TİYATRODA (NATYA SHASTRA) ROLLERİN DAĞILIMI* Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

TİYATRODA (NATYA SHASTRA) ROLLERİN DAĞILIMI*                                   Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

(Natyashastra; Yazarlığı efsanevi bilge Bharata'ya atfedilen, ikinci yüzyılda yazılmış gösteri sanatları için kuralcı el kitabı (shastra). Metin, üç ana performans formunun her yönünü detaylandıran otuz yedi bölüme ayrılmıştır: müzik, drama ve dans (hem müziği hem de dramayı birleştiren). Metnin bazı bölümleri estetiğe ve şiire ayrılmış olup, sanatın takdiri için doğru atmosferi yaratmaya ve aktarmaya yardımcı olmaktadır. Metnin diğer bölümleri sahnenin inşası gibi somut, pratik konuları tartışıyor. Metin bu üç gösteri sanatı için hala bir otoritedir ancak dans için özellikle önemlidir.Hint dansında bulunan pozisyonların ve jestlerin çoğu ilk olarak bu metinde kodlanmıştır. Natyashastra, "halk" dansından ziyade "klasik" dans olduğunu iddia eden herhangi bir dans formu için nihai otorite olmaya devam etmektedir.)

 

Genel dağıtım ilkeleri

Uzmanlar; yürüyüşleri; konuşmaları ve uzuvların hareketleri ile güçleri ve doğaları  birlikte değerlendirildikten sonra; [bir oyundaki] farklı rolleri  temsil etmek üzere  oyuncu görevlendireceklerdir. Bu nedenle aktörlerin seçiminden önce onların değerleri araştırılmalıdır. Yönetmen (ustayı aydınlattı) seçimde [böyle bir prosedür izlenirse] zorluk  hissetmeyecektir.Doğal yeteneklerini belirledikten sonra rolleri farklı oyunculara dağıtacaktır  .

Tanrıların rolü

Tüm uzuvları sağlam; iyi biçimli ve kalın yapılı; şişman; zayıf; uzun veya tembel olmayan; canlı (raijo'uvita); canlı; hoş sese ve iyi görünüme sahip kişiler temsil etmek için görevlendirilmelidir. Raksasa'ların; Danava'ların vb. rolü.

Şişman; iri vücutlu ve gök gürültüsü (yanan bulut) gibi sesi olan; öfkeli görünüşlü kişiler Bu; Helenlerin tanrı anlayışıyla karşılaştırılabilir görünüyor. gözler ve doğal örgülü kaşlar kullanılmalıdır.Kaksasas ; Danavas ve Daityasi'nin rolünü temsil ederErkek oyuncuların performansı uzuvlarına ve hareketlerine uygun olmalıdır.

Kralların rolü

Güzel gözleri; kaşları; alnı; burnu; dudakları; yanakları; yüzü; boynu ve diğer tüm uzuvları güzel olan; uzun boylu; hoş bir görünüme ve ağırbaşlı bir yürüyüşe sahip olan ve şişman olmayan en iyi türden aktörler (bharata) ne de zayıf ve iyi huylu; bilge ve doğası gereği istikrarlı olan kişiler; kralların ve prenslerin (kum) rolünü temsil etmek için kullanılmamalıdır.Ordu liderlerinin ve meclis üyelerinin rolü İyi biçimli uzuvlara sahip; belirgin konuşması olan; ne uzun ne de şişman1; kahraman; tartışmada yetenekli; güzel konuşan; hazır zekalı ve [hiçbir konuda] kusuru olmayan kişiler; (o liderlerin) rolünü temsil etmek üzere görevlendirilmelidir. ordu(seniipati) ve meclis üyeleri (amatija)  .

Kaficukin ve tho Srotriya'nın rolü

Kahverengi gözlü; uzun burunlu ve kısa veya uzun boylu kişiler Kaficukin (zırh taşıyıcısı); Srotriya (Vedaların ustası) ve benzerlerinin rollerini temsil etmek üzere görevlendirilmelidir.

Küçük karakterlerin rolü

Diğer durumlarda da benzer dramatik gelenekler öngörülmüştür; roller; kişinin yaşı ve fiziksel durumu dikkate alındıktan sonra belirlenmelidir  .[Örneğin] yavaş hareket eden; çok cüce; kambur; kaba; tuhaf suratlı ve şişman kişiler;'Yazarın göz önünde bulundurduğu krallar; prensler ve ordu doldurucuları vb. Hint-İran kökenli gibi görünüyor.Bu orta boy anlamına geliyor gibi görünüyor Amalya kahramanı mantrin (bakan) içeriyor gibi görünüyor. ifadesiz (ışıklı; hareketsiz) gözler ; bir göz kör ; küçük çene ve düşük burun; çirkin kıyafetler; kötü tabiat; deforme vücut ve Kölelerden doğanlar köle (baraj) rolünde çalıştırılmalıdır.

Yorgun kişilerin rolü

Doğuştan zayıf olan bir kişi; yorgun karakterleri temsil edecek bir oyunda (lafzen orada) görevlendirilmelidir.

 

Hastalığı olmayan kişilerin rolü

Herhangi bir hastalığı olmayan kişileri temsil etmek üzere şişman bir kişi görevlendirilmelidir.

Rolleri atamanın özel kolaylıkları

Bununla birlikte; eğer bu tür kişiler mevcut değilse; Müdür (yani kaptan); bu kişinin niteliğini ve hareketini ve ayrıca [temsil edilecek] Devletleri de değerlendirdikten sonra [birini] işe almak için takdir yetkisini kullanmalıdır. Bu tür kişilerin doğal hareketleri; ister iyi; ister kötü; ister orta olsun; Direktörlük (yani efendi)1 ile temas kurularak düzenlenmeli ve daha sonra [tüm] Devletleri  gerektiği gibi temsil edeceklerdir. Diğer durumlarda da benzer dramatik gelenekler öngörülmüştür ve roller; kişilere kendi yerel yerleri (desn) ve kostümleri (iw) dikkate alınarak atanmalıdır.Ekstra veya özel uzuvlara sahip karakterlerin rolü. Çok sayıda kolu; birçok kafası ve kaba yüzleri olan ve yırtıcı hayvanlar ; eşekler ; develer; atlar ve benzerleri de dahil olmak üzere hayvanların yüzleri olan karakterler söz konusu olduğunda; Yönetmen (lafzen;usta) kendi takdirine göre maskeleri (yaktı) kil; ahşap lak ve deriden yaptırmalıdır.

Bir karakterin ilk girişi

Resim ve makyaj yoluyla kimliğini (kendi formunu) gizledikten sonra kişi sahneye kendi doğal Haliyle (bhava) girmelidir.

Uygun kimliğe bürünmenin sonucu

Bir oyunun yapımında bir kişiye; doğası ve fiziksel formu itibarıyla uygun olan bir rol verilecekse; o zaman o; [çok doğal olarak] onu temsil eder (lafzen; kendi Durumlarını ifade eder). Bedeniyle birlikte kendi doğasını da reddeden ve başkasının bedenine girerek başkasının doğasını üstlenen bir adam gibi [olacaktır.

Kimliğe bürünme için psikolojik hazırlık

Dolayısıyla bilge bir aktör kendi içinde "Ben oyum" diye düşündükten sonra başka bir kişinin Durumlarını konuşma; yürüyüş; hareket ve jestlerle temsil etmelidir .

Üç çeşit kimliğe bürünme

İnsan karakterleri; sahnede [oyuncular tarafından] temsil edilme biçimlerine göre üç sınıfa ayrılır: doğal (anuriijia); doğal olmayan  ve taklitçi.

Doğal taklit

Kadınlar kadın karakterleri; erkekler ise erkek karakterleri taklit ettiğinde ve yaşları temsil edilen karakterlerin yaşlarına benzer olduğunda; bu kimliğe bürünme "doğal" (timrupa)*- olarak adlandırılır.

Doğal olmayan taklit

Bir erkek çocuk yaşlı bir adam rolünü veya yaşlı bir adam bir oğlan çocuğunun rolünü taklit ettiğinde ve oyunculukta kendi doğasına ihanet ettiğinde; bu temsile "doğal olmayan" (viriipa) adı verilir.

Taklitçi kimliğe bürünme

Bir erkek bir kadının karakterini taklit ettiğinde  bu kimliğe bürünme "taklit" (mpamsarini) olarak adlandırılır. [Tam da bu prensibi takip ederek] bir erkeğin karakteri; kişinin tercihine göre bir kadın tarafından temsil edilebilir. Ancak rollerin bu şekilde tersine döndüğü durumlarda (ortak çabalar); çalışan kişilerin ne yaşlı ne de çirkin olduğu (yani onları yaşlı ya da çirkin yapmadığı) görülmelidir. Kadınların bazı rollere uygunluğu

Hassas doğaya sahip karakterler  her zaman kadınlar tarafından temsil edilir ve dolayısıyla tanrıların ve ölümlülerin bu tür  rolü de aynı şekilde [çoğunlukla temsil edilir]. [Çünkü] nasıl ki tanrılar arasında (nvarge)" drama Rambha; Urva ve benzerleri [kadınlara] bağlıysa; benzer şekilde ölümlüler arasında da (mwmse lohe) aynı kural kralların hareminde de geçerlidir. Ve [dolayısıyla] öğretmenler {acaryaY; kadınlara Sastralara göre [oyunculuk konusunda] eğitim vermelidir.Aşk (v'dasa) kadınlarda doğal olduğundan; kadınlar aynı şekilde Sausthava'nın kolaylıkla erişebileceği; doğal olarak zarif uzuvlara da sahiptirler. Ancak erkeklerin Lolling'i (lalitaf dekoratif hareketlere (alatiJwa) bağlı olmalıdır.

Kadınlara farklı rollerde eğitim

İyi bir yönetmen (bilge adam) kadınların kendisi tarafından denetlenen roller (syai/am). Ancak eril (erkeklere dayalı; kadına tahsis edilen üretimin) dikkatle [onun tarafından] yönlendirilmesi gerekir.

Rollerin doğru atanmasının sonucu

Çeşitli nitelik ve yaştaki kişilere verilen roller;Shakespeare sahnesinde olduğu gibi.Doğal uzuvlara bağımlı olanlar çok güzelleşecekDramatik performans .

Oyunculuk için kadınların çalıştırılmasının sonucu

Yorulmadan dans ve müzik (samgita); kadınlarda her zaman bir nitelik [kabul edilir] ve dramatik bir üretim; bu  nedeniyle kısmen tatlılığa; kısmen de güce ulaşır.Aşk pratiğinde usta ve aşk ilişkilerini [temsil etmede] uzman olan bir kadın; sahnedeki zarif oyunculuğuyla (nalyavila;na); [birçok cazibesi nedeniyle] çeşitli cazibelerle dolu bir sarmaşık gibi görünür. ] Çiçekler.Bu nedenle [bir Yönetmen] her zaman [kadınların] egzersizine (yogya) [dans ve müzikte] bölünmemiş dikkat vermelidir. Çünkü böyle bir uygulama olmadan Devletler; Duygular ve Sausthava en azından [onlar tarafından] üretilemez.

Dramatik prodüksiyonun iki türü

Pek çok Durumu ve Sejitiinent'i içeren bir dramanın prodüksiyonu iki türdür: hassas (nukamam) ve şiddetli (aviddha) Prodüksiyonun hassas yazım hatası Nataka; Prakarana; Bhann; Vithi ve Anka yaylarının hassas tipte olduğu bilinmektedir1. Çünkü [üretimleri için] yalnızca insanların kimliğine bürünmelerine bağımlıdırlar. Bu ilgi çekici aktrislerin kemik uyumunu gösteriyor.  Sahnede kadınları temsil etmek için erkek çocukların çalıştırılması oldukça büyük bir sorundu. Kadın karakterleri tasvir etmede Shakespeare'in handikapı.

Antik Hindu tiyatrosunda oyunculuk standardı.

Bu hassas üretim şekli kralların hoşuna gider. Bu nedenle; bu sınıfın oyunları; [esas olarak] Erotik Duyguya sahip oldukları tespit edildiğinde; kadınlar tarafından [yalnızca kralların zevki için] üretilmelidir.Şiddetli kavgaların; büyük hareket hızının ve heyecanın olduğu oyun; kadınlar tarafından değil erkekler tarafından oynanmalıdır.Bir oyun sıradan (abartılı olmayan) olaylar içeriyorsa ve uzuvların aceleci veya şiddetli hareketleri içermiyorsa ve uygun tempoya; Zamana uyulmasını ve hecelerin ve iyi ayrılmış kelimelerin düzenli bir şekilde söylenmesini gerektiriyorsa ve bu sekiz oyunun tamamında bol miktarda bulunmuyorsa Coşkusundaki duygular  ; o zaman kadınlar tarafından üretilebiliyor  .

Şiddet içeren üretim türü

Cutti'yi temsil etmek için enerjik (avitldha) Angahiiras 'i gerektiren oyun Delici; zorlayıcı ve zorlayıcıdır ve büyü ve okült güçlerin yanı sıra yapay nesneler ve kostümlerin de kullanımını içerir ve dramatis perzonae'leri arasında sessiz doğaya sahip pek çok erkek ve az sayıda kadın vardır ve çoğunlukla Üretiminde Büyük ve Enerjik Tarzlar uygulanır ve şiddetli (aviddha) tiptedir. Uzman yapımcılar tarafından Dima; Samavakara; Vyayoga ve Ihamrga sınıflarının oyunlarının şiddet içeren türde olduğu bilinmektedir. Bu tür oyunların prodüksiyonu; görkemli ve kahramanlık; enerji ve güçle donatılmış tanrılar; Danavalar ve Raksasalar tarafından [taklit edilerek] yapılmalıdır  .Bu nedenle kişi farklı karakterlerin rollerini atamalıdır.bir oyunun prodüksiyonu. Şimdi dramanın nasıl yapılacağını anlatacağımKostümler ve Makyaj yardımıyla üretilebilir.

Tipik  kral taklidi

Sınırlı sayıdaki elbiselerle krallara layık nitelikler nasıl temsil edilecek? Bu bağlamda; halk arasında dramatik gelenekler ortaya çıktığında; tüm bunlarla donatılmış dramanın benim tarafımdan tasarlandığı söylendi. Dolayısıyla boyayla kaplanmış ve süslemelerle süslenmiş aktör (nata); ciddi ve vakur bir tavır takındığında krallığın işaretlerini ortaya çıkaracaktır. Ve böylece kişi; yeryüzünün Yedi Büyük Bölümü'nün (snpta-dripa) sığınağı olacaktır.Boyalarla kaplı [kral rolünde ve bavin'' uzuvların hafif hareketi Öğretmenin talimatı altındaki oyuncu Sausthava pozunu almalı ve sonra bir kral gibi görünecek ve [normalde] kral da şuna benzeyecektir: aktör . Aktörün kral gibi olması gerektiği gibi; kralın da aktör gibi olması gerekir .Devletler; hem benzer zarif hareketler hem de uzuvların benzer Sausthava'sı aracılığıyla temsil edilecektir (gerçekleştirilmiştir). Öğretmenin talimatıyla sahneyi aydınlatan bir oyuncu gibi; kral da her zaman doğal olarak parlak olmalıdır.Bu çok akıllıca bir ifadedir. Kral yalan hiçbir şey olmasa da ama sıradan bir insan; çoğu zaman bilinçli ya da bilinçsiz olarak olağanüstü bir görünüme bürünür.

Tanrıların görevlilerinin kimliğine bürünme

Tanrıların görevlileri  kralların görevlileri gibi yapılmalı ve dramada onlara [karakterlerine uygun] kostüm; dil  ve hareketler verilmelidir.Yapımcı; oyuncuya bir karakterin doğal görünümünü; ona [uygun kostüm] vererek ve makyaj yoluyla onu uygun yaşla ilişkilendirerek vermelidir.Bu nedenle krallık adabını temsil edecek kişilerin seçimi yapılmalıdır. Bundan sonra üreticilerde aranan niteliklerden bahsedeceğim.

Bir Yönetmenin Özellikleri

Bu bağlamda bir Yönetmenin niteliklerinden bahsedeceğim. Onun niteliklerinin bir listesi bu özellikleri oluşturacaktır; bunlar: konuşmanın tam bir hatırlatıcısı; Tiila hakkında bilgi; şarkıların zamanlamasına ilişkin kurallar ve müzikle ilgili teoriler notalar ve müzik aletlerinin çalınması .Dört çeşit müzik enstrümanını çalmada uzman olan; Sastralarda belirtilen ritüeller konusunda iyi eğitimli; farklı dini mezheplerin uygulamaları; yönetim ve zenginlik bilimi konusunda bilgili; fahişelerin tavırları ve şiirsellik ; çeşitli geleneksel Yürüyüşleri  ve hareketleri bilir; [tüm] Durumları (hhava) ve Duyguları (rann) takdir eder; oyun üretmede uzmandır; çeşitli sanat ve zanaatlara aşinadır; prozodi ve vezin kurallarına hakimdir Metrik ayakları vardır ve farklı Sastraları incelemekte zekidir; yıldızlar ve gezegenler bilimi ve insan vücudunun işleyişi hakkında bilgi sahibidir; dünyanın genişliğini ve geleneklerini; kıtalarını ve bölümlerini; dağlarını ve insanlarını ve farklı torunları kraliyet satırları 3; eserleriyle ilgili Sastralarla ilgilenmeye uygundur; onları anlayabilir ve [konularla ilgili] talimat verebilir; öğretmen {ac&nja) ve Müdür (biikadham) yapılmalıdır.

Bir Yönetmenin Doğal Nitelikleri

Şimdi [sahip olması gereken] doğal niteliklerden söz ederken beni dinleyin. Hafıza ve muhakeme yeteneği kuvvetli; azimli; vakur; şiirsel; hastalıklardan uzak; tatlı [edepli; yumuşak huylu; kendine hakim; güler yüzle tatlı söz söyleyen; öfke ve açgözlülükten uzak; doğru sözlü; tarafsız; dürüst ve becerikli (prat'uiianla). Bunlar onun doğal nitelikleridir.

Yönetmen Asistanının Özellikleri

Müdürün sahip olması gereken niteliklerden biraz daha az sayıda niteliğe sahip olan orta tipte bir kişi; Müdürün Yardımcısı (pariim'wika) olarak bilinmelidir.

Bir aktörün özellikleri

 Bir aktör (aula) canlı [aydınlık; parlak]; iyi bir fiziğe sahip; tiyatro aksesuarları ve bunların kullanımları hakkında bilgi sahibi; [iyi] hafızaya sahip; [tiyatronun] kurallarına hakim ve kendi işinde uzman olmalıdır.

Parazitin Özellikleri

Yönetmenin (niltmilhaiv) teatral prodüksiyonla ilgili sahip olduğu niteliklere sahip olan Parazit (n'fi); fahişelerle ilişkilerde uzman; tatlı huylu; tarafsız; şiirsel; herhangi bir olayın artılarını ve eksilerini görebilen bir kişi olmalıdır. tartışın ve güzel ve akıllı olun.

 

Sakara'nın Özellikleri

Doğasını sık sık değiştirecek olan Sakara'Direktörün (suiradhara) konumu karşılaştırılabilir görünüyor

kayıt memuruna. genellikle şatafatlı (parlak) kıyafetler ve süsler giyer mi?; sebepsiz yere öfkelenir ve aynı şekilde sakinleşir ve Magadhi lehçesini konuşur.

Soytarı'nın Özellikleri

Soytarı  kısa boylu; kambur; iki kez doğmuş; kel kafalı ve iki gözlü olmalıdır.

Hizmetçinin özellikleri

Hizmetçi (reta) el sanatlarına (Ws) düşkün olmalı; geveze; kaba biçimli; koku kullanmalı; şereflendirilecek ve şereflendirilmeyecek kişiler arasında ayrım yapmada uzman olmalıdır.

Fahişenin özellikleri

Bu nedenle; şimdi [birçok] doğal ve sonradan edinilmiş (diğer J nitelikleri ) olan kadın karakterlerin doğasından bahsedeceğim. Fahişe (ganika) oyunculukta yetenekli olmalı ve aşağıdaki niteliklere sahip olmalıdır: her zaman meşgul olmalıdır Öğretmenlere [öğrenmek için] katılmada ve sanatın uygulanmasında ve sportif beceriler; Duygu (hava); Duygu (Wia"(i); Mizaç (sattva); görgü ve tatlılık ile donatılmış olmak ve altmış dört sanat ve zanaat; kralla ilişkilerde uzman2; kadın hastalıklarından uzak; tatlı ve sevimli sözleri olmalı; çekinmeden; zekice ve uysal; yorgunluktan sorgulanan.

Tipik Kahramanın Özellikleri

 Şu niteliklere sahip bir kadın kahraman yapılmalı: İyi bir fiziki yapıya; iyi vasıflara; karaktere; genç bir yaşa; tatlılığa ve güce sahip olmalı; ışıl ışıl; narin; tatlı; güzel bir dille büyüleyici sözler söyleyen biri olmalı. egzersizinde ses; değil; kararsız (lafzen tedirgin) ve tempo (laya); Zaman (tola) ve Duygular ile bilgi sahibi olmalıdır.

Kadın kahraman oldukları için diskalifiye edilen kadınlar

Ancak aşağıdaki özelliklere sahip kadınların Bir oyunda kadın kahraman (yrabti; lit. karakter)  yapılmamalıdır: Yanlış durumlarda gülümsemek ; şiddetli yürüyüşler ve çabalar sergilemek; ısrarcı öfke; her zaman kibirli; kayıtsız ve asi olmak görgü kuralları]; her türlü hastalığa sahip ve çelenklerden yoksun ve koku [vücutlarını süslemek için].

Tipik tiyatro partisinin üyeleri.

 bundan sonra farklı üyelerden bahsedecektir.tiyatro partisi (bhanita). [Onlar:] Bharatalar (aktörler) çünküTakipçilerinden Bharata (Canons of Drama'nın yazarı) 1Soytarı (tn'lCmhi) ; müzisyen (tanr'nm); Aktör-dansçı

(juit'i); Yönetmen (mtrwlhai'a); oyun yazarı {iiUijaltani); başlık yapımcısı {lanhiitatam); süs eşyaları ve çelenk yapımcısı; boyacı [ntjaka); ressam (eitralwa) bilinen zanaatkar (li'ani) ; artistes ve Ku&lavas ;

Brahmanlar; adlarına göre.

Pek çok rol oynayarak; pek çok müzik enstrümanı çalarak ve pek çok ev aksesuarı (itjiakamna) sağlayarak bir dramanın performansını yönetirken ona Bharata ya da tiyatro partisinin bir üyesi denir.

Soytarı'nın Özellikleri

Her türlü karakterin hareketiyle bağlantılı olarak çeşitli yerlere (ışıklı barınaklara) sığınıp onlara zevk veren; bazen de (aynı amaç için) kadınlara sığınan; hazır giyimli kimse;eğlence yaratıcısı ve konuşması her zaman çok sayıda fikrin açıklanmasıyla bağlantılı olan (lafzen süslenmiş) kişiye Soytarı denir.

Usta müzisyenin özellikleri

Her türlü müzik aletini çalmada usta olan ve [özel olarak] Turya'ya götürülmüş olan kişiye Turapati 1; Turyapati veya Tauripa (usta-müzisyen) denir.

'Nata' kelimesinin anlamı

 Kök nala'nın anlamı eylemde bulunmaktır (lafzen fiiller) ve dolayısıyla; o; insanların işlerini Duygular; Durumlar ve Mizaç ile eyleme geçirdiği (temsil ettiği) için; ona bir Aktör denir.

Kutsama tanımlandı

 İnsanlara tatlı kutsama sözleriyle ve uğurlu törenlerle hitap ettiği için buna Kutsama denir. Çünkü bir drama oynanırken birçok yönden insanların refahı hakkında konuşulur. Prakrit veya Sanskritçe duaların okunmasına Kutsama denir.

Yönetmenin Özellikleri

Sastra'nın talimatlarından şarkıların (gaita); enstrümantal müziğin (vadija) ve ezberlerin (ve tüm bunların) birbirine uygun ilkelerini (mini) bilen kişiye Yönetmen denir. prensipler).

Oyun yazarının özellikleri

Bir kişi; [bir oyunda]; [farklı] Mizaçlarla birlikte [farklı] Durumları farklı karakterlere atadığında 1; kişiye oyun yazarı denir.Bu iki kesinlikle. Kutsama'nın yersiz görünüyor

 Diğer tanım için.Görevi herhangi bir tema üzerine bir oyun yazmaktı. SelamlarElizabeth dönemindeki tiyatro topluluklarının istihdam ettiği 'şairler' ile karşılaştırılabilir.

Aktörün Özellikleri.

Dört müzik türünün uygulama kurallarına göre bir oyunu canlandırabilen (lafzen icra edebilen) kişiye Aktör (wtta) adı verilir.

Aktrisin Özellikleri

Davul çalmayı tempoyu; Zamanı bilen; Duyguları yaratabilen ve tüm uzuvları güzel olan bir kadın; Oyuncu (iidtalaija) yapılmalıdır.

Başlık üreticisi

Maskeler ve çeşitli özel elbiseler ile çeşitli karakterlere uygun (sinalia=j>ratitirafa) başlıklar (sinalia=j>ratitirafa) yapan kişiye başlık yapıcısı (mnfattakara) denir.

Süs yapımcısı

Çeşitli kurallara göre süs eşyası yapan kişiye süs yapıcı (nhharanakH) denir; [yapımcıların her biri farklı süs eşyaları] kullandığı malzemenin adına göre belirlenecektir .

Çelenk yapımcısı

Beş çeşit çelenk yapan kişiye çelenk yapıcı (nfahjahi) denir.

Müşteri

Ve kostümleri tasarlayan kişi ben müşteriye denir.

Ressam ve boyacı

Resim yapmayı bilen kişi ressamdır (citraharct) ve ölme konusundaki bilgisinden (rahjava) dolayı kişiye boyacı (rajaka) denir

Zanaatkar

Lake; taş; demir ve ahşaptan çeşitli nesneler yapan kişiye zanaatkar (kurti) denir. Knsilava

Enstrümantal müziğin (ah'lijn) farklı brendilerini uygulama ilkelerini bilen ve bunları çalmada uzman olan; ayrıca akıllı; incelikli (armlalu); hastalıktan uzak olan kişiye Kusilava denir. .

Partinin diğer üyeleri

Bir sanatı ; bir mesleği veya uygulamayı benimseyen ve bu konuda ustalık kazanmış olan kişiye; onun adıyla anılır. Çeşitli oyun türlerinin yapımında [ihtiyaç duyulan] çeşitli aksesuarlarla ilgili olan Natas  olarak tiyatro kurallarıyla bağlantılı olarak bilinen topluluklar hakkında çok fazla şey var.

Rollerin dağıtılmasından ve bir dramanın yapımcılarının işlevlerine göre yapılmasından bahsettim ve Drama Kanonlarını anlattım. Lütfen söyleyin; ey bilgeler; şimdi söylenecek başka ne var?

 

*Çeviri yapay zeka aracılığıyla İngilizce metinden yapılmıştır. Alana ilişki terminoloji çerçevesinde düzeltmeler ve düzenleme yapılmıştır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal