inşası gibi somut, pratik konuları tartışıyor. Metin bu üç gösteri sanatı için hala bir otoritedir ancak dans için özellikle önemlidir.Hint dansında bulunan pozisyonların ve jestlerin çoğu ilk olarak bu metinde kodlanmıştır. Natyashastra, "halk" dansından ziyade "klasik" dans olduğunu iddia eden herhangi bir dans formu için nihai otorite olmaya devam etmektedir.)

 

Mandalaların bir kişi tarafından oluşumu hakkında çok şey Cari Sistemlerinin (cari-vyayama) birleşimi. Ben burada olacağım... farklı durumlara uygun Yürüyüşleri tanımladıktan sonra [bir oyundaki] karakterler.

Dramatis kişiliğinin girişi

Upavahana'dan sonra davullar eşliğinde Kalas gözlemlenerek diğer müzik aletleri icra edilmiştir. Marga'ya [içinde benimsenen] ve Dhruva'lara [söylenecek] uygun Dramatis Personae'nin girişinde başladı ve perde aralandı; oyunu geliştirecek aktörler [Bir oyunun] çeşitli öğelerindeki duygular girilmelidir (lit.sahneye girmek için yapılmıştır).

Girişte üstün ve orta düzey karakterler için duruş

Üstün ve orta tipte karakterler söz konusu olduğunda [oyuncu] Vaisnava Sthana'yı üstlenmeli; göğsü kaldırılmış; Sama ve Caturasra; omuzları rahat ve pek fazla kaldırılmamış; boynu bir tavus kuşununki kadar zarif; boynu ise bir tavus kuşununki kadar zarif olmalı. omuzlar kulaklar hariç sekiz Angula; çene göğüs dışında dört Angula ve iki el (sağ ve sol) sırasıyla göbek deliğinde ve sol belde.

Ayaklarının aralığı

 [Yukarıda anlatılan duruşta] [oyuncunun] iki ayağı arasındaki mesafe iki buçuk talas olmalıdır. Adımlar

"Yürüyüş kişiye; Sentimout'a; duruma; yere ve duruma göre belirlenmelidir".Görünüşe göre upavahana; daha sonra onun yerine benimsenen upo/iana(Pkt)'yi doğurdu; upohana için Alacağı elin ölçüsüne göre dört veya iki Talas veya bir Tala genişliğinde olmalıdır.Tanrılar ve krallar [gibi karakterler] söz konusu olduğunda basamaklar dört Talas genişliğinde; ortadaki [karakter tipinde] iki T.Ja ve aşağı tipteki kadınlar ve kişiler için bir genişliğe kadar olmalıdır.

Adımlarının timo'su

[Ve adımlar için gereken süre] yalnızca dört veya iki Kalas veya bir Kalfi olmalıdır. Üstün [karakterlerin] [adımları] dört Kalas almalıdır; orta tiptekiler iki Kalas ve alt tiptekiler yalnızca bir Kala almalıdır.

Yürüyüşlerinin temposu

Tiyatro sanatında uzman bir kişi; yürüyüşe (farklı karakterlerdeki) doğasına göre yavaş; orta ve hızlı olmak üzere üç çeşit tempo uygulamalıdır.Üstün [karakterlerin] Yürüyüşü yavaş olmalı; orta seviye [karakterlerin] orta [tempolu olmalı]; alt düzey [karakterlerin] Yürüyüşü ise hızlı ve bol olmalıdır. [Böylece] üç tempo [farklı karakterlerin] ruhuna göre uygulanmalıdır.[Adımların] zamanlaması ve temposu ile ilgili kurallar hakkında bu kadar çok şey var; günahsızlar; şimdi [farklı karakterlere uygun] adımların atılma şeklini dinleyin.

Doğal  Yürüyüş

Doğal [Yürüyüşünde] üstün bir [karakter] dizini bel hizasına kadar kaldırmaktır ve Ciiris'in dövüşte kullanılması durumunda aynı şey (yani diz) yukarı kaldırılmalıdır. göğüs yüksekliği.Parsvakriinta Carl'ın zarif adımlarıyla ve enstrümantal müzik eşliğinde beş üniformalı gitmeli Sahnenin köşesine doğru adım atmalı ve ardından önce sol ayağını; ardından sağ ayağını öne çıkararak Suci Carl'da hareket etmelidir. Daha sonra dönerek; [sahnenin] ikinci köşesine doğru [beş benzer adım] gitmeli ve ardından önce sol ayağını; ardından sağ ayağını öne çıkararak Suci Cari'de hareket etmelidir. Bir dahaki sefere [tekrar dönüp] müzik enstrümanlarına doğru [beş benzer adım] gitmeli ve sonra önce sol ayağını; sonra sağ ayağını öne koyarak tekrar Suci Cari'de hareket etmelidir. Böylece hareketi yirmi on adımdan oluşacaktır.Dikdörtgen bir sahnede oyuncu (hhnrata) ayrıntılı ayak hareketleri yapmalıdır (ayak adımlarıyla gelip gitme); ancak kare ve üçgen sahnelerde bu tür hareketler sırasıyla Caturasra ve Tryasra türlerinde olmalıdır. [Bir karakter] eşitleriyle birlikte yürürken; • [Yürüyüşünün] temposu [kendi derecesine göre] dört veya iki Kalas veya bir Kala olacaktır.Ancak herhangi biri orta ve aşağı tipteki kişiler eşliğinde yürürken [grubun Yürüyüşünün temposu] dört ve iki Kalas ve bir Kala cinsinden olacaktır.Bilge aktörler; tanrılar; Danavas Pannagas (Naga); Yaksas; krallar ve Raksasas söz konusu olduğunda basamakları dört Talas genişliğinde yapmalıdır.Cennetin tüm [diğer] sakinleri 1 orta [genişlikte] basamaklara sahip olacak. Ama aralarında kibirli olanların 2 tanrıların yürüyüşüne benzer bir yürüyüşleri olmalıdır.Sukfi ehli derken devadulalar kastedilmektedir

Kralların yürüyüşü

Bilgelerin sorusu:

Krallar insandır; neden tanrıların yürüyüşüne benzer bir yürüyüşe sahip olsunlar?" (Cevap olarak) denilir ki; "Neden kralların yürüyüşleri bunlara (yani tanrılara) uygun olmasın? Dramada karakterler [üç türdendir; yani] ilahi; seraidivine (lafzen ilahi-insan) ve insan. Bunlardan tanrıların doğası ilahi; kralların doğası yarı tanrısal; diğerlerinin doğası ise halk tarafından insan olarak bilinmektedir. Çünkü Vedalar ve Vedanta'da (Upanişad)1 kralların; [farklı] tanrıların parçalarından oluştuğu (lit. doğmuş) olduğu anlatılmıştır. Dolayısıyla kralların tanrıları taklit etmelerinde hiçbir kusur olamaz."

Sıradan yürüyüşte Yürüyüş kuralı budur; ancak acele; delilik ve öfke durumlarında Yürüyüş için ölçüye ilişkin kural uygulanmaz.

Özel koşullar altında yürüyüş

[Bu durumlarda] oyun yapımcıları; üstün; orta ve aşağı tüm farklı karakterlere; kendi özel durumlarına göre değiştirilen Yürüyüşleri uygulayacaktır.Yürüyüşleri şu uzunlukta olmalıdır: Dört Kalas'ın yarısı veya bunun yarısı (yani iki Kalas); normal olanların dışındaki koşullara ulaşmada.[Yürüyüşlerinin zamanlamasına göre farklı karakterlerin göreceli konumu aşağıdaki gibidir]: Üstün bir [karakter] dört Kalas'lık bir Yürüyüşe sahip olurken; ortadaki bir [karakter] iki Kalas'lık bir Yürüyüşe sahip olacaktır. bir KalS'ın daha düşük bir [karakterini] tanımlayın.Orta halli bir karakter Kala'nın Yürüyüşüne sahip olduğunda; aşağı düzeydeki bir karakter yarım Kala'ya sahip değildir. Bu nedenle Kalas'ın (özel koşullar altında farklı Yürüyüşlerde) redaksiyonu yapılmalıdır.Üstün kişilerin Yürüyüşü orta seviye tipin yürüyüşüne uygulanmayacaktır ve orta seviye karakterlerin Yürüyüşü alt tipin yürüyüşüne uygulanmayacaktır.

Özel koşullar altında Yürüyüş Temposu

Ateş; açlık; yorgunluk; çile; [aşırı] terör; ikiyüzlülük; tedirginlik; aşk (ayrılık içinde); üzüntü ve hastaların yürüyüşleri nedeniyle oluşan bir kriz durumunda Yürüyüşün yavaş tempoda ve daha uzun sürmesi gerekir. ; dört Kalas'tan fazla. Ancak kaygı durumunda Yürüyüş dört Kalas'tan oluşmalıdır Gizli (huzursuz) aşk; panik; korku; tedirginlik; sevinç; aceleci hareket etme; hoş karşılanmayan haber duyma; kibir veya hakaret; kötü niyetli nesnelerin görülmesi; acil çalışma; sıkıntı; düşman arayışı; suçlunun kovalanması ve Vahşi bir hayvan tarafından takip edilen bilge [aktör]; iki Kalas'lık (süreli) adımlarla Yürüyüşe sahip olmalıdır.

Erotik Duyguda Yürüyüş

Sıradan sevişmedeki yürüyüş zarif olmalıdır. ; dişi Elçi yolu göstererek sahneye girecektir. Siica  aracılığıyla kendi payına düşeni (lafzen oyunla bağlantılı anlamında) oynamalıdır. Onu güzel elbiseler;güzel kokular;süs eşyaları  ve hoş kokulu çeşitli çiçeklerden oluşan çelenklerle süsleyin. Atikranta Cari'de zarif adımlarla yürümeli; uzuvları Sausthava'ya sahip olmalı; uygun tempo ve Tftla ile hareket etmelidir. Elleri daima ayakları takip etmelidir. Birincisi; ikincisinin düşmesiyle birlikte yükselmeli ve ikincisinin yükselmesiyle birlikte; birincisi de düşmelidir (tam tersi). Şimdi gizli aşk durumunda Yürüyüş'ü dinleyin. Aşık; hizmetkarlarını kovduktan sonra yürüyecek O gece] rehber olarak kadın elçiyle birlikte. Lambayı söndürecek. Ho; günün şartlarına uygun kıyafetler giymeli ve tuvaletini özenle yapmamalıdır. Gizli sevişirken kişinin yavaş ve sessiz adımlarla yürümesi ve sürekli olarak seslerden dolayı etrafına bakması; vücudunun titremesi ve sendeleyerek yürümesi gerekir.

Korkunç Duygu İçinde Yürümek

Korkunç Duygu'da [Yürüyüşü tedavi ederken] yalnızca Daityalar; Raksasalar ve Nagalar hakkında konuşacağım. Brahminlerde Korkunç Duygu sadece onların durumunda hakimdir. Ve bu Korkunç Duygu üç çeşittir; yani. Makyajı berbat; uzuvları berbat ve doğası gereği berbat. Korkunç'un makyajlı [bir örneği]; vücudundan kan damlayan; ağzı onunla nemlendirilmiş ve parçalanmış bir [Raksasa]'dır. elinde et. Uzuvlardaki Korkunç'un bir örneği; olağanüstü bir fiziksel çerçeveye; birçok kafaya ve çeşitli türde silahlar tutan birçok ellere sahip çok uzun bir [Raksasa] 'dır. Ve doğası gereği Korkunç'un bir örneği; kırmızı gözlü; sarımsı saçlı; siyah tenli ve kaba sesli; her zaman [başkalarını] azarlayan ve ayakları dört Tiila aralıklı duran ve dört Tiila genişliğinde adım atan bir kişidir. Onlara benzeyen [karakterlerin] sahip olması gereken Yürüyüş budur.

İğrenç Duygu İçinde Yürümek

Ya ölü yakma yeri olan ya da [orada meydana gelen] bir savaş nedeniyle korkunç bir yer olan yerde [yürüyen bir kişinin] Yürüyüşü; İğrenç Duygu ile bağlantılı olarak hareket etmek için kullanılmalıdır. EdakakriditS Cari'de hızlı bir şekilde art arda birbirine yakın ve bazen birbirinden geniş bir şekilde düşen ayaklar; ellerin onları takip etmesi; İğrenç Duygudaki Yürüyüşü oluşturacaktır.

Kahramanlık Duygusu İçinde Yürümek

Kahramanlık Duygusu'ndaki Yürüyüş; çeşitli Caris'lerdeki hızlı adımlardan oluşmalıdır.Zihinsel heyecan durumunda Yürüyüş; Parsvakranta; Aviddha ve Sucl Cans'taki uygun Kala ve Tala'nın (halo) ayak seslerinden oluşmalıdır.

Muhteşem ve Komik Duygularda Yürüyüş

Bunlar üstün karakterler için öngörülen Yürüyüşlerdir. Şimdi orta ve alt düzeydeki karakterler için Yürüyüşü anlatacağım. Şaşkınlık ve sevinç içinde her yöne hızlı ve kısa adımlar atacak; kahkaha atarken de bu ve buna benzer ayak hareketleri yapacaklardır.

Acıklı Duygu İçinde Yürümek

Acıklı Duygudaki Yürüyüş; yavaş tempoda olmalı ve gözyaşlarıyla dolu gözlerle; sarkık uzuvlarla; yukarı aşağı kollarla ve yüksek sesle ağlamayla bağlantılı olmalıdır. Bu yürüyüş sayesinde aynı zamanda bir buçuk kat daha fazla Kalas içerecek ve tekrarlanan ayak hareketleri (aynı türden) yapılacaktır. Bu [Yürüyüş] aynı zamanda kadınlar ve aşağı tipteki kişiler için de kullanılacaktır.

[Acıklı Duygu ile bağlantılı olarak] üstün karakterler sabırlı; ağlamaklı; derin içler çeken ve yukarıya bakan kişiler olmalı ve [Yürüyüşleri bu koşullara uygun olarak] hiçbir [düzenli] ölçüye sahip olmamalı ve [olmamalıdırlar] Sausthava (bedenin). Sevdiklerinin ve yakınlarının ölmesi halinde; üzüntüyle göğsü üzerine eğilmeleri; acıdan baygın hale gelmeleri ve ayakları fazla yüksekte yürümemeleri gerekir. Çok fazla dövüldüğünde omuz ve kollar sarkmalı ve tüm vücut dengesiz hale getirilmeli (döndürülmeli) ve ölçülü adımlarla yürümeli.Kadınlara ve aşağı tipteki kişilere; soğuktan etkilendiklerinde veya sağanak sağanak yağışa maruz kaldıklarında [özel] bir Yürüyüş atanacaktır. [Böyle bir durumda] onlar Bütün uzuvlarını bir araya getirirler; şiddetli bir şekilde titrerler; iki ellerini göğüslerinin üzerine koyarlar; vücutlarını bükerler; dişleri takırdar; dudakları zonklar ve çeneleri titrer ve bir soğuk krizini temsil eder. Yürüyüş yavaş olmalıdır.

Korkunç Duygu İçinde Yürümek

 Korkunç [Duygu] konusunda uzmanlar; ruh hali eksik olan alt tipteki kadınların ve erkeklerin Yürüyüşünü doğalarına uygun hale getirmelidir (bu şekilde yanar).[Korkunç Duygu'da] gözleri geniş açık ve hareketli olmalı; Vidhuta kafası ve şaşkın bakışları ve dönüşümlü olarak yanlara dönük olmaları ve Kapota elini tutarak hızlı adımlarla; titreyen vücutlarla ve sendeleyen Yürüyüşle yürümeleri gerekiyor.Bir kişi [bir düşman tarafından] takip edildiğinde; tehdit edildiğinde veya [herhangi biri tarafından] korkutulduğunda; korkunç bir şey gördüğünde veya herhangi bir korkunç ses duyduğunda; [ve aynı kural geçerli olacaktır] bu [bu tür harekete] başvurulmalıdır. Dehşete düşmüş durumdayken; dokumaya uygun Yürüyüş ve korkak erkekler (lafzen; cesaretten vazgeçmiş olanlar); Edakiikridita Can'daki ayakların hızlı bir şekilde art arda bazen birbirine yakın bazen de uzak bir yere düşme hareketinden oluşacaktır ve eller onları takip etmelidir.

Tüccarların ve bakanların yürüyüşü

Tüccarların ve bakanların yürüyüşü doğal hale getirilecek. Atikiv.nt'de yürümeliler". Cari iki Talas genişliğinde adımlarla. Yukarı dönük Katakfunukha'yı gösteren [sol el] nefte olmalı) ve yukarı dönük AriMa'yı gösteren sağ [ilk el yanıyor | bir taraftan 1 [soldan] Uzuvlarını sarkık; hareketsiz ve aşırı hareketli hale getirmemeliler.

Çilecilerin ve mezhepçilerin yürüyüşü

Yatiler; Sramanalar; kemer sıkma uygulayanlar ve Brahmacarya yeminini yerine getirenler [özel] bir deneyime sahip olacaklar.Yürüyüş [Kendi rolünü oynayarak] bilge bir [aktör] yalnızca dört arşın [öne] bakan hareketsiz gözlere; hazır bir belleğe; tüm vücut sabitliğe sahip olmalı ve zihnini dingin tutmalı; ait olduğu işaretleri üstlenmelidir. kendi mezhebine bağlı olmak ve genellikle koyu kırmızıya boyanmış mütevazı kıyafetlere sahip olmak; Samapada ayakları üzerinde durmak ve aynı adı taşıyan Sthana'yı üstlenmek. Daha sonra biri uzatılacak olan iki Catura eli yapmalıdır. Ve performansına uygun olarak sakin bir görünüm sergileyerek Atikiv.nf'yi gerçekleştirmelidir. (Atikrama) Doğal (sarkık olmayan) uzuvlara sahip araba. Büyük yeminin en iyi çilecileri; bu niteliklere veya onlara aykırı olan diğer niteliklere bağlı olmaktır. Geri kalan münzevilere gelince; onların [kendi mezhepleri tarafından emredilen] yeminleri uyarınca; Yürüyüşleri karışık olacak veya tatlı ya da ayık ya da ılımlı. Pasupata mezhebinin münzevileri ise Sakatasya ve Atikrant'ta yürümelidir. Kibirli adımlarla kutular.

Karanlıkta bir kişinin veya kör bir adamın yürüyüşü

Karanlıkta (bir kişinin) yürüyüşü veya kör bir adamın yürüyüşü; yere doğru uzanan ayaklardan ve yolu el yordamıyla arayan ellerden oluşmalıdır.Kliariot süren birinin yürüyüşüArabaya binen bir kişinin yürüyüşü basit (curnn) adımlardan oluşmalıdır. Samapada Sthana'dan (duruş); bir arabada taşınan varlığın bir taklidini yapmaktır (bir arabanın hareketine benzer); ve bir eliyle yayı ve diğer eliyle de direği tutacaktır. [arabanın]. Ve onun arabacısı kamçı ve dizginlerle meşgul olmaya devam edecek ve [aracın] sınıfına göre yük hayvanları farklı şekilde temsil edilecektir. Ve hızlı ve basit adımlarla sahneye çıkacak. Göksel bir arabadaki (rimaiia) kişinin yürüyüşü; arabaya binen birininki gibi yapılmalıdır. Yapmak üzere olan biri[bu araçlarda] vücudunu dik ve tersi yönde tutmaktır bu [hareket]; kişinin [onlardan] uzaklaşmasıdır.

Meşe gökyüzünde hareket ederken

Bir karakterin gökyüzünde hareket ederek havadaki Caris'i içerecek şekilde yürümesi ve aşağıya doğru bakması ve [bunun yanı sıra] kişinin Samapada Sthana'dan (duruş) basit adımlarla [ilk olarak] hareket etmesidir. Gökten desenlenenin yürüyüşü de bu türden olur. Bu Yürüyüş; düz ve geniş veya yüksek ve alçak veya düzensiz ve yuvarlak adımlardan oluşmalıdır.Gökten düşen bir kişinin yürüyüşü Apaviddha kollarını; kıyafetlerin dağınık uçlarını ve yere bakan gözleri içerecektir [altta].

Herhangi bir yüce saraya tırmanırken yürüyüş yapın

[Bir oyunda bazen] yükselme zorunluluğu vardır | Bir sarayın; ağacın; tepenin veya herhangi bir yüksek cismin merdivenlerinden inip bunlardan inmek veya bir nehre veya aşağı bir bölgeye inip oradan çıkmak. Bir sarayın [merdivenlerinden] çıkarken; kişi Atikriinta Carl'da ayaklarını hareket ettirmeli ve bedeni yukarıda tutarak merdivenlerde [uçuşta] adımlarını öne çıkarmalıdır. Aynı yerden inerken vücut hafifçe bükülü olmalı ve bir ayak Atikranta Carl'da; diğeri ise Afficita hareketinde olmalıdır.Saray merdivenlerine çıkmaya uygun olan bu yürüyüş; tepelere tırmanırken de uygulanmalıdır. Ancak tepelerde uzuvların yukarıya doğru fırlatılması gerekir. Atikranta; Sutf; Apakranta ve Parsvakrantfi Carls'da ağaçlara tırmanma adımlarla [temsil edilmelidir].

Daha alçak yerlere inerken yürüyüş Bu aynı zamanda ağaçlardan inerken de yürüyüş şekli olmalıdır] ve aynı şey nehre inerken de geçerli olmalıdır. Bir sarayın [tepesinden inme durumunda] yürüyüş; yalnızca [nehri] geçerken uygulanacaktır.

Nehirde hareket eden kişinin yürüyüşü suyun derinliğine (yanık ölçüsüne) göre olacaktır. Sığ suda; elbiselerin yukarı çekilmesiyle ve derin suda; ellerin fırlatılmasıyla; vücudun ön kısmı hafifçe bükülmüş olarak hareket edilmelidir. Ve bir kişinin akıntıya (yanan suya) kapılması durumunda; kollarını teker teker uzatarak suyu tekrar tekrar itmesi ve bu hareket sırasında tüm uzuvlarının yoğun bir şekilde çalıştırılması ve ağzının doldurulması gerekir. [su ile].

Tekneyle seyahat ederken yürüyüş

Tekneyle seyahat eden bir kişinin yürüyüşü hızlı adımlardan oluşmalıdır. Bu kurallara göre (bu kurala göre) kişi çeşitli Yürüyüş ve hareketleri gözlemlemelidir.Tüm bu [aktarımlar] yalnızca [düşündürücü] jetonlarla (namjna) temsil edilecektir (yapılmıştır). [Eğer] "neden" diye sorarsanız; [cevap şu soru olacaktır]; "[Temsil edilecek] karakterin öldüğü söylendiğinde aktörler (yazar yapımcıları) ölmek zorunda kalacak mı?" Fil bir üvendireyle; at bir parçayla ve diğer taşıtlar da bir kırbaçla temsil edilecek.

Ata binerken yürüyüş

Ata binen bir kişinin yürüyüşü Vais'akha Sthana'dan ve çeşitli türden basit ayak adımlarından oluşacaktır.

Yılanların yürüyüşü

Yılanların Yürüyüşü Svastika ayaklarının yanında olacak; [Oyuncuyu temsil etmek için]Parsvakriinta'da hareket edecek. Daha sonra Svastika ayaklarının Recaka'sını yapabilirsiniz. Bu pasaj şunu gösteriyor boyalı kullanımı Antik Hint sahnesinde manzara vazgeçilmez değildi.

Bir Parazitin Yürüyüşü

Bir Parazitin (oiia) Yürüyüşü zarif hale getirilmelidir. [Bir aktör] temsil edecek {lit. Akuficita (Kuiicita) ayaklarını bir Tala içinde ileri doğru uzatarak ve Katakavardhamana ellerini uygun Sausthava ile tutarak ve [bu] ellerin ayakları takip etmesine izin vererek bir Parazitin Yürüyüşünü yapın

Kaiicukiya'nın yürüyüşü

Kiificukiya'nın (zırh taşıyıcısı) 1 [Yürüyüşü] onun özel yaşına ve durumuna [uygun] yapılmalıdır. Yaşlı olmadığında Yürüyüşü şu şekilde olmalıdır: Ayakları yarım Tala yüksekliğinde ve basit adımlarla; çamur üzerinde basan (ışıkla dokunan) biri gibi uzuvlarını taşıyarak yürümelidir.Fakat [tamamen] yaşlanmışsa titreyen bedeniyle yürümeli; ayaklarını yavaşça kaldırmalı ve [her] adımında genişliğini atmalıdır.Kancuhya (Mircukin) kelimesi 'mahkemeci' olarak değil 'zırh taşıyıcısı' olarak tercüme edilmeli; sannidhiitr için hangi terimi kullanmalı; bkz. Kautilya'nın Arthasastra'sı Khltcukiya'yı şu şekilde tanımlamaktadır: (Kralın zırhından ve tacından sorumlu olan ve (otoritelerinin sembolü olarak) bastonu tutan bilgi ve bilgeliğe sahip tutkusuz Brahminler; bilgeler tarafından KaTicukiyas olarak adlandırılır).

Bir deri bir kemik kalmış; hasta ve yorgun kişilerin yürüyüşü

Zayıflamış bir kişinin yürüyüşü yavaş adımlardan oluşmalıdır. Ateş veya başka bir hastalık krizi veya kemer sıkma nedeniyle yorgunluk veya açlık durumunda; kişi zayıf ve çökük bir karınla; zayıf bir sesle; çökük yanakla; gözleri donuk; ellerin ve ayakların yavaş hareketi ile yürümelidir. uzuvlarda titreme ve acı var ve her adımında nefes çıkaracak.

Uzun mesafe yürüyen bir kişinin yürüyüşü

Uzun mesafe yürüyen bir kişinin yürüyüşü yavaş adımlardan; uzuvların daralmasından ve dizlerin ovuşturulmasından oluşmalıdır.

Şişman bir kişinin yürüyüşü

 İri yapılı bir kişi; ayakları yavaşça kaldırılarak yürümeli ve büyük bir çabayla vücudunu sürüklemelidir.

Acele adımlarla giden bir kişi bol nefes almalı; yorgunluktan terli olmalı ve adımları basit olmalıdır.

Sarhoş kişilerin yürüyüşü

Hafif (genç) ve orta derecede sarhoş olan kişilerin yürüyüşü; iki ayağının (bazen) geriye doğru gitmesiyle sallanacak.Ağır (en kötü) sarhoş kişilerin yürüyüşü dengesiz ayaklardan; sallanan vücutlardan ve sarsıcı adımlardan oluşacaktır.

Bir delinin yürüyüşü

Bir delinin yürüyüşü düzensiz adımlardan oluşur; Caris'lerin çoğu [çeşitli tiplerdeki] erkekleri taklit eder. Cilasız ve darmadağınık saçları ve tozla kaplı vücudu var; sebepsiz konuşuyor ve doğal olmayan bir şekilde çok fazla konuşuyor biçim ; bazen şarkı söyler; bazen güler ve [herhangi birine] eşlik etmeye hazır değildir; ve o [bazen] sevinçle dans eder ve [bazen davul çalar (önünde bulduğu herhangi bir ses ile) Or.ce hızla koşar ve diğer zamanlarda hareketsiz durur; [yine] bazen oturuyor; bazen de uzanıyor. Çeşitli türde paçavralar giyecek ve kamuya açık yolları düzensiz ikametgahı haline getirecek. Bir deli yukarıdaki tanıma uygun olacaktır (bu adamla birlikte). Yürüyüşü şu şekilde olacaktır:Baddha Oari'de hareket ettikten sonra ayak bacak üstüne atacak. Bu Cari ile dört yönde de dönmek; Bhramara Mandala'yı dışarıya doğru gerçekleştirmek ve sahnenin bir köşesine ulaşmak için uzanıyor. Daha sonra Trika'yı zarif bir şekilde çevirerek Lata'nın elini düzensiz hareketlerle tutarak ayaklarıyla hareket ettirecektir.

Ben erkekler; sakatlar ve cüceler yürüyüşü

Topalların; sakatların ve cücelerin yürüyüşü uğruna fiziksel kusurların sergilenmesiyle bağlantı Comic Sentiment üç çeşit olacak. Birinde | bir tür J Yürüyüşü topal kişilerin ayakları sert kalmalıdır. İkincisinde ise ayaklar Agratalasancara yapılacak ve vücut kaldırılacak (lafzen. sert ayak tarafından yükseltilmiş). [Ve üçüncüsünde] beden yoluna devam edecek bir ayağı; başka bir aptalın üzerine yaslanmak ve bu sırayla ayak basmak [topal adamlar] gidecekler. Bu kişinin Yürüyüşü olacak

birinin ayağının tabanına diken battı. Sakatların yürüyüşüAgmtalasaficara ve sabit vücut olan Afficita ayaklarından oluşur ve Nata sapları. Cücelerin Yürüyüşü sırasında tüm uzuvları

daraltılmalı ve [hızlı | ne de [geniş] adımlar atın.

Jester'ın yürüyüşü

Jester aşağıdakilerden oluşan aynı Yürüyüşe sahip olacak: ayakların yukarı kaldırıldığı [ve öne doğru uzatıldığı] basit gülünç adımlar. Ve Yürüyüşü üç tür kahkahayla ilgili olacaktır: uzuvlar; kelimelerden ve kostüm ve makyajdan dolayı. Bunların çirkin ve büyük dişler; kellik; sırtta kamburluk; topallık ve; çarpık danteller uzuvlar nedeniyle kahkahalara konu olacak. Ne zaman biri yukarıya ve aşağıya bakarak ve geniş bir şekilde bir vinç gibi yürür adımlar atıldığında bu da uzuvlar nedeniyle kahkaha nesnesi haline gelir.Tutarsız; anlamsız; doğal olmayan bir şekilde konuşmak ve müstehcen sözler söylemek kahkaha[nesneleri]olarak bilinir kelimelerden dolayı.A.(değiştirilmiş kıyafet veya deriyle kaplı) kişi veya mürekkep(veya lamba siyahı);kül veya sarıya bulanmış"Oeherc[bir kostüm ve makyajdan dolayı gülmeye itirazım var. Buradan [Soytarı] karakterleri göz önünde bulundurduktan sonra [dolandırılacak frontingj dikkatli bir şekilde (esasen) [bir veya daha fazla bu eyaletlerden.Soytarı Yürüyüşü ayırt edilmelidir onun farklı koşullarına göre. | Örneğin J doğal haliyle yürürken Kutilaka'yı (kulila) sol elinde taşıyacak ve Catura'yı (jest) sağ elinizle gösterin. Bunun yanında o yanlarından birini; başını; ellerini ve ayaklarını sırayla alçaltarak gözlemleyin uygun tempo ve Tula. Bunun dışındaki doğal yürüyüş; Biraz yiyecek yerken Yürüyüşü anormal olacak elde edilmesi zor; tutuklanacak.

Hizmetçilerin yürüyüşü

Hizmetkarların yürüyüşünü temsil eden yürüyüş daha alt seviyedeki kişiler veya alt tipteki diğer kişiler şu şekilde olmalıdır: Şöyle ki: Hizmetçilerin yürüyüşünde yanlarından veya başlarından veya bir el veya ayak indirilmeli ve gözleri hareket etmek için ateşlenmelidir.[farklı] nesneler.

Sakara'nın yürüyüşü

Bakara'nın yürüyüşü gururlu ama sıradan adımlarla yürür ve yürürken elbiselerine dokunur ve süs eşyaları ve onlara sık sık bakmak ve doğal olmayan hareketlerden vücudunun çelenkleri ve elbiselerinin asılı kısımları ileri geri hareket etmek.

Düşük seviyedeki kişilerin yürüyüşü

 Alt sınıftan kişiler; bakan gözlerle yürümelidir. uzuvlarını diğer insanların temasından koruyorlar.

Mleccha kabilelerinin yürüyüşü

Farklı ırklardan erkeklerin yürüyüşü ve hareketleri Pulindalar ve Sabaralar gibi Mleccha kabileleri

Yaşadıkları topraklara göre yapılmıştır.

Kuşların yürüyüşü

Kuşların; dua hayvanlarının ve diğer hayvanların yürüyüşü onların doğal karakterine göre yapılacaktır.

 Aslanların; ayıların ve maymunların yürüyüşü

Aslanların; ayıların ve maymunların yürüyüşü yapılacak [bunun gibi] efendi Visrtn'in enkarne olduğu varsayılmıştır. İnsan-aslan. [Aşağıda açıklandığı gibidir].[Bu Yürüyüşte] Alidha Sthiina'yı üstlendikten sonra (duruş) uzuvların buna uygun olduğu; yani bir elin biri dizde diğeri göğüste; biri her tarafa bakmak ve çenesini omzuna koymak ve beş ayakla yürümekTalas ayrı. Yürüyüş aslanlara ve aslanlara uygulanmalıdır.kişisel mücadele sırasında ve aynı zamanda bu tür diğer hayvanlar sahneye giriyor.

Geri kalan hayvanlara gelince; Yürüyüş ve Sthana Sahneye girerken veya herhangi birini taşırken onlar için (duruş) veya arkadaki herhangi bir şey duruma uygun hale getirilmelidir.Dolayısıyla bu [farklı] Yürüyüşler bilge kişiler tarafından kullanılmalıdır.[aktörler]. Benim tarafımdan tanımlanmayan Yürüyüşler; insanların [uygulamalarından] benimsenmelidir.

Kadınların yürüyüş duruşları

Şimdi Yürüyüşlerden ve hareketlerden bahsedeceğim kadınların. Kadınların yürüme ve yürüme sırasındaki Sthana'sı (duruşu) [başkalarıyla] konuşan Ayata; Avahittha ve Asvakranta olacak.

Ayata : Ayata Sthana'da (duruş) sağda ayak Sama; sol (diğer yanda) ayak ise Tryasra olacak

(eğik olarak yerleştirilmiş) ve sol bel kaldırılmış.(Kullanımlar): Bu Sthana yakarışta kullanılacaktır; işten çıkarma; dikkatle gözlemleme; düşünme ve gizleme. Ve Sahneye ilk kez avuç dolusu çiçekler saçılıyor sahne; kıskanç aşktan öfke; işaret parmağını bükmek; yasak; gurur; derinlik; sessizlik; kırgınlık krizi (mana) ve ufka bakış da bundan temsil edilecek Stana .

Avahittha : Tho>Jeft ayağı Sama olacak ve sağ (diğeri yanda yanar) ayak Tryasra (eğik olarak yerleştirilmiş) ve sol bel yukarı kaldırıldı.(Kullanımlar): Bu Sthana bilinmektedir (lafzen; hatırlama) (herhangi biriyle) konuşma sırasında kadınlar için doğal olan; kararlılık; memnuniyet ve varsayımda kaygı; aşk; sportiflik; zarafet; Erotik ve benzeri [Duygular] ve birinin yoluna doğru bakmak [gelen ya da gidiyor] bu Sthana kullanılacak.

Asvakrsinta: İçinde bir tootun bulunduğu Sthana kaldırılmış ve diğeri ön kısmı üzerinde dinleniyor ve [hazır] Dava açmak! veya Aviddha Cari'ye AsVakranta adı verilir. (Kullanımlar): Bu Sthana alınırken varsayılmalıdır. Bir ağacın dalını tutmak; bir salkım [çiçek] koparmak veya tanrıçaların veya kadınların herhangi bir amaçla dinlenmesi.

Sthana; şu ana kadar [bir dansçı tarafından sürdürülecek] herhangi bir hareket başlar. Çünkü bir dans sırasında Sthana Carl başladığında biter (mevcuttur). Bu kuraldır Kadınlar için de erkekler için de Sthana. Şimdi anlatacağım

Kadınların yürüyüşlerinin doğasıyla ilişkisi.

Genç kadınların yürüyüşü

[Böyle bir Yürüyüş seri olarak aşağıdakileri içerecektir Sthana ve hareketler] : Avahittha Sthana; sol el Aşağıyı işaret eden sağ el Katakiimukha hareketi ile göbeğe yerleştirildi; sağ ayak zarif bir şekilde bir Tiila'ya kaldırıldı ve kabzaya atılır ve bununla aynı anda sol el göbek deliğine yerleştirilmiş ve sağ tarafı bükülmüş Lata hareketi ile; sağ eli kalçaya koymak ve Udvestita hareketi Sol topraktan; sonra sol ayak öne doğru; sağ el ise Lata hareketi; [Bu Sthana'yı ve hareketleri varsaydıktan sonra] vücutları hafifçe bükülmüş halde beş adım yürürler ve baş zarif bir şekilde Udvahita duruşunda tutuldu.Sahnede dolaşmanın kuralları Erkeklere reçete edilen ilaç kadınlar için de geçerli olacaktır.

Genç kadınların yürüyüşü

Kadınların adımları altı veya altı basamaklı olmamalıdır. sekiz Kalas süresi. Böyle bir adım onlar için can sıkıcı olacaktır. Bu kadınların gençliklerindeki yürüyüşü olacak. [şimdi] konuşacağım

yaşlı kadınların yürüyüşü hakkında {nlhttvi ijina).

Yaşlı kadınların yürüyüşü

Avahittha Sthiina'yı üstlenip koyduktan sonra beldeki çatı eli ve Arala ile sağ el göbek deliği ile göğüsler arasına yerleştirilmiş; ters çevrilmiş bir jest; vücutları ne gevşek; ne gergin ne de gergin olacak şekilde yavaş yavaş yürüyecekler [çok] hareket etti.

Hizmetçilerin yürüyüşü

Hizmetçilerin yürüyüşü hayret verici olmalı dered (nilliluaiita). Hafifçe yükseltilmiş vücutla yürümeleri gerekiyor ve gelişen silahlar; Avahittn Sthiina'yı üstlendikten sonra sol el aşağıyı gösteriyor ve sağ el gösteriyor Katakamukha'nın eli göbeğin üzerinde tutuldu.

Lialf-womeu'nun yürüyüşü

Yarı kadınların yürüyüşü; bir karışım erkeklerin ve kadınlarınki görkemli ama zariflerden oluşacak uzuvların hareketi ve eğlenceli adımlar (yanan ayaklar). Yürüyüş için gereken süre Üstün tipteki kişiler için reçete edilen miktar yarıya indirilecektir kadınların ve aşağı tiplerin erkeklerin. Ve Yürüyüş [öngörülen üstün; orta ve aşağı tipteki kişiler için ayaklar hariç; [bu türlerden] kadınlar için rahatlıkla geçerli olacaktır. [ikincisi için] zarif olacak adımlar.Sthaviyas kelimesi iyi olabilir bo sthavim'in karşılaştırmalı derece formu.

Çocukların yürüyüşü

Çocukların yürüyüşleri kendilerine göre olacaktır.irade ve hiçbir Sausthava ve [sabit] ölçüm gerekli olmayacaktır.

Yürüyüş cf hermafroditler

Üçüncüsü (kişi tipi? Hermafrodit mi olacak?)bu durumda kadınların [kısmi] erkeklerini dışlayarak Yürüyüşü karakteri uygulanmalıdır.

 

 

Rol değişikliğinde yürüyüş

Erkeklerin; kadınların ve kadınların [rollerinin] değişmesi hermafroditler kendi açılarından varsayımlarla temsil edilmelidir Kendi rollerini hariç tutarak bu [yeni rollere] uygun Yürüyüşlerin sayısı

[orjinal karakter.

Kılık değiştirmiş kişilerin yürüyüşü

Kılık değiştirmek; spor yapmak veya [başkalarını] aldatmak için kadın erkek; erkek de kadın rolünü üstlenir. [İçinde bu gibi durumlarda] kadın sabırlı bir erkek rolünü oynamalıdır ve liberal ruh ve zekayla ve kıyafetlerin yanı sıra eylemlerle; o [karakter]e uygun sözler ve hareketler.Bir kadının rolünü oynamak için bir erkeğin onu giymesi gerekir onun gibi konuşun; eşyalara bakın ve bakmaktan kaçının. bunları yaparken hassas ve yavaş bir yürüyüşe geçmelidir.

 Kabile kadınlarının yürüyüşü

Alt sınıftan ve Pulinda kökenli kadınlar ve Sahra kabilelerinin yürüyüşleri kendi toplumlarına özgü olmalıdır.

Kadınların asocctios yürüyüşü

Bir yeminin yerine getirilmesi veya kemer sıkma uygulaması halinde bağları veya [dini mezheplerin] işaretini taşıması veya gökte kalması Samapada Arabası [Yürüyüşleri olarak] kullanılacaktır.Dramatik sanatta uzman bir kişi; kadınlara enerjik Angaharalar; Carllar ve Mandalalar.

Erkekler ve kadınlar için oturma duruşları

Erkekler ve kadınlar için oturma duruşu(sthana)farklı olanlara (birleştirilmiş) uygun hale getirilmelidir. Bulundukları haller ve duruşları benzer olmalı.

Davada oturmak

Rahat otururken iki ayak dinlenir (vnkam- bhita) ve ikiye katlanmış (ahcita) tutulduğunda; Trika hafifçe yükseltilmiştir; ve iki el iki taraftaki uylukların üzerine konur.

Düşünme havasında oturmak

Bir kişi [derin] düşünmeyi üstleneceği zaman; [kolay oturma duruşundan] hafifçe esnemesi gerekiyor ayakları; diğer ayağı ise koltuğun ve başın üzerinde durmalıdır.

Acı içinde oturan

Bir kişi [derin] bir üzüntü içinde olduğunda; kolay oturma duruşu] desteklemek için ellerini kaldırmalıdır kırmızı biber ya da başı omzuna yaslanacak ve o [gibi görünecek] zihni ve duyu organları çalışmayan kişi (lafzen kayıp).

Baygınlık ve sarhoşluk halinde oturmak

Bir kişi bayıldığında veya sarhoş olduğunda; yorgun olduğunda; zayıflamış veya üzgün; ifr-oni 'o kolay oturma duruşu] esnemektir kolları gevşek ve [bazı] desteğe bağlı olarak oturuyor.

Utanç içinde oturmak ve uyumak vb.

Bir kişi hasta olduğunda; utandığında; uyuduğunda veya meditasyon yaparken uzuvlarını bacakların arasında birleştirecek ve dizler.

Törenlerde oturmak

ruhlarına su ikramında bulunurken hastalıklı ebeveynler; Mantralar mırıldanmak; Sandhya duaları söylemek ve Aeamana'yı yaparken kişi oturma duruşunu üstlenmelidir.

Sevgili bir kadını sakinleştirmek için oturmak

Sevgili bir kadının [öfkesini] yatıştırmak ve kurban ateşine yağ dökmek ve buna benzer başka eylemlerde bulunmak; Kişi gergin dizlerinden birini yere koymalıdır.

Bir tanrıya tapınmak için oturmak

Yere çökmüş yüz ve oturma duruşu yerde iki diz varsayılacaktır diyete hayran olmak; öfkeyi yatıştırmak üstler]; acı bir şekilde ağlıyor üzüntü; ceset görmek; morali bozuk insanlardan korkmak; alt düzeydeki kişiler ve hizmetçiler tarafından bir şeyin dilenmesi ve; Homa ve t sırasında katılım fedakarlık yapıyor. Çileciler (mini!) kemer sıkma önlemlerini uygularken |ayrıca] bu oturumu üstlenmek duruş (yanıyor; oturmayla ilgili kural).

Farklı karakterler için koltuklar

Şimdi koltuklar (koltuklarla ilgili kurallar) Bir dramada erkekler ve kadınlar iki yönlüdür: kamusal ve özel [Bu iki terim] kamu ve özel birbiriyle ilgilidir kraliyet ailesine (kral yaktı).

Erkek karakterler için scatlar

Ey Brahminler; tanrılar ve krallar verilecek Aslan koltuğu (yani taht); rahipler ve bakanlar

baston koltuklu; ordunun komutanı ve veliaht prens Munda koltuk; Brahminler ahşap koltuk ve diğer prensler halı koltuk.

Kadın karakterler için koltuklar

Şimdi kadınlara yönelik koltuk kuralından bahsedeceğim. Baş kraliçeye aslan koltuğu verilmeli; dişi olana kralın baş kraliçe dışındaki akrabaları ve eşleri Munda koltuk; rahiplerin ve bakanların eşleri kamış koltuk; cariyeler [kralın] kumaştan; deriden veya deriden oluşan koltuğu halı; Bralnnin'lerin eşleri ve kadın münzevilerin oturduğu koltuk ahşap Vaisyas'ın 10 karısı yastık koltuğu (yastık; geri kalan kadınlar için ise yer koltuk olacaktır.

Münzeviler ve mezhepçiler için koltuklar

Zühdlerin koltukları mevzuata uygun olmalıdır. [düzenin] kurallarına uyuyorlar. Üyeleri için koltuklar farklı mezheplere göre özel işaretlerle belirlenecek yeminlerine.Kurban ateşine sıvı yağ dökerken veya genel olarak kurban görevini yerine getirmek veya bir içki sunmak ayrılan ebeveynlere su; Munda koltukta oturmak veya baston koltuk.' Bir baston sandalye.  muijjasana muhtemelen Bengalce mala'dan başka bir şey değildir.

Keçiler hakkında genel kurallar

koltuk teklif edecek boyu kendisininkine eşit; orta öneme sahip perxon; orta yükseklikteki koltuklar ve üstün kişiler için ona daha yüksek bir koltuk verilmeli; alt seviyedekiler ise kişiler yere oturmalıdır.

Öğretmenin; kralın veya manevi rehberin önünde (Guru) bilge kişiler yere veya tahta bir yere oturmalıdır.Manevi rehber; eğitmen ile birlikte oturmak veya bir teknedeki; bir fildeki veya bir arabadaki krala izin verilir (lafzen; itiraz edilmemesi için).

Yatar duruşlar

Yataktaki duruşlar şu şekilde bilinir (lafzen ilan edilir): Skuncita; Sama; Prasiirita; Vivartita; Udvahita ve Nabi.

Akuncita: Uzuvları daralmış halde uzanmak ve iki dizin yatağa yapışmasına Skuncita duruşu denir. Soğuktan saldırıya uğrayan kişileri temsil etmek için kullanılır.

Sema: Yüzü yukarı bakacak şekilde uzanmak. Ellerin serbest kalması ve aşağıya doğru dönme duruşuna Sema duruşu denir.

Prasarita: Bir kolu yastık olarak kullanarak uzanmak ve dizlerin gerilmesine Prasiirita duruşu denir. olmak mutluluk uykusuna yatan kişiyi temsil ederdi.

Vivartita: Yüzüstü yatmak Vivartita duruşu denir. [temsil etmede;herhangi bir silahtan yaralanma; ölüm; kusma; sarhoşluk ve çılgınlık.

Udvahita: Başını dayayarak uzanmak elin ve diz hareketinin yapılmasına denir Udvahita duruşu. Spor salonlarında girişte kullanılır.

Nata : İki pabuçla uzanmak (yanan bacak) hafifçe gerilmiş ve iki elin gevşek bir şekilde dinlenmesine denir. Nata'nın duruşu. Tembellik; yorgunluk ve sıkıntı hallerinde kullanılır.Bu; yapılması gereken yürüyüş ve hareketlerin [kuralıdır] .Söylenmemiş ne varsa; ona göre tasarlamış olsaydı- koşulların talebine göre.

*Çeviri yapay zeka aracılığıyla İngilizce metinden yapılmıştır. Alana ilişki terminoloji çerçevesinde düzeltmeler ve düzenleme yapılmıştır.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal