TİYATRODA (NATYA SHASTRA) ROLLERİN DAĞILIMI* Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal
TİYATRODA (NATYA SHASTRA) ROLLERİN DAĞILIMI* Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal
(Natyashastra; Yazarlığı efsanevi bilge
Bharata'ya atfedilen, ikinci yüzyılda yazılmış gösteri sanatları için kuralcı
el kitabı (shastra). Metin, üç ana performans formunun her yönünü detaylandıran
otuz yedi bölüme ayrılmıştır: müzik, drama ve dans (hem müziği hem de dramayı
birleştiren). Metnin bazı bölümleri estetiğe ve şiire ayrılmış olup, sanatın
takdiri için doğru atmosferi yaratmaya ve aktarmaya yardımcı olmaktadır. Metnin
diğer bölümleri sahnenin inşası gibi somut, pratik konuları tartışıyor. Metin
bu üç gösteri sanatı için hala bir otoritedir ancak dans için özellikle
önemlidir.Hint dansında bulunan pozisyonların ve jestlerin çoğu ilk olarak bu
metinde kodlanmıştır. Natyashastra, "halk" dansından ziyade
"klasik" dans olduğunu iddia eden herhangi bir dans formu için nihai
otorite olmaya devam etmektedir.)
Genel dağıtım ilkeleri
Uzmanlar; yürüyüşleri; konuşmaları ve uzuvların hareketleri ile güçleri ve doğaları birlikte değerlendirildikten sonra; [bir oyundaki] farklı rolleri temsil etmek üzere oyuncu görevlendireceklerdir. Bu nedenle aktörlerin seçiminden önce onların değerleri araştırılmalıdır. Yönetmen (ustayı aydınlattı) seçimde [böyle bir prosedür izlenirse] zorluk hissetmeyecektir.Doğal yeteneklerini belirledikten sonra rolleri farklı oyunculara dağıtacaktır .
Tanrıların rolü
Tüm uzuvları
sağlam; iyi biçimli ve kalın yapılı; şişman; zayıf; uzun veya tembel olmayan;
canlı (raijo'uvita); canlı; hoş sese ve iyi görünüme sahip kişiler temsil etmek
için görevlendirilmelidir. Raksasa'ların;
Danava'ların vb. rolü.
Şişman; iri vücutlu ve gök gürültüsü (yanan bulut) gibi sesi olan; öfkeli görünüşlü kişiler Bu; Helenlerin tanrı anlayışıyla karşılaştırılabilir görünüyor. gözler ve doğal örgülü kaşlar kullanılmalıdır.Kaksasas ; Danavas ve Daityasi'nin rolünü temsil ederErkek oyuncuların performansı uzuvlarına ve hareketlerine uygun olmalıdır.
Kralların rolü
Güzel gözleri; kaşları; alnı; burnu; dudakları; yanakları; yüzü; boynu ve diğer tüm uzuvları güzel olan; uzun boylu; hoş bir görünüme ve ağırbaşlı bir yürüyüşe sahip olan ve şişman olmayan en iyi türden aktörler (bharata) ne de zayıf ve iyi huylu; bilge ve doğası gereği istikrarlı olan kişiler; kralların ve prenslerin (kum) rolünü temsil etmek için kullanılmamalıdır.Ordu liderlerinin ve meclis üyelerinin rolü İyi biçimli uzuvlara sahip; belirgin konuşması olan; ne uzun ne de şişman1; kahraman; tartışmada yetenekli; güzel konuşan; hazır zekalı ve [hiçbir konuda] kusuru olmayan kişiler; (o liderlerin) rolünü temsil etmek üzere görevlendirilmelidir. ordu(seniipati) ve meclis üyeleri (amatija) .
Kaficukin ve tho Srotriya'nın rolü
Kahverengi gözlü; uzun burunlu ve kısa veya uzun boylu kişiler Kaficukin (zırh taşıyıcısı); Srotriya (Vedaların ustası) ve benzerlerinin rollerini temsil etmek üzere görevlendirilmelidir.
Küçük karakterlerin rolü
Diğer durumlarda da benzer dramatik gelenekler öngörülmüştür; roller; kişinin yaşı ve fiziksel durumu dikkate alındıktan sonra belirlenmelidir .[Örneğin] yavaş hareket eden; çok cüce; kambur; kaba; tuhaf suratlı ve şişman kişiler;'Yazarın göz önünde bulundurduğu krallar; prensler ve ordu doldurucuları vb. Hint-İran kökenli gibi görünüyor.Bu orta boy anlamına geliyor gibi görünüyor Amalya kahramanı mantrin (bakan) içeriyor gibi görünüyor. ifadesiz (ışıklı; hareketsiz) gözler ; bir göz kör ; küçük çene ve düşük burun; çirkin kıyafetler; kötü tabiat; deforme vücut ve Kölelerden doğanlar köle (baraj) rolünde çalıştırılmalıdır.
Yorgun kişilerin rolü
Doğuştan zayıf olan bir kişi; yorgun karakterleri temsil edecek bir oyunda (lafzen orada) görevlendirilmelidir.
Hastalığı olmayan kişilerin rolü
Herhangi bir hastalığı olmayan kişileri temsil etmek üzere şişman bir kişi görevlendirilmelidir.
Rolleri atamanın özel kolaylıkları
Bununla
birlikte; eğer bu tür kişiler mevcut değilse; Müdür (yani kaptan); bu kişinin
niteliğini ve hareketini ve ayrıca [temsil edilecek] Devletleri de
değerlendirdikten sonra [birini] işe almak için takdir yetkisini kullanmalıdır.
Bu tür kişilerin doğal hareketleri; ister iyi; ister kötü; ister orta olsun;
Direktörlük (yani efendi)1 ile temas kurularak düzenlenmeli ve daha sonra [tüm]
Devletleri gerektiği gibi temsil
edeceklerdir. Diğer durumlarda da benzer dramatik gelenekler öngörülmüştür ve
roller; kişilere kendi yerel yerleri (desn) ve kostümleri (iw) dikkate alınarak
atanmalıdır.Ekstra veya özel uzuvlara sahip karakterlerin rolü. Çok sayıda
kolu; birçok kafası ve kaba yüzleri olan ve yırtıcı hayvanlar ; eşekler ;
develer; atlar ve benzerleri de dahil olmak üzere hayvanların yüzleri olan
karakterler söz konusu olduğunda; Yönetmen (lafzen;usta) kendi takdirine göre
maskeleri (yaktı) kil; ahşap lak ve deriden yaptırmalıdır.
Bir karakterin ilk girişi
Resim ve makyaj yoluyla kimliğini (kendi formunu) gizledikten sonra kişi sahneye kendi doğal Haliyle (bhava) girmelidir.
Uygun kimliğe bürünmenin sonucu
Bir oyunun yapımında bir kişiye; doğası ve fiziksel formu itibarıyla uygun olan bir rol verilecekse; o zaman o; [çok doğal olarak] onu temsil eder (lafzen; kendi Durumlarını ifade eder). Bedeniyle birlikte kendi doğasını da reddeden ve başkasının bedenine girerek başkasının doğasını üstlenen bir adam gibi [olacaktır.
Kimliğe bürünme için psikolojik hazırlık
Dolayısıyla bilge bir aktör kendi içinde "Ben oyum" diye düşündükten sonra başka bir kişinin Durumlarını konuşma; yürüyüş; hareket ve jestlerle temsil etmelidir .
Üç çeşit kimliğe bürünme
İnsan karakterleri; sahnede [oyuncular tarafından] temsil edilme biçimlerine göre üç sınıfa ayrılır: doğal (anuriijia); doğal olmayan ve taklitçi.
Doğal taklit
Kadınlar kadın karakterleri; erkekler ise erkek karakterleri taklit ettiğinde ve yaşları temsil edilen karakterlerin yaşlarına benzer olduğunda; bu kimliğe bürünme "doğal" (timrupa)*- olarak adlandırılır.
Doğal olmayan taklit
Bir erkek çocuk yaşlı bir adam rolünü veya yaşlı bir adam bir oğlan çocuğunun rolünü taklit ettiğinde ve oyunculukta kendi doğasına ihanet ettiğinde; bu temsile "doğal olmayan" (viriipa) adı verilir.
Taklitçi kimliğe bürünme
Bir erkek
bir kadının karakterini taklit ettiğinde
bu kimliğe bürünme "taklit" (mpamsarini) olarak adlandırılır.
[Tam da bu prensibi takip ederek] bir erkeğin karakteri; kişinin tercihine göre
bir kadın tarafından temsil edilebilir. Ancak rollerin bu şekilde tersine
döndüğü durumlarda (ortak çabalar); çalışan kişilerin ne yaşlı ne de çirkin olduğu
(yani onları yaşlı ya da çirkin yapmadığı) görülmelidir. Kadınların bazı rollere uygunluğu
Hassas doğaya sahip karakterler her zaman kadınlar tarafından temsil edilir ve dolayısıyla tanrıların ve ölümlülerin bu tür rolü de aynı şekilde [çoğunlukla temsil edilir]. [Çünkü] nasıl ki tanrılar arasında (nvarge)" drama Rambha; Urva ve benzerleri [kadınlara] bağlıysa; benzer şekilde ölümlüler arasında da (mwmse lohe) aynı kural kralların hareminde de geçerlidir. Ve [dolayısıyla] öğretmenler {acaryaY; kadınlara Sastralara göre [oyunculuk konusunda] eğitim vermelidir.Aşk (v'dasa) kadınlarda doğal olduğundan; kadınlar aynı şekilde Sausthava'nın kolaylıkla erişebileceği; doğal olarak zarif uzuvlara da sahiptirler. Ancak erkeklerin Lolling'i (lalitaf dekoratif hareketlere (alatiJwa) bağlı olmalıdır.
Kadınlara farklı rollerde eğitim
İyi bir yönetmen (bilge adam) kadınların kendisi tarafından denetlenen roller (syai/am). Ancak eril (erkeklere dayalı; kadına tahsis edilen üretimin) dikkatle [onun tarafından] yönlendirilmesi gerekir.
Rollerin doğru atanmasının sonucu
Çeşitli nitelik ve yaştaki kişilere verilen roller;Shakespeare sahnesinde olduğu gibi.Doğal uzuvlara bağımlı olanlar çok güzelleşecekDramatik performans .
Oyunculuk için kadınların çalıştırılmasının
sonucu
Yorulmadan dans ve müzik (samgita); kadınlarda her zaman bir nitelik [kabul edilir] ve dramatik bir üretim; bu nedeniyle kısmen tatlılığa; kısmen de güce ulaşır.Aşk pratiğinde usta ve aşk ilişkilerini [temsil etmede] uzman olan bir kadın; sahnedeki zarif oyunculuğuyla (nalyavila;na); [birçok cazibesi nedeniyle] çeşitli cazibelerle dolu bir sarmaşık gibi görünür. ] Çiçekler.Bu nedenle [bir Yönetmen] her zaman [kadınların] egzersizine (yogya) [dans ve müzikte] bölünmemiş dikkat vermelidir. Çünkü böyle bir uygulama olmadan Devletler; Duygular ve Sausthava en azından [onlar tarafından] üretilemez.
Dramatik prodüksiyonun iki türü
Pek çok Durumu ve Sejitiinent'i içeren bir dramanın prodüksiyonu iki türdür: hassas (nukamam) ve şiddetli (aviddha) Prodüksiyonun hassas yazım hatası Nataka; Prakarana; Bhann; Vithi ve Anka yaylarının hassas tipte olduğu bilinmektedir1. Çünkü [üretimleri için] yalnızca insanların kimliğine bürünmelerine bağımlıdırlar. Bu ilgi çekici aktrislerin kemik uyumunu gösteriyor. Sahnede kadınları temsil etmek için erkek çocukların çalıştırılması oldukça büyük bir sorundu. Kadın karakterleri tasvir etmede Shakespeare'in handikapı.
Antik Hindu tiyatrosunda oyunculuk
standardı.
Bu hassas üretim şekli kralların hoşuna gider. Bu nedenle; bu sınıfın oyunları; [esas olarak] Erotik Duyguya sahip oldukları tespit edildiğinde; kadınlar tarafından [yalnızca kralların zevki için] üretilmelidir.Şiddetli kavgaların; büyük hareket hızının ve heyecanın olduğu oyun; kadınlar tarafından değil erkekler tarafından oynanmalıdır.Bir oyun sıradan (abartılı olmayan) olaylar içeriyorsa ve uzuvların aceleci veya şiddetli hareketleri içermiyorsa ve uygun tempoya; Zamana uyulmasını ve hecelerin ve iyi ayrılmış kelimelerin düzenli bir şekilde söylenmesini gerektiriyorsa ve bu sekiz oyunun tamamında bol miktarda bulunmuyorsa Coşkusundaki duygular ; o zaman kadınlar tarafından üretilebiliyor .
Şiddet içeren üretim türü
Cutti'yi temsil etmek için enerjik (avitldha) Angahiiras 'i gerektiren oyun Delici; zorlayıcı ve zorlayıcıdır ve büyü ve okült güçlerin yanı sıra yapay nesneler ve kostümlerin de kullanımını içerir ve dramatis perzonae'leri arasında sessiz doğaya sahip pek çok erkek ve az sayıda kadın vardır ve çoğunlukla Üretiminde Büyük ve Enerjik Tarzlar uygulanır ve şiddetli (aviddha) tiptedir. Uzman yapımcılar tarafından Dima; Samavakara; Vyayoga ve Ihamrga sınıflarının oyunlarının şiddet içeren türde olduğu bilinmektedir. Bu tür oyunların prodüksiyonu; görkemli ve kahramanlık; enerji ve güçle donatılmış tanrılar; Danavalar ve Raksasalar tarafından [taklit edilerek] yapılmalıdır .Bu nedenle kişi farklı karakterlerin rollerini atamalıdır.bir oyunun prodüksiyonu. Şimdi dramanın nasıl yapılacağını anlatacağımKostümler ve Makyaj yardımıyla üretilebilir.
Tipik kral taklidi
Sınırlı sayıdaki elbiselerle krallara layık nitelikler nasıl temsil edilecek? Bu bağlamda; halk arasında dramatik gelenekler ortaya çıktığında; tüm bunlarla donatılmış dramanın benim tarafımdan tasarlandığı söylendi. Dolayısıyla boyayla kaplanmış ve süslemelerle süslenmiş aktör (nata); ciddi ve vakur bir tavır takındığında krallığın işaretlerini ortaya çıkaracaktır. Ve böylece kişi; yeryüzünün Yedi Büyük Bölümü'nün (snpta-dripa) sığınağı olacaktır.Boyalarla kaplı [kral rolünde ve bavin'' uzuvların hafif hareketi Öğretmenin talimatı altındaki oyuncu Sausthava pozunu almalı ve sonra bir kral gibi görünecek ve [normalde] kral da şuna benzeyecektir: aktör . Aktörün kral gibi olması gerektiği gibi; kralın da aktör gibi olması gerekir .Devletler; hem benzer zarif hareketler hem de uzuvların benzer Sausthava'sı aracılığıyla temsil edilecektir (gerçekleştirilmiştir). Öğretmenin talimatıyla sahneyi aydınlatan bir oyuncu gibi; kral da her zaman doğal olarak parlak olmalıdır.Bu çok akıllıca bir ifadedir. Kral yalan hiçbir şey olmasa da ama sıradan bir insan; çoğu zaman bilinçli ya da bilinçsiz olarak olağanüstü bir görünüme bürünür.
Tanrıların görevlilerinin kimliğine bürünme
Tanrıların görevlileri kralların görevlileri gibi yapılmalı ve dramada onlara [karakterlerine uygun] kostüm; dil ve hareketler verilmelidir.Yapımcı; oyuncuya bir karakterin doğal görünümünü; ona [uygun kostüm] vererek ve makyaj yoluyla onu uygun yaşla ilişkilendirerek vermelidir.Bu nedenle krallık adabını temsil edecek kişilerin seçimi yapılmalıdır. Bundan sonra üreticilerde aranan niteliklerden bahsedeceğim.
Bir Yönetmenin Özellikleri
Bu bağlamda bir Yönetmenin niteliklerinden bahsedeceğim. Onun niteliklerinin bir listesi bu özellikleri oluşturacaktır; bunlar: konuşmanın tam bir hatırlatıcısı; Tiila hakkında bilgi; şarkıların zamanlamasına ilişkin kurallar ve müzikle ilgili teoriler notalar ve müzik aletlerinin çalınması .Dört çeşit müzik enstrümanını çalmada uzman olan; Sastralarda belirtilen ritüeller konusunda iyi eğitimli; farklı dini mezheplerin uygulamaları; yönetim ve zenginlik bilimi konusunda bilgili; fahişelerin tavırları ve şiirsellik ; çeşitli geleneksel Yürüyüşleri ve hareketleri bilir; [tüm] Durumları (hhava) ve Duyguları (rann) takdir eder; oyun üretmede uzmandır; çeşitli sanat ve zanaatlara aşinadır; prozodi ve vezin kurallarına hakimdir Metrik ayakları vardır ve farklı Sastraları incelemekte zekidir; yıldızlar ve gezegenler bilimi ve insan vücudunun işleyişi hakkında bilgi sahibidir; dünyanın genişliğini ve geleneklerini; kıtalarını ve bölümlerini; dağlarını ve insanlarını ve farklı torunları kraliyet satırları 3; eserleriyle ilgili Sastralarla ilgilenmeye uygundur; onları anlayabilir ve [konularla ilgili] talimat verebilir; öğretmen {ac&nja) ve Müdür (biikadham) yapılmalıdır.
Bir Yönetmenin Doğal Nitelikleri
Şimdi [sahip olması gereken] doğal niteliklerden söz ederken beni dinleyin. Hafıza ve muhakeme yeteneği kuvvetli; azimli; vakur; şiirsel; hastalıklardan uzak; tatlı [edepli; yumuşak huylu; kendine hakim; güler yüzle tatlı söz söyleyen; öfke ve açgözlülükten uzak; doğru sözlü; tarafsız; dürüst ve becerikli (prat'uiianla). Bunlar onun doğal nitelikleridir.
Yönetmen Asistanının Özellikleri
Müdürün sahip olması gereken niteliklerden biraz daha az sayıda niteliğe sahip olan orta tipte bir kişi; Müdürün Yardımcısı (pariim'wika) olarak bilinmelidir.
Bir aktörün özellikleri
Bir aktör (aula) canlı [aydınlık; parlak]; iyi
bir fiziğe sahip; tiyatro aksesuarları ve bunların kullanımları hakkında bilgi
sahibi; [iyi] hafızaya sahip; [tiyatronun] kurallarına hakim ve kendi işinde
uzman olmalıdır.
Parazitin Özellikleri
Yönetmenin (niltmilhaiv) teatral prodüksiyonla ilgili sahip olduğu niteliklere sahip olan Parazit (n'fi); fahişelerle ilişkilerde uzman; tatlı huylu; tarafsız; şiirsel; herhangi bir olayın artılarını ve eksilerini görebilen bir kişi olmalıdır. tartışın ve güzel ve akıllı olun.
Sakara'nın Özellikleri
Doğasını sık sık değiştirecek olan Sakara'Direktörün (suiradhara) konumu karşılaştırılabilir görünüyor
kayıt memuruna. genellikle şatafatlı (parlak) kıyafetler ve süsler giyer mi?; sebepsiz yere öfkelenir ve aynı şekilde sakinleşir ve Magadhi lehçesini konuşur.
Soytarı'nın Özellikleri
Soytarı kısa boylu; kambur; iki kez doğmuş; kel kafalı ve iki gözlü olmalıdır.
Hizmetçinin özellikleri
Hizmetçi (reta) el sanatlarına (Ws) düşkün olmalı; geveze; kaba biçimli; koku kullanmalı; şereflendirilecek ve şereflendirilmeyecek kişiler arasında ayrım yapmada uzman olmalıdır.
Fahişenin özellikleri
Bu nedenle; şimdi [birçok] doğal ve sonradan edinilmiş (diğer J nitelikleri ) olan kadın karakterlerin doğasından bahsedeceğim. Fahişe (ganika) oyunculukta yetenekli olmalı ve aşağıdaki niteliklere sahip olmalıdır: her zaman meşgul olmalıdır Öğretmenlere [öğrenmek için] katılmada ve sanatın uygulanmasında ve sportif beceriler; Duygu (hava); Duygu (Wia"(i); Mizaç (sattva); görgü ve tatlılık ile donatılmış olmak ve altmış dört sanat ve zanaat; kralla ilişkilerde uzman2; kadın hastalıklarından uzak; tatlı ve sevimli sözleri olmalı; çekinmeden; zekice ve uysal; yorgunluktan sorgulanan.
Tipik Kahramanın Özellikleri
Şu niteliklere sahip bir kadın kahraman yapılmalı: İyi bir fiziki yapıya; iyi vasıflara; karaktere; genç bir yaşa; tatlılığa ve güce sahip olmalı; ışıl ışıl; narin; tatlı; güzel bir dille büyüleyici sözler söyleyen biri olmalı. egzersizinde ses; değil; kararsız (lafzen tedirgin) ve tempo (laya); Zaman (tola) ve Duygular ile bilgi sahibi olmalıdır.
Kadın kahraman oldukları için diskalifiye
edilen kadınlar
Ancak aşağıdaki özelliklere sahip kadınların Bir oyunda kadın kahraman (yrabti; lit. karakter) yapılmamalıdır: Yanlış durumlarda gülümsemek ; şiddetli yürüyüşler ve çabalar sergilemek; ısrarcı öfke; her zaman kibirli; kayıtsız ve asi olmak görgü kuralları]; her türlü hastalığa sahip ve çelenklerden yoksun ve koku [vücutlarını süslemek için].
Tipik tiyatro partisinin üyeleri.
bundan sonra farklı üyelerden bahsedecektir.tiyatro partisi (bhanita). [Onlar:] Bharatalar (aktörler) çünküTakipçilerinden Bharata (Canons of Drama'nın yazarı) 1Soytarı (tn'lCmhi) ; müzisyen (tanr'nm); Aktör-dansçı
(juit'i); Yönetmen (mtrwlhai'a); oyun yazarı {iiUijaltani); başlık yapımcısı {lanhiitatam); süs eşyaları ve çelenk yapımcısı; boyacı [ntjaka); ressam (eitralwa) bilinen zanaatkar (li'ani) ; artistes ve Ku&lavas ;
Brahmanlar; adlarına göre.
Pek çok rol oynayarak; pek çok müzik enstrümanı çalarak ve pek çok ev aksesuarı (itjiakamna) sağlayarak bir dramanın performansını yönetirken ona Bharata ya da tiyatro partisinin bir üyesi denir.
Soytarı'nın Özellikleri
Her türlü karakterin hareketiyle bağlantılı olarak çeşitli yerlere (ışıklı barınaklara) sığınıp onlara zevk veren; bazen de (aynı amaç için) kadınlara sığınan; hazır giyimli kimse;eğlence yaratıcısı ve konuşması her zaman çok sayıda fikrin açıklanmasıyla bağlantılı olan (lafzen süslenmiş) kişiye Soytarı denir.
Usta müzisyenin özellikleri
Her türlü müzik aletini çalmada usta olan ve [özel olarak] Turya'ya götürülmüş olan kişiye Turapati 1; Turyapati veya Tauripa (usta-müzisyen) denir.
'Nata' kelimesinin anlamı
Kök nala'nın anlamı eylemde bulunmaktır (lafzen fiiller) ve dolayısıyla; o; insanların işlerini Duygular; Durumlar ve Mizaç ile eyleme geçirdiği (temsil ettiği) için; ona bir Aktör denir.
Kutsama tanımlandı
İnsanlara tatlı kutsama sözleriyle ve uğurlu törenlerle hitap ettiği için buna Kutsama denir. Çünkü bir drama oynanırken birçok yönden insanların refahı hakkında konuşulur. Prakrit veya Sanskritçe duaların okunmasına Kutsama denir.
Yönetmenin Özellikleri
Sastra'nın talimatlarından şarkıların (gaita); enstrümantal müziğin (vadija) ve ezberlerin (ve tüm bunların) birbirine uygun ilkelerini (mini) bilen kişiye Yönetmen denir. prensipler).
Oyun yazarının özellikleri
Bir kişi; [bir oyunda]; [farklı] Mizaçlarla birlikte [farklı] Durumları farklı karakterlere atadığında 1; kişiye oyun yazarı denir.Bu iki kesinlikle. Kutsama'nın yersiz görünüyor
Diğer tanım için.Görevi herhangi bir tema üzerine bir oyun yazmaktı. SelamlarElizabeth dönemindeki tiyatro topluluklarının istihdam ettiği 'şairler' ile karşılaştırılabilir.
Aktörün Özellikleri.
Dört müzik türünün uygulama kurallarına göre bir oyunu canlandırabilen (lafzen icra edebilen) kişiye Aktör (wtta) adı verilir.
Aktrisin Özellikleri
Davul çalmayı tempoyu; Zamanı bilen; Duyguları yaratabilen ve tüm uzuvları güzel olan bir kadın; Oyuncu (iidtalaija) yapılmalıdır.
Başlık üreticisi
Maskeler ve çeşitli özel elbiseler ile çeşitli karakterlere uygun (sinalia=j>ratitirafa) başlıklar (sinalia=j>ratitirafa) yapan kişiye başlık yapıcısı (mnfattakara) denir.
Süs yapımcısı
Çeşitli kurallara göre süs eşyası yapan kişiye süs yapıcı (nhharanakH) denir; [yapımcıların her biri farklı süs eşyaları] kullandığı malzemenin adına göre belirlenecektir .
Çelenk yapımcısı
Beş çeşit çelenk yapan kişiye çelenk yapıcı (nfahjahi) denir.
Müşteri
Ve kostümleri tasarlayan kişi ben müşteriye denir.
Ressam ve boyacı
Resim yapmayı bilen kişi ressamdır (citraharct) ve ölme konusundaki bilgisinden (rahjava) dolayı kişiye boyacı (rajaka) denir
Zanaatkar
Lake; taş; demir ve ahşaptan çeşitli nesneler yapan kişiye zanaatkar (kurti) denir. Knsilava
Enstrümantal müziğin (ah'lijn) farklı brendilerini uygulama ilkelerini bilen ve bunları çalmada uzman olan; ayrıca akıllı; incelikli (armlalu); hastalıktan uzak olan kişiye Kusilava denir. .
Partinin diğer üyeleri
Bir sanatı ;
bir mesleği veya uygulamayı benimseyen ve bu konuda ustalık kazanmış olan
kişiye; onun adıyla anılır. Çeşitli oyun türlerinin yapımında [ihtiyaç duyulan]
çeşitli aksesuarlarla ilgili olan Natas
olarak tiyatro kurallarıyla bağlantılı olarak bilinen topluluklar
hakkında çok fazla şey var.
Rollerin dağıtılmasından ve bir dramanın yapımcılarının işlevlerine göre yapılmasından bahsettim ve Drama Kanonlarını anlattım. Lütfen söyleyin; ey bilgeler; şimdi söylenecek başka ne var?
*Çeviri yapay zeka aracılığıyla İngilizce metinden yapılmıştır. Alana ilişki terminoloji çerçevesinde düzeltmeler ve düzenleme yapılmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder