NATYA SHASTRA DUYGULAR Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

 

NATYA SHASTRA DUYGULAR                                                                      Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

Bilgelerin sorusu.

Ön hazırlıklara ilişkin kuralları dinledikten sonra büyük bilgeler araştırmalarına devam ettiler ve Bharata'ya şöyle dediler: "Beş sorumuzu yanıtlayın. Dramatik sanat uzmanları tarafından sıralanan Duyguların özel niteliklerine nasıl ulaştığını açıklayın. Ve bhaoalar (Durumlar) neden sözde ve bunlar ne bhavatjanti (bize hissettiriyor)? Bunların yanı sıra Digest (mmijrahi) 1 Anıt Ayet (karika) ve Etimoloji (nirukta)" gibi terimlerin gerçek anlamları nelerdir?

Bharata cevap veriyor.

Bilgelerin bu sözleri üzerine Bharata konuşmaya devam etti ve onların sorularına yanıt olarak aralarındaki ayrımdan bahsetti.Duygular ve Devletler. Ve sonra dedi ki; "Ey bilgeler; size Özet (sowjraha); Anma Ayet'i (kaiika) ve Etimoloji (lUnikta) hakkında detaylı ve gereken sırayla anlatacağım. drama ile ilgili konular (nalt/a); bilim için(jham);  ve onunla bağlantılı sanat ve zanaatlar (hilpa)sırasıyla çok çeşitli ve sayıca sonsuzdur. Ve okyanus gibi [engin] olan bu konuların bir tanesini dahi etraflıca ele almak (yani sonuna kadar gitmek) mümkün olmadığından; hepsine hakim olmak da söz konusu olamaz. [Bu nedenle] Size; içeriği somutlaştırılmış olan Duygular; Durumlar ve benzeri diğer konular hakkındaki Özet'ten bahsedeceğim.' Bu bölümde az sayıda Sutra'da sözü edilen sanigraha; karM; uirukta; svtra ve bhteya'nın olası kronolojik anlamı için (kısa kurallar) ancak [konunun anlaşılması hakkında] çıkarımı teşvik eden.Özet Anıt Ayet ve Etimoloji tanımlandı

Ayrıntılı olarak öğretilen konular sıkıştırılıp [birkaç] Sutra ve Bhasya'da (yorum)bir araya getirildiğinde; bunlar bilgililere göre bir Digest isamgraha'yı oluşturur.[Natyaveda'nın Özeti] Duyguları; Durumları; Histriyonik Temsili (abhinaija); Uygulamayı (dharmi); Tarzları (vrlli); Başarıyı (siddhi); notaları (xvara); enstrümantal müziği ( atndya); şarkılar ve sahne. Bir kural (lafzen anlam); minimum (lafzen küçük) sayıda kelime aracılığıyla bir Sutra tarzında kısaca açıklandığında (lafzen söylendiğinde) buna Anıt Ayet denir ( k&rika) ki bu da [kuralın açık bir şekilde] anlamını gösterir. Etimoloji (iimkta); çeşitli isimlerle bağlantılı olarak ortaya çıkan; sözlükler ve gramer yorumlama kurallarından yardım alan; söz konusu kökün anlamını ve onu değiştiren nedenleri içeren ve [Sastras'ın] çeşitli bulgularından yardım alan şeydir. . [Bir ismin] anlamı; kökü [ve pfatijaya veya eki] dikkate alınarak belirlendiğinde; [böyle] anlamı kısaca ifade eden kelimelere Etimoloji denir.Ey Brahminlerin en iyisi; daha önce bahsettiğim Digest (mmgraha) [dahil edilen konular]; şimdi gerekli Anıt Ayetleri (karika) ve bunlarla bağlantılı Etimolojilerle birlikte ayrıntılı olarak ele alınacak;

Sekiz Duygu

Dramada tanınan sekiz Duygu (rasa) şu şekildedir: Erotik (srhgam); Komik (hanya); Acıklı (Icarunn) Öfkeli (ramlra); Kahramanca (fira); Korkunç (bhaijanalca) İğrenç (biblmtsa) ve Muhteşem {adbhula ).Bu sekizi Brahman'ın isimlendirdiği Duygulardır; Şimdi Baskın; Geçici ve Geçici Durumlardan bahsedeceğim.

Hakim Devletler

Hakim Durumlar (dha>j\bham) x aşağıdakiler olarak bilinir: aşk; neşe; üzüntü; öfke; enerji; terör; tiksinti ve şaşkınlık. Geçici Durumlar (vijabhuaribhava) 1 aşağıdakiler olarak bilinir: cesaret kırıklığı; zayıflık; endişe; kıskançlık; sarhoşluk; yorgunluk; tembellik; depresyon; endişe; dikkatin dağılması; hatırlama; memnuniyet; utanç; tutarsızlık; sevinç; heyecan; sersemlik; kibir; umutsuzluk; sabırsızlık; uyku; epilepsi; rüya görme; uyanma; öfke; ikiyüzlülük; zulüm; güvence; hastalık; delilik; ölüm; korku ve düşünce. Bunlar isimleriyle tanımlanır.

 

 

 

Sekiz Mizaç Durumu

Felç; Terleme; Dehşet; Ses Değişikliği; Coomaraswamy; Skt'deki sonraki yazarların tercümesi içindir. şiirsellik bu sayıya bir mora rim iiania ekler. Keith bu zenciyi duygu 1 veya 'duygu' olarak tercüme ediyor. Bkz. Skt. Dram; s. 31V. A. K. Coomaraswamy ve diğerleri bunu şu şekilde tercüme ediyor:

'ruh hali' (o. cit.). Bunu 'Devlet' olarak tercüme eden Haas'la birlikteyiz. sthayMava-Ktit\i terimi 'baskın duygu' (San. Drama) olarak; Haas ise 'Kalıcı Durum' (DR.) ve f&m'yi 'kalıcı ruh hali' («./. S.K. De; Skt Poctiej; Cilt. II) olarak tercüme eder. s.28). Thesa olarak da bilinir Titreme; Koltuk Değiştirme; Ağlama ve Bayılma sekizdir.

Mizaç Durumları  .

Histriyonik Temsilin farklı türleri Histriyonik Temsilin dört türü vardır: Hareketler (ahgilca)1'; Kelimeler (naciha)'; Elbiseler ve Makyaj (aharya) ve Mizaç Temsili (sattviha).

İki Praotie

Dramatik bir performansta Temsil Uygulaması (dharml) 1 iki yönlüdür: gerçekçi (lokadharmi; lit. popüler) ve geleneksel {n&tyadharmi; lit. teatral).

Dört Stil

Ve Sözel (bliarat:); Büyük (tuz çağrısı); Zarif (Icaigik') ve Enerjik (arahhiHl); İngilizceye düzgün bir şekilde çevrilmiş dört Stildir (vftti). Keith böyle bir girişimde bulunmaz (bkz. San. Drama). Haas; sattvika-bhava'yı İstemsiz Durumlar olarak tercüme eder. Ancak bu Ntj açısından çok yanıltıcı görünüyor. satha'nın manas ile bağlantılı olmasını gerektirir. (bkz. VI. 94) ve sonraki yazarların çoğu bu eseri bu açıdan takip etmektedir. Yani ND'nin yazarı. BhP'nin yazarı. sattva terimini ayrıntılı bir şekilde tanımlar ve onun kullanımıyla bağlantılı psikolojik süreci tartışır (s. 13-14).Visvanatha SD'sinde. (164) dofincs sattva şu şekildedir: vm "W watfw-Bu kelime pek doğru kullanılmadı ama anlamı açık; dharml hakkında ayrıntılar için bkz. Haas; eldivenleri Prosedür Tarzları olarak tercüme eder (DR. s. 67). Dört Tarz onun tarafından Beloquent (bharati); Grandiose (satlvati) Gay (kaiiiki) ve "Korkunç (arabMi) olarak çevrilmiştir. Keith'in çevirisini takip ediyoruz (Skt Drama; s. 326). Vrttis hakkında ayrıntılar için bkz. N& XXII. Iff .

Dört Yerel Kullanım

Avanti; Daksinatyn; OdramSgadhi ve Panelist madhyama dört Yerel Kullanımdır (dramatik bir performansta pWdliy).

Başarı

Dramatik performanstaki Başarı 8 iki türdendir: ilahi {laivih) ve insani (wa'*«?i). .

Notlar

Ve Sadjn; Rsabha vb. gibi [müzikal] notaların sayısı yedi 1'dir ve iki gruba ayrılırlar:. insan (fartrg vücuttan yakılır) ve enstrümantal (w'wm Vina'dan yakılır). 1 < Dört çeşit müzik aleti Müzik aletleri dört çeşittir 2: telli (tata) örtülü (.»ww*/H katı (ghnna) ve içi boş (mtira). Bunlar arasında telli (tain) bir anlamına gelir. telli çalgı; kapalı 'iivi Naildha) davul anlamına gelir; katı (gana) zil ve içi boş (yüzme) flüt anlamına gelir.

Beş çeşit Dhruva

Dhruva'larla ilgili şarkılar beş çeşittir 1: Kaas bu kelimeyi 'Yerel Özellikler' olarak tercüme eder (Bkz. PR; s. 74). Beş coğrafi isim (Avanti; Dikstinatya; Odra; Magadl.a ve Paficala) muhtemelen bu NS'de geleneğin ortaya çıktığı dönemde Hindistan'ın dramatik gösterinin mevcut olduğu bölgelerinin ortaya çıktığını göstermektedir. Bengal ve Assam da dahil olmak üzere Hindistan'ın kuzeydoğu kesiminin ihmal edilmesi; muhtemelen bu yerlerin o zamanlar birçok açıdan Aryanlaşmış Hindistan'ın dışında olduğunu gösteriyor. Kuzeybatı Hindistan'ın bu listede yer almaması; bu ülkeye sık sık akın eden yeni göçmenlerin yolu üzerinde olması nedeniyle;genel bir kullanımın oluşmasının zor olduğu varsayımıyla açıklanabilir. Pravrtti'lerin giriş (pravesa); gündelik (ahepa); dışarı çıkma (niskama); hoşa gitme {pr&sadika) ve orta (antara) hakkında ayrıntılar için. Ve oyun salonu üç türdendir: dikdörtgen (vilysla); kare (caturasra) ve üçgen (tryasra). İçeriğini veren dramayla ilgili Digest hakkında çok fazla şey (az sayıda Sutra (özlü kurallar) ile anlamlandırılır).Şimdi Sutra çalışmasının içeriği hakkında konuşacağım.

[her türlü] Duyguyu dışarı çıkarın. Duygu; Belirleyicilerin (vibham); Sonuçların (anubhava) ve Geçici Durumların (vynbhicari-bhavn) bir kombinasyonundan (sumyoga)* üretilir (rasa-nispaitih). Herhangi bir örnek (drdanta) [ona paralel] var mı? [Evet]; öyle söyleniyor ki tat (rasa) çeşitli baharatların; sebzelerin birleşiminden kaynaklanır ve diğer maddeler 3 ve altı testis (rasa) üretildiğinden ham şeker veya baharat veya sebze gibi eşyalar; dolayısıyla Hakim Devletler (sthayibhava); bir araya geldiklerinde diğer çeşitli Durumlar (bhara) Duygu niteliğine ulaşır (£.". Duygu haline gelir) 4. Şimdi kişi şu soruyu sorar: 'Anlam nedir? rasa kelimesinin "? Buna cevap olarak söyleniyor [(hat rasa öyledir) Tadı alınabildiği için (ayra<lt/ate) denir. Nasıl rasanın tadı var mı? [Cevap olarak] aynı derecede iyi niyetli olduğu söyleniyor Birçok çeşit baharatla pişirilen yemekleri yerken insanlar keyif alıyor (asvadayanti) lezzetlerini (ham) alıp zevk ve doyuma ulaşmak; 33'ün başına kadar olan bir sonraki pasajın orijinali düzyazıdır. Tho N& hiçbir yerde bunun nnfatti ve samyoga terimlerini açıklamıyor tanımdır ve buna tho sthayiblihva (tanım) dahil değildir. Dolayısıyla rasa teorisi daha sonraki zamanlarda Lollata; Sankuka; (Bhatta) Niiyaka ve Abhinavagupta tarafından farklı şekilde yorumlanmaya başlandı. Kısa bir süre için görüşlerinin açıklanması için  Visnupada Bhattacarya Sahityamimanisa (Bengalce); Kalküta; 1948. s. 33 ve devamı. böylece kültürlü insanlar Hakim Devletlerin tadına bakar (stlifiyi-bhava)onların çeşitli ifadelerle temsil edildiğini görürken

Kelimelerle; Jestlerle ve Mizaçla Durumlar ve Türetme zevk ve tatmin. Bu şekilde açıklanmaktadır [Anma Ayeti tasman nalyarasa Ui" ile bitiyor. Çünkü bu bağlamda İki geleneksel beyit vardır: Nasıl ki pişmiş yemek uzmanı (bhalcta); çeşitli baharatlardan ve diğer maddelerden hazırlanmış yemeği yerken tadına bakarsa; bilginler de Hakim Halleri (aşk; keder vb.) zihinlerinde tadarlar. onlar ne zaman Hareketlerle Devletlerin bir ifadesiyle temsil edilir. Buradan Bir dramadaki bu Baskın Durumlara Duygular denir. Duygular ve Devletler arasındaki ilişki. a Şimdi biri şu soruyu soruyor: "Devletler (bhava) Duygular (rata) mı; yoksa Duygular Amerika'dan mı geliyor?" Bu noktada bazıları bunların kendi düşüncelerinden kaynaklandığı görüşündedir. karşılıklı temas. Ama bu öyle değil. Neden ? "Görülüyor ki; Devletler Duygulardan değil; Duygular Devletler'den kaynaklanmaktadır. Çünkü [bu noktada] şöyle [geleneksel] beyitler vardır:Devletler drama uzmanları tarafından bu adla anılır; çünkü onlar dramatik temsilin çeşitli biçimleriyle bağlantılı olarak Duyguların ortaya çıkmasına (bhavayanti) neden olurlar. Tıpkı çeşitli türden birçok makalede yardımcı pişmiş yiyeceklerin (vyahjana) olduğu gibi. 34. yüzyılın başına kadar olan bu pasajın orijinali düzyazıdır; ancak okunuşu karışık görünmektedir. Aşağıdaki beş karika ışığında bazı cümlelerin sırasının değiştirilmesi ve kısmen şu şekilde düzeltilmesi haklı görülebilir:Ancak eğer bu gerçekten metinsel bir bozulma örneğiyse; Bharata'nın bu konudaki görüşünü çürüten Bhoja'ya göre zamanla kutsandığı söylenebilir.Bhavas'ın ortaya çıkardığı bu metne dayanarak rasalara yol açması; böylece Devletler farklı türde Histrionik Temsiller ile birlikte Duyguların ortaya çıkmasına neden olacaktır. Durumlardan önce (onlar olmadan) hiçbir Duygu olamaz ve (onu takip eden) Duygular olmadan hiçbir Durum olamaz ve Histriyonik Temsil sırasında bunlar karşılıklı ilişkilerinden üretilir. Nasıl ki baharat ve sebzelerin birleşimi pişirilen yemeğe güzel bir tat veriyorsa; Devletler ve Duygular da birbirlerinin ortaya çıkmasına (bhavayanli) neden olurlar. Tıpkı bir ağacın tohumdan büyümesi ve çiçeklerin ve meyvelerin (tohum dahil) bir ağaçtan yetişmesi gibi; Duygular da tüm Durumların kaynağıdır (köktür) ve aynı şekilde Devletler de [tüm güçlerin kaynağı olarak] mevcuttur. Duygular]

 

 

Dört orijinal duygudan sekiz Duygu

Şimdi bu Duyguların kökenlerini; renklerini; [başkan] tanrılarını ve örneklerini anlatacağız. Bu [sekiz] Duygunun kaynakları dört [orijinal] Duygudur e. ;;. Erotik; Öfkeli;Kahramanca ve İğrenç.* Komiklik [Duygu] Erotikten doğar;Öfkeli'den Acıklı; Kahraman'dan Muhteşem ve İğrenç'ten Korkunç. Erotik'in (Duygu'nun) bir taklidine Komik denir ve Öfkeli Duygu'nun sonucu Acıklı'dır ve Kahramanlık Duygusunun sonucuna Muhteşem denir ve görülmesi İğrenç olanın sonuçları Korkunç olur. Erotik Duygu açık yeşil (syama); Komik Duygu beyaz; Acıklı (Duygu) kül renginde bu pasajdan sonra düzyazı cümlesine daha fazla eklenir. Bu pasajın 39. yüzyılın başına kadar olan orijinali düzyazıdır. Bhoja; Stt. yazarının bu görüşünü eleştirir. onun Sr.ft'sinde

(kapota); Öfkeli Duygu makarası; Kahramanlık (Duygu) ışığı

turuncu (gawa); Korkunç (Duygu) siyah; İğrenç (Duygulu)

ment) mavi ve Harikulade (Duygu) sarı.

Duyguların başkanlık tanrıları

Visnu Erotik'in; Çizgi Roman'ın Pramathas'ı; Öfkeli'nin Rudra'sı; Acıklı'nın Yama'sı; &va (Mahakala); İğrenç'in; Korkunç'un Yama (Kala); Kahraman'ın Indra'sı ve Muhteşem'in Brahman'ıdır. Duygular. Böylece bunların (Duyguların) kökenleri; renkleri ve tanrıları anlatılmıştır. Şimdi Belirleyicileri (ribhnra); Sonuçları (aimhhant); Geçiciyi açıklayacağız.Devletler (njahhirariu); bunların birleşimi; tanımları veörnekler. Şimdi Hakim Devletleri farklı kategorilerde sıralayacağız.

Erotik Duygu

Bunlardan Erotik (otjoiw) 'Duygu'; Baskın aşk Durumundan (rati) kaynaklanır ve temeli (lit. soul) parlak bir kıyafete sahiptir; çünkü bu dünyada beyaz; saf; parlak ve güzel olan her şey; Sevginin Hakim Hali (srhijara) açısından takdir edilir. Örneğin zarif giyinen kişiye sevimli insan (irnyarin) denir. Kişilere; geleneksel otoriteye uygun olarak babalarının veya annelerinin veya ailelerinin geleneklerine göre isim verilmesi gibi; Duygulara; Durumlara ve drama ile bağlantılı diğer nesnelere de gelenek ve geleneksel otoriteye uygun olarak isimler verilir. Bu nedenle; genellikle parlak ve zarif bir kıyafetle ilişkilendirildiği için Erotik Duygu bu şekilde adlandırılmıştır.

Acıklı Duygu

Artık Acıklı (kamm) Duygu Doriiinant üzüntü halinden doğar. Lanetlenme; sevdiklerinden ayrılma; mal kaybı; ölüm; esaret; [kendi yerinden] kaçış; [tehlikeli] kazalar veya diğer talihsizlikler gibi Belirleyicilerden kaynaklanır. Bu durum; gözyaşı dökme; ağıt yakma; ağız kuruluğu; renk değişikliği; uzuvların sarkması; nefes darlığı; hafıza kaybı ve benzeri sonuçlarla sahnede temsil edilecektir. Buna bağlı geçici durumlar; ilgisizlik; uyuşukluk; endişe; özlem; heyecan; yanılgı; bayılma; üzüntü; keyifsizlik; hastalık; hareketsizlik; delilik; sara; korku; tembellik; ölüm; felç; titreme; renk değişikliği; ağlama; bilinç kaybıdır. ses ve benzeri Bu noktada iki Arya vardır: Acıklı Duygu; birinin ölümünü görmekten doğar.sevilen bir kişi ya da çok hoş olmayan bir şey duymaktan bunlar onun Belirleyicileridir.  Bu; yüksek sesle ağlamak; bayılmak; ağıt yakıp sızlanmak; bedeni zorlamak veya ona vurmak gibi sonuçlarla sahnede temsil edilecektir.

Öfkeli Duygu

Artık Öfkeli (rawlra) Duygusunun temelinde Öfkenin Baskın Durumu vardır. Kökenini Raksasalara; Danavalara ve kibirli adamlara borçludur ve kavgalardan kaynaklanır. Bu; öfke; tecavüz; istismar; hakaret; asılsız iddia; kovma; tehdit; intikam; kıskançlık ve benzeri Belirleyiciler tarafından yaratılır. Eylemleri; dövmek; kırmak; ezmek; kesmek; delmek; silaha sarılmak; füze atmak; dövüşmek; kan dökmek ve benzeri eylemlerdir. Bu durum sahnede gözlerin kızarması; kaşların çatılması; meydan okuma; dudakların ısırılması; yanakların hareketi; bir elin diğeriyle bastırılması ve benzeri sonuçlarla temsil edilecektir. Bundaki geçici haller; akıl; kararlılık; enerji; öfke; huzursuzluk; heyecan; terleme; titreme; dehşete düşme; boğulma sesi ve benzeri hallerdir.

Şimdi biri şu soruyu soruyor: "Kaksasalar hakkındaki [yukarıdaki] ifadeden; onların yalnızca Öfkeli Duygu'yu doğurduğu ve bu Duygu'nun başkalarıyla ilgili olmadığı mı varsayılmalıdır?" [Cevap vermek]. "Hayır; başkalarında da bu Duygu ortaya çıkabilir. [Fakat Riiksasas durumunda] bu onların özel işlevi olarak anlaşılmalıdır. Doğal olarak öfkelidirler; 2 çünkü çok sayıda kolları; birçok ağızları; dik duruşları ve kahverengi dağınık saçları vardır. rengi ve siyah tenli olağanüstü fiziksel yapısı. İster konuşmaları; uzuvlarının hareketi veya herhangi başka bir çaba olsun; her ne girişiminde bulunurlarsa bulunsunlar; doğası gereği öfkelidirler. Sevişirken bile şiddete başvururlar*. Buradan kolaylıkla şu sonuca varılabilir: onları taklit eden kişiler; kavga ve savaşlarından Öfkeli Duygu'yu doğururlar.

Bu noktalarda iki Arya vardır:

Öfkeli Duygu; ışıkların çarpması; kesilmesi; sakatlanması ve delinmesi; savaşın kargaşası ve benzeri yöntemlerle yaratılır. Çok sayıda füzenin fırlatılması; kafanın; gövdenin ve kolların kesilmesi gibi özel eylemlerle stnge'de temsil edilmelidir. [Uzmanlar tarafından] görülen Öfkeli Duygu budur; silahlı çatışmalarla dolu; sözleri; hareketleri ve eylemleri korkunç ve korku verici.

Kahramanlık Duygusu

Artık Kahramanlık (vlra) Duygusu; üstün tipteki kişilerle ilgilidir ve temelinde enerji vardır. Bu; aklın varlığı; azim; diplomasi; disiplin; askeri güç; saldırganlık; kudret itibarı; nüfuz ve benzeri gibi Belirleyiciler tarafından yaratılır. Kararlılık; sabır; kahramanlık; hayırseverlik; diplomasi ve benzeri sonuçlarla sahnede temsil edilmelidir. Onun içindeki geçici haller; kanaat; muhakeme; gurur; heyecan; enerji (vega); vahşet; öfke; zikir; dehşet ve benzeridir.

[Bu noktalarda] iki Arya var:

Kahramanlık Duygusu; enerjiden; azimden; iyimserlikten; sürprizin yokluğundan; aklın mevcudiyetinden ve [ruhun] [bu tür diğer] özel koşullarından kaynaklanır. Bu Kahramanlık Duygusu; kararlılık; sabır; kahramanlık; gurur; enerji; saldırganlık; nüfuz ve kınayıcı sözlerle sahnede layıkıyla temsil edilmelidir.

Korkunç Duygu

Artık Korkunç (bhayamka) Duygunun temeli; Baskın korku Durumudur. Bu; korkunç gürültü; hayaletlerin görülmesi; çakal ve baykuşların zamansız çığlığı nedeniyle oluşan panik ve kaygı; boş bir evde veya ormanda kalma; ölüm veya sevdiklerinin esaret altında kalması veya haberi olması gibi Belirleyiciler tarafından yaratılır veya bunun hakkında tartışma. S'de temsil edilecektir.

El ve ayaklarda titreme; dehşete düşme; renk değişikliği; ses kaybı gibi sonuçlar ortaya çıkabilir. Onun geçici halleri; felç; terleme; sesin boğulması; dehşete düşme; titreme; ses kaybı; renk değişikliği; korku; sersemlik; keyifsizlik; tedirginlik; huzursuzluk; hareketsizlik; korku; sara ve ölüm ve benzerleridir.

Bu noktalarda iki geleneksel AryS vardır:

Korkunç Duygu; iğrenç bir gürültüyle yaratılmıştır. Bu pasajın 67'nin başına kadar olan orijinali düzyazıdır. hayalet görme; savaş; boş bir eve veya ormana girme; üstlerini veya kralı rahatsız etme. Terör; uzuvların gevşekliği ile karakterize edilir.ağız ve gözler; uyluk felci; etrafa bakma huzursuzluk; sarkık ağız kuruluğu; çarpıntı kalp ve dehşet. Bu; doğal korkunun [karakteridir]; yapay olarak gösterilen korkunun da bu koşullarla temsil edilmesi gerekir. Ancak sahte korku durumunda; bunun temsil edilmesine yönelik tüm çabalar daha yumuşak olmalıdır. Bu 'Korkunç Duygu' her zaman temsil edilmeli ellerin ve ayakların titremesi; felç; ellerin titremesi ile vücutta çarpıntı; dudaklarda ve ağızda kuruluk; damak ve boğaz.

İğrenç Duygu

Artık İğrenç (b ibhatsa) Duygusunun temeli şuna dayanmaktadır:Baskın tiksinme durumu. Gibi Belirleyiciler tarafından yaratılmıştır.hoş olmayan; saldırgan; kirli ve zararlı şeylerin duyulması veya

onları görmek veya tartışmak. Sahnede temsil edilecek Tüm uzuvların hareketinin durması gibi sonuçlarla; ağzın daralması; kusma; tükürme; sallama uzuvlar [tiksintiyle] ve benzerleri. İçindeki geçici durumlar epilepsidir; sanrı; ajitasyon; bayılma; hastalık; ölüm ve benzerleri.

Bu noktalarda iki geleneksel Arya vardır:

İğrenç Duygu; rahatsızlık veren iğrenç görüntü; tat; koku; dokunma ve seslerden birçok şekilde kaynaklanır. Bu; sahnede ağzı ve gözleri daraltarak; burnu kapatarak; başı öne eğerek ve belli belirsiz yürüyerek temsil edilecektir.'Mavvellous (miiAtt&i) Duygusu'nun temelinde; Baskın şaşkınlık Durumu vardır. Göksel varlıkları veya olayları görmek; arzu edilen nesnelere ulaşmak; üstün bir köşke; tapınağa; kabul salonuna (sabha); yedi katlı bir saraya giriş ve yanıltıcı ve büyülü eylemleri görmek gibi Belirleyiciler tarafından yaratılır. Gözlerin geniş açılması; sabit bakışlarla bakma; dehşete düşme; terleme; sevinç; takdir sözleri söyleme; hediyeler verme; durmadan ağlama; ha; ha; hii; el sallama gibi sonuçlarla sahnede temsil edilmelidir. dhoti veya «3ri'nin sonu ve parmakların hareketi ve benzeri Geçici Durumlar; ağlama; felç; terleme; boğulma sesi; dehşete düşme; tedirginlik; acele; hareketsizlik; ölüm ve benzeri. Bu noktada iki geleneksel Arya vardır; Harikulade Duygu; sözlerden; karakterden; eylemden ve kişisel güzellikten doğan duygudur. Bu; sahnede [tatlı] kokuyu hissetme jesti; uzuvların sevinçle sallanması ve ha; ha; ha seslerinin söylenmesi; onaylayıcı sözler söyleme; titreme; boğulma sesi; terleme ve benzeri ile temsil edilecektir.

Erotik; Komik ve Korkunç Duyguların Üç Türü

Erotik Duygu üç çeşittir; söz; kıyafet ve eylem. Komik ve Korkunç Duygular da aynı şekilde üç türdendir; yani uzuvlardan; elbiseden ve sözlerden.

Üç Tür Acıklı Duygu

Acıklı Duygu üç türlüdür; yani engellenmeden helale; malın kaybından ve ölümden kaynaklanır.

Kahramanlık Duygusunun üç türü

Kahramanlık Duygusu da aynı şekilde üç çeşittir; 78'deki sığıra kadar olan bu pasajın aslı; esas itibariyle hediye vermekten; vazifeyi yapmaktan (d/tarma) ve [düşmanla) savaşmaktan kaynaklanmaktadır.

Korkunç Duygunun üç türü

Korkunç Duygu da üç çeşittir; sahte korku; yanlış bir eylemden duyulan korku ve bir tehlike endişesinden duyulan korku.

İğrenç Duygunun üç türü

İğrenç Duygu üç çeşittir; yani. mide bulandırıcı; basit ve heyecan verici. Bunlardan dışkı ve solucanların görülmesi mide bulandırıcı; kan ve benzeri nesnelerin görülmesi ise heyecan vericidir.

Muhteşem Duygunun üç türü

Muhteşem Duygu iki çeşittir; yani. Göksel ve neşeli. Veya bunlar

Göksel; göksel manzaraları görmekten; neşeli ise sevinçli olaylardan kaynaklanmaktadır. Bunlar sekiz Duygu ve tanımlarıdır.Bundan sonra Devletlerin özelliklerinden bahsedeceğim. Bharata'nın Natyasastra'sının Duyguları ele alan VI. Bölümü burada bitiyor.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal