TİYATRODA (NATYA SHASTRA) MANDALA HAREKETLERİ Yrd.Doç.Dr. Özand Gönülal

 

NATYA SHASTRA MANDALA HAREKETLERİ                                        Yrd.Doç.Dr. Özand Gönülal

Tho'nun yetkileri

Şimdi Caris'i silah kullanımıyla (füzelerin fırlatılmasıyla) bağlantılı olarak doğru bir şekilde tanımladım. [Şimdi] Caris'in birleşiminden doğan Mandalalar hakkında bilgi edinin. Hava Mandalaları şunlardır: Atikranta; Vicitra; Lalita saiicara; Sucividdba; Dandapada; Vihrta; Alata; Vamaviddha; Lalita ve Kranta  Dünyevi Mandalalar Bhramara; Askandita ; Avarta; Samotsarita; Edakakridita; Ad jitn; Sakatasya ve Casagata'dır. [Şimdi] onların açıklamalarını dinleyin.

Hava Mandalaları

Atikranta - Janita Can'da ve [göğsün Udvahita olduğu Sakatasya Cari'de] sağ ayak [ard arda hareket ettirilecek]; Alata Cari'de sol ayak ve Parsvakranta Cari'de sağ ayak. (sonra) sol ayak Suci Cari'de ve sağ ayak Apakranta Can'da; [tekrar] sol ayak [ard arda] Suci Cari'de ve [Bhramari Cari'de] Trika 'i çevirerek; (sonra) sağ ayak Udvritta Cari'de ve Alata Cari'de sol ayak Bhramari Arabası olarak değiştirilmelidir (yanıyor); yine bu sol ayak Alata Cari'de ve sağ ayak da Alata Cari'de

Dandapada Kutusu. Vicitra - sağ ayak [ard arda hareket ettirilecek]Janita Cari'de ve Talasancara 1'de (Nikuttana); sol ayak (sonra) Syandita Carl'da; sağ ayak Parlvakranta Cari a'da; (yine) sol ayak Bhujangatrasita Arabasında ve sağ ayak [ard arda ] Atikriina ve Udvftta Carta'da; (sonraki) sol ayak Suci Cari'de; sağ ayak Yiksitpa (Aksipta) Cari'de ve sol ayak Apakranta Carl'da. Lalitasancara - Suci Can'da dizi [hareket etmek için] kaldırılmış sağ ayak; (sonraki) Apakranta'da sol ayak Cari ve sağdaki Parsvakranta Cari'de (yine) sol ayak [ard arda] Suci ve Bhramarl Casis'te [bu ikincisi Trika'nın etrafında dönerek] ve sağ ayakla Parsvakranta'da Atikranta Carl'da Cari ve sol ayağı değiştirilecek

(yanıyor; bölünmüş) Bhramari Cari 'e.

Sucividdha - Sue'da sol ayak [hareket ettirilecek]! ve Bhramari Carls [ikincisi Trika'yı döndürerek]; sağ ayak Parsvakranta Cari'de; sol ayak ise Parsvakranta Cari'deAtikranta Carl; ardından sağ ayağı Suci'de; sol ayağı Apakranta Crai'de ve sağ ayağı yine Parsvakranta Cari'de.

Dandapada - Janita ve Dandapada Çağrılarında sağ ayak hareket ettirilecek; sol ayak Suci ve Bhramari Caris'te (ikincisi Trika'yı çevirerek); (sonraki) sağ ayak Urudvrtta Cari'de ve sol ayak hareket ettirilecek. Alata Cari; (yine) sağ ayak Parsvakranta Cari'de ve sol ayak [ard arda] Bhujangatrasta ve Atikranta Caris'te; sağ ayak Dandapada Cari'de ve sol ayak [ard arda] Suci ve Bhramari'de buluşuyor Caris [ikincisi tarafındanTrika'yı çevirerek].

Vihrta - Janita'da sağ ayak [hareket ettirilecek]Can (sonra) Nikuttana'yı; (sonra) sol ayağı Syandita Cari'de ve sağ ayağı Urudvrtta Cari'de; (sonra) sol ayağı Alata Cari'de ve sağ ayağı Suci Cari'de; yine sol ayağı Parsvakranta Cari ve Aksipta ve Bhramari'de sağ ayak [bunu Trika'yı çevirerek] ve Dandapada Caris'te; (sonra) Suci'de sol ayak ve Bhramari Caris'te [ikincisi Trika'yı çevirerek] tekrar sağ ayak Bhujangatrasita Cari'de ve sol ayak Atikranta Cari'de.

Alata - Sue'da sağ ayak [hareket ettirilecek]! Cari ve sol ayak Apakranta Cari'de; sonra sağ ayak ParsVakranta Cari'de ve sol ayak Alata Cari'de; bu [iki] Caris'te sırayla altı veya yedi kez zarif adımlarla hareket ettikten sonra; yine sağ ayak Aprkranta Cari'de ve sol ayak [ard arda] Atikranta ve Bhramari Caris'te. Vamaviddha - sağ ayak Suci Cari'de [hareket ettirilecek]; sol ayak Apakranta Cari'de; (sonra) sağ ayak Dandapada Cari'de ve sol ayak Suci Cari'de ve sağ ayak Bhramari'de [bu; Trika'yı çevirerek] ve Parsvakranta'yı; Carls'ı; (sonra) sol ayak Aksipta Cari'de ve sağ ayak Dandapada ve Urudvrtta Caris'te (sonraki)n) sol ayak [ard arda] Suci'de; Bhramari'de [bunu Trika'yı çevirerek] ve Alata Caris'te; (sonraki) sağ ayak Prfws'vakranta'daCari ve Atikranta Cari'de sol ayak.

Lalita - sağ ayak Suci Cari'de ve sol ayak Apakranta Cari'de; (sonra) sağ ayak Parsvakranta ve Bhujangatrasita Caris'te; (sonra) sol ayak Atikranta Cari ve Urudvrtta'da Caris'in sol ayağı ve Alata Cari; sağ ayağı ise Pars'vakranta Cari'de; yanındasol ayak zarif adımlarla Atikranta Cari'de.

Kranta - sağ ayak [hareket ettirilecek] Suci Cari'de ve sol ayak Apakranta Cari'de; sonra sağ ayak Parsvakranta Cari'de ve sol ayak da aynı Arabada (Parsvakrama); bu Caris'te dönüşümlü olarak hareket edecek her yöne; yine sol ayak Suci Cari'de ve sağ ayak Apakranta "Cari'de. Bu Mandala doğal yürüyüş için reçete edilmiştir.Bu nedenle Kranta (V. gidiyor. Bunlar hava Mandalaları. Şimdi T yeryüzündekileri anlatacak.)

Dünyevi Mandalalar

Bhramara - Janita Carl'da sağ ayak [hareket ettirilecek] ve Skandita (Askandita) Carl'da sol ayak; ardından Sakatasya Carl'da sağ ayak ve gerilecek sol ayak; (sonraki) sağ ganimet de Bhramari Arabası [Trika'yı çevirerek]; yine sol ayak Skandita (Askandita) Can'da ve sağ ayak Sakatasya Arabasında; ardından sol ayak Apakrantii (Apasarpi) Cari'de ve Bhramari Cari'de arkadan dönerek.

Askandita — sağ ayak [hareket ettirilecek]Bhramari Cari ve Addita anil the Bhramari'deki sol ayak Arabalar [ikincisi Trika'yı çevirerek]; ardından sağ ayak Urudvrtta Cari ve Apakrantii'de (Apasarpit sol ayak ve Bhramari Caris [sonuncusu Trika'yı çevirerek] sağa ayak Skandita Cari'de; (sonraki) sol ayak Pakatiisya'da veaynı ayağı şiddetle yere vurmak.

Avarta—sağ ayak [hareket ettirilecek] Janita Arabasında ve sol ayak Talasaiicara (Nikuttaka) Cari'de; ardından hafif ayak Sakatasya ve Urudvrtta Cari'de; (sonraki) sağ ayak ayağı Atikranta (Apasarpi) Cari geriye dönerek Ciisagati Cari'yi; ardından sağ ayak Skandita (Askandita) Cari'de ve sol ayak Sakatiisyi'de. Cari; yine sağ ayak Trika ile Bhramari Cari'de döndü ve sol ayak Apakianta (Apsarpi) Cari'de.

Samotsarita - ilk önce Samapada Sthana'yı varsayarız; sonra iki eli avuç içleri yukarı bakacak şekilde uzatırız; (sonra) aralıklı Avestana ve Udvestana hareketleri; [sonra sol eli beline koyarak] sağ eli beline koyarız Avartita tarzında hareket etti [sonraki sağ elin üzerine konulması belinde] ve sol el Avartita tarzında hareket etti; Bu Cari ile dönüşümlü olarak hareket ederek Samotsa'ya yükselecek.

Rita Mandala. Edakakridita - iki ayağın yere basması Siici ve Edakakridita Cari?'de art arda hareket etti (sonraki)hızlı hareket eden Bhraraari Cari; Trika'yı çevirerek (sonra) hareket etti. Suci ve Aviddha Kutularında (ayakları) dönüşümlü olarak yuvarlamak.Bu; Edakakridita adlı Khanda-mandala'nın ortaya çıkmasına neden olacak.

Addita — sağ ayak Udghattita tarzında [hareket ettirilecek] ve sonra [basitçe] hareket ettirilecek; sonra Syandita (Asyandita) Cari'de [hareket ettirilecek] ve sol ayak Sakatasya Cari'de; sonra sağ ayak hareket ettirilecek Apakriinta (Apasarpl) ve Casagati Caris'te geriye doğru hareket etti; (sonra) Addita Call'da sol ayak ve Apakranta (Apasarpita) Cari'de sağ ayak. (sonra; sol ayak Bhramari Cari'de ve sağ ayak Sandita (Asyandita) Carl'da ve şiddetle yere vurmak için.

Sakatasya — Sağ ayak [to bo hareket etti] Janita Cari'de ve onun yanında hareket etmek için; Talasaiieara (Nikuttaka) tarzında; aynı ayak Sakatasya Cari'de ve sol ayak Sandita (Asyandita) Cari'de; bu şekilde dönüşümlü olarak Sakatasya Cari ile hareket ediyor. Sakatasya adı verilen bu Cari Mandala dövüşte kullanılacaktır.  Janita ve Syandita Caris'te sağ ayak [ard arda hareket ettirilecek]; ardından Apakranta (Apasarpita) Cari'de sol ayak ve Sakatasy'de sağ ayak. Cari. Bu Caris'te dönüşümlü olarak hareket etmek; Can Mandala; kişisel dövüşte kullanılmak üzere Adhyardha'yı adlandırdı. Pistakutta - Sağ ayak [bo'ya hareket ettirildi] Suci Cari ve sol ayak Apakranta'da [ardından] sağ ayak

l Bu khanrlamaiid.ala eclakakfitli ta'nın diğer adı gibi görünüyor.

l asphotana—padatalena bJnmitatjana (Ag.). Bhujangatrasita Arabası ve sol ayak da aynı Cari'de. Böylece Bhujangatrasita Arabasında dolaşan; kişisel savaşta kullanıldığı bilinen Pisfcakutta adlı Cari Mandala olarak bilinir. Casagata - Casagatai Cari'de ayaklarla dönmeye Casagata adlı Can Mandala denir. Kişisel savaşta kullanılacak. Burada çeşitli Kutulardan ortaya çıkan Mandalaları kısaca anlattım. Şimdi Saina Kutularını anlatacağım. Sama Carls'ın kullanımı Sama Mandalalar olarak bilinir. Bunları kullanan [bir aktör]; usta aktörün (acaryabuddhi) talimatlarını takip etmektir. Dövüş ve kişisel dövüşte kullanılacak bu Mandalalar; sportif bir şekilde ve zarif uzuv hareketleriyle icra edilmeli ve buna [uygun] enstrümantal müzik eşlik etmelidir. Bharata'nın Natyas'astra'sının XII.Bölümü burada bitiyor;

Mandalalar hakkındaki Kuralları ele alan.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal