TİYATRODA (NATYA SHASTRA) ENSTRÜMANTAL MÜZİK* Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

 

TİYATRODA (NATYA SHASTRA) ENSTRÜMANTAL MÜZİK*                          Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

 

(Natyashastra; Yazarlığı efsanevi bilge Bharata'ya atfedilen, ikinci yüzyılda yazılmış gösteri sanatları için kuralcı el kitabı (shastra). Metin, üç ana performans formunun her yönünü detaylandıran otuz yedi bölüme ayrılmıştır: müzik, drama ve dans (hem müziği hem de dramayı birleştiren). Metnin bazı bölümleri estetiğe ve şiire ayrılmış olup, sanatın takdiri için doğru atmosferi yaratmaya ve aktarmaya yardımcı olmaktadır. Metnin diğer bölümleri sahnenin inşası gibi somut, pratik konuları tartışıyor. Metin bu üç gösteri sanatı için hala bir otoritedir ancak dans için özellikle önemlidir.Hint dansında bulunan pozisyonların ve jestlerin çoğu ilk olarak bu metinde kodlanmıştır. Natyashastra, "halk" dansından ziyade "klasik" dans olduğunu iddia eden herhangi bir dans formu için nihai otorite olmaya devam etmektedir.)

 

 

Üç Sınıf Enstrüman

Şimdi enstrümantal müziğin (atodya) biçimsel yönlerini (lit. kuralını) açıklayacağım. Bunlar aşağıdaki gibidir:Düzenli müzik aletleri1 dört çeşittir; örneğin 'strinpd {lata) 'örtülü' (avanaddha)? 'katı (ganaf ve 'içi boş* (susira).[Bunların arasında] 'telli' olanlar telli olanlardır; 'örtülü' olan davulları; 'sağlam' olan zilleri ve 'içi boş' olan flütleri ifade eder.burada yalnızca geleneksel veya iyi bilinen müzik aletlerini uğurlu sayarlar.Yaylı çalgıların (tata) oyun yapımında öneminin ayrıntılı olarak anlatılması Bir süre sonra telli çalgılara benzemesine rağmen içi boş çalgıların (susira) bunlardan hemen sonra neden bahsedilmediğini açıklıyor; ardından 'içi boş' ve 'katı' çalgıların Orkestradaki konumunu tartışıyor. İlgili pasaj aşağıdaki gibidir.

Enstrümantal Müziğin Üç Katlı Uygulaması

Dramatik performans (natakd) ile bağlantılı olarak üç yönlü uygulamaları vardır: telli çalgıların (tata) [ağırlıklı olduğu]; davulların (avanaddha) [baskın olduğu] ve [genel] dramatik performans (natyakrta) sırasında uygulama.Yaylı çalgılar orkestrasında (kutapay; şarkıcı {gayana) ve onun görevlileri ve VipancI; Vina  ve flüt çalan oyuncular. Mrdanga (toprak davul); Panava ve Dardura oyuncularına [toplu olarak] kapalı enstrümanların Orkestrası adı verilir (lit.kapsanan araçların kuralı).Aktörler ve aktrislerle ilgili Orkestra (üstün; orta ve sıradan tip pratiği; oyunların yapımı (natyayoga) sırasında sahnede farklı konumlarda bulunur.Her türlü müzik Dramayı süsler  Böylece şarkı (gana); enstrümantal müzik (vadya) ve oyunculuk (natya) farklı türde  sahiptir . Yorumcu yine bu kelimeye yeni bir anlam veriyor gibi görünüyor.Buradan şarkıcının yanında pirinç zilli hizmetkarların olduğu anlaşılıyor. Vipanci başlangıçta mızrapla çalınan on telli bir Vina gibi görünüyor .Panava küçük bir davul veya tabordur.Dardura'yı çan metalinden yapılmış büyük bir gonga benzetiyor; bazıları bunun bir flüt olduğunu düşünüyor. Apte alt sesine bakın. Ancak Dardurika; valfi sağa açılan deniz kabuğu anlamına gelen dardura'dan türetilmiş olabilir. Apte alt sesine bakın. Ama bütün bunlara rağmen Dardura bir nevi davul gibiydi. Bu oyunculuk dans etmeyi de içeriyordu.

ENSTRÜMANTAL MÜZİK

Çağrılar (vividhasraya; lafzen farklı şeylere bağlı olarak) oyun yapımcıları tarafından muhteşem bir varlık (alatacakra-pratima.) gibi yapılmalıdır.

Gandharva'nın Özellikleri

Yaylı çalgılarla yapılan ve diğer çeşitli çalgılara da bağlı olan; notalar (savra); Tala (zaman ölçüsü) ve sözel temalardan (pada) oluşan şey G&ndharva olarak bilinmelidir.Tanrılar tarafından çok arzu edildiği ve Gandharva'lara çok zevk verdiği için buna Gandharva denir.(yani Gandharvas'a ait bir şey.)

Gandharva'nın kaynakları

Kaynağı insan boğazı (lafzen vücut); Vina ve flüttür (vamsa); onların notalarının (bunlardan kaynaklanan) biçimsel yönlerini anlatacağım.

Üç çeşit Gandharva

Gandharva; notalardan (svard); Tala'dan ve sözlü temadan oluşan üç türdendir.Bu bağlamda; yalnızca şu öneriyi reddeder:Oyunların okunması amacına ulaşabilir ve şöyle diyor:Gandharva vokal müziğinin ve vokal müziğinin bir birleşimi gibi görünüyor vxna ve flüt gibi enstrümanların müziği Vina'nın da insan sesinin büyülendiğini öğreniyoruz Gandharva'nın performansında Carudatta. İfade basitçe gandharvam ve iff'in birleşimi olarak alınmalıdır.Üç tür gandharva; üç tür müzikal gibi görünüyor Bireysel notaların; vuruş süresinin veya şarkıların sırasıyla ana veya tek rol oynadığı performans. Notaların (svara) iki temeli vardır: insan boğazı (lafzen vücut) ve Vina. Bu ikisinden doğan notların biçimsel yönlerinden bahsedeceğim.

Vina Müziğinin Biçimsel Yönleri

Notlar (svara) Gramas; Murchanas Tanas ses kayıtları (stkana); Vrttis Örtüşen (sddharana) notlar.

Varnas; Alamkaras; Dhatus Srutis" ve Jatis'in oluşturduğu düzenli notalar (vidhisvara) tarafından mevcuttur (lit. birleşik) ahşap Vina'da.İnsan Boğaz Müziğinin Biçimsel Yönü Notalar; Gramalar; Alamkaralar; Varnalar; ses kayıtları İnsan boğazının Vina'sında Jatis ve Üst üste binen notalar mevcuttur.

Müzikte Sözel Temanın Yönleri

Ünsüzler ünlüler; sesli birleşimler (sandhi); büyük/küçük harf sonları (vibhakti); isimler (namd); fiiller (dkhyata); önekler (upasarga); parçacıklar (nipdta); ikincil son ekler (taddhila) ve hece ve morik ölçüler her zaman aşağıdakilerle ilgilidir: müziğin sözlü temaları (pada). Bunlar bestelenmiş (nibaddha) ve doğaçlama* (anibaddha; lafzen değil) olmak üzere iki türdür.oluşan).

Tala'nın Yirmi Yönü

Yedi Not

Notlar Üzerine {svara)

 Yedi nota şunlardır: Sadja (sa\ Rsabha (n); Gandhara (ga); Madhyama (ma); Pancama (pa) } Dhaivata(dha) ve Nisada (ni).

Notların karşılıklı ilişkisi

 [Göre göre] bunlar [az ya da çok] Srutis aralığına aittirler; Sonant1 (vadin) gibi dört sınıftandırlar. Ünsüz (samvadin)  Assonant (anuvadin ve Ahenksiz (vivadin)

Sonant ve Ünsüz Notalar

İki görüş arasındaki fark gerçekte olduğundan daha belirgindir. Çünkü çeşitli versiyonlarından amsa teriminin hiçbir şey olmadığı anlaşılıyor.ama amga bazı çok eski ms'leri yanlış okudu. Bu konuda daha fazla bilgi için; dokuz veya on üç Sruti arasında yer alan Giriş bölümüne bakın.birbirleri karşılıklı olarak ünsüzdür (samvadin); örneğin; Sadja Qr&ma'da Sadja ve Madhyama; Sadja ve Paiioama; Rsabha ve Dhaivata; GandhSra ve Nisada. Madhyama Grama'da da durum böyledir; ancak Sadja ve Pancama ünsüz değilken Pancma ve Rsabha ünsüzdür. [Bunların üzerinde] bir [geleneksel] Sloka var:

Madhyama Grama'da Pancama ve Rsabha ünsüzdür; oysa Sadja ve Pancama [yalnızca] Sadja Grama'da ünsüzdür.Ahenksiz Notalar [İki veya] yirmi Sruti aralığındaki notalar Ahenksizdir örn. Rsabha ve Gandhara; Dhaivata veNisada.Assonant Notları Şimdi Sonant; Ünsüz ve Ahenksiz notalar belirlendikten (lit. oluşturulduktan) sonra geri kalanlara Asonant adı verilecek.Örneğin. Rsabha; Gandhara; Dhaivata ve Nisada'dan Sadja'ya; Madhyama; Pancama ve Nisada'dan Rsabha'ya; ve Madhyama; Pancama ve Dhaivata'dan Gandhara'ya; Dhaivata; Pancama ve Nisada'dan Madhyama'ya

Matanga ve Dattila rafa ve bunu ve diğer önceki yazarların görüşleri ile bağdaştırıyor aşağıdaki gibi  vivadi notalarını farklı şekilde tanımlar. Matanga  "karşılıklı olarak anuvadi nota çiftlerinin" olduğunu söylüyor şunlardır:

Strangway'in teorisi

anlamı konusunda pek sağlıklı görünmüyor . Weber; Yunanca gamma kelimesinin müzikal anlamıyla Sanskritçe grama kelimesinden türetilmiş bir kelimeden başka bir şey olmadığını düşünüyor. Indische Streifen; Narada'ya göre Gandhara adında bir Grama daha vardır de bundan bahseder. Grama hakkında daha fazla bilgi için bkz.Dhaivata ve Nisada'dan Pancama'ya; Rsabha; Paffcama ve Madbyama'dan Dhaivata'ya. [Bütün bunlar] Sadja Grama'da; Madhyama Grama'da da; Pancama; Dhaivata ve Nisada Madhyama'ya [Asonanttır]; Rsabha Sadja ve Gandhara'dan Pancama'ya; Sadja; Rsabha ve Gandhara'dan Dhaivata'ya; aynısı (Sadja; Rsabha ve Gandhara)Nisada; Bir nota olarak [belirgin şekilde] sesine Sonant denir; [başka biriyle] uyum içinde ses çıkardığı için Ünsüzdür; [başkasına] uyumsuz ses verdiği için Ahenksizdir ve onu takip eden [başka bir nota] olarak Asonant olarak adlandırılır. Bu notlar duruma göre düşük veya yüksek olur. tellerin ayarlanması ve Vina ışınının ve duyu organlarının değişen durumu (aydınlatılmış çeşitlilik). Dört not sınıfının yönleri hakkında çok fazla şey var.

İki Gramanın Açıklaması

Şimdi iki Gramas Sadja ve Madhyama var.Bu ikisinden her biri (orada yanıyor) yirmi iki # Srutis içeriyor şu şekilde: Sadja Grama'daki Srutiler şu şekilde gösterilmektedir:üç [Rsabha'da];  iki [Gandhara'da]; dört [Madhyama'da];dört [Pancama'da]; üç [Dhaivata'da]; iki [Nisada'da] ve

dört [Sadja'da].Madhyama Grama'da Pancama bir Sruti'de zor hale getirilmelidir. Pancama'da bir Sruti tarafından yükseltildiğinde2 veya indirildiğinde ve bunun sonucunda ortaya çıkan gevşeklik veya [tellerin] gerginliği meydana geldiğinde meydana gelen fark; tipik bir (pramana) Sruti'yi gösterecektir. Muhtemelen ölçünün gerekliliğinden dolayı; NS. tarif ederken burada her notanın Sruti'si Rsabha'dan başlar. Utkarsas (artış) fivrata; apakarso (azalış) mandata; Mardavam (gevşeklik) tantryah sithilikaranam; viparitatvam ayatatvam. Bir Sruti trans olabilir aralık olarak planlandı'. İlk otoriteler farklıydı Srutis'in doğası ve sayısı konusunda birbirlerine. Visvavasu'nun düşüncesi onlar iki kişiydi; bazı otoriteler numaralarının üç olduğunu düşünüyordu; bunların sistemini açıkla [Srutis]. İki Vlna kirişler (danda) ve benzer ölçülerdeki ipler  ve ikincisinin Sadja Grama'da benzer şekilde ayarlanması [hazır] hale getirilmelidir. [Sonra] bunlardan biri olmalı Paffcama'yı düşürerek Madhyama Grama'da ayarlandı [Sruti'den biri tarafından]. Aynı (Vina) bir Sruti ekleyerek(bir Sruti'nin eklenmesi nedeniyle yanıyor) Pancama'ya Sadja Grama'ya ayarlandı. Bu azalmanın anlamı a Sruti (lafzen; dolayısıyla Sruti azaltılmıştır). Tekrar vadesi geldi başka bir [Vina] Gandhara'da bir Sruti'nin azalmasına ve Nisada sırasıyla Dhaivata ve Rsbha ile birleşecek; aralarında iki Srutis aralığı olduğunda. Yine bir Sruti'nin diğerinde (Vina) azalması nedeniyle Rsbha ve Dhaivata; Sadja ve Pancama ile birleşecek sırasıyla [üç] Srutis aralığı olduğunda. Benzer şekilde aynı [bir] Sruti yine Pancama'yı azalttı; Madhyama ve Sadja; Madhyama ve Gandhara ile birleşecek dört aralık olduğunda sırasıyla Nisada ve Nisada Srutis aralarında. Dolayısıyla Srutis'in bu sistemine göre;  iki Grama'nın aşağıdakilerden oluştuğu kabul edilmelidir yirmi iki Srutis'ten. [Aşağıdakiler] Slokalardır bu etki : Sadja Grama'daki Srutis. Sadja Grama'da Sadja; dört tane içerir Srutis; Rsabha üç; Gandhara iki; Madhyama dört;Paficama dört; Dhaivata üç ve Nisadatwo. bazısı yirmi iki; bazısı altmış altı ve bazısı sonsuz. Anonimlerin görüşleri Yetkililer Kohala'nın aşağıdaki beyitinden bilinmektedir: Ayrıntılı bir tartışma için antik çağdaki yedi notayla ilişkili olarak Srutis'in doğası üzerine Hindu ölçeği bu 'ölçüyü' (pramana) uzunluk ve kalınlık olarak açıklar;diğerleri de dizilerin sayısını buna dahil eder Madhyama Grama'daki Srutis [Madhyama Grama'da] Madhyama şunlardan oluşur: dört Srutis'ten. Paffcama üç; Dhaivata dört; Nisada iki; Sadja dört; Rsabha üç ve Gandhara iki Srutis1 . [Böylece] [karşılıklı] aralıklar (antara) sistemi eskidir *şikayet etti. Murchanas Şimdi Murchanas2 hakkında. On dört çeşittirler iki Gramas'te

Sadja Grama'daki Murchanas

Sadja Gr&ma'ya göre yedi Murchanas var  İlk Uttaramandra; ikinci Bajam; Ijhird Uttarayata; dördüncü Suddhasadja; beşinci Matsarikrta; altıncı Asvakranta ve yedinci Abhirudgata. İlk bunların notaları [sırasıyla] şunlardır: Sadja; Nisada; Dhaivata. Sadja'da Pancama; Madhyama; Gandhara ve Rsabha

Grama.Madhyama Grama'daki Murchanas Hhe Madhyama Grama'da [aşağıdaki Murchanas'lar meydana gelir].Gandhara Graması o dönemde geçerliliğini yitirmişti.  'Murchana' sıklıkla 'mod' olarak tercüme edilmiştir. Madhyama Grama'ya dayanarak şunlar vardır: yedi Murchanas: birincisi Sauvirl; ikincisi HarinasvS; üçüncü Kalopanata; dördüncü Suddhamadhya; beşinci Margavi; altıncı Pauravi ve yedinci Hrsyaka. Bunlardan [ilk] notalar1 sırasıyla Madhyama;Gandhara; Rsabha; Sadja; Nisada; Dhaivata ve Pancama. İki Gramada Murchanas'ın İlk Notları[Dolayısıyla] bu serilerin ilk notaları şöyledir: Sadja'da Grama—Uttaramandra [başlayacak] Sadja ile; Bajani ise Nisada; Uttarayata; Dhaivata ile; Suddhasadja; Paiicama ile; Matsarikrta Madhyama ile; Asvakranta Gandhara ile; ve Abhirudgata; Rsabha ile birlikte. Ve Madhyama Grama'da-Sauviri [başlayacak] Madhyama ile; Harinasva Gandhara ile; Kalopanata ile Rsabha; Suddhamadhyama Sadja ile; Margi (Margavl) ile Nisada; Pauravi; Dhaivata ile ve Hrsyaka; Paficama ile.

Murchanas'ın Dört Sınıfı

Böylece [farklı] sıralarda birleştirilen notlar; heptatonik (puma; Aydınlatılmış. dolu); heksatonik (sadavakrta); pentatonik {audavittkrta) ve Örtüşen not (sadharanakrta) dahil.Yedi nota [farklı] sırayla birleştirildi (lafzen bir düzene sahip olanlara) [tam veya heptatonik] Murchanas denir. Altı ve beş notadan oluşan Tanas1 [özel- (31-32) NS'ye rağmen. SR bu konuda sessiz. farklı olanı verir Notaların Murchanas'ta göründükleri şekliyle perdesi. Tanas veya saf Tanas; Murchanas'a dahildir. Aralarındaki fark; ikincisinin tümünü içermesi gibi görünüyor yedi nota; ilkinde Madhyama dışında bir veya iki nota Sadja Grama'da Gramas ve Dhaivata ve Madhyama'da Pancama Grama o kadar zayıf bir şekilde 'işlenmiştir' ki; düşmüş sayılmaktadırlar. Tanas'ı çalıştırmanın iki yolu için aşağıya bakınız. Görünmüyor Murchanas'ın ve Tanas'ın işlevi hakkında oldukça açık olmak gerekirse katmak.. olup olmadığı şüphelidir Tana teriminin modern kullanımı çok eskidir. Orijinal haliyle Murchana  Daha sonraki Hint müziğinde anlam kaybolmuş gibi görünüyor .heksaton (sadava) ve pentaton (audavita) olarak mı adlandırılıyor? Bunların dışında bir çeşit Murehana daha vardır. Örtüşen notaları içerir veya K&kall ile birleştirilir notalar veya ara notalar (antarasvara) ve bu aittir hem Gr&mas'a (Sadja hem de Madhyama).Aynı Murehana; iki yol. Bu bağlamda Gandhara Dhaivata; içinde iki Sruti artışıyla; [iki terim]Grama ve Murehana farklılaşır Sadja Grama ve dolayısıyla Madhyama ve notlar onu takiben seri olarak Nisada'ya ve notalara indirgenir onu takip ediyorum. Madhyama Grama'da da Dhaivata var yumuşatılmış (Srutis'te kısaltılmış) ve Nisada artırılıyor; iki [terim] farklıdır. [Bu Grama durumunda da] aynı [sayıda] Srutis aralığı olduğundan; terimlerin farklılığı [haklı hale gelir]. Aradaki aralık Fanoama ve Dhaivata dört Sruti'dendir; benzer şekilde bir nedeniyle Gandhara'nın artmasıyla aralık dört Sruti olacaktır.  kalan Madhyama; Pancama; Dhaivata; Nisada; 'Rsabha ve Sadja [seri olarak] azalır. Madhyama'ya ve bunu takip eden notlar. Bunun nedeni aynı aralıktır Srutis'in sayısı. [Karşılıklı] aralıklar sistemi şurada açıklanmıştır: Srutis sistemiyle bağlantı. Murehana ve Tana'nın işlevi hakkında Ancak Matanga'nın burada verilen görüşü pek açık değildir. Audavita ve audava terimleri genellikle sırasıyla şu şekilde okunur: auduvita ve audava'nın udu (-star) ile bağlantıları hakkında bir fikri vardır.

Bu terimlerin temelinde yer alan Odava veya audava; bir Ari olmayan bir kelime muhtemelen 'beş' anlamına gelir ve sadava da aynı şekilde olabilir aynı kökenden olabilir ve 'altı' anlamına gelebilir ve bunun başka bir biçimi de olabilir sodasa'da soda ile soda bağlanmıştır. Bu hipotez olabilir

sat durumunda beyin sesinin ortaya çıkışını daha iyi açıklayın Murchanas'ın seksen dört Tanası MGrchanalara bağlı olan Tanaslar seksen dört tanedir.Bunlardan heksatonik olanlar kırkdokuzdur ve pentatonio birler otuz beş. Heksatonik Tanas Heksatonik olanların yedi çeşidi vardır; dört Tanas; Sadja; Rsabha; Nisada ve Pancama'dan yoksun Sadja Grama; Sadja; Rsabha ve'den yoksun üç Tanas Madhyama Grama'daki Gandhara. Böylece bunlar hepsinde çalıştı; Murchanas [iki Gramada] verecek kırk dokuz Tanas'a yükselir. Pentatonik Tanas Pentatonik olanların beş çeşidi vardır; üç Tanas Sadja ve Pancama'dan; Rsabha ve Paficama'dan yoksun ve Sadja Grama'da Gandhara ve Nisada'nın iki Tanası Rsabha ve Dhaivata'dan ve Gandhara ve Nisada'dan yoksun Madhyama Grama'da. Böylece bunların hepsinde çalışılıyor; pentatonik Murchanas [iki Gramada] şuna yol açacak: otuz beş Tanas; yirmi bir Sadja Grama'da ve on dört Madhyama Grama'da.

Tanas'ın İki Yolu

Tana'yı dizede çalıştırmanın iki yolu vardır {tantrl): Giriş (pravesa) ve Tutuklama (nigraha). Giriş; keskinleştirilerek (lit. vurgulanarak) yapılır. önceki (adhara) nota ve yumuşatılarak (mardava)

başarılı (uttara) nota. Ve Tutuklama hiçbir şey ifade etmiyor; yani Madhyama notuna dokunmamak. Murchana Vina'nın Madhyama notası ile belirtilir; çünkü sabittir (anasi. yanıyor; bozulamaz). Dolayısıyla Giriş ve Tutuklanma Madhyama ile ilgili değildir Not. Tanas ve MGrchanas'ın çeşitliliği dolayısıyla [ortaya çıkan]; hem dinleyene keyif verir hem de müzisyen (prqyoktr; edebi yapımcı). Murchana [ve Tana] da işe yarar [çünkü onların uygulamaları yardımcı olur]

Ulaşma

ses kayıtlarının (sthana-prapti)* Oradaüç ses kaydı vardır. Bunların açıklaması verildi

Tonlama (kaku) ile ilgili kurallarda

Örtüşen

Şimdi Örtüşenlerle ilgili kuralları anlatacağımnotalar (sidharana-vidhi). Örtüşen (sadharana) şu anlama gelir:iki [ardışık] nota arasında yükselen bir notanın kalitesi[Grama'da]. Neden J İkisi arasında var olan şey iki [benzer şeyler; kısmen birbiriyle birleşiyor] örtüşüyor (sadharana); örneğin bir mevsimin geçişi.Gölgedeyken insan üşür ama gölgede kaldığında güneş terler (yanar; ter çıkar). [ Anlaşılanşu anda bahar da [tamamen] gelmedi; ne de kış tamamen ortadan kalktı. Bu örtüşen mevsimin bir örneğidir.

İki çeşit örtüşme

İki tür örtüşme vardır: Üst üste binme notlar (savarasadharana) ve Jatis'te Örtüşen (Jatisqdharana)

Çakışan Notlar

Kakali ve geçiş notası (antarasvara) Örtüşen notlar (svarasadharana). Şimdi eğer iki Srutis

Nisada'ya eklenirse buna Kakali Nisada denir;Sadja; ikisinin arasında yükselen bir nota olduğu için (saf Nisada ve Sadja); Örtüşen hale gelir. Benzer şekilde [ikisi orutis buna ekleniyor] Gandhara geçici hale geliyor Madhyama değil Gandhara; çünkü bu bir geçiş dönemidir İkisi (Madhyama ve Gandhara) arasındaki nota (antarasvara). Böylece Çakışan notalar [oluşur]. Nisada'ya neden Kakali deniyor çünkü belli değil ikincisi veya [hafif] çekilerek üretilir (akfstatva ) veya çok inceliğinden dolayı (sauksmya) veya ol-*Buradan anlaşılıyor ki Murchanas ve Taras'ı taklit etmek Vina'da üretilen şarkıcılar; notaları üretme olanağına kavuştu.beğendikleri herhangi bir ses kaydı. çünkü kaz gözü (kakdksi) gibi davranır ve ikisine [notalar; Nisada ve Sadja] buna (kakali) denir.Tıpkı altı tat (rasa) arasında tuzun da bulunması gibi. Ks&ra (aşındırıcı) olarak adlandırılan bo Nisada'ya Kakali denir veÖrtüşen nota geçiş notu olarak adlandırılır.

Örtüşen Jati

Örtüşen Jati (jatisadharana) şuradan [ortaya çıkar] başka bir Grama'da ona ait olan notaları gözlemleyerek iki veya daha fazla Jati'nin küçük uzuvları aynı Grama ve ortak Amsa'lara sahipler. Örtüşen iki Grama'ya (Sadja) ait nota (svarasadharana) ve Madhyama) iki çeşittir. Neden ben için; meydana gelen Sadja Grama'da Örtüşen Sadja'dır ve Madhyama Grama'da Çakışan Madhyama'dır.

Buradaki örtüşme; notanın özel bir doğasıdır. Bu Sadja Grama'da da böyledir ve aynısı [aynı zamanda]

Madhyama Grama'daki vaka. Lezzetinden dolayı üretimine (prqyoga-sauksmya) uygun bir şekilde Kaisika adı verilir (kılcal damar). Bu kullanılan Çakışan nottur Nisada ve Gandhara'nın zayıf olduğu

Bu noktalarda iki Sloka var:

Geçiş notu (antarasvara) her zaman ilgili olmalıdır artan ölçeğe (arohin) ve özellikle yapılmalıdır

zayıflamış (alpa\ ancak asla azalan konumda olmamalıdır) ölçek (avarohin).Azalan ölçekte yapılırsa zayıf mı veya güçlü; geçiş notaları rutis'iÇakışan notlarla ilgili Jatis1 bir bkz. TOnMtanraror. Jati'nin anlamı üzerine; Ancak Jatiler; daha sonraki Hinduların Ragalarının kullandığı ilkel melodi türleridir.müzik gelişti. 'Doğum' anlamına gelen Jati muhtemelen burada tanınmak anlamına geliyor

sayıları üçtür: Madhyama; Pancami ve Sadjamadbya. Onları oluşturan parçalar Sadja; Madhyama ve Pancama'dır. Pancami bunlardan farklı olacak ancak Pancami'den daha zayıf olacak. kendi notasında dinlenin (yani Pancama). Sadja Grama'daki SevenJatis Sadja Grama'daki yedi Jatis1 şunlardır; Sadji; Arsabhi; Dhaivati; Nais&di; Sadjodicyavati; Sadjakaisiki ve Sadjamadhyama. Madhyama Grama'da Onbir Jatis Madhyama Grama'daki on bir Jatis1 şunlardır; Gandharl; Eaktagandhari;Gandharodicyava; Madhyamodicyava; Madhyama; Pancami; Gandharapancami; Andhri; NandayantI; Karmaravi ve Kaisikl.Bahsettiğim on sekiz Jati var önce. Şimdi Nyasa'yı (son notu) anlatacağım' ve ApanySsa (yarı terminal notu) içerirler.İki çeşit Jati Bu on sekiz kişiden yedisi isimlerini yedi kişiye borçludur.

notlar. Bunlar iki çeşittir pure (suddha) ve değiştirilmiş (vikrta). Sadja Grama'da saf (Jatiler) Sadji'dir; Arsabhi; Dhaivati ve Nisadavati ve Madhyama Grama onlar Gandhari; Madhyama ve Pancami. Bu bağlamda 'saf' (iuddha) sahip olmak anlamına gelir Svaramsa(=Amsa); Graha ve Nyasa’den oluşan alt [yedi] nota (nob notalarda farklı değil). Bazıları ne zaman melodik melodi (saf) olduğu düşünülen günün kötü günleri fazlasından yoksundur Nyasa dışında bunlara 'değiştirilmiş' {vikrta\ denir Dolayısıyla (bundan dolayı) bunlar gerçekten saf Jatis'tir ve bunlar gerçekten de değiştirilmiş olanlardır (yani Jatis). Gözlemlenmesinde [saf] içindeki Nyasa; Jatis notu düzenli olarak kullanılmalıdır Mandra; ancak değiştirilmiş Jatis durumunda; [hakkında] hiçbir kural yoktur. Değiştirilmiş [Jatis]'in sayısı on birdir ve büyüyorlar kombinasyondan. [Bunlar] on bir tanesi onlardan oluşuyor aşağıdaki gibi karşılıklı kombinasyon: Jatiler değiştirilmiş olduğu kadar saftır ve [ikincisi] [diğer Jatilerin] birleşiminden doğar. Aralarında yedisi saf; geri kalan onbiri değiştirilmiş. Değiştirilmiş Jatis Şimdi sırası ile ve uygun şekilde konuşacağım. notalardan oluşan Jatis'in ve bunların Amsa'sının kısalığı Sadja-madhyama1 Sadji tarafından oluşturulur; Madhyama. Sadjakaisiki Jati "şunlardan oluşur" Sadji ve Gandhari. Sadjodicyavati; Sadji tarafından oluşturulur.Gandhari ve Dhaivati birleştirilmiş veya tek bir şeyle ilişkilendirilmiştir bir diğer.Gandharodicyava; Sadji tarafından oluşturulur.Gandhari; Dhaivati ve Madhyama.Madhyamodlcyava Gandhari tarafından oluşturulmuştur; Pailoami; Dhaivati ve Madhyama. .Raktagandhari dört kişiden oluşur: Gandhari; Pancami; Naisadi ve Madhyama.Andhri; Gandhari tarafından oluşturulur ve Arsabhi1 Nandayanti; Gandhari tarafından oluşturulur.Pancami ve Arsabhi.Değiştirilmiş Jatis'in yapısı Bd'de verilmiştir. İçinde biraz farklı bir dil . Pasaj orada şöyle görünüyor:Bharata'dan alıntı; aslında yeniden yazılmış olmasına rağmen. Arsabhi yerine Sadji'yi okuyor. Gandharapancami; Gandbari tarafından oluşturulur ve Pancaml.KarmSravi; Naisadi tarafından oluşturulmuştur.Arsabhl ve Pancaml ve heptatoniktir (yanıyor).Kaisiki SSdji; Gandhari veMadhyama; Pancaml ve Naisadi Dhaivati ve Arsabhl hariç). Bunlar karşılıklı olarak büyüyen farklı Jatilerdir.iki Grama'daki notaların birleşimi.İki Grama'nın Jatis'indeki Nota Sayısı Bunlardan dört heptatonik (saptasvara) ve on pentatonik (pancasvara) ve dört heksatonik {satsvara)\Sadja Grama'daki Jatis: Heptatonik Jatis [Bunlardan] Madhyamodicava; Sadjakaisiki; Karmaravi ve Gandharapancami heptatoniktir (yanıyor. dolu) Jatis1 Pentatonik Jatis Gandhari; RaktagSndhari; Madhyama; Pancaml; Kaisiki; Madhyama'daki beş [Jatis] [Gr5ma]; Arsabhl; Dhaivati; Naisadi; Sadjamadhyama ve Sadjodlcyavati; [beş Jati] Sadja Grama; on pentatonik Jati'dir.Madhyama Grama'daki Jatis: Heksatonik Jatis Gandharodicyava; Nandayanti ve Andhri; [Madhyama Grama'daki üç Jati ve Sadja Grama'da tek başına Sadji heksatoniktir.Şu şekilde tanımlanan Jatis (lafzen bunlar) pentatonik ve heksatonik. nadir durumlarda değiştirilebilir sırasıyla heksatonik (sadavibhuta) ve pentatonik olarak(audavikrta)Karinaravi; Madhyamodicyava veGandharapancami; heptatonik (yanıyor dolu) Jati'lerdir.Madhyama Grama ve Sadja'daki heptatonik Jati Grama Sadjakaisiki'dir. Jatis'teki Amsas İki Gramada Jati'ler hakkında çok fazla şey var. Sadjamadhyama'ya heksatonik tedavi uygulanmamalı Nisada dahil (yedinci yaktı) ve olması gerekir Ünsüz harfinin ortadan kaldırılması nedeniyle orada Gandhara yok Not ; ve Gandharl; Eaktagandhari ve Kaisiki Paficama'sı olmamalı ve Sadji'nin de Gandhara ve altılı tonlarında Sadjodlcyava no Dhaivata tedavi. Bu yedi [not] atılacak

Jatis'in heksatonik tedavisiyle bağlantısı;Ünsüz notaların ortadan kaldırılması nedeniyle.Gandharl ve Eaktagandhari Jatis sahip olmalı Sadja; Madhyama; Paiicama ve Naisada yok pentatonik tedavilerinde ve Sadji ve Madhyama'da sırasıyla Gandhara ve Nisada olmamalıdır; ve PancamI no Rsabha ve Kaisiki no Dhaivata onların pentatonik tedavisi. Bunlar on iki nota pentatonik tedavide bunların atılması gerekir.Dolayısıyla bu Jati'ler her zaman onsuz olmalı pentatonik tedavi. Jatis'ten herhangi biri (lit. tümü) notlar atlanabilir; ama Madhyama asla bırakılmamalı dışarı. Samans'ı terennüm eden büyük bilgeler için ifade edilen Gandharva Kalpa'da Madhyama'nın en iyisi olduğuna dair bir görüş

notaların vazgeçilmezidir (lafzen; yok edilemez). Jatilerin Özellikleri  Jatilerin on özelliği şunlardır: Graha; Amsa; Tara; Mandra; Nyasa; Apanyasa; Eeduksiyon; (alpatva).Bu ve aşağıdaki dokuz terim aşağıda tanımlanmıştır.Daha sonraki bir yazar Antaramarga; Samnyasa ve Vinyasa'yı ekler. bunlar ve sayıyı on üç yapın Amplifikasyon (bahutva); heksatonio tedavisi (sadava) ve pentatonio tedavisi {audavita). Amsa [şarkıdaki o nota] çekiciliğini koruyor(raga) bağlıdır ve büyünün kaynağı budur; o

Düşük (mandra) ve yüksek (tara) olarak varyasyonun temeli [ilk] beş notaya (pancasvarapara) bağlı olarak perdeler ve birçok notanın birleşiminde belirgin bir şekilde algılanır (atyartkam) ve Ayrıca diğer güçlü notlar da olabilir Ünsüzlük ve Asonans ile ilgili olarak ona göre ve bu Graha; şarkının başladığı notadır. Matanga diyor wnfeiraftit ^Strangway'in önerisi şu:Her ne kadar bazı yazarlar ondan farklı olsa da; terimin muhtemelen 'nota anahtarı' anlamına geldiği; Ancak bu görüş doğru gibi görünüyor çünkü Graha ve Amsa; SR ile eşanlamlı olarak alınır. Nyasa'dan itibaren yalnızca Ragas ile ilgili olarak; ancak öyle görünüyor ki hatalı. Bu ikisi yalnızca genel olarak şarkılarla ilgilidir Batı müziğinin notası veya açılış notası. Vadin olarak da anılır(Sonant) notası ve bir şarkının (gxta) melodik yapısının temelidir.Terim hakkında daha fazla bilgi için Graha ve Amsa eşanlamlı olmasına rağmen ikisi arasında bir ayrım. Nyasa [notlar] ve şarkı boyunca dağılmış durumda.Jatis'li Amsas İki Grama'daki Jati'lerin her zaman altmış üçü vardır.Amsas ve Grahas. Şimdi kuralı tartışacağız Amsa ve Graha hakkında [Jatilerle ilgili olarak].Pancama;Madhyamodicyava'nın Amsa'sı ve Graha'sıdır;Nandayanti ve Gandharapafikami

Jatis.Dhaivata ve RSabha; Amsa ve Graha'dır Dhaivati Jati'nin. Rsabha ve Pancama Amsa'dır ve Pancami Jati'deki Graha. Sadja ve Madhyama Amsa ve Graha'dır Gandharodicyva; Rsabha; Dhaivata ve Nisada'da Arsabhi'nin Amsa'sı ve Graha'sı.Rsabha; Gandhara ve Nisada Amsa'dır ve Naisadi'nin Graha'sı.Sadja; Gandhara ve Pancama Amsa'dır ve Graha  Sadjakaisiki'nin. Böylece açıklanmıştır [üç Amsa] ve üç Jati'nin Graha'ları. Sadja;Madhyama; Dhaivata ve Nisada dört Amsa ve Sadjodicyavati'nin Graha'ları.Rsabha; Pancama; Dhaivata ve Nisada Karmaravi'nin dört Amsa'sı [ve Graha'sı].RSabha; Gandhara; Pancama ve Nisada Andhri'nin dört Amaas'ı ve Graha'sı.Etimolojik anlamdaAmsa' birkaç yerde amga olarak kendi varyantına sahiptir ki bu da terimin orijinal şekli. 'Amga' notu; bir not olan not anlamına gelir. şarkının temel gerekliliği veya bileşeni. Bu anlam için bkz. Apte Sadja; Rsabha; Madhyama; Pancama ve Dhaivata beş Amsa ve Graha'dır. Madhyama;Sadja; GSndhara; Madhyama; Pancama ve Dhaivata; Sadji'nin [beş] Amsa'sı ve Graha'sıdır. Rsabha; Gandhara; Madhyama; Pancama ve Nisada; Gandharl'ın [beş] Amsa'sı ve Graha'sıdır ve Baktagandharl. Rsabha dışındaki tüm notalar altı Amsa'dır Kaisiki'nin [ve Graha'ları].Tüm notalar yedi Amsa ve Graha'dır. Sadjamadhyama. Bunlar altmış üç Amsa ve Grahas. Bütün bu Jatilerde Amsalar her zaman Grahalardır.Tüm bu Jafci'lerin grupları {gam) şunlardan oluşur:üçü. Her zaman düzenlenmeleri gerekir (lit. bilinir)artan notalardan oluşan [sayı] notalardan oluşansıra; örneğin bir notanınkiler; iki notanınkiler; üç notanınkiler gibi

notlar; dört nota; beş nota; altı nota ve yedi nota.

Yüksek Ses Hareketi.

Yüksek perde hareketi (twagati);[ilk] beş nota; ör.Amsa'nın herhangi birinden perdenin yükseltilmesi

[notlar] ondan dördüncü notaya kadar olmalıdır; aksi takdirde hatta beşinci notaya kadar; ama onun ötesine değil.

Düşük Perde Hareketi

Düşük perde hareketinin üç türü: buna bağlı olarakAmsa'da; Ny&sa'da ve ApanySsa'da. perdeyi yükseltme yöntemini aşağıdaki gibi verir.Amia'nınkinden daha düşük bir perde yoktur. Redüksiyon ve Amplifikasyon Eğitim (alpatva) iki türlüdür: atlamadan dolayı bir not üzerine (lamghana) ve bu; notanın tekrarlanmamasından dolayı Aynı. Bu ikisi arasında (orada yanıyor) İndirgeme [notaların] atlama nedeniyle heksatonik ve pentatonik [yol açar] Şarkıların Amsas'ının tedavisi; ulaştıklarında ve notların azaltılması nedeniyle tekrarlanmama; bunların bir kez dile getirilmesinden oluşur Azaltma işlemi Aynı şekilde diğerinin Hareketi (samcara) Güçlü olan notalar iki türlüdür.  Azaltma ve Arttırma her zaman meydana gelir ile ilgili olarak gelenekten (erken tespit) Jati'nin [özel] notları ve İndirgeme ikiden oluşur çeşitler.Çeviri geçicidir. Perdeyi düşürme yöntemi için Alpatva'sı (İndirgenmesi) niceliksel olduğu kadar nitelikseldir.İlki notayı atlıyor veya çok hafifçe dokunuyor ve ikincisi ise tekrarlanmamasıdır Antaramarga ek bir özellik olarak alınmıştır. Amsa. Ancak bu; terimin yukarıda verilen tanımına bir ilave değildir.Bahutva (Güçlendirme) de iki çeşittir: (a) niteliksel yani notanın mükemmel (yani en duyulabilir şekilde) üretilmiş olması ve (b) niceliksel olması yani notanın birçok şekilde tekrarlanması  Notaların Hareketi (samara) şu konularla ilgilidir:güçlü Amsa notaları ve zayıf notalara Eeduotion. [Bunlar] AntaramSrgas'ın iki tedavisidir;Jatis'e karakter kazandırır.

Heksatonik Tedavi

Heksatonik tedavi (sadavita) altı notayla ilgilidir [içindea Grama]; Ondört çeşittirler ve kırkyedi taneleri vardır.alt bölümler. Bunlar daha önce kendi makalelerinde anlatılmıştı.Jatis ve Amsas.

Pentatonik Tedavi Pentatonik tedavi beş notayla ilgilidir [Gr&ma'da] ve on türden olduğu bilinmelidir. Onun alt bölümleri otuzdur ve daha önce bahsedilmişti.Altı notanın yanı sıra beş notadan oluşan [gruplar] onların uygulaması. Benzer şekilde dört notadan oluşan [gruplar] da Avakrsta Dhruvas'taki kullanımları.Sonuç olarak ortaya çıkar şarkı (lafzen uzuv) ve yirmi bir türdendir. ApanySsa benzer şekilde şarkıda da görülür' (lafzen)  ve elli altıdır çeşitler.Şarkının sonundaki Nyasa  yirmi bir türden yapılmalı ve ApanySsa Şarkıda meydana gelen elli altı çeşittir.lYani anuvadin ve semvadin ona notlar verir.Nyasa; Rsabha olarak bilinir. Pancama'yı atlamak artan ölçek; özel bir duruma yol açan onun Bedüksiyonu olacaktır heksatonik tedavi. Onun [sıradan] heksatonik tedavisi Nisada ve pentatonik tedavi ParJcama hariç tutulacaktır. İçinde Dissonant notalarının birlikte hareket etmesi reçete edildi.Yukarıda tanımlanmamış veya açıklanmamıştır. pasajların olması mümkündür bu eşyaların işlenmesi kaybolmuştur. Samnyasa kapanış notudur bir şarkının ilk bölümüdür ve Amsa'da canlı değildir. Buna göre Matanga; Vinyasa Şarkının bir bölümündeki padaların kapanış notası ve samvadin veya Anuvadin Amsa'ya. Matanga'ya göre Dhaivati Dhaivati Jati'de Amsa; Rsabha'dır ve Dhaivata; Nyasa Dhaivata; Apanyasa RSabha;Madhyama ve Dhaivata ve pentatonik tedaviler Sadja ve Pancama'yı ve heksatonik tedaviyi hariç tutun Pancama [yalnızca]. İçinde iki (pentatonik ve heksatonik tedaviler) artan bir ölçekte olmalıdır ve Nisada ve Rsabha atlanmalı ve Gandhara güçlendirilmelidir (yanıyor; güçlendirilmelidir).

Naisadi

Naisadi Jati'de Amsa; Rsabha'dır; Gandhara ve Nisada ve Apanyasa aynı ve Nyasa Nisada. Heksatonik ve pentatonik tedavileri Dhaivati'dekiler gibi olun. Ve benzer şekilde onun da üzerinden atlaması

Notaların (Küçültülmesi) ve güçlü notaların (yani bunların yükseltilmesi).

Sadjakaisiki

Sadjakaisiki'de Amsa Sadja; Gandhara'dır ve Pancama; Apanyasa Sadja; Pancama ve Nisada ve

Nyasa Gandhara. Bundan hiçbir not çıkarılmayacaktır. Bu nedenle ona tam [Jati] denir. İçinde Rsabha ve Dhaivata zayıflatılmalıdır (yani azaltılmalıdır).

Sadjodicyava

Sadjodicyava Jati'de Amsa Sadja'dır;Madhyama; Dhaivata ve Nisada; Nyasa Madhyama; ve Apanyasa Sadja ve Dhaivata/ Amsa notları burada bir kişiyle bir araya gelmeniz (sam-car) emredildi bir diğer. Pentatonik tedavisi Rsabha'yı hariç tutar ve Parlcama ve heksatonik tedavi Rsabha. Ve Gandhara güçlendirilmeli (yani güçlendirilmelidir).

Sadjamadhya

Sadjamadhya (-madhyama) Jati'de tüm [Grama'daki] notlar Arn^a'dır; aynısı ApanySsa. Onun Nyasa'sı Sadja ve Madhyama'dır ve Gandhara ve Nisada'da pentatonik tedavi eksik. (yedinci yanıyor) ve Nisada'daki hexatonio tedavisi.Bütün notaların bir araya getirilmesi (sam-cara) emredilmiştir.Bunlar; duruma bağlı olarak yedi Jati'dir.Sadja Grama. Şimdi duruma göre bunlardan bahsedeceğim. Madhyama Grama.Gandhari

Gandhari Jati'de Amaa;[Grama'nın] beş notası Dhaivata ve Rsabha hariç ve Apanyasa Sadja ve Pancama ve Nyasa Gandhara. Heksatonik tedavisi Rsabha'yı hariç tutar ve pentatonik tedavi Rsabha ve Dhaivata. [Ayrıca bunlar] onlar (yani; Rsabha ve Dhaivata) atlanmalıdır ve Rsabha her zaman Dhaivata'ya gitmeli ve Sadja ve Madhyama'nın bu konuda güçlendirilmesi gerekiyor.

Raktagandhari

Raktagandhari'de tüm özellikler;Nyasa gibi; heksatonik ve notaların hariç tutulması pentatoflik tedaviler ve Amsa; Gandhari. Dhaivata ve Nisada güçlendirilmeli (güçlü olarak kabul edilir) "ve Gandhara ile Sadja gelecek birlikte (sam-car) Rsabha dışındaki notalarla ve Apanyasa Madhyama olmalıdır.

Gandharodicyava

Gandharodicyava'da Amsa Sadja'dır ve Madhyama. İçinde pentatonik tedavi yoktur.Heksatonik tedavisi Rsabha'yı; Eedition'ı hariç tutacaktır.Amplific Nyasa ve Apanyasa aşağıdaki gibi olacak

Sadjodlcyavati. Madhyama;Madhyama'da Ama'a; Sadja'dır; RSabha'dır;Madhyama; Pancama ve Dhaivata ve bunlar Apanyasa ve Nyasa Madhyama'dır. İki not iki Sruti (yani Gandhara ve Nisada) zayıflatılacak ve pentatonik tedavisi Gandhara ve Nisada'yı hariç tutar;heksatonik tedavisi Gandhara'yı hariç tutar

Madhyamodicyava

Madhyamodicyava Jati'de Amsa Pancama. Kuralların geri kalanı; aşağıdakilere benzer:

Gandharodicyava.

Pancami

Pancami'de Amsa; RSabha'dır  ve Paficama; Apanyasa Rsabha; Pancama ve Nisada'dır; Nyasa Pancama'dır; Rsabha ve Madhyama düşürüldü ondan. İçindeki heksatonik ve pentatonik tedaviler

Madhyama'daki gibi olmalı; Ve Sadja; Gandhara ve Madhyama zayıflatılmalı (yani azaltılmalı) ve

Madhyama ve Rsabha bunda bir araya gelmeli (sam-araba) ve Gandhara'ya gidin; Nisada da zayıflatılmalı (yani azaltılmış).

Gandharapancami

Gandharapancami'de Amsa;Pancama; Apanyasa RSabha ve Pancama; Nyasa;Gandhara. ve içinde hiçbir not eksik değil. Gandhara ve Pancama bir araya geliyor.

Andhri

Andhri'de Amsa dört notadan oluşur;Rsabha; Pancama gibi. Gandhara ve Nisada ve benzeri

onun Apanyasa'sıdır. Onun Nyasa'sı Gandhara'dır ve heksatoniktir tedavi Sadja'dan muaftır ve içinde Gandhara ve Sadja vardır bir araya gelmek. [Bunların yanı sıra] Dlmivata ve Nisada artan bir ölçekte güçlendirilmeli ve Sadja atlanmalı (yani azaltılmalı) pentatonik olmamalıdır tedavisi.

Nandayantr

Nandayanti'de Amsa her zaman;Pancama; Apanyasa Madhyama ve Paficama. İçinde heksatonik tedavi; olması gereken Sadja'yı hariç tutar atlanmıştır (yani azaltılmıştır). Notların bir araya gelmesi (sam-cara) onda da Andhri'dekiler gibidir. Ve RSabha da yapmalı atlanmalı ve düşük bulunmalıdır;orada ve Sadja yüksek perdede olmalı ve azalan bir ölçekte olmamalıdır

Graha

Gandhara ve Nyasa da aynı olmalıdır.

Karmaravi

Karmaravi'de Amsa; Rsabha; Paficama'dır. Dhaivata ve Nisada ve aynısı onun Graha'sıdır. Apanyasa da aynıdır ve Nyasa Paiicama'dır; ve hiçbir not bırakılmamıştır. Amsa'dakiler dışındaki notlar güçlüdür (yani güçlendirilmelidir) ve Gandhara gelir diğer tüm notlarla birlikte.

Kaisiki

Kaisiki Jati'de Amsa hepsinden oluşur [Grama'daki] Rsabha dışındaki notlar ve bunlar Apanyasa ve Nyasa; Gandhara ve Nisada'dır; ancak ne zaman Dhaivata ve Nisada Pancama'daki Amsa'dır Nyasa olacak. İçinde Rsabha zayıftır ve atlanır; ve bazen Rsabha onun Apanyasa'sı olacaktır. Heksatonik tedavisi Rsabha'yı hariç tutar ve pentatonik tedavi Rsabha ve Dhaivata. Sadja (yanıyor birincisi) ve Paiicama güçlü notalardır (yani güçlendirilmelidir) içinde. Ve Rsabha zayıflatılmalı ve özel olarak olacak atlanır ve notaların bir araya getirilmesi (sam-cara) Sadjamadhyama'daki gibi ol. Bunlar on özelliğiyle Jati'lerdir.Bunlar şarkıda (pada) uygulanmalıdır dans hareketleri (KaranaB) ve bunlara uygun jestler (kendilerinin yaktı). Şimdi aralarındaki farktan bahsedeceğim.

 

*Çeviri yapay zeka aracılığıyla İngilizce metinden yapılmıştır. Alana ilişki terminoloji çerçevesinde düzeltmeler ve düzenleme yapılmıştır.

 

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal