TİYATRODA (NATYA SHASTRA) KAPALI MÜZİK ALETLERİ* Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

 

TİYATRODA (NATYA SHASTRA) KAPALI MÜZİK ALETLERİ*                           Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

 

(Natyashastra; Yazarlığı efsanevi bilge Bharata'ya atfedilen, ikinci yüzyılda yazılmış gösteri sanatları için kuralcı el kitabı (shastra). Metin, üç ana performans formunun her yönünü detaylandıran otuz yedi bölüme ayrılmıştır: müzik, drama ve dans (hem müziği hem de dramayı birleştiren). Metnin bazı bölümleri estetiğe ve şiire ayrılmış olup, sanatın takdiri için doğru atmosferi yaratmaya ve aktarmaya yardımcı olmaktadır. Metnin diğer bölümleri sahnenin inşası gibi somut, pratik konuları tartışıyor. Metin bu üç gösteri sanatı için hala bir otoritedir ancak dans için özellikle önemlidir.Hint dansında bulunan pozisyonların ve jestlerin çoğu ilk olarak bu metinde kodlanmıştır. Natyashastra, "halk" dansından ziyade "klasik" dans olduğunu iddia eden herhangi bir dans formu için nihai otorite olmaya devam etmektedir.)

 

Telli çalgılardan kısaca bahsettim.Şimdi kapalı müzik aletlerinin sınıflarından; özelliklerinden ve işlevlerinden ve ayrıca Mrdanga;1 Panava2 ve Dardura adlı davulların çalınmasından bahsedeceğim.

Svati ve Narada [sırasıyla] Gandharva'dan ve müzik enstrümanlarının çalınmasından; genlik kalitelerinden; karakteristiklerinden ve işlevlerinden bahsettiler.

Davulun kökeni

Şimdi Svati'den sonra Puskaras (davul) adı verilen müzik enstrümanlarının kökeni ve gelişiminden kısaca bahsedeceğim. Yağmur mevsiminde çalışmalara verilen bir ara sırasında; Svati bir keresinde su getirmek için göle gitmişti.Pakabasana (İndra) gölüne giderek şiddetli sağanak yağmurlar göndererek dünyayı tek bir okyanus yapmaya başladı.Daha sonra bu gölde rüzgârın şiddetiyle düşen sular nilüfer yaprakları üzerinde net sesler çıkarıyordu.Şimdi sağanak yağmur nedeniyle birdenbire bu sesi duyan bilge; bunun bir mucize olduğunu düşündü ve dikkatle gözlemledi.

Vaisnava kirtana'nın şarkıcıları

Muhtemelen ahşaptan yapılmış bir davul veya tabor. Buna 'Dardara' da denir. Muhtemelen bu doğru şeklidir.Ahşap çerçevesinin bir tarafı deri kaplıdır; öyle görünüyor büyük bir gong. Davulun icadıyla ilgili burada anlatılan hikaye pek de hayal ürünü olmayabilir.Nilüfer yapraklarında üretilen yüksek; orta ve alçak seslerin derin; tatlı ve hoş olduğunu gözlemledikten sonra inziva evine gitti.Ve inziva yerine geldikten sonra Mrdarigaları ve ardından Visvakarman'ın yardımıyla Panavas ve Barduras [gibi] Puskaraları tasarladı.Tanrıların Dundubhi'sini görünce Muraja; Alingya; Urdhvaka ve Ankika'yı yaptı.Sonra olumlu ve olumsuz akıl yürütmede usta olan kişi; bunları ve Mrdanga'yı; Dardura'yı ve Panava'yı deriyle kapladı ve iplerle bağladı.Ayrıca Jhallari' Pataha2 vb. gibi başka davullar da yaptı ve onları deriyle kapladı.Şimdi; bir enstrüman [çalıcılar] topluluğunda erkeklerin [performansın] küçük ve büyük uzuvları olarak çalacakları enstrümanları dinleyin.Tahta [telli çalgılar] arasında Vipafici1 ve Citra ana uzuvlardır ve Kacchapl ve Ghosaka' vb. de küçük uzuvlardır.'Puskara; tahtadan yapılmış davulların genel adı gibi görünüyor. Muhtemelen topraktan yapılmış büyük bir davul-davul. Bu bir tür Pakhoaj'a benziyor. Sanki onu kucaklayan oyuncunun göğsüne bastırılan bir davul gibi görünüyor. Dolayısıyla bu isim (alihgya kucaklanacak bir araç) geldi. Bu; hiçbir karmaşıklığı olmayan çok küçük bir tambur gibi görünüyor.Davullar arasında Mrdanga Dardura ve Panava ana uzuvlardır; Jhallarl ve Pataha vb. ise küçük uzuvlardır.[İçi boş çalgılar arasında] flüt (vamk); [performansın] ana uzuvlarının; deniz kabuğu ve Dakkini ise küçük uzuvların özelliklerine sahiptir.

Davul Kullanımı

On çeşit oyunda (dasarupaka) kullanılamayacak hiçbir enstrüman yoktur. Her türlü çalgı bir oyunda kullanıldıktan sonra kullanılabilir.oradaki Duyguları ve Halleri göz önünde bulundurarak. Bir festivalde; bir kraliyet alayında ve bir Maugala töreninde; uğurlu ve mutlu bir durumda; evlilik ve oğulların doğumu vb. zamanlarında; birçok savaşçının bir araya geldiği bir savaşta ve bu tür diğer eylemler sırasında tüm müzikaller enstrümanlar çalınmalıdır. Sıradan (doğal) ev işleri sırasında az sayıda çalgı çalınmalıdır. Seferi yürüyüşler ve oyun gösterileri sırasında tüm çalgılar çalınmalıdır.

[Bir performansın] farklı uzuvlarının uyumlu bir şekilde harmanlanması ve kusurların kapatılması için enstrümanlar çalınır.

Davulların Genel Tanımı

 Şimdi; birçok Karana ve Jatis içeren; düzenli notalara yol açan kapalı enstrümanlardan bahsedeceğim.Üç Puskara gibi deriyle kaplı tüm çalgılara örtülü çalgılar denir.üç Puskarası. yay Mrdanga; Panava ve bunların da yüz çeşidi var. Çünkü bunların diğer enstrümanlar gibi ses sertliği yoktur.İkincisi hiçbir [farklı] nota üretmez; onlar için [düzenlenmiş] vuruşlar [gerekli değildir]; onlardan farklı heceler mevcut değildir ve M&rjana'ya ihtiyaç duymazlar. Bheri; Pataha ve Bhambha'nın yanı sıra Dundubhi ve Dindimas'ın [çalınmasıyla] kişi onların gevşekliğinden ve geniş yüzeyinden sesin derinliğini arzular.Bunlar genellikle [bir oyunda] zamana ve duruma göre oynanır. Ama üç Puskara'nın kurallarına kulak verin.Sayaçlar Vasu'ya bağlıdır ve iki çeşittir; yani. yalnızca notalarla ilgili olanlar ve anlam taşıyan kelimelerle ilgili olanlar. Anlam taşıyan kelimelere ilişkin ölçüler; pek çok Hal ve Duyguyu ifade ederken; yalnızca notalara ilişkin ölçüler çeşitli araçlara bağlıdır. Yedi tanesi; [insan] bedeninin Vina'sındaki notalardır ve bunlardan müzik aletlerinin notaları ortaya çıkmıştır. İnsan vücudundan çıkan notalar önce ahşap Vina'ya; ardından Puskara'ya ve sağlam çalgılara gider.Çeşitli hareketlerle üzerlerine yapılan vuruşlar; kelimelere barınak sağlamak olarak bilinmelidir. Bunlar her zaman Vina oynanırken [ve] savaşlar vs. sırasında uygulanmalıdır. İnsan vücudunun Vina'sında birçok Karana ile birlikte jhihtu jagati kat gibi Vaskarana (anımsatıcı desenler) bulunmalıdır.Şarkıcının çıkardığı notalar müzik aletleriyle üretilmeli ve bunlar Yati ve Pani'ye uygun olan hafif ve ağır heceleri içermelidir.

Puskaras'ın Yönleri

Mrdanga; Panava ve Cardura'yı referans alarak Puskaras oynamanın kurallarından bahsedeceğim.

Puskara enstrümanlarının aşağıdaki yönleri vardır: on altı heceli ses (aksara dört Margas; Vilepana; altı Karana; üç Yatis; üç Laya; üç Gatis; üç Prac&ras; üç Yoga; üç Panis; beş Pani-prahata; üç Prahara; üç Marjana; on sekiz) Jatis ve yirmi Prakaralar. Puskaraların müziği tüm bu yönleri taşımalıdır. Şimdi on altı heceli sesten bahsedeceğim.on altı heceli ses. Bunlar her zaman kullanılacak olanlardır

Puskara müziğinin Vaskarana'ı. Dört MSrgas—Dört Marga Alipta; Addita; Gomukha ve Vitasta'dır. Vilepana (sıva) — [Savya]; Vama ve Urdhvaka'nın sıvanması.

Altı Karana -Bupa; Krta-pratikrta; Pratibheda; Rupasesa; Ogha ve Pratisuska.

Üç Yatis —Sama; Srotogata'; Gopuccha.

Üç Layass - hızlı; orta ve yavaş.

Üç Gatis" (Prakrti)—Tattva; Gana (=Anugata) ve Ogha.

Üç Pracaras —Sama Pr.; Visama Pr. ve Sama Visama Pracara.

Üç Samyoga — Guru Sam.; Laghu Sam. ve Gurulaghu Samyoga.

Üç Panis—Sama; Avara ve Upari Panis. Beş Paniprahatas —Sama-pani; Ardha-pani; Ardhardhapani; Parsva-pani ve Pradesini Prahatas. Üç Praharas ; kontrollü; yarı kontrollü ve özgür. Üç Marianas'-—[Mayuri; Ardha-mayurl ve Karmaravi].Onsekiz JAtis Suddha; Ekarupa; Debanurupa; Desadapetarupa; Paryfiya; Viskambha; Parsni-samasta; Duskarakarana; Urdhvagosthika; Uccitika; Evamvadyfi; Mrdangapanava; Avakirna Ardhavaldrna; Samplava ve Vidhuta. Yirmi Prakara Citra; Sama; Vibhakta; Chinna; Chinna-viddha; Viddha; Anuviddha; Svarupantigata; Anusrta; Vicyuta; Durga; Avakirna; Ardhavaklrna; Ekarupa; Pariksipta; SScikrta; Samalekha; Citralekha; Sarvasamavaya ve Dicjha;Daha önce bahsettiğimiz on altı heceli ses Panava; Dardura ve Mrdariga gibi Puskaralar için de geçerlidir.

Davulda Ünsüz ve Ünlü Seslerin Üretilmesi

Tamburların sağ yüzünde ve tamburların sol yüzünde ve th Urdhvaka'da üretilecek.Bunların hepsinin birleştirilmesiyle [klam; kle\İki elin çıkardığı sesler oluşur. Ancak Dham Arikika; Mrdanga'da üretiliyor ve iki elin aynı anda vuruşuyla iki Puskara. Ku; parmağın (davul yüzünün yüzeyine doğru) çalıştırılmasıyla; d/ia ise kontrol edilmesiyle üretilir. Yarı tutuklandığında ilia var. .Elin arkası ona çarptığında kl olur; parmakların kıvrılmasından comos ksa ikli).Urdhvaka ve Vamaka'nın eşzamanlı vuruşuyla iki elle jambon duyulur ve Alingya'ya işaret parmağıyla vurulduğunda kle [duyulur]. Seslerin bazıları [davulun] bir yüzünden; bazıları [davulun] iki yüzünden ve bazıları [iki davulun] üç yüzünden üretilir; örn. r tüm yüzlerden (yani herhangi bir tek yüzden)face); d; dh; Alingya ve Daksina'dan g; tesisler uğruna Vama[-ka] ve Urdhvaka'dan. Dh bazen Alingya'dan yapılır. Bu kuralın göz ardı edilmemesi gerekiyor. Ünlü ve ünsüz harflerin birleşimi hakkında çok fazla şey var.Beş El Vuruşu Beş tür el vuruşu (paniprahata): düz el (Samapani); yarım el (Ardhapani); çeyrek yüz (Ardhardhapani); el tarafı (Parsva-pani) ve işaret parmağı (Pradeiini) ; Bu muhtemelen bizim qrfr'mizdir. Bu muhtemelen qur nfw'dir. Artık bu el vuruşları; uygulamalarına göre kontrollü; yarı kontrollü veya serbesttir. Bunlar arasında m; düz el ile yapılan bir vuruştur ve kontrollü; g; d ve dh yarı kontrollüdür ve elin yarısıyla yapılan bir vuruştur. K; kh; t ve rfare vuruşları elin yan tarafıyla yapılır ve kontrol edilir. ; inci ve h elin yarısı kadar yapılan vuruşlardır ve yarı kontrollüdür. M; th; r; I ve h iki elle yapılan vuruşlardır ve serbesttir. Klam işaret parmağının bir vuruşudur ve ücretsizdir. Dram dhram ve klam; elin yan tarafıyla iki elle yapılan vuruşlardır ve ücretsizdir. Klem elin yarısının vuruşudur ve kontrollüdür. # elin yan tarafına yapılan bir vuruştur ve kontrol edilir. Böylece kişi şuna göre vuruş yapacaktır: onların gereksinimi. On altı ses; [örtülü] müzik aletlerinden çıkmaktadır. Bilge olanlar bunların kombinasyonlarından Vfiskarana yapacaktır.

Dört Margas

Şimdi dört Marga olarak adlandırılan şeyi açıklayacağım. (Kapalı) müzik enstrümanlarının vuruşlarıyla ilgili dört Marga Addita; Alipta; Yitasta ve Gomukha'dır. Addita Marga; Alingya ve Mrdanga'nın vuruşlarının bir kombinasyonuyla ilgilidir.Alipta Marga; V&maka ve Urdhvaka vuruşlarının birleşimiyle ilgilidir. Vitasta Marga; Urdhvaka vuruşlarının ve Aiikika'nın sağ yüzünün birleşimiyle ilgilidir. Ve Gomukha Marga; çoğunlukla Alingya'nın vuruşlarıyla karıştırılan tüm Puskaraların vuruşlarıyla ilgilidir. Addita M&rga vuruşlarının örnekleri ghattam; katthita ghatiam ghenta ghattam gatthimam gatthi ghantam gatthi'dir. Şimdi Alipta Marga ikinci işarette seviye ibresinin kullanıldığı görülüyor [parmaklara] basılarak üretilir' ve bu bir fren vuruşudur ve Gomukha Mag.'de akışlar da yapılacaktır: dhittha tittha dittha kita gudhum du lentajhatti titthana dhitlan hu vadhe Sama; Vamaka'nın Pracara'sı olmalı ve Urdhvaka ve Vamaka ve Savya[ka]'nın Arlrjita Marga ve Alipta Marga'da da. Vamaka; Urdhvaka ve Madhyaka'yı vurarak;sol el kullanılmalıdır. Ve Savya'ya saldırırken ve Urdhvaka; Visama'da sağ el kullanılmalıdır

Pracara.

Benzer şekilde iki el çapraz olarak kullanılmalıdır.Vitasta Marga'daki vuruş ve aynısı [olacak

Visama Pracara'da yapıldı.Margas'ın geri kalanında ellerin Pracarası kişinin rahatlığına göre olacaktır (svacchanda). İçinde Audita ve Gomukha Margas'ın birleşimi; Pracara ellerin Sama-visama olması gerekir.Erotik ve Komik ile bağlantılı olarak Duygular; enstrümanlar AHDita'da çalınmalı Marga. Kahramanca; Muhteşem ve Öfkeli'de Duygular Vitasta Marga'da çalınmalı.Pathetic'te enstrümanların çalınması Duygu Alipta Marga'da ve Odious'ta olmalıve Korkunç Duygular bu Gomukha'da olmalı

Marga.

Enstrümanlar aşağıdakilerle bağlantılı olarak çalınmalıdır:Duygulara; Devletlere ve Sattva'ya uygun bir dans[karakterlerin] ve jestleri; yürüme şekli ve[sahnenin] konumu.

Dardura ve Panava'nın çalınması

Geleneksel olana göre bu vuruş kuralı Bilgelerin takip etmesi gereken yol. bundan sonra konuşacağım

Dardura ve Panava'nın oynanışı.Bu davul çalma üç çeşittir: Ativadita;Anuvadya ve Samavadita. Bunlar arasında Ativadita yer almaktadır.önce Puskara'nın çalınması.Mrdangas'ın çalınması bir performansı takip ettiğinde;Anuvadya'dır; Mrdangalar bir kişiyle aynı anda çalındığında performans; Samavadita'dır. Uzmanlar gevşek bir şekilde vurmalı ve sıkı bir şekilde Panava; farklı Karanalar aracılığıyla küçük ve yüzük parmaklarının ucu. Karanaları renklendirmek için hece sesleri küçük ve yüzük parmakları tarafından üretilir. Üretimde kalan seslerde başkaları tarafından vuruşlar yapılmalıparmaklar.Kona ve yüzük parmağıyla oynamak; orta parmakla başlamalıdır. Kona ve yüzükle oynamak oyalanmalı basit bir {suddha) vuruş olsun Düzensiz Karana'da oynamaktan Irikulaham geliyor bu düzensiz çalmanın başlangıcıdır. J devam ediyor Karana ve Anubandha gibi ribhatadır ve buna bir eklenir Karışık Karana'nın Anubandha'sında dre kaldırılmış el ile vurularak üretilir. Bu ona en iyi davulcu tarafından özel olarak yapılmıştır.İçinde bulundukları için büyüleyici olan notalar çeşitli Karanalar; Serçe parmak ucu tarafından üretilecek.

Panava'nın oynanması

Bu küçük ucun ucuyla yapılmalıdır. Gevşek bir şekilde kesilmiş bir tamburun içindeki parmak. Sıkıca kesilmiş Panava dhattvo dvana üretilmeli. Sıkı ve gevşek bir şekilde kesilmiş Panrvaa'da ka tha na ta ni na vuruşları üretilir. Benzer şekilde düzensiz Sıkı veya sıkı olan Panava'da karanalar üretilmez. gevşek bir şekilde kesilmiş.Sıkıca kesilmiş Panava'da olabilir kha kha nana gibi vuruşlar Gevşek bir şekilde kesilmiş Panava'da her zaman olmalıdır la tha gibi vuruşlar. Kesilmiş Panava k. kh ve ta vuruşları gerekir üretilecek. [Vuruşlar] düzensiz karanaslarla birleştirilmelidir. Sıkı bir şekilde t rezonansını yaratmak mümkündür. Aynı şekilde n'yi de içeren yüzgeç de olası. Bu vuruş tamburun ön yüzüne yapılacaktır. eğik olarak tutulur. Vuruş kahulam krakhulam  gibi ses çıkaracak krahulam Kısaca bu Panava'nın düzenli oynanışıdır tarafımdan tarif edilmiştir;

Dardura'yı oynamak

Şimdi benzer şekilde hece vuruşlarından bahsedeceğim.Dardura.Dardura'daki serbest vuruşlar şunları içermelidir rakti trikalas klecadrq gauno hathipa ve thananna.Orada [üretilecek vuruşlar] yapılmalı

enanaksara gradha  sağ eliyle ve üretmek solun ucundaki Dardura'ya dokunarak maltha'ya gidin

Muktolla  veren vuruşlar üretilmeli iki kontrollü elle ve basılan seslerle [tamburu] serbestçe tutarak yakaladıktan sonra.Daha sonra tra [düğmesine basılarak üretilmelidir. el] her zamanki gibi. Özgürce üretilen sesler özel olanlar; felç durdurularak üretilenler ise [yarı] ücretsiz ve yarı kontrol edilecek.

Eğer ses yanlış çıkarılacaksaçok hızlı bir şekilde yapılması veya hızlı bir şekilde art arda yapılması. Kısaca bunlar Dardura'ya yapılan darbeler biliniyor.Bunlar karıştırılmayan saf vuruşlardır diğer türdeki davulların vuruşları.

Üç Puskara'yı birlikte oynamak

Enstrümanların karışık çalınmasında bazı Karanalar Bazı Karanalar üretilirken açıkça ifade edilir

aynı anda veya seri olarak.Böyle karışık bir oyunda bireysel vuruşlar n g ve r ve dhehka kaltham Iroikho kehulam takita Mrdangas; Panava ve Thamr'da dang syeh dreh kahutam malam Matatthi barajı kahutam ?natatthi den neh Dardura'da olacak yapılmış.Bunların dışındaki [Karanalar] her zaman olacaktır. üretimde karıştırılanlar; daha önce sözü edilenler de ihtiyaca göre karıştırılmalıdır.

Şimdi Panava'da eş zamanlı olarak üretiliyor Karanalar kahatam nnannam khu khu knne khe dromo donam the thorlhidr. En iyi oyuncu yavaş yavaş böyle bir şey üretmelidir.Karanas; ghonanana kirini'ye benziyor.

Dardura oyuncuları

Krtapratikrta'yı oynayın.Üretilecek olanlar [Karanalar] (lit.Yürüme ve diğer hareketler sırasında Muraja'da yapıldı [bir oyundaki farklı karakterlerin] aynı zamanda Panava çalınırken tüm heceleri takip edildi.Uzmanlar herhangi bir şekilde [davul] çalmamalı yürüyüş sırasında ve diğer zamanlarda Citra Marga'da hareketler. Ayakların ayarı algılanamadığında; O zaman [oynama] Sama-visama olmalıdır. Uparipani [el] serbestçe kullanılmalıdır. Panava ve Mrdanga oynuyorum. Mrdanga'nın (?) oynanması benzer vuruşlarla yapılabilir.Genellikle Panava oynamak için kullanılmalıdır diğer tüm enstrümanlardan önce. Şimdi Dardura'nın vuruşlarından bahsedeceğim. dasa senta tetietsade vede revitanritamathi. Bunları yaptıktan sonra ikisi serbest ve sonra durarak; şöyle vuruşlar yapılmalı:

Nannare.Ve sonra bhredhi kithi vuruşları yapılmalıdır. sağ el ve gudathim klam sol el. Ve sonra tatvavrstha yapan elin uçları; iki el tarn vurduktan sonra yanaklanmalıdır.Ve tekam; geri kalan kısmı da belirtmelidir.

Üç Puskaranın Karanaları

Bunlar Dardura'daki vuruşlardır. bir sonraki konuşacağım(altı) Karana'dan.Altı Karana Eupa; Krta-pratikrta; Pratibheda'dır.Eupasesa; Pratisuska ve Ogha.Eupa - Karanalar iki elle üretildiğinde.

Eski. gham khu khu na khu gham kramam tthimam tthettaramghatam ghatthi metthi ghenta kata guddharana kiti gham ghe kaghatam kakham

Krtapratikrta—bir Karana'nın kökeniüç Puskara.

Pnjitibheda - Mrdangas'ın iki Karana'sından sonra aynı anda yapıldıysa; [oynama] Upari'ye götürülür

Eupasesa - Karanas'ın ayrıcalıklı olma isteği.

Pratisuska-oyuncular arasındaki uyum

Mrdanga; Panava ve Dardura.

Ogha veya Catuska—tüm enstrümanların çalınması sonant heceleri üretmek için yavaş tempodar

Karanaların birleşimi altı çeşittir.

bilge Karanas'ı bu kurala göre kullanmalıdır.

Üç Yatis

Üç Yati Sama; Srotogata ve Gopuccha'dır.Yati; tempo ve Pani'yi birleştirmenin üç yoludur. Raddha; Viddha ve gibi üç çeşidi vardır.

Sayyagata.

Üç tempo hızlı; orta ve yavaştır.Üç Pani; Sama Pani; Ardha Pani ve Upari'dir.

Pani; Karanaları birleştirmenin üç yolu.

Bir performansta Yati Sama olduğunda;tempo hızlı ve Upari Pani var; sonra Raddha oynama (yanan kural).Benzer şekilde enstrümanların çalınması öne çıkıyor ve Upari Pani; Sama Yati veorta tempo; o zaman buna Raddha çalma denir {vadya). Yati Srotogata olduğunda tempo ortadır ve Sama Pani var; oyunun adı Viddha/Müziğin çalınmasına Viddha denir.

Vartika veya Daksina.

 Ardha Pani vuruşu olduğunda yavaş tempo;ve Gopuccia Yati'ye Sayyagata çalma denir. Şarkı söylemeye önem verildiğinde veprosedür Daksina'dır atyukta (?) enstrümanlarının çalınması

Sayyagata denir.Standartları yavaş tempodan vb. kaynaklanmaktadır.Diğer Panis'te ise Kalas'ın azaltılması planlanıyor.

Yati; Pani ve bağlantılı tempo

Enstrümanların çalınmasıyla ilgili kurallara uyulmalıdır[özel] performans dikkate alındıktan sonra kişinin beğenisine göre oyunlardan.

Üç Marjana

Üç Marjana Mayurl; Ardba-mayuri'dir ve Karmaravi Bu üç Marjana'nın birbiriyle bağlantılı olduğu biliniyor Puskaras'ın notlarına.Mayuri Marjana1'deki notlar Gandhara'dır.Daksina Puskara'daki Vamaka ve Sadja veUrdhavaka'daki Madhyama.Ardha-mayuri'deki notlar Sadja'dır.Vamaka Puskara; Daksina'da Rsabha ve Dhaivati Urdhavaka.Karmaravi'deki notlar Rsabha'dır.Vamaka Puskara; Daksina Puskara ve Pancama'daki SadjaUrdhavaka'da.Marjana'nın Alingya'da olmasıyla ilgili olarak şunlar sağlanmalıdır:[yukarıda bahsedilen] notalarla uyumlu olan Nisada için ve bu Jatis'in bir notu. Mayuri Marjana Madhyama'da olacak Grama; Sadja Grama'daki Ardha-(Mayuri) ve Gandhara Grama'daki Karmaravi ve bunlar şunları içerecektir: Üst üste binen notalar.Normal Srutis'i içeren notalar sabittir. Bunlar Marjana'larla ilgilidir ve geri kalanlar geçici kabul edilir (samcari)Vamaka ve Urdhvaka adına; aksesuar notalar verecek şekilde sıvanarak üretilmelidir. Benzer tedavi uygulanmalı Alingya ve Aiikika'ya verildi.[Davul çalanların] gevşekliklerine ve derilerin gerginliği ve delinmesi ; notalar üretir bu türler; Vamaka ve Urdhvaka'nın Marjana'sı için Dünya Vamaka ve Urdhvaka'nın bu Marjana'sı toprakla yapılmalıdır.

Dünyanın özellikleri [bu amaca uygun];

Çakıl; kum içermeyen toprak;yapışmayan ve yapışmayan çimen ve tahıl kabuklarıbeyaz; alkali; keskin; sarı; siyah; ekşi veya acıdır; sıvamaya uygundur ve bununla birlikte yapılması gerekenler Marjana.

Nehir kıyısındaki siyahımsı toprak; ince su verildikten sonra Marjana için kullanılmalıdır.Çok geniş bir alana yayılan yeryüzü;beyaz veya siyah veya ağır veya dengesiz veya kabuklarla dolu ve siyahımsı toprak arzu edilen notaları üretmiyor; sadece mevcutsa buğday unu veya arpa unu kullanılmalıdır. Bunun (yani karışımın) bir kusuru şudur:monoton bir ses yaratacaktır.

Üç Samyoga

Brahmanların en iyisi; şimdi üçünden bahsedeceğim Samyogalar.Üç Samyoga Guru-saficaya; Laghu-saiicaya'dır. ve Guru-laghu-saficaya. Guru-saficaya - ağır hecelerde; yavaş tempoda ve Ogha-pravrtti;

hafif hecelerolanlar]; hızlı tempo;

Üç Gata

Üç Gata -Tattva; Anugata2 ve Ogha.[Davul] çalınan Tattva'da[tanınanj hecelere benzer vuruşlar; açıkça ifade eder(şarkıların" ölçüsüne uygun olarak kelimeler ve heceler) ve Karanas'ta iyi bölünmüş durumda.Anugata'nın [davul] çalması başlamalı Sama Pani veya Avara Pani ile ve sahip olması gerekir

ısı unu hala davulların Marjana'sı için kullanılıyor Pakhoaj.ata aynı zamanda Prakrti olarak da biliniyordu. Aynı zamanda Gana olarak da adlandırılıyordu..Karanalar farklı vuruşlarla üretilir ve bunu takip etmelidirşarkı.Anugata'nın [davul] çalması başlamalı Upari Pani ile ve bu bir Karana'ya dayanmamalı [sadece] ; temposu yüksek olmalı; Karanaları olmalı Aviddha olmalı ve yaygın olarak kullanılmalıdır.

Sekiz Uygunluk

Tüm davul çalmaların sekiz Uygunluğu olmalıdır(samya). Hecelerde; uzuvlarda; Tala'da; tempoda; Yati'de; Graha; Nyasopanyasa ve Pani.Aşağıdakilerden oluşan ölçüyü takip eden oyun

Kısa ve uzun hecelerin uyumu hecelerde uyumu gösterir. Şarkıyı eşit şekilde takip eden çalma

başlangıcında (graha); sonunda (moksa) ve Kalas ve Antara Kalas; uzuvlarda uyum gösterir.

Kalas ölçüsüne göre oyun ve zaman; şarkının gövdesine eşittir; Confor'u gösterir Tala'da bir şehir. Şarkıyı eşit şekilde takip eden çalma yavaş; orta ve hızlı tempolardaki performansı; Laya'nın uygunluğu (tempo).Oyun Sama; Srotogata ve Şarkıların Gopuccha Yati'si; uyumun bir örneğidir.

Yati.Telli olarak benzer Srutis'in Graha'sı ve şarkıların yanı sıra enstrümanlar ve flütlerin de seslendirildiği bir Graha'daki Uygunluk örneği.  Flüt ve vinaların öyle bir şekilde çalınması Nyasa ve Apanyasa'larındaki notlar bunu kabul edebilir şarkının Nyasa'daki Uygunluğun bir örneğidir ve Apanyasa.  Samapûni; Avapani ve Uparipani enstrümanların çalınması şarkıyı takip eder; bu bir örnektir PAni'ye uygunluk.Onsekiz JatisŞimdi Jatiler.Bunlar §uddh&; Ekarupa; Des&nurupa; Desad-apetarupa;Pary&ya; Viskambha; Paryasta; Samrambha; Psrsni-samastS; Duskara-karana; Urdhva-gosthika; Uccitika; Evam-v&dya Mridanga-panava; Avakirna; Ardhavakirna; Samplava ve;Vidhuta.

 

 

Şunlardan oluşan [davul] çalmak:

Bir veya iki heceli ve karanalara uygun olan Karanalar Tüm hareketlerde (lit. iş) kullanılana Suddha denir.Kho kho kham kham kham'dan oluşan Jati Kham'a Suddha denir;

Orta ve üstün kadınlar.

Gomukha ayrı ayrı oynandığında Addita; Alipta veya Vitasta Marga'ya Ekarupa denir.Heceleri üreten oyun Droh ghoh don glwh ghegheh gibi Addita Marga da Ekarupa; erkek şarkıcıların şarkılarında kullanılacaktır.Bu Jati (yani Ekarupa) şu durumlarda kullanılmalıdır: Dhruva yavaş veya hızlı bir şekilde söylenirken tüm karakterlerin tempo ve doğru şekilde karar verildikten sonra da kullanılabilir.]

durumunda [karakterlerin] yeri; zamanı ve durumu Dhruvas orta tempoda şarkı söyledi. .Diğer tüm enstrümanlar bir Karana'yı takip ettiğinde Mrdariga'nın oynanışına göre buna Ekarupa denir.The Desanurupa;'Jati Addita Marga'da oynadı;Zevk içeren Erotik Duygularda kullanılır aşk (Srngara). Yavaş bir tempoda yapılmalıdır.Ml mathi thamabhu tthi kima vpll heceler olacak Desanurupa Jati'de. Kadınların duyguları.

Desad-apetariipa Jati Vamaka'da oynanıyor ve Urdhvaka; Avakrsta Dhruvas'ın hızlı temposunda. Bu

Acıklı Duygu'da kullanılabilir.Desad-apetarupa Jati [davul] çalarken.Aynı zamanda Karanas seti oynandı daha önce her üç tempoda da takip edilen Paryaya'dır Jati. T&x.ghodah ghidih gudugnou Vamaka'da oynadı veHeroic'te sol elle Urdhvaka uygulanmalıdır;

Muhteşem ve Öfkeli Duygular.

İki ağır hece; iki hafif hece; bir hafif hece; üç ağır hece ve bir hafif hece günah adam olarak ghata ghendra gu du gheh gheh ghama tthi metchap Viskambha Jati'yi oluşturur. İçinde uygulanacak

Paryasta Jati.

Hızlı hareket durumunda Pai-yasta kullanılacaktır.savaş arabalarının hareketi; Vimanas. Vidyad haras; Bhujangas(yılanlar) vb. gökyüzünde veya sağanak yağmurlarda.Harekette kullanılması gereken Paryasta Jati Üstünlerin Erotik Duygularında yavaş tempo karakterler; aşağılık durumlarda da kullanılmalıdır karakterler. Gheh tan gohnam Samrambha'yı oluşturmalıdır Jati; aşağı seviyedeki kadınların durumunda uygulanacak. Ardhapani'nin Karanas'ı olan Jati ve Başlangıçta orta tempolu; sonradan hızlı tempolu sonuna Samrambha denir. Parsni-samasta Jati karşısında oynanmalı Vitasta'da Urdhvankika ve Daksina hızlı vuruşlarla Marga ve Erotik hareketlerde uygulanacak ve Komik Duygular. Parsni-samasta Jati ile oynanmalı Karanas tatthim katam mamcchi ve dhandrah gudheh gu dhitah;

Parsni'nin baskısıyla. Bu; uygulanacak Sakin tipte üstün erkek karakterin hareketi ve Danava'lardan. Tüm Mrdahgaları silahla vurarak Svastika ellerinin hareketi; Duskarakararia çalınmalı Jati tüm tempolarıyla. Duskara-karana Jati gibi heceleri içermelidir duna duno dyna kimka dhima ghoh ghoteh madatthidugakiti ghoh.Daitya krallarının; şeflerinin; Nagaların (bhujaga); Raksasaların; Raksasaların hareketleri durumunda Duskara-karana Jati uygulanmalıdır.fisacas; Gandharvas ve Guhyakas Urdhvaka; Ankika'nın yüzüne hafif vuruşlar ve Vitasta Marga'da Daksina veya Daksinaka'nın grevi ve Vamaka; Ankika ve Urdhvaka ile başladıktan sonra [Urdhva-gosthika'yı oluşturacaktır.] Neredeyse şiddetle udhidhm oynamak içinde Vitasta Marga; Urdhva-gosthika Jati'yi oluşturacak. Bu göksel karakterlerin hareketi anlamına geliyordu. Tüm Margaları içeren oyun algılanamaz bir zincirle birbirine bağlı olan şeye Uccitika Jati denir. Bu Jati kentakennahgadi'tam gibi heceleri içeriR ve kralların doğal hareketlerine uygulanmalıdır.Evam-vadya Jati ile oynanmalı Gomukhi'nin heceleri ve tüm vuruşları içermeli Mrclanga'nın; ve pantomimde uygulanmalı kılık değiştirmiş veya kılık değiştirmiş kişiler tarafından hokkabazlık yapılmalı ve ghehtantado tadhita geh gheh ghatatthi gibi heceleri dahil edin ghata ihghe. Hareket halinde bu uygulanmalıdır. cücelerin; kafası karışık kişilerin; topal adamların ve vücutlarında ağrı ve ayaklarında yara varsa; İçinde çarpıcı bir şeyin olduğu [Dramaların çalınması]Dünyanın farklı bölümlerinde (parva) [Karanas'ın] Tüm aşamalara uygun Jati (manra).Ghrom ghrom tern gibi heceleri içerir sumru ve bu Jati kadın hareketlerine uygulanacak. Avaklrna Jati; Mrdanga'nın üç katla oynanmasıdır Karanalar. Ve aynı şey Dardura'nın oynanışına da eklendiğinde ve Panava'ya Ardb&vakirna Jati denir. Bu Ardh&vakirna Jati kentamdan oluşmalıdır hentam kentam Gomukha Marga'da oynadı. Dardura; Panava ve Mrdanga olmalı Ardh&vaklrnfi Jati tarzında yarılarla  oynanır ve uygun şekilde hafif heceler dahil goda ghehdaa sendram gibi hecelerden oluşmalıdır. Buna Samplava Jati adı verildi. Tüm teknikler kullanılarak üretilen Samplavfi Jati parmaklarla ve Mrdanga'nın tüm vuruşlarıyla uygulanmalıdır. Dehşete düşmüş kişilerin hareketi ve bunların herhangi bir hareketi gökyüzünde.Çeşitli büyüleyici özelliklerle üretilen Vidhuta Jat

(divya) Karanalar ve Mrdangas vuruşları uygulanacak üstün kişilerin doğal hareketi durumunda.Darige gudughin gibi hecelerden oluşmalıdır.Bunlar bilgelerin bildiği Jatilerdir Yürüyüş ve diğer hareketlerde uygulama. Olanlar Burada adı geçmeyenler halktan alınmalı ve anlamlarını göz önünde bulundurarak.

Üç Gata'da davul çalmak

Akil adamlar; davullarını kendi hallerine göre çalsınlar.Özellikle yürüyüşlerde ve [karakterlerin] diğer hareketlerinde kurallar on çeşit oyun (dasarupa) içinde.Tattva; Anugata ve Ogha'nın [davul] çalması

yedi çeşit [şarkıda] ve Asarita ölçüsünde arzu edilir. İkisinin birleşmesini isteyen oynasın o dönemde ağır ve az heceli davullar Tattva ve bazen Ogha da uygulanmalı Kral söz konusu olduğunda; bunların büyüleyicilikleri doğaldır. koşullar. İlk şarkıya Tattva uygulanmalı; İkinciye Anugata ve Ogha oynamalı Yürüme ve diğer hareketler sırasında davul çalın.

Dhruvas'ta davul çalmak

Dhruva'ların kalması durumunda; kişinin sahip olması gerekir kişinin beğenisine göre çeşitli [davul çalma şekli]. Sthitavakrsta Dhruva durumunda oyun şu şekilde olmalıdır: Anpgata türünden olmalı.

Pravesikl Dhruva'nın asasında [çalma]Anugata olmalı. Naiskramikl ve Antara Dhruva'da Çalma üç temponun (laya) hepsine sahip olmalıdır. Prasadikl Dhruva'nın temposu hızlı olmalı; ve Dhruvalar [genel olarak] beş türden olacaktır. Bu olacak Prakarana'larda [davulun] çalınması.Uzmanlar davul çalmayı gözlemlemeli Matralar ve o dönemde Dhruvas padasındaki bölümler yürüme ve diğer hareketler.Yapımcılar bu nedenle oyun oynama yöntemini uygulamalıdır. davullar] yürüme ve diğer hareketler sırasında.

Davul çalmaya nasıl başlanır

Şimdi oyuna başlama şeklinden bahsedeceğim davul. Bazılarına göre bu Samya ile başlamalı ve Tala ve diğerlerine göre orta parmakla; bazı boş alanla (akasa) başlaması gerektiğini söyleyin ve diğerleri işaret parmağıyla.Sarnya her zaman Graha olacak Daksina davulu ve Varna ve Urdhvaka'da [davul] Graha Tala olacak ve Alirigya'da o [Graha] olacak her zaman işaret parmağıyla.Çıkışta (niskrama) Graha da olabilir Akaia'dan olmak. Asarita şarkıları her zaman Samy5. Graha ve uzuvlarından büyüyen iki Talas Dhruvalar ve  işaret parmağına sahip olacak Graha. Ve STrsaka'nın Graha'sı işaret parmağının yanında olacak.Natkuta ve Adclita'nın Graha'sı PrasadikI'nin yanı sıra Sannipata olacak ve şunlardan oluşacak: Bir Kalfi'nin [bölümleri].Akasa Graha dört bölümden oluşur.iki Kalas. Şarkıları ona yakışan uzuvlardan oluşacak uygun sırayla.Bunlar davullarla ilgili Grahalardır (lafzen.aletler); bilgeler tarafından bilinmelidir. Oynanışı Enerjik ve hafif danslar yapın türleri.Şarkının bir Parivarta'sı (performansı) herhangi bir enstrüman eşliğinde olmadan. Sonunda Bu Graha; enstrüman çalmada Sannipata olmalıdır.Veya dansları süslemek için [performansın] uzuvlarının değişmesi olabilir. Ve değişikliği şarkının temposu yapılmalıdır.[İcranın] bir uzuvunun gerektirdiği durumlarda jestler kullanılarak müzik çalınmamalıdır (ör.davul). Ama Angaharaa'dan oluşan bir dans olduğunda o zaman [ona eşlik edecek] müzik olmalı.Uygulanma şekli nedeniyle bir uzuv tekrar tekrar tekrarlanırsa; önce o yapılmalıdır. Jestler eşliğinde ve sonunda bağlanmalıdır dansla. Davulların (ışıklı çalgıların) çalınması ölçü bakımından şarkılarınkine benzer olmalıdır. Hareketi uzuvlar şarkı ölçülerine uygun yapılmalı; ve enstrümantal müzik.Mukha ve Upavahana'da [davulun] çalınması ( = Upohana) ağır hecelerden oluşmalıdır hafif olanlarla ve bu da yüksek sesle (prakrsta) olmalıdır.bu tür hecelerin (varna) üretimi. Şarkılarla birlikte davulun yavaş yavaş çalınmasıtempo hafif vuruşlarla olmalı; orta derecede olmalı heceleri üretmeye yetecek vuruşlarla tempo (lit.hecelere eşit) ve bunların hepsinde Uparipani şöyle olmalıdır: gözlemlendi.Sınıf Dansında (tandava); çalınması tempoyu [doğru şekilde] bilenler tarafından davullar çalınmalıdır. uyumlu (sama); hoşa giden (rakta) ve bölünmüş [Kalas'a] olun;; basit (saf) vuruşlarla üretilen farklı ve performansın [çeşitli] uzuvlarına eşlik eden (lafzen dans). Dans dahil gösterilerde Tattva ardından davulda Anugata çalınmalı; danssız performanslar Tattva'yı takip etmeliOgha tarafından. ;[Bu durumlarda] [Davul] çalınmalı Bir şarkıda olduğu gibi yavaş; orta veya hızlı tempoda ve aynısı [davul çalmanın] yöntemi de olmalı.

Padas performansı ve Angaharas ile dans.

Padas ve hecelere ilişkin geçerli kuralla şarkılar ve enstrümanların çalınması durumunda Angaharas ile bağlantılı olarak dans ederken gözlemlendi dramatik performanslar.

Yirmi Prakara ve uygulamaları

Bunlar davullarla ilgili on sekiz Jati'dir.Şimdi onlarla bağlantılı Prakaralardan bahsedeceğim. Şimdi

Prakaralar Citra; Sama; Vibhakta; Chinna; Chinnaviddha'dır.[Viddha]; Anuviddha; Svarup&nugata; Anusrta; [Anusrtavicyuta]; Durga; Avakirna; Ardlmvaklrna; Ekarupa;Pariksipta; Sacikrta; Sama-lekha; Citra-lokha; Sarva-samavaya ve Drdha;Çeşitli müzik aletleriyle oynanan oyun Nirvartita vb. gibi Karanalar  birçok çeşit el tarafından; ve üç temposu ve üç Panisi olana denir. Citra, Pardara; Panava ve .Mrdariga aro ile oynadı çeşitli Karanalar ve bu oyun Tala; uzuvlarla birleşiyor flütün adı ise Sama'dır.Oyunun konumu çok geniş olmadığında;ve heceleri; Pani'yi ve tempoyu eşit şekilde gözlemler bölünmüş Karanas; Vibhakta'dır.Qt'de [davulun] çalınması aniden yüksek tempo diğer tüm enstrümanlar ayrı ayrı çalındığında durma; Chinna denir Mrdangaların ele alındığı oyun Avapani ile Panava ve Upari Pani ile buna denir Ohinna-viddha.Panava'lar kullanılan Karana'larla oynandığındA Mrdafigalara göre Karanalar çeşitli Suci-vedhalardır1oyunun adı Viddha. Viddha ve ile karıştırılan oyun tüm çalgılarla bağlantılı olarak görülene denir Anuviddha; karşılıklı Anuvedha nedeniyle Oyunun basit bir doğası olduğu ve Sama Pani tarafından yapılır ve kendi [sabit] modelini takip eder. Svarupa'yı aradı. Panava Muraja'yı takip ettiğinde ve Dardara Panava'yı takip eder; oyuna denir Svarupanugata. Bu araçları takip ettikten sonra aynı tempoya ulaşır ve aynı anda duyulur bunlara Anusrta denir. Bir davulun diğerini takip etmesiyle kendi Jati'sindeki enstrüman başka bir Jati'ye geçer;Anusrta-vicyuta denir. Hareketi düzensiz olan oyun; tüm Margas'i geliştirir ve bölünmemiş olarak yapılır hecelere Durga denir.  Mrdangas Panava'larla birlikte oynandığında birçok ve çeşitli Kara-nas'ta oyuna denir Avaklrna.Panava veya Dardara hızlı bir şekilde oynandığında tempo ve Avapani ile çalmaya Ardhavakirna denir.Tüm enstrümanların çalınması takip edildiğinde bir Earana'ya Ekarupa denir. Mrdanga'nın alçak sesiyle çalınırken bölünmemiş hecelerle Panava'nın kiyle kaplıdır; Pariksipta denir. Çeşitli Karanalar çalındığında enstrüman Angaharas'la dans etmeye Sacikrta denir. Panava ve Muraja oynandıktan sonra önce Murajaları ele alın (yukarı bakar); oyuna denir Samullekha. Mrdanga ve farklı enstrümanlar kullanıldığında Papava vb. çeşitli şekillerde bir arada çalınır.Safralı Oitralekha, Tüm Margaları takip eden oyun; tüm Panis ve Layalar çeşitlidir ve iyi bölünmüştür [hecelerinde] Sarva-samavaya denir.Orta tempoda; uyumlu bir çalış;ve açıkça heceler üretmiştir ve Hareketlere eşlik edenlere Drdha denir. Davul çalmanın bu farklı Prakaraları; sonrasında hareketleri ve şarkıları takip etmeye başlanılmalıdır.Duyguları ve ilgili devletleri dikkate alarak. Prakaralar ve Jatis tüm Margalar için geçerlidir. Ama içinde hareketlerin saf formlarında olmaları gerekir.

Müzisyenlerin Oturması

Orkestranın (kutapa) üyeleri sahne yüzleri doğuya dönük masaya oturmalıdır. Orkestra şöyle olmalı

bahsedilen yorucu odanın iki kapısı arasına yerleştirilir önce. Muraja (Mrdanga) oyuncusu şu durumla yüzleşmelidir:sahne ; sağında Panava oyuncusu oturmalı ve Dardara'nın oyuncusundan ayrılmalı. İşte Orkestra anlatıyor öncelikle kapalı enstrümanların oyuncularına. Aralarında erkek şarkıcı kuzeye bakacak; solunda Vlnaplayer olacak ve sağında iki flütçü. Ve bir kadın şarkıcı erkek şarkıcıyla karşılaşacak.

Tri-Sama

Şimdi Mrdanga; Panava ve Dardara'nın oyuncuları; erkek ve kadın şarkıcılar; flütçüler ve Vina

oturmuş ve telli çalgıların telleri sıkılıyor; uygun Grama; Raga'ya göre kontrol edilir ve seslendirilir

ve Murchana ve Mrdanga hızla art arda vuruluyor basılarak {nipidita); tutuklandı (nigrfiita) yarı tutuklandı (ardha-nigrihita) ve serbest (mukta) vuruşlar; oyuncuların yerleştirmesi elleri en iyi Dardaras'ta; her şeyden önce gözlemlemeliler karşılama amaçlı Tri-Sama töreni tanrılara veda ediyorum.Ağızdan çıkan ilk S&man sayesinde Tüm canlıları yaratan; dengeleyen ve yok eden Brahman'ın ve cansız nesneler o (yani şarkıcı) çok memnun solda ay; sağda yılanlar ve bu ikisinin arasında bulunan su canlıları. İkinci SAman ile Münileri (bilgeleri) memnun eder ve geniş ve büyük üçüncü Saman tanrıları tarafından [genel olarak]. Kişi tanrıları bu şekilde uygun bir sırayla memnun eder.üç S&man]; dolayısıyla bilgeler onları Kişi Brahman'a sığınırken Kesava ve Siva; bilgeler tarafından Tri-sama olarak adlandırılır.Om'un [hece] telaffuzunda olduğu gibi Dört Veda'nın başlangıcı; dolayısıyla Tri-sama söylenir tüm şarkıların başlangıcı].Bu Tri-sama üç Prakarayı gözlemlemelidir.

Heceleri üç çeşit olmalıdır:

ağır ve hafif olanlar ve au {-a ve u) ve m olmalıdırüçlülerle üç kez söylendi.Bunun sonunda (yani Trisama); aşağıdakileri takip ettikten sonraÖn eleme prosedürünün gerçekleştirilmesi gerekir

Bahir-glfcas davul sesiyle üç tempoda şarkıyı ölçü ve heceleriyle takip edin. Başvuruda Asarita şarkısının davulu çalınmalı Tattva ve Anugafa Prakrti. Tris&ma'dan sonra ne zaman Pratyah'ra vs. sona ulaştı; ardından davul çalmaya başladı başlamaktır. Orada her şeyden önce tüm davulları çalmalı

aşağıdaki sırayla: Vamake ve Urdhvaka olmalıdır önce Gopuccha Y5ti ile Alingyaka'yı vurdu ve

Daha sonra Vipanci çalınmalıdır. [Eğer neden diye soruyorsunuz; [cevap] ilk çalınan davullar

Başarıya yol açın.Brahman'ın tüm ayrı özelliklere sahip olduğunun açıklaması Hindu Teslis'inin işlevlerine muhtemelen başka hiçbir yerde rastlanmayacaktır.

Dhruva'nın Performansı ilk olarak şu şekilde gösterilir:

Daha sonra kadınlarla dolu oditoryumda ilerler ve sıradan insanlar; yaratma yeteneğine sahip müzik

onların ilgisi.

Dinleyicilerin Farklı Zevkleri

Armoni gibi ustalar kapatma (sarna); bilim adamları kelimelerin farklı [telaffuz edilmesi] Şarkının {pada'sı; kadınların sesinin tatlılığı şarkıcılar] ve [seyircilerden oluşan] kadro; gırtlaktan şarkı söylüyor

(yanıyor; yüksek sesle ağlıyor). Durumlara Uygun Davul Çeşitliliği Bunun (davul çalmanın) sonunda; Mrdariga'daki uzmanlar kendi enstrümanlarında üretim yapmalı; çoğunlukla parmaklarının dokunuşuyla; bir müzik hafif İplikler koleksiyonundan oluşur ve bunlarla ilgili olacaktır Tanrl'a

Ava; kadın dansçının ortaya çıktığı sırada [sahnede]. Görünümüyle ilgili şarkı kadın dansçının işi bitti; Sannipatas alınmalı yukarı. [tfcein ile bağlantılı olarak] ile ilgili bir müzik Lasya dansının ArigaMras'ına uygun Karanalar; Karana Dhlitu ile birleştirilmelidir. Bu yüzden thore samam raktam sözüdür. Daha sonra performansın başlangıcında müzik çalınmalıdır. Alipta Marga'nın Karana'sına göre oynandı. Vamaka'ya vurularak yapılmalıdır ve Urdhvaka ve aşağıdaki gibi olacak; Bu iki [oynama türünden] sonraki değişiklik şu olacak: kho kho nam'dan oluşan dört Margadaki saf Jati'ninki kho kho nam kho kho khona' Onların durdurulmasından sonra kho kho do kho kha olmalı nötr ayağı ayarlarken ke nam gha gha gha tagham Tıpkı girişte kondukhoh çalınmalı Caturthakara. Bu çoğunlukla koşarak oynanmalı parmaklar [davullarda];Vastu'nun Utth&pana'sında ve Apakrsta'da Carl orada; oyun ggheghentam gheh ho ile başlamalı ghakhanadonam gho ghagheghaghe. N&ndi'nin Suskapakrsta Dhruva'sında oyun Pratisuska Karana'da olmalı ve Tho gho'ya sahip olmalı tho khe kha ghoghegheh nadabhyah khoddho kutam kha khe khena kasu guka gheh nokhi kheh tan kheh nam kiti kiti ghagheh ghe katuka ghudu kamla volakho kho kho kho vaghnu tetam malim hamam kiti Vathi. Addita Marga'nın Sannip&ta'sına gidilmeli;  Carl Jarjarasloka'nın okunmasına eşlik ettiğinde Eangadvara3 törenleri sırasında gerçekleştirilir Ve Mahacari'de4 [bununla bağlantılı] olması gerekir Vitasta Marga'da ve Graha'da davul çalmak işaret parmağıyla olmalıdır. Aynı şekilde ön elemelerde Tandava'ya uygun olağanüstü bir davul çalma (Sınıf dansı) önerildi ve öyle olmalıydı Sannipata Graha ve sol elle oynanmalıdır Daha sonra Alipta Marga'nın çalınmasına ilişkin bir örnek gösterilmelidir. verilecek. Vitasta Marga'da oynamanın kendine has bir anlamı olmalı. Perdenin açıldığı andan itibaren olmalı Caturasra Elemeleri sırasında davul çalmak performansın başarısı. Tryasra Ön Hazırlıklarında minaries olmadan aynı oyun oynanmalı zaman aralığı Davul çalmayla ilgili talimatlar da vereceğim Yürüme ve diğer hareketler sırasında uygun dört Kahraman Dhirodatta; Dhiroddhata; Dhiralalita ve Dhiraprasanta; Nataka gibi farklı oyunlarda. Tanrıların hareketleri sırasında oyun oynanmalıdır. Krallar döneminde ghemtamı olmalı ve orta halli erkekler söz konusu olduğunda oynamak dhram klam dhatu gheh ghet titthi dunat'ı içermelidir kit dram nam dhradram.

Sthlta [Dbruva].

O zaman [dansın] adımları kurallara uygun olmalıdır. üç Kala; iki Kala veya bir Kala'dan oluşan ritim.

Ve şarkı davullara uygun olmalı. Şimdi konuşacağım farklı koşullarda davul çalmanın [karakterlerin

bir oyunda]. Hızlı yürüyüşlerinde; oyun oynamaları gerekir vam vam ghe ghe tarn'ı dahil edin ve şu kişi tarafından gerçekleştirilmelidir:parmakların eşit olmayan vuruşları. Bunlar yazıldı tartışırken doğru bir şekilde. parmakların hareketi. Tekrar oyunla ilgili kuralları anlatacağım.Yürüme ve diğer hareketlerde uzmanlar Üç veya üç Talas1 ile davul çalınmasını sağlamalıdır tempoyu ve tarzını değerlendirdikten sonra dört Kalas [ilgili karakterlerin] yürüyüşü. Davul çalarken ara verilmemelidir.

Dhruvalar arasında bir Kala veya iki Kalas. Buradan hareketler oyunun çalınmasıyla uyum içinde olmalıdır davullarla ve şarkılarla değil.Hızlı yürüyüşte Pata [Tala'nın] olması gerekir yürüme ve diğer hareketlerde anlatıldığı gibi. Vuruşlar dhrah dhrah gheh gheh gibi çoğunlukla bu şekilde yapılmalı

oynuyor.Teknelerin; savaş arabalarının ve hava araçlarının hareketleri durumunda arabalar; kuşlar; hareket eden gök cisimleri; davulların çalınması parmakları [üzerinde] çalıştırarak olmalı davul yüzü] veya tarafından Cat u ska'ya alternatif olarak iki elle vurmak. Üzüntü; hastalık; lanet; sevgilinin ölümü halinde olanlar; servet kaybı; öldürme; hapis; adak; kemer sıkma ve oruç vb. için UtthSpana'da davul çalmak daha önce bahsedilen Alipta Marga'ya göre olun. Daityas; Danavas; Yaksas'ın yürümesi durumunda; Raksasas ve Grahas'ta davul çalmayı içermelidir

Tetodram.

Dans hareketleri durumunda davulların çalınması onhetam katakam içermelidir. «Yatis; Munis; Pasupatas ve Sakyaların davul çalması do kho dvitvikhi'yi içermelidir duwvoo klanado dhanti kitiki.

Ve eski Srotriyaların; Kaficuklnların ve şişmanların yürüyüşlerinde kişiler; oyun Fillerin; atların; eşeklerin hareketleri durumunda;deve arabaları ve hava arabaları; oyun şunları içermelidirvamkiti; Üstün; orta ve aşağı erkekler söz konusu olduğunda; Davul çalmak; iyice düşünüldükten sonra yapılmalıdır. Erkeklerin davul çalması hakkında bu kadar. Şimdi yapacağım. bunu kadınlar için açıklayın. Oyun Tanrıça olan üstün dişiler söz konusu olduğunda şunları içerecektir: çoğunlukla vamgali kipi dhmeta prathi ghe. Ve kraliçeler durumunda çoğunlukla içermelidir. İçinde Brahman kadınların durumunda cam kitti; kitthi ghata olmalı işte bu. Kendi özel koşullarında benzer koşullarda oynamak erkeklerde yapılmalıdır. Ve bunlardan genel Korku; acı; üzüntü; öfke vb. Vibhavalar ortaya çıkar. Burada ayrıca uygun Margas'ta davul çalınmalı Duygular ve Durumlarla ilgilidir. Üstelik gözlemledikten sonra davul çalan bir kişi uygun Karanas'ta uygun Jati; Marga ve Prakara ve heceler; en iyi oyuncudur. Şimdi aralıklı oyunlar Anuvaddha; Vipraharika Siddhi-grahana ve Paricchinna. Eski Anuvaddha'nın çaldığı oyunlardan biri Praharita (= Vipraharita) sonuçta veya oynarken. Siddhi [grahana] da. Bu satın alma sırasında Siddhi [grahana] çalınmalı zenginlikten; unutkanlıktan; yorgunluktan ve darlıktan kıyafet ve süs eşyası. Bu Siddhi'nin Margas'a uygun şekilde alması ve şunları içermesi gerekir: Citra Karanas ve beş veya altı Kaladan oluşur. Ayrıca oynanmalı. Dinlemelerin durdurulduğunda; duraklamanın gelmesinde Herhangi bir şey yaptıktan sonra; kıyafetlerin düşmesi veya süs eşyalarında veya taç veya başlığın kontrolünde; Dbrnva'nın başlangıcından sonraki oyun; açık olmalı ve tüm varillerle ilgili olmalı ve şunları içermelidir: Üstün dişiler söz konusu olduğunda bir oyun oynanmalı içerecek olan Addita Marga'da Daha düşük seviyedeki kadınların durumunda; onlara uygun bir oyun olmalı Kbanja Natkuta DhruvS ve samke tekih'i içermelidir Vinnam. Diğer durumlarda bunların yarı yarıya azaltılması gerekir Şimdi Prasadiki'de davul çalma hakkında ve Pravekl; AksepikI ve Avakrsta [Dhruvas]. Prasadiki'de [Dhruva] oyun şu şekilde olmalıdır: Sama Pani ve bölünecek. Karanas'a. Bu iken hızlı bir tempoda oyun Upari Pam ile yapılmalı Ve Sthita (yavaş) temposunda  Addita MSrga'daki Avakjsta Dhruva'da orada Ardha-sannipata olmalı. Yürürken davul çalınmalı ve Prasadiki ve AntarS zamanındaki diğer hareketler Dhruva'lar.Değişiklik olarak; herhangi bir şarkı çalınmadan bir şarkı Davullar söylenmeli ve Sannipata'nın sonunda davullar çalmak için alınmalıdır. Hızlı ve yavaş tempolarda vuruşlar olmalı aynen öyle. Addita Dhruva'da ve Khania ve Natkuta Dhruvas. Şimdi Udghatya [oynuyor].Oyun sırasında oynanan oyun aşırı acele veya neşe veya şaşkınlık; heyecan veya üzüntü veya hediye alma zamanına Udghatya denir. Şimdi [oynamanın] kapanışından (açık serbest bırakılmasından) bahsedeceğim.

İki çeşittir: Samhanana ve Sanisarana.

Şimdi kapanış Uddhata1'de ve hızlı Anubandha'de şunlar bulunmalıdır: gettam kikiti datta kettikim godo ghaghe do gha te gho gheyado. Artık Khafija-Natkuta'nın kapatılması; olması gerekiyor

dham dram dham dram takitam takitam gududhe'yi içerir. Yavaş tempoda da kapatılması gerekiyor

dhe dham dheia matadhe ehe chimatam kantachi matachi'yi içerir harmaka didhiti Addita Dhruva'nın kapatılması ki çok güzel.  Aynı şeyin yavaş tempoda kapatılması ghattam'ı içermelidir Avakrsta'da vavota olmalı.Bunlar başlangıcı ve kapanışıdır. Niskrama Dhruvaları (çıkış); Pravesa (giriş); Aksepikl

ve Antara sınıfları. Davul çalan kişi bu şekilde çaba göstermelidir.

Bir Davulcunun Hataları

Bilgeler davul çalan birinin Tala'yı; [uygun] olayı ve Sastra'yı bilmiyorum bu konuda sadece 'deri vuran' (carma-ghataka) söz konusudur.Yapımcı davul çalmayı uygulamalıdır.

Davulların Özellikleri

Mrdarigas'ın şekilleri üçtür. Şeklinde myrobalan; arpa ve inek kuyruğu gibidirler.Anki veya Ankika bir myrobalan gibidir. Ve Urdhvaka arpa gibidir ve Alingya da ineğinkine benzer kuyruk.Mrdanga ve Ankike üç olmalı Talas1 buçuk uzunluğunda ve yüzleri on iki parmak olmalı [çap olarak].Ve Urdhvaka dört Talas uzunluğunda olmalı ve yüzü on dört parmak [çapında] olmalıdır.Aliiigya üç Talas uzunluğunda olmalı ve yüzü sekiz parmak [çapında].Panava on altı parmak uzunluğunda yapılmalı

ortası ince; yüzleri sekiz ve beş parmak [çapta].Dudakları (kenarları) yarım parmak kadar olmalıdır.

[kalınlıkta] ve ortası içi boş ve dört olmalıdır parmaklar [çapta].Dardara on altı çan gibi olmalı parmaklar [çapta]. Yüzü Ghata'nınki gibi olmalı ve on iki parmak [çapta] olmalı ve kalın bir dudağı olmalı her yönden.

 

En iyi Postların özellikleri

Şimdi en iyi özelliğinden bahsedeceğim gizler. Bunlar eski; yırtık; kargalar tarafından gagalanmış olmamalı; en az yağla kaplı; duman veya ateşle kirlenmiş.Bu altı maddeden arınmış inek derisi

yüzü renkli çiçeklere benzeyen; lekeli;veya kar veya Kunda çiçekleri gibi beyazdır ve parlak ve özgürdür etinden ve taze olduğundan iyidir.Bu tür derileri kıllarla temin ettikten sonra akıllı bir insan onları bir süre suda bekletmelidir.

Davul yapımı hakkında

Daha sonra davullara bağlanmalı ve sabitlenmelidir.bunları iyice ovaladıktan sonra küçük yuvarlak kesimler (candraka) temizlenmiş inek gübreleriyle.Bu yuvarlak kesimlerde [tamburlara sabitlenmiş] bir Puspavarta'yı üç katmandan (trivarti) yapmalı ve Kaksa adında Parikara ve boynunda bir Svastika (griva).Davulla üç yüz aksara yapılmalı.

Davullara Rohana Uygulamak

Bu kural tüm Aiikikalar için geçerlidir. Ancak bir Rohana olan Mrdangas'a başvurulmamalıdır.

inek yağı ve yağı ile karıştırılmış susam ezmesi.

Davul Takma Töreni

Ankika'yı bağladıktan sonra Alingya veUrdhvaka [dizelerle] bu şekilde; bunlar olmalıdır tanrılara tapındıktan sonra yere konur.Citra veya HastS'nin yıldız işareti altında. Sırasında iyi doğmuş bir usta olan Suklapaksa'nın uğurlu bir günü Tutkulardan arınmış; uzman olan [dramatik sanatlar]

sağlam enstrümanlar çalan ve teorisini bilen şarkılar söyler; tatlı bir mizacı vardır; duyu organları

kontrol sahibi; oruç tutmuş; saçlarını kısa kesmiş ve yıpranmış beyaz giysili ve güçlü bir yemin etmiş; üç tane yapmalı Kötü koku içermeyen inek gübresi içeren mandalalar ve bunları atayın üçü Brahman; Sankara (Siva) ve Visnu'ya.Her şeyden önce Alingya'yı yerleştirmesi gerekiyor.Brahman Mandalası ve Urdhvaka yerleştirilmelidir Budra'nın adını taşıyan ikinci Mandala'da. Ve Utsangika (Ankika) Mandala'nın karşısına konulmalıdır.Alingya'ya bir adak sunmalı Payasa ile karıştırılmış baldan oluşan çeşit çeşit çiçek.Ankika'ya Apupa adağı ve Locika verilmeli. Ve sonra hepsi yapılmalı Locika ile birlikte Svastika'daki Urdhvaka'ya adak; Apupa; Pinda ve Kendarika . Bu teklif şu şekilde dekore edilmelidir: Dhustura; Karavira ve diğer çiçekler ve sunum ayrıca kırmızıyla birlikte kandan da dikkatli bir şekilde yapılmalıdır cloch.Vaisnava'daki Ankika'ya Mandala tüm Bija[mantra] ile çevrilidir; kişi yerleştirmelidir çelenkler; giysiler ve merhemlerle birlikte bir sunu sarı renk ve Payasa ve. Çeşitli türlerde kamera. Brahminlerin Svasti demesini sağladıktan sonra onlara daha önce Daksina ödediler.

Gandharvas [davul çalmalı].

O zaman Panava bo olmalı ve her tarafta iyi hazırlanmış dizelerle. Ve sonra Puskarik'ler deriyle kaplanacak. Bu şekilde Mrdaiigas; Panavas ve Dardura yapılacak. . [Şimdi] bunların tanrılarından bahsedeceğim[aletler]. Vajreksana; Sankukarna ve Mahagramani Murajas'ın (davul) tanrıları olduğu söyleniyor. Mrdangalar buna denir(toprak) yapılmış oldukları için onlara denir Bhandalar çünkü onlar bhramayati (hareket ediyorlar) Murajalar dik konumda yerleştirildikleri için bu şekilde adlandırılmıştır {urdhvakarana) ve bunlarla ilgili oldukları için onlara Atodya denir. todana'ya (çarpıcı).Bhandas'ın bules'i verildi. Şimdi Panava'nın kuralları anlatılıyor. 'DSru' adı verildi darayati yüzünden (biri onu böler). Ve aynısından Dardara kaynaklanır.Mrdangaları; Panavaları ve Dardaralar yapıldı; büyük bilge [Svati] getirildi notalarının bulutlarınkilerle benzerliği hakkında. Vidyujjihva adlı yüksek ses çıkaran bulut Airavana adlı büyük bulut Vama[ka]'ya not verdi Urdhvaka; Alingya'ya Tadit adını veren yağmur bulutu; Puskara bulutu Daksina'ya ve Kokila Vama[ka]'ya ve (bulut adı) Nandi; Alingya adındaki davula ve bulut adı Siddhi'yi Ankika'ya ve Pingala'yı Alingya'ya verir.Başarı İsteyenler bu bulutlara sevgili adak sunmalı alkollü içkiler (bhuta). Bu tanrılara tapındıktan sonra kişi bir şeyler üretmelidir. sahnede dramatik gösteri (preksa). Mrdanga bir yığın kurutulmuş ete konulmalıdır.

İnek gübresi.

One daha sonra normal Santi hareketini yapmalıdır.dansçının çıkardığı Atodyalar ve Panavalarla yapılan ayinler.On çeşit oyunun icrasında(dasarupa) dört Panava kullanılmalı ve benzer sayıda

Atodyas'ın farklı durumlarda da oynanması gerekiyor [içindebu oyunlar].Mrdanga; Panava ve Dardara olacak Nataka; Prakarana; Vithi; Bhana ve Dima'da oynadı. Bunlar. Mrdangas'ın sahip olması gereken özellikleribilge [üreticiler] tarafından bilinsin.

Upahastaların Özellikleri

Şimdi özelliklerinden bahsedeceğim Upahastalar. Bunlar beş yani. Kartari; Samahasta; Hastapani;

VartanS ve Dandahasta.İşaret parmağının hareketi ve iki elin başparmağının birbiri ardına düşmesine izin vererek Eartarl denir.Aynı TSla'ya giren seri[Tamburun yüzündeki] iki avuç içi iki yarısı Samahasta'yı aradı.Sırtın (avuç içi) açıkça düşmesi ve sol elin parmakları ve bir kez düşen

sağdaki [avuç içi] Panitraya olarak adlandırılır.Sağ el düştüğünde dört [vuruş]

önce ve sonra sol el VartanS olarak adlandırılır çünkü sırayla meydana gelirler.Sağdan vuruş yapıldığında Sol el ile vuruşa başladıktan sonra el; seri vuruşlara Danclahasta denir.

Bütün bu ellerin dört niteliği şunlardır:

zarafet; hızlılık; çeşitlilik ve sağlamlık. Bunlar ne Ellerin özelliklerinden bahsetmem gerekiyordu.

İyi Davulcuların Özellikleri Daha sonra bir karakterin özelliklerinden bahsedeceğim.[iyi] davulcu. Şarkılarda uzman olan; çalan Enstrümanların; Kala'nın; temponun ve kim bilir nasıl başlayacağını şarkıyı bitirmek için ve mimikli bir eli var oynuyor] ve çeşitli Panis'leri biliyor ve [genel]

Başarı kuralları ve Dhruva söyleme konusunda uzmandır ve Kalas'ı uygulayan ve hoş bir eli olan

enstrümanlar]; konsantrasyon gücü ve kimin üretebileceği Marjana'yı memnun ediyor; [beden olarak] güçlü ve bedeni düzenli fiziksel ve entelektüel alışkanlıklar ve başarılı bir [sanatçı]; en iyi davulcu olarak anılır. Mrdanga'nın iyi bir oyuncusunun nitelikleri Düzgün sıva yapmayı bilen biri davul çalıyor ve dört alanda zorlu bir eğitimden geçiyor Margas her türlü başarıyı elde etmiş; hiçbir uzuv kusuru yok. tüm Karanaları iyi çalışmıştır ve bölgedeki şarkıları bilir. Sama (?) ve birçok Graha türünü biliyor ve nasıl yapılacağını biliyor İyi müzik icra eden kişiye Mrdanga'nın iyi bir oyuncusu denir. Pa^iava'nın iyi bir oyuncusunun nitelikleri

Ellerini kullanmada hatasız; uzman olan kişi ve zamanı gözlemlemede ve performans hatalarını kapatmada; ve Karanas oynama konusunda iyi deneyime sahip; uzman bir oyuncudur.Panava [bahsedilen] niteliklerden dolayı.Sağlam; akıllı Dardara oyuncusu sanatı]; hızlı; çevik; oyunun tüm kurallarını biliyor ve diğer enstrümanları da çalmayı biliyor; [herkes tarafından] övülüyor.

Davul Çalmanın Genel Kuralları Her türlü performansı gözlemledikten sonra davulların çalınması dikkate alındıktan sonra anlatılmıştır.

Mrdaiiga'nın Nitelikleri

Vuruşların yapıldığı Mrdangas oyunları belirgin; net; iyi bölünmüş; kontrollü olmasına rağmen gürültülü ve avuç içine yapışır ve üç MSrjanS'yi içerir ve hoş notaların birleşimiyle dolu olduğundan bahsediliyor kalitesi için. Bir Performansta Davulun Vazgeçilmezi Öncelikle oyuna özen gösterilmeli

 

*Çeviri yapay zeka aracılığıyla İngilizce metinden yapılmıştır. Alana ilişki terminoloji çerçevesinde düzeltmeler ve düzenleme yapılmıştır.

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal