TİYATRODA (NATYA SHASTRA) TEMEL TEMSİL* Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal
TİYATRODA (NATYA SHASTRA) TEMEL TEMSİL* Yrd.Doç.Dr.Özand
Gönülal
(Natyashastra; Yazarlığı efsanevi bilge
Bharata'ya atfedilen, ikinci yüzyılda yazılmış gösteri sanatları için kuralcı
el kitabı (shastra). Metin, üç ana performans formunun her yönünü detaylandıran
otuz yedi bölüme ayrılmıştır: müzik, drama ve dans (hem müziği hem de dramayı
birleştiren). Metnin bazı bölümleri estetiğe ve şiire ayrılmış olup, sanatın
takdiri için doğru atmosferi yaratmaya ve aktarmaya yardımcı olmaktadır. Metnin
diğer bölümleri sahnenin inşası gibi somut, pratik konuları tartışıyor. Metin
bu üç gösteri sanatı için hala bir otoritedir ancak dans için özellikle
önemlidir.Hint dansında bulunan pozisyonların ve jestlerin çoğu ilk olarak bu
metinde kodlanmıştır. Natyashastra, "halk" dansından ziyade
"klasik" dans olduğunu iddia eden herhangi bir dans formu için nihai
otorite olmaya devam etmektedir.)
Mizacın Önemi
Temel. Temsilin (xwuanybhvnmja)Kelimelere; Jestlere ve Mizaca (mth-n) bağlı olduğu bilinmektedir; [Bunlar arasında] kişi Mizaç'a özel dikkat göstermelidir' çünkü dramatik üretimin temeli budur. Coşkulu bir Mizaç (miUratirlda) ile Histriyonik Temsil üstündür; Mizaç (wmasaltva) düzeyine sahip olan orta düzeydedir ve Mizaç egzersizi olmayan ise aşağı düzeydedir.
Mizaç tanımı
Mizaç (xtittnt) görünmez bir şeydir; ancak uygun yerlerde ve Duygularla uyum içinde sergilenen dehşet; gözyaşı ve benzeri işaretlerle Devletlere ve Duygulara destek (aydınlatılmış bir barınak) sağlar. üretildi]- Dramada kadınsı zarafetler Dramatik uzmanlar genç kadınların Graee-'lerinin (ahitnltard; lit. süs) bir dramadaki Duyguların desteği olduğunu biliyorlar ve bunlar yüzleri ve diğer uzuvları ile ilgili değişikliklerden oluşuyor. Bunlardan ilki uzuv değişikliği (nwjaja) Samanyabhinaya'nın neden bu şekilde adlandırıldığına dair çok ikna edici bir açıklama yok. Ho bunu farklı bakış açılarından tartışıyor Bu Bölümün bağlamlarından ve tanımdan. verilen kahraman ve aşağıda; ifadenin dört tür ahhinaya'nın toplamı anlamına geldiği ve bu nedenle yalnızca resimsel için geçerli olan citrabhinaya'dan ayrılması gerektiği görülmektedir. belirli nesnelerin ve fikirlerin temsili.
Kadınların fiziksel güzellikleri
Birbirinden kaynaklanan Duygu (bhara) Duygu (ham) ve Tutku (hfla); Mizacın [Lütuflardır] fiziksel doğayla bağlantılı farklı yönleridir .
Bu Lütufların kökeni
Mizaç bedenin doğasından pay alır ve duygu (bhara) Mizaçtan doğar; Duygu (ham) Duygudan ve Tutku (hela) Duygu 'den kaynaklanır.
His
[Duygu (bhnm); daha önce etkilenmemiş bir doğadaki ilk duygu dokunuşudur.
Duygu
Aşırı Duygulu Mizaç (bha ra) [tezahür eder kendisi] karşı cinsten kişilerle ilgili olarak. Ve Duygu
(jambon) çeşitli koşullarına göre işaretlenmelidir. Aynı bağlamda (burada yanıyor) Duygunun (jambon); zihinden (citta) kaynaklandığı ve kendisini Erotik Duygunun göstergesi olan göz ve kaş değişiklikleri ve boynun Recaka'sında tezahür ettirdiği bilinmelidir. Herkesin Erotik Duyguya dayanan ve kendini zarif hareketler (lalitahUimijn) olarak ifade eden Duygusuna bilgeler tarafından Tutku (Ma) adı verilir. erotik duyguların kelimeler ve jestler yoluyla hafif bir şekilde tezahür etmesiyle ilgilidir; hava ise kişinin duygularının çok net bir şekilde ifade edilmesiyle ilgilidir.
Kadınların Doğal Güzellikleri
Kadınların on doğal gramı (nlaml-ara) Sportivo Taklit (Na); Aşk Hareketi {rilam); Dishabille(rirrhitti); Karışıklık (ribhrnwn); Histerik Hood (kilnHnnln). Sevginin Tezahürü (nxMaiiln); Sahte Öfke Etkilenen Soğukluk (hibbuka); Lolling (lalita) ve Cevap Alma İsteği (rihrta) .
Sportif Taklit
Sevgilinin davranışlarını; hoşa giden ve sevgiden ilham alan; ilgili söz; jest ve makyaj (idamkaratlit. süsleme) yoluyla taklit etmeye Sportif Taklit (İlia) denir.
Aşk dolu hareketler
Ayakta ve oturma duruşlarının yanı sıra yürüyüş ve ellerin; kaşların ve gözlerin hareketleriyle ilgili (sevgiliyi görünce meydana gelen) özel türdeki değişikliklere Aşk Hareketleri denir.
Engelli
Çelenklerin; giysilerin; süs eşyalarının ve merhemlerin hafifçe özenle yerleştirilmesinden kaynaklanan muhteşem güzelliğe Dishabille (vkchitti) adı verilir.
Bilinç bulanıklığı; konfüzyon
Kelimeler; jestler gibi çeşitli öğelerin tersine çevrilmesi; Sarhoşluk nedeniyle elbise; makyaj ve mizaç; tutku ve neşeye Karışıklık (vibhrama) denir. kadınların Mizacının bu üç yönü şunlara bağlıdır:
Histerik Ruh Hali
Gülümseme; ağlama gibi izole durumların birleşimi gülme; korku; hastalık; bayılma; üzüntü ve yorgunluk nedeniyle [aşırı] neşeye Histerik Ruh Hali (kilakinrila) denir .
Sevginin Tezahürü
Sevginin Tezahürü (moltaijitu) şu şekilde gerçekleşir: Sportif Taklit (Wa); Aşk Hareketi (yağ am) ve benzerleri; sevgili denince insan kendini kaptırıyor onu düşündüm.
Sahte Öfke
Sahte Öfke sevinç nedeniyle ortaya çıkar ve sevgilinin saçına; memesine; dudağına ve dudaklarına dokunmasındaki şaşkınlık (hoşuna gidiyor ve aslında (işte zevk var') sıkıntı numarası yapıyor.
Etkilenen Soğukluk
Kadınların sevgililerine karşı gösterdikleri ilgisizlik aziz olduklarını anladıktan sonra kibir ve gurur hesabını arzuya aşığın kalbini fethetmek); Etkilenen denir Soğukluk .
Gevşemek
Ellerin; ayakların; kaşların; gözlerin; dudakların vb. zarif hareketi; kadınlar tarafından yapılan Lolling (luliki) olarak bilinir.
Yanıt İsteniyor
Kadınların utangaçlık; gösteriş ve doğadan dolayı yaptıkları (sevgilisine) onun sözünü duysalar bile cevap vermeyin. kelimelere yanıt İsteği (nihrtu) denir.
Kadınların istemsiz güzellikleri
Gayrı lütuflar şunlardır: Güzellik (Mha); Çekicilik (lianti); İncelik (madhwya); Aydınlık {thpti); Kendini kontrol (dhairya); Cesaret (pragalbhya) ve Onur (andaryd) .
Güzellik
İyi fiziksel özellikler nedeniyle uzuvların süslenmesi keyiften sonra form; gençlik ve güzellik ortaya çıkıyor [aşkın] nient'ine Güzellik (sobha) denir.
Cazibe
Sevgilinin tutkusuyla dolu olan güzelliğe denir Cazibe (1/anti) ;
parlaklık
Yüksek derecede çekiciliğe Parlaklık (dlpti) adı verilir.
İncelik
Her bakımdan [uzuvların] hareketinde ılımlılık Özellikle Radiance {ilipti) ve Lolling'de (hlito)
Lezzet [niadhuHja) olarak adlandırılır .
Oto kontrol
Her konuda doğal bir zihin eğilimi
Acelecilikten ve övünmeden uzak olana Özdenetim (dhavnja)denir.
Cesaret
Konuşurken tedirgin olmama niteliği veya herhangi bir şeyi yapmaya (praudhhtja) Cesaret (praudhhtja) adı verilir.Bu tanım. genç bir kadının sevimliliği anlamına geliyor gibi görünüyor
aşkın zevkine dair ilk deneyimini yaşadıktan sonra daha da arttı ve bu artırılmış güzelliğe ioblut denir.
İtibar
Her durumda nazik davranmak; İstenilen Onurdur (amlartia)' bilge tarafından.Bu [Lütuflar] iyilikle bağlantılı olarak hassastır. hassas bir yapıya sahiptir; ancak [diğer durumlarda] onlar (yani Aşk Hareketi (r'data) ve Lolling (lalita) hariç Güzellikler) parlak (dqita) .
Ana Mizacın sekiz yönü
Parlak Karakter (s<il>ha); Zarif Duruş (vitatt); Kendine hakim olma (mcklhurya); Kararlılık (sthainju); Yerçekimi ; Sportiflik (lalita); Asalet (awlirya) ve Ruh (tujim) erkek Mizacının farklı yönleridir.
Parlak Karakter
[Çeşitli konularda] beceri; kahramanlık ve enerji; nefret en iyi erdemlerin eylemlerinin ve öykünülmesinin Parlaklık teşkil ettiği anlamına gelir Karakter {iobha; yanıyor. güzellik) .
Zarif Rulman
Gözler düz hareket ediyor; yürüyüş zarif gövde ve gülümseyen sözler Zarif Duruş'u (pUoho) oluşturur.
Kendine hakim olma
Eğer kişi [bu yönde] [uzun] bir uygulamadan dolayı Duyu organları büyük değişiklikler olsa bile dinçliklerini korurlar. doğal durum meydana geldiğinde buna Sclf'ye sahip olma;
Aydınlatılmış tatlılık) .
Azim
Görevle ilgili hiçbir taahhütten vazgeçmemek; İyi ya da kötü sonuçları ne olursa olsun zenginlik ve keyif; Buna Azim denir .
Yer çekimi
Yerçekimi (ijamhlmija) bir etkiden kaynaklanan bir şeydir. öfke; neşe ve gözyaşı durumlarında [dışarıdan] değişenler oluşmaz .
Sportiflik
Erotik hareketler ve değişiklikler | özelliklerin] kasıtlı olmayan ve hassas bir doğadan kaynaklanan; teşkil eden Sportiflik (lalita) .
Asalet
Hediye vermek; iyilik yapmak ve tatlı konuşmak kişinin kendi adamlarına olduğu kadar başkalarına da söylediği sözlere Asalet denir (awlarya)' .
Ruh
Kişinin riski pahasına bile tahammül edememesi başkaları tarafından yapılan her türlü sitem veya hakarete Ruh (kja) adı verilir.
Beden aracılığıyla Histriyonik Temsil
O'ya. Brahmanların en iyilerinden daha önce bahsetmiştim. Mizaç Yoluyla Histriyonik Iletemsil (nutlw) Şimdi Histrionik Temsil'i ayrıntılı olarak açıklayacağız. vücut .ahhinaya'yı sınıflandırıyor farklı bir şekilde ve iki geniş sınıfını hesaba katıyor: mttvika ve iaiira ve alt bölümlerini verir. Dört katlı bir bölüm için Bu altı katlıdır: Kelimeler (rtikga); Sncn; Ankura; Stikha; Is'iityavita ve Nivrttyankura .
Kelimeler
Ben']. Sanskritçe ve Prakritçe resitatifler verso şeklinde düzenlenmiştir uijmMMvlion çeşitli Duygular veren anlamlara sahiptirler; Kelimelerle Histrionik Temsil'i oluşturur.
Suca
Bir cümlenin anlamı veya cümlenin kendisi önce Mizaç ve (jestiiivs) ile gösterilir ve ardından tlie
Vcrlial Temsil yapılır; buna Siica denir.
nkara
Eğer. Kişi jestlerini ustaca temsil ettiğinde İnsanın kalbinde olan kelimelerin Suca tarzı.
Ankara Temsilciliği denir.
iklm
V Usulüne uygun olarak yapılan beyan başı; yüzü; bacakları; uylukları; elleri ve ayakları
Sakhii(?); Saha Temsili olarak bilinir.
Natyayita
Histriyonik Temsilin İma Edilmesi Bir dramanın başlangıcında [farklı] uygulamalarla yapılmıştır; çünkü Zamanı canlandıran ve halkın bir araya gelmesine kadar süren I'rnmatis'in sahnedeki iznine Natyayita denir. Dhruvas'ın Histrionik Temsili aracılığıyla yapılan Devletlere ve Duygulara Bu tür bir temsil esas olarak Şirket şarkıları ve dansı. Bu; jestlerin bağlantılı olarak kullanılmasıdır. dramatik performansın başlangıcından önce şarkılar ve danslarla neşeyi; öfkeyi; kederi ve benzerlerini tasvir eden aynı zamanda bilinmelidir
Nivrttyankura
Biri başka bir kişinin sözlerini temsil ettiğinde Siie;i buna Nivrtyankura denir.
Sözlü Temsilin On İki Biçimi
Bunlar ile bağlantılı [histronik] yollar konu için mevcut olan uygun Durumlar ve Duygular-
oyun meselesi. Bunların temsili; on iki biçimi vardır: Accosting (alapa); Gevezelik (pralai>ti).
Ağıt (rilapa); Tekrarlanan Konuşma (mitlapa); Diyalog ; Sözcüklerin Değişikliği {ii[ialapn); Mesaj (samteia); Anlaşma (aivlcm); Komut {aiirh-sa); Bahane (n/riyWeiia); Talimat (upadem) ve Bildirim .
Maliyetlendirme
Accosting (alapii) hitap etmede kullanılan bir cümledir [herhangi birij .
Gevezelik
Alakasız (yani anlamsız) kelimelere Gevezelik denir (l>ralap) .
Ağıt
Acıklı bir durumdan kaynaklanan kelimelere denir Ağıt (ri/a/w) .
Tekrarlanan Konuşma
Herhangi bir konuda tekrar tekrar konuşmaya Tekrarlanan denir Konuşma (nmilapa) 2 .
Diyalog
Diyalog (mnlapa) sözden oluşur ve karşı ifade .Bu tür bir temsil şu kişiler tarafından kullanılır: başkalarının konuşmalarını yorumlayan dansçı.
Kelime Değişimi
Kelime değişikliği (apalapdj* kelimelerin değiştirilmesidir) daha önce konuşuldu."Bunu ona söyle" mesajıdır. (MllfMfl) .
Anlaşma
"Benim söylediğimi söyledin" demek [bir Örnek] Anlaşma (nthlma).
Emretmek
"Yalnız ben konuşuyorum"; Komutanın [bir örneğidir]
Bahane
Aldatmak amacıyla konuşmaya Bahane denir(riiaptvlria)* .
Talimat
"Bunu yap" veya "Bunu al" demek; Talimat (npadcsa) .
İfade
Bunlar; yaratılacak [cümlelerin] biçimleridir. Sözlü Temsil. [Bundan sonra] bundan bahsedeceğim
Sahip olabileceği yedi formun özellikleri.[Bir cümle şu şekilde bir ifade içerebilir:] görünür (pratyakm) veya görünmez (parofaa) bir eylem; ilgili olabilirMetinlerde tanım atlanmıştır. BhP tarafından verilen apadeia. ve şu şekildedir: şimdiki zamana; geçmişe veya geleceğe; kişinin kendisini etkileyebilir
(Htmastha) veya başka bir (parastha)."0 bu [kişi] konuşuyor ve ben konuşmuyorum" görünür bir eylemi (pratyaksa) ele alan; etkileyen bir ifadedir başka bir kişi (/wwtha) ve şimdiki zamanla ilgilidir .
"Yapıyorum; gidiyorum veya konuşuyorum" bir ifadedir kişinin kendisini etkileyen; şimdiki zamana ilişkin ve bir durumu ele alan
Görünür eylem
"Yapacağım; gideceğim ya da konuşacağım" ifadesi; kişinin kendisi; görünmez bir eylemi ele alır ve gelecek zamanla ilişki kurar."Bütün düşmanlarım benim tarafımdan öldürüldü." kişinin kendisini olduğu kadar başkalarını da etkileyen ve birbiriyle bağlantılı olan geçmiş zamana.(o. "[Düşmanlar] senin tarafından öldürüldü"; bir durumdur-Görünmeyen bir eylemi ele alan; başkalarını etkileyen ve onunla ilgili olan geçmiş zaman. "Bu [kişi] konuşuyor; yapıyor veya gidiyor"; bir durumdur. Bir başkasını etkileyen; şimdiki zamanla ilgili olan ve onu ele alan bir olay görünür bir eylem "Gidiyor ya da yapıyor" ifadesi bizi etkileyen bir ifadedir. diğeri şimdiki zamana ilişkindir ve görünür bir eylemi ele alır."Yapacaklar; gidecekler ya da konuşacaklar" ifadesi başkalarını etkiler; gelecek zamanla ilgilidir ve görünmez bir eylemi ele alır "Bu iş bugün benim tarafımdan ve benimle birlikte yapılacak. sen"; kişinin kendisini olduğu kadar başkasını da etkileyen bir ifadedir ve şimdiki zamanla ilgilidir Sahnede konuşulan her şey (dramada) kapağının altında. el; kişinin kendisini etkileyecek; ilgili bir şey kişinin kalbinde g veya görünmez ([jaroha) bir eylemle ilgili olacaktır.Bunun yedi biçimi (;'. e. Sözlü Temsil) uygun şekilde değiştirildiğinde çok daha fazla çeşit olacak zamana ve etkilenen kişilere (kendinin ve diğerleri).Bunlar Histrionik Temsilin yollarıdır; Bir dramanın yapımcıları tarafından bilinir. Farklı temsil türleri işlemler bu üzerinden yapılacaktır.
Temel Temsil
Temel Temsil (wnaimbhiiuvja) şudur: baş; yüz; ayaklar ve eller tarafından aynı anda gerçekleştirilen uyluklar; bacaklar; göbek ve bel J .Oyunculuk uzmanları [bir karakteri] şu şekilde temsil etmelidir: ellerin zarif hareketleri ve uzuvların hassas çabaları genel]; Duyguları ve Süitleri tasvir edecek olanlardır.
Düzenli Histrionik Temsil
Tarafından [gerçekleştirilen] aeting şiddet içermeyen; aceleci veya karmaşık olmayan ve uygun tempoya; zamana ve ölçümüne odaklanın Kaliis ve kelimelerin sert olmadan açıkça söylendiği ve acele etmeye "düzenli" {abhyantam) denir.
Düzensiz Histriyonik Temsil
Tersi türden olduğunda ve özgürce gözlemlendiğinde hareketler ve şarkılarla ve enstrümantallerle uyum içinde değil ona eşlik eden müziğe "düzensiz" (hahja) denir.Buna "düzenli" denir {abhjaidam; lafzen. iç) ne zaman kurala uygun (hikmet veya kural dahilinde) ve 'düzensiz' {bahya; dışarıda yanar) [reçetenin] dışında olduğunda Sastra. Laksana tanımlanmış Bir performans laksyate veya işaretlenmiş olduğundan buna denir Lahana (karakteristik işaret). Bu nedenle dramada kullanışlıdır.
Duyusal algının temsili
Bilge bir [aktör] sesi; dokunuşu; biçimi temsil etmelidir; İlgili duyu organları ve jestlerle tat ve koku alma Nesnelerini tasvir etmek .
Tazı
Yanlamasına bir bakış atarak; başını eğerek yanlara doğru ve elini kulağın yanına koyarak; kişi temsil etmelidir .
Dokunmak
Gözleri hafifçe daraltıp; gözleri kaldırarak kaşlarını aynı şekilde ve dokunarak (omuz ve yanak; bilge olan ise dokunuşu temsil etmelidir.
Biçim
PatFika elini parmaklarıyla baş üzerinde tutarak hafifçe hareket ediyor ve gözlerle [bir şeye] dikkatle bakıyor; bilge olan formu temsil etmektir.
Tat ve Koku
Gözleri hafifçe daraltıp genişleterek burun deliklerine de aynı şekilde ve dikkatle bakarak
bir şey] bilge olan tadı (mm) ve koku {jandha);Bunlar faaliyetlerden kaynaklanan jestlerdir. Deri; gözler; burun; dil ve kulaklar gibi beş duyu organından biridir.
Aklın önemi
Bir duyu organının nesnesi düşünüldüğünde [dışarıdan] temsil edildiğini unutmayın. Aklını kaçırmış bir insan .Beş kaynaktan gelen duyuların nesnesini bilemez.
Olumlu
akıl
Olumlu olan her şey; uzuvların mutlu hareketi; dehşete düşme ve organların açılması ağız.Uygun bir ses; şekil; dokunma; koku veya zevke odaklanarak mutlu bir yüz gösterilmelidir.
Olumsuz zihin
Gözleri kullanmadan; başı çevirerek bunlar buruna sabitlendiğinde; olumsuz olan her şey temsil edilmelidir.
Kayıtsız zihin
Kayıtsız bir tutum tarafından temsil edilmek
çok fazla sevinç ya da tiksinti ifade etmeden ve
kendini orta durumda tutmak.
"Kişisel" kelimesinin anlamı
Bir kişinin kendisinin hissettiği nesneye denir "kişisel" (atmastha)."Dış" kelimesinin anlamı Ve başkası tarafından tanımlanacak her şeye denir.
Arzu
Hemen hemen tüm Devletler tutkudan yola çıkarlar. arzuyla birleşen birçok biçime sahip olduğu düşünülecektir. erdem arzusu (dhama-lcama); zenginlik arzusu (artha-k&ma) gibi ve kurtuluş arzusu (moha-lcama).
Aşk
Bir erkekle bir kadının birlikteliğine aşk denir (kama). Herkes için sevinçle de; üzüntüyle de sonuçlanabilecek bu aşk; çoğunlukla babasızlarda bile mutluluğa yol açtığı gözlemlenir durumlar.
Erotik ilişki
Kadın ve erkeğin onları bulan birliği cinsel olarak birleşmeye Erotik İlişki (srhyarn) adı verilir. Bu
ikisine de yarar sağlar ve onlara mutluluk getirir.Bu dünyada insanlar her zaman mutluluğu arzularlar hangi kadınlar aslında kaynaktır.
Çeşitli kadın türleri
Kadınların tanrı doğasına sahip olduğu biliniyor. Asuralar; Gandharvalar; Raksasalar; Nilgalar; kuşlar; Pisakalar; Yaksalar; kaplanlar; erkekler; maymunlar; filler; geyikler; balıklar; develer; Makara;eşekler; atlar; mandalar; keçiler; inekler ve benzerleri . İlahi tipteki kadın Narin uzuvları olan; istikrarlı ve yumuşak bir kadın göz ucuyla bakıyor; her türlü hastalıktan ari; parlaklık; cömertlik; doğruluk ve sadelik; çok az ter yayar; cinsel tutku orta düzeydedir; ölçülü yemek yer; tatlı kokuyu sever ve Vokal ve enstrümantal müzikle uğraşan; müzik yeteneğine sahip olduğu bilinmektedir.
Bir tanrıçanın doğası .Asura'nın kadını
yazım hatası
Yasaları ve uygulamaları aşan bir kadın Hilekar; öfkeyle kanıtlanmış; çok zalim; şarap ve ete düşkün; her zaman çabuk öfkelenen [öfkeli]; çok gururlu; kararsız fikirli; çok açgözlü; sert; kavgadan hoşlanan; kıskanç ve sevgide tutarsız; Asura niteliğine sahip olduğu söylenir.
Grandharva tipi kadın
Birçok bahçede dolaşmaktan hoşlanan bir kadın; Güzel tırnaklara ve dişlere sahip; gülümseyerek konuşan; ince yapılı vücutlu; yavaş yürür; cinsel zevki sever; her zaman zevk alır müzik duymak ve dansa tanık olmak; dikkatli [vücudun temizliği ve yumuşak cildi; parlak tüyleri var] hakkında ve büyüleyici gözleri; aGandharva 'in doğasına sahip olduğu biliniyor.
Rakāsasa tipi kadın
Büyük ve geniş uzuvları olan; kırmızı geniş bir kadın gözleri sert; saçları sert; gündüzleri uyumayı seviyor; yüksek sesle konuşuyor; Tırnaklarıyla ve dişleriyle incitme alışkanlığı olan; öfkeye yatkın; Kıskançlık ve kavgacı olduğu; geceleri ortalıkta dolaşmayı sevdiği söylenir.
Naga tipi kadın
Sivri burunlu ve keskin dişleri olan kadın; ince vücudu; kırmızımsı gözleri; mavi nilüfer teni; hoşuna gider uyku çok çabuk sinirlenir; eğik (tiryal) bir yürüyüşe sahiptir ve dengesizdir çabalar; birçok kişinin [birlikteliğinden] zevk alır (lafzen. varlıklar) ve tatlı kokuları; çelenkleri ve benzeri nesneleri sever; Naga doğasına sahip olduğu söyleniyor.
Kuş tipindeki kadın
Çok büyük ağzı olan; enerjik bir kadın karakterli; akarsuları seven; alkollü içki ve sütten hoşlanan; Birçok yavru; meyveleri sever; her zaman nefes almaya eğilimlidir ve Her zaman bahçeleri ve ormanları sever; [çok] kararsız ve konuşkandır; kuş niteliğine sahip olduğu söylenmektedir.
Pisaca tipi kadın
Her zamankinden daha fazla veya daha az şeye sahip olan bir kadın parmak sayısı çok olan; cinsel ilişki sırasında acımasız olan; bahçelerde ve tarlalarda dolaşmak ve dehşete düşüren çocuklar; haindir- ous; çift anlamlı konuşuyor; sırasında iğrenç davranıyor Cinsel eylemlerde bulunan; kıllı bir vücuda ve yüksek sese sahip olan ve ruha düşkün olan içki ve cinsel hoşgörünün bir tür doğaya sahip olduğu söylenir .
Yaksa yazım hatası kadını
Uyurken terleyen kadın sessizliği sever Yatakta ya da koltukta dinlenebilir; [çok] zekidir; korkusuzdur ve şaraba düşkündür; kokusu ve eti tatlıdır; sevgiliyi görmekten keyif alır uzun bir süre sonra şükran duyar; uzun süre uyumaz Zamanında Yaksa niteliğinde olduğu söyleniyor.
Kaplan tipi kadın
Şeref ve şerefsizliği kabul eden bir kadın aynı ruha sahip; sert bir teni ve sert bir sesi var; kurnaz; konuşuyor yalan ve kibirli sözler söyleyen ve sarımsı gözleri olan birinin kaplanın doğası (vyala) sahip olduğu söyleniyor .
İnsan dişi türü
Dürüstlüğü seven kadın her zaman akıllıdır ve çok erdemli; Tegular özelliklere (vibhaktahyl) sahip; minnettar [hayırseverlerine] büyüklere ve tanrılara ibadet etmeye istekli; Maddi kazancın yanı sıra görev konusunda da her zaman dikkatli olun; ami gururlu ve arkadaş canlısı ve iyi bir karaktere bir insanın doğasına sahip olduğu söylenir.
Maymun tipindeki kadın
Kompakt ve küçük bir vücuda sahip bir kadın; küstah; sarı saçlı; meyvelerden hoşlanan; konuşkan; kararsız ve Enerjik; ağaçlarda; bahçelerde ve ormanlarda dolaşmayı seven; [kendisine yapılan] küçük bir nazik davranışa bile son derece değer verir ve şiddet içerir ilişkide maymun doğasına sahip olduğu söylenir.
Fil tipi kadın
Çenesi ve alnı büyük olan kadın Etli ve iri yapılı; sarı gözlü; kıllı vücutlu; tatlıyı seven kokusu; çelenkleri ve şarabı olan; çabuk öfkelenen; istikrarlı bir enerjiye sahip; seven su; bahçe; ormanlar; tatlı şeyler ve cinsellik söylenir fil tabiatına sahip olduğu söylenir .
Geyik tipi kadın
Karnı küçük; burnu düz olan bir kadın; ince bacaklı; iri kırmızı gözlü; kararsız; hızlı yürüme alışkanlığı olan; Korkaktır; çekingendir; şarkılardan ve enstrümantal müzikten hoşlanır; çabuk sinirlenen; çabalarında istikrarsız olduğu söylenen Bir geyiğin doğasına sahip olduğunu söylenir .
Balık tipi kadın
Uzun; iri ve yüksek göğüsleri olan kadın
kararsız ve gözlerinde hiç pırıltı olmayan; birçok hizmetçisi ve yavruların
suyu seven; balık tabiatına sahip olduğu söylenmektedir .
Deve tipi kadın
Dudakları çok fazla dışarı çıkan bir kadın ter; biraz garip bir yürüyüş; ince bir karın; hoşuna gider çiçekler; meyveler; tuz; ekşi ve keskin tatlar; beli ve Tarafları gevşekçe bağlı; sert ve acımasız sözler söylüyor; yüksek ve kaba boyunlu; deve tabiatına sahip olduğu söylenmektedir.
Makara tipi kadın
Zalim; kafası büyük; istikrarlı bir kadın boyun; ağzı açık; çok yüksek ses ve balıkların alışkanlıkları;
makara niteliğine sahip olduğu biliniyor.
Eşek tipindeki kadın
Dili ve dudakları kalın; kaba bir kadın tenli ve sert sözler kullanan; cinsel eylemler sırasında şiddet uygulayan; küstah; düşkün [sevgilisi tarafından] tırnak çizilmesinden ve ısırılmasından; eşini kıskanmasından eşleri; akıllı; kararsız; yürüyüşü yavaş; doğası gereği öfkeli ve pek çok yavrunun; eşek tabiatına sahip olduğu bilinmektedir .
Domuz tipi kadın
Sırtı; göbeği ve ağzı geniş olan bir kadın; kıllı ve güçlü vücutlu; alnı çok dar; sıradanlıktan hoşlanan ve soğanlı kökleri var; siyah dişleri var; çirkin bir yüzü var; geniş kalçaları ve kalın saçlara; kötü alışkanlıklara ve çok sayıda yavruya sahip olduğu söyleniyor bir domuzun doğası .
At tipi kadın
Sadık; yanları simetrik olan bir kadın; kalçalar; kalçalar ve boyun; düz ve kalın saçlar; büyüleyici; Cömert; gizemli; kararsız; keskin dilli; hızlı hareket eden; öfkeye ve cinsel tutkuya eğilimli olanların atın doğası .
Bufalo tipi kadın
Sırtı geniş;
kemikleri; dişleri; yanları olan bir kadın; göbekli; sert saçlı; vefasız;
çalkantılı ve erkek düşmanı; hafif geniş (aydınlatılmış) ağız; geniş alın ve
kalçalar ve ormanları ve spor yapmayı seven su; manda niteliğindedir .
Keçi tipi kadın
Zayıf; kolları ve göğüsleri küçük olan bir kadın; [neredeyse | hareketsiz kırmızı gözler; kısa eller ve ayaklar ince saçlı; çekingen; aptal; deli; ormanları seven; huzursuz; hızla hareket eden ve çok sayıda yavruya sahip olanın; bir keçinin doğası .
At tipi kadın;
Gözleri ve uzuvları tetikte olan bir kadın; [sıklıkla] esnemeye eğilimlidir; konuşkan ve minnettardır; yüzünde hafif bir gülümseme vardır Yüz; kısa eller ve ayaklar; yüksek ses; çabuk öfkelenen [J başına sumru ve görgülü; at tabiatına sahip olduğu söylenmektedir .
İnek tipi kadın
Büyük; dolgun ve yüksek kalçalara sahip bir kadın; ince bacaklı; kısa el ve ayaklı; arkadaşlarına karşı nazik; kararlı atalara tapınmayla meşgul; çocukların yararına olan çabalar ve tanrılar; her zaman temiz; üstlerine saygılı; sadık ve sabırlı çektiği acılarda ineğin doğasına sahip olduğu söyleniyor.
Kadınlara karşı görgü kuralları
Bir kadının doğasını öğrendikten sonra kişi şunları yapmalıdır: ona göre yaklaşın. Bir kadına yapılan nazik davranışlar için doğası gereği bunlar çok olmasa bile bu tür pek çok eylem onu memnun ederken doğası hakkında bilgisizlikle yapılırsa (aksi halde); onu [hiçbir şekilde] tatmin etmeyin.
Bir kadında dışsal bir aşk ortaya çıkacaktır. uygun bir şekilde mahkemeye çıkarıldı (lafzen arandı). Ve kesin Görgü kuralları (upacara) erkek ve kadına farz kılınmıştır. [birbirleriyle] aşk.Kemer sıkma erdem uğruna uygulanır (dhamiaf ve erdemin [kazanılması] amacı içindir mutluluk. Ve mutluluğun kaynağı kadınlardadır;
İki sınıf görgü kuralları
Tiyatro
kongresinde görgü kuralları ile ilgili kadın ve erkeğin aşkının (kamopacara)
uygulanması iki şeydir çeşitleri: dış (b&hya) ve iç (aibhyantara).[Bu
ikisinden]; dahili [Görgü Kuralları] olmalıdır Nataka'daki krallar tarafından
gözlemlendi. Ve dış [Görgü Kuralları] Prakarana'daki fahişeler tarafından
gözlemlenecek.
Kralın kadınlara karşı görgü kuralları
Bu bağlamda ayrıntılı olarak anlatacağım kralların [kadınların aşkından] keyif almaları için görgü kuralları; Aphor-'dan alınmış (lafzen ortaya çıkmış) Erotizm (kamasutra) .
Kadınların üç sınıfı
Çeşitli varlıkların doğasına sahip kadınlar üç sınıftandır: "sade" (abhjmitara; lit. içeride) "halka açık" liaJaja; yaktı. dışarıda) ve "karışık" (bahtjabhiiantara; lafzen dışarıda ve içeri). Yüksek bir aileye mensup bir kadın "çirkin" bir kadındır (abhyairfarit) ve fahişe "halka açık" (baliyu) bir kadındır.
Eğer kadınsa iyice test edilmiş (Miwuctt) bir kadın. Yüksek ailenin kızı; karma {lialujabhijantara) sınıf dendir.Yüksek aileden gelen bir kızın; Kralın Görgü Kuralları ve halka açık bir kadın asla bir kişi tarafından arzulanmaz. Kral ve onun nezaketini kabul etmiyor ."Çirkin" bir kadınla bir kralın birlikteliği gerçekleşir; ve sıradan bir erkek "halka açık" bir kadınla birleşebilirken; kralın göksel bir fahişeyle de birliği olabilir .[Evli] tarafından onaylanan davranış yüksek aileden gelen kadınlar da bakirelerin rahatlığında iyi durumda olacaklar.
Aşkın başlangıcı
Üstün; orta veya aşağı türden sevgi erkeklerde ve kadınlarda çeşitli nedenlerden kaynaklanır (Kişiye) sevgi; [onun hakkında] işitmekle artar. (onu) görmek; onun kişisel güzelliğini duymak; (görmek) onunki] uzuvların sportif hareketleri ve büyüleyici konuşmalarını [duymak]. Durum Bu konunun uzmanı daha sonra şu hususları gözlemlemelidir: Birini arzulayan kadın ve erkeklerde çeşitli aşk belirtileri başkasının şirketi.Bir kadın; bir kadını görünce aşka yenik düşer kişisel güzelliğin yanı sıra diğer doğuştan gelen niteliklere de sahip olan genç adam bağları vardır ve ayrıca çeşitli sanat ve zanaatlara ilişkin bilgiye de sahiptirler .
Aşk belirtileri
Kimlik numarası. [Gözlerin] büyüleyici; ağlamaklı olduğu bakış sarkık ve kirpikleri zonkluyor buna Kamya denir (lafzen sevgi dolu) ve burada kullanılmalıdır.Göz köşesinin hareket ettiği bakış ve sportif ifadelere sahip olana Lalita (lafzen sportif) denir. kadınların kısmi görünümlerinde kullanılır .Aşktan dolayı kişinin sesi biraz heyecanlı olur. yüzü ter damlalarıyla kaplı; vücudundaki kıllar dikilmiş onların sonunda .
Bir fahişenin aşkının işaretleri
Bir fahişenin aşırı güçlü olduğu düşünülmelidir tutkusunu yan yan bakışlarla ifade ettiğinde aşk; süslerine dokunmak; kulaklarını kaşındırmak; yeri kaşımak ayak parmaklarıyla; göğüsleri ve göbeği göstererek; tırnaklarını temizleyerek ve saçlarını toplamak .
Asil bir bayanda aşk belirtileri
Benzer şekilde; bireylerin de var olduğunu bilmeli.Yüksek aileden bir kadındaki [aşkın] katyonları Bunlar şunlardır;sürekli çiçek açan gözlerle bakıyor; gülümsemesini gizliyor; konuşuyor Yavaşça ve üzgün bir yüzle; gülümseyerek cevap verir; gizler terli ve görünüşü; dudakları zonkluyor ve titriyor .
Bir kızın aşkının belirtileri
Bunlar; bir kadının sahip olmadığı çeşitli işaretlerdir.yine de aşkın zevkini (rati) deneyimlemek onu ifade edecek on aşaması olan aşk .
Aşkının çeşitli aşamaları
Önce bir özlem olacak (Milwia); ikincisi Kaygı (ciuta); üçüncüsü Hatırlama (anusmrti); dördüncüsü Sayım- [sevgili kişinin] Erdemlerinin (ijumJcliiana); beşinci olarak Sıkıntı(nilct'tjii); altıncısı Ağıt (vilapa); yedincisi Delilik(iMmwln); sekizinci olarak Hastalık {i;ifwlhi\ dokuzuncu olarak Sersemlik {jafala) ve onuncu Ölüm (anne) . Bunlar aşkın aşamaları kadınların olduğu kadar erkeklerin de.
Özlem
Özlem (abhilasa) arzudan doğan çabalardan doğar ve (sevgili için) dilemek ve buluşma vesilesine yol açmak[o] . İnsan [sevgilisinin bulunduğu yerden] çıkar veya oraya girer veya görüş alanı içinde kalır ve aşk belirtileri gösterir. aşkının ilk aşaması .
Endişe
Kaygı (cinia); kişiyle konuşarak belirtilmelidir.kadın Elçi (dTdi) gibi kelimeler "Ne suretle ve ne şekilde ile nasıl bir Birlik olacak sevgili "Aşkın ikinci safhasına şöyle bakmak gerekir: yarı kapalı gözler ve Valaya'ya (bilezikler); Rasanii'ye;Nivi; göbek ve uyluklar .
Hatırlama
Tekrar tekrar iç çekmek; sevgiliyi derinden düşünmek(lafzen arzu edilen)kişi ve diğer meşguliyetlerden hoşlanmayan kişiye denir Hatırlama {anasmrti) Onu (yani sevgiliyi) düşünmeye dalmak kişi yatakta otururken veya uzanırken sakinliğe ulaşamaz ve görevini yapmadan kalmak. Aşkın üçüncü aşaması şu şekilde ifade edilmelidir .
Esasların Sayımı
Uzuvların sportif hareketi ile ifade etmek; gülümsemeler ve bakışlar ve 'kimse yok' fikri Onun gibisi yok' sözüne; faziletlerinin sayılması denir. Dördüncü aşamada [sevginin] temsili horipilasyonla yapılmalıdır gözyaşlarını; terlerini silmek ve kadınla gizlice konuşmak ayrılığın acısını dindirecek
Sıkıntı
Oturmaktan
veya oturmaktan tatmin olmayan veya memnun olmayan kişi yatakta uzanmak ve her
zaman heyecanla [sevgiliyi] beklemek
Aşkta Sıkıntı (mlvrya) Aşaması .
Kaygıyı; iç çekmeyi; bitkinliği ve
yanmayı temsil ederek abartılı bir şekilde yürekten dile getirmek lazım.
Ağıt
Ağıt (rilapn) konuşmakla temsil edilir "Burada durdu; burada oturdu ve kahraman" gibi hüzünlü sözler bana yaklaştı vs. 1."Ağıt çeken bir kadın; çok hevesli bir şekilde ifade vermekten rahatsız olur.(sevgilisini) bekler ve huzursuzluktan dolayı oradan ayrılır.bir keder yerinden diğerine .
Delilik
Bir kadın her zaman hakkında konuşmakla meşgul olduğunda ondan ( sevgili) ve tüm [diğer] erkeklerden nefret ediyor; bu bir durum
Delilik {itnmwhi)-
Deliliği temsil etmek için bazen şöyle bakmak gerekir: sabit bir bakış; bazen derin bir iç çekiş; bazen dalgınlık kendi içinde yatıyor ve bazen yürürken ağlıyor .
Hastalık
Aşkın her türlü zevkinden ve her türlü deneyimden yoksun olmak.[onlar hakkında] beklenti Sicklies . Hastalık lastiğinin sekizinci aşamasını temsil etmek için kalbin felç olması; vücudun ateşlenmesi; başın çok ağrıyor ve insan hiç huzur bulamıyor .
Sersemlik
Stupor'da (iadata) kişi soru sorulduğunda yanıt vermez. ve [hiçbir şey] duymuyor veya görmüyor. Bu acıklı bir durum kişinin aklının bozulduğu durum.Stupor'u temsil etmek için kişinin tepki vermesi (uğultu) gerekir. Yanlış fırsat ve kişinin uzuvlarını gevşetmesi ve aşırı nefes almaya verilen ağız (yanıp nefes alarak yutulan) ;
Ölüm
[mevcut olan tüm araçları benimsedikten sonra bileamaç] [sevgiliyle] birleşme gerçekleşmezse; o zaman Aşk ateşinde yanan kişinin ölümü (muram) gerçekleşir.Böylece onun sevgiliyle buluşması (elde etmesi) halinde; Erotik Bilimi'ne (lamatw) göre kişinin temsil etmesi gerekir Iru); Kahraman için aşkın sonuncusu hariç tüm aşamaları .
Aşkın özellikleri.
Kadınlar kadar erkekler de temsil edilmelidir. Biz'in bu aşamalarını ortak noktalarına getirerek özellikleri ifade etmek [belirli aşamalarda] .
Sevgilisinden ayrılan kadınlar
Aşkın tüm aşamaları temsil edilmeli çeşitli şekillerde kaygı; iç çekişler; halsizlik; bedenin yorgunluğu ve [sevgiliyi] takip etmek veya [ona] bakmak veya [boşça] ona bakmak gökyüzü; acıklı bir şekilde konuşuyor; [farklı süslemelere] dokunuyor; [bazı nesneleri] bükmek veya bir desteğe tutunmak ve benzeri diğer koşullar ve birliğin yokluğundan kaynaklanan durumlar.
Aşk hastalığından kurtulma
Aşk ateşiyle çok yanarken [özel] kıyafetler; süs eşyaları; kokular; odalar ve bahçeler kullanacak
serinletici etkisi olan.
Kadın; Haberci
Yakıcı bir aşkla aşırı güçlenmek ve etkilenmek çeşitli aşamalardan geçerek bir kadın Elçi gönderilmelidir. Olmak birinin koşullarından bahsetmeyi severdi.Dişi bir Bayan Parmaktan bir şey taşıması istenmelidir. (sevgiliye) sevgi mesajı. O [aynısını teslim etmeli] "Bu o" dedikten sonra uygun bir nezaketle [ve benzeri] durum".Mewage otobüsünün özünden (lit. anlamı) sonra tebliğ edildiğinde; kişi bu şartları yerine getirmenin yollarını düşünmelidir. Aşk. Aşkın gizlice uygulanması gereken kural budur.
Kralın kadınlara karşı görgü kuralları
Şimdi ilgili
kurallardan detaylı olarak bahsedeceğim.kralların 'çirkin' kadınlarla ilgili
uygulamaları ve bunlar Erotik İlmi (kamatmilra)'dan raller çıkarılır\Ortaya
çıkan mutlu ve mutsuz koşullar sevgiyle bağ] çeşitli eğilimlere sahip kişilerde
ve bunlar Kralların üstlendiği bu
uygulamaları sıradan insanlar da takip ediyor.Krallar kadın elde etmekte hiç
zorluk çekmezler; Çünkü bunun için araçlar onların emrindedir. Ve büyüyen aşk
cömertlik sevindirici hale gelir. Kraliçelere
saygımdan ve onların korkusundan En sevdikleri kadınlar; kralların kraliçenin
hizmetçisiyle gizlice sevişmeleridir.Her ne kadar kralların bunu yapmanın
birçok yolu olsa da aşk; onu gizlice yapmak [mosl| memnun edici [hepsinden|.Bir
kadının kurnazca yollara başvurması; o kişinin kapalı olması ondan çıkar ve
ancak zorlukla ulaşılabilir hale gelir; verir aşkının en büyük zevki. Haremdeki
kadınların rahatlığında; kralın birliği (tamblwga) gündüz vakti onlarla izin
verilebilir; ancak ticarette Dışarıdan kadınlarla birleşme gece 'de
gerçekleşmelidir.
Evlilik Birliğinin Nedenleri
Aşağıdaki altı neden Evlilik için nedendir. Birlik ; ilişkinin yeniliği ; bir çocuğun doğumu ; üzüntü zamanı ve sevinç zamanı .Evlilik Birliği (rcbuka) zamanı geldiğinde krallar Kraliçe kendi içinde olsa bile onun yatak odasına gitmeli regl olabilir veya onun favorisi olmayabilir.
Kadın Kahraman çeşitleri
Bu bağlamda Kadın Kahramanlar bilinmektedir. sekiz çeşit suclfa olmak üzere; "birlik için giyinmiş" (; "ayrılıktan sıkıntı çeken biri" (draholbidhila); "biri kocası itaat altında" ("biri ayrılmış "Sevgilisinden] bir kavga sonucu"); -'biri ona öfkelendi sevgilisi" ; "sevgilisi tarafından aldatılan kişi" "kocası misafir olan biri" (^itnbkn-hh;) ve "kocası sevgilisine doğru hareket ediyor" (ahhitarika)
Kahraman; Union için giyindi
Aşkın doyumunu sabırsızlıkla bekleyen bir kadın; Evlilik Birliği (rasahi) gerçekleştiğinde kendini sevinçle dekore ediyor zamanı geldiğinde; Birlik (rwikinajja) için giyinmiş bir Kadın Kahramandır.
Kadın kahraman ayrılıktan dolayı sıkıntılı
Sevgilisi gelmeyen kadın diğer birçok görevle meşgul olduğunu ve onu üzen; ayrılıktan sıkıntı çeken bir kadın kahramandır {vimhol. lcanthita) .
Kahraman kocasını boyunduruk altına alıyor
Kocasının davranışlarından büyülendiği bir kadın hem de ondan gelen aşk rızasıyla (unratn) onun yanında kalır; ve hoş niteliklere sahip olan; kocası olan bir kahramandır itaat içinde (neaJhniahhartrhi)
Kahraman kavgayla ayrıldı
Kavgayla (hdahantanta) ayrılan bir kadın kahraman; Kavga nedeniyle ayrılan sevgilisine sabırsızlanan kadın veya kıskançlık ve geri dönmez .
Öfkeli Kahraman
Bağlılığı nedeniyle sevdiği kadın Evlilik Birliği için başka bir kadına teklif gelmiyor zamanı geldiğinde öfkeli (khawHla) bir kahraman .
Aldatılan Kahraman
Sevgilisi bir süreliğine yanına gelmeyen kadın Kendisine kadın elçi gönderildiğinde bile belli bir sebep vardı. ve bir buluşma yapıldı; aldatılmış bir Kahraman;
Kocası misafir olan kadın kahraman
Kocası (sevgilisi) olan bir kadın çeşitli görevleri nedeniyle yurt dışında yaşayan ve onu giyen kişi
saçları gevşek; ona kocası misafir olan bir kahraman denir.
Kahraman sevgilisinin yanına gidiyor
Aşk ya da delicesine aşık olan bir kadın sevgilisine gider ve onunla buluşmak için dışarı çıkmak için tevazudan vazgeçer; gizlice sevgilisinin yanına giden bir kadın kahramana denir.
Farklı Kahramanların temsili
Niitaka'daki kadın kahramanlar bu koşullardan yararlanmalıdır. Üreticilerin nasıl temsil edileceğinden bahsedeceğim. onları . Öfkeli; aldatılmış ve tartışan kadın kahramanlar Öfkeli (khnylita); Aldatılmış ve Kavgacı (kalahaidnrild) Kadın Kahramanları temsil etmeli endişeyle; iç çekerek; bitkinlikle; yürek yanarak; sohbet ederek bayan arkadaşlar; kişinin kendi durumuna; zayıflığına; depresyonuna bakıyor ağlama; gözyaşı; öfkenin ortaya çıkması; süs eşyalarından ve tuvaletten vazgeçme; üzüntü ve ağlama
Misafir kocası olan kadın kahraman
Kocası
misafir olan kadın kahraman ([itytitit-bltartda) da bu durumlarla temsil
edilmelidir .
Kahraman kocasını şüpheyle ele geçirdi Kocasını kendisine tabi kılan bir kadın kahraman şatafatlı ve gösterişli elbiselerle; yüz ışıltısıyla temsil edilmeli- zevkle yaşamak ve aşırı fiziksel çekiciliğe sahip olmak .
Sevgilisine doğru hareket eden farklı
kahraman sınıfları
O bir fahişe mi yoksa yüksek rütbeli bir hanım mı? Bir aile ya da hizmetçi; yapımcılar Kahramanı yapmalı aşağıda açıklanan özel şekilde sevgilisinin yanına gidin .
Courtezan
(Sevgilisinin yanına giderken) fahişenin vücudu çeşitli süslemelerle güzelce süslenmiş ve
refakatçilerinin eşliğinde yavaşça ve [bir gösteriyle] yürüyün tutku (sama/lana) ve sevinç 1 .
Yüksek Aileden Tim kadını
[Ve böyle bir durumda] yüksek aileden bir kadın yüzünü bir peçeyle örtecek ve uzuvlarıyla çekinerek yürüyecek sözleşmeli ve [çok sık] geriye bakacak 1 .
Hizmetçi
Ve aynı durumda bir hizmetçi onunla birlikte yürüyecek düzensiz adımlar ve aşk dolu bir neşeyle parıldayan gözler ve sarhoşluk yüzünden çarpık konuşacak
Uyuyan bir sevgiliyle nasıl tanışılır
Eğer sevgili (bununla yakıştırılıyor) yataktaysa ve açıkça (unvijul^am) uyuyor; onu uyandırmalı
şeklinde bahsedeceğim. Yüksek aileden bir kadın onu uyandıracaktır. süslerinin sesi; tatlı (ışıklı serin) kokuların fahişesi ve cariye de sevdiği kişiyi elbiseleriyle yelpazeleyerek .[Bu bağlamda] kadın arkadaşların azarlayıcı sözleri güçlü ama tatlı olmalılar ve iç çekişlerle güzelce noktalanmış olmalılar.
Bu; yüksek mevkideki kadınların sevişme yolculuğudur. aile ve diğerleri; çünkü Nataka tüm Eyaletleri temsil edecek Kahraman
Evlilik Birliği
Yeni aşık olan bir kadın için ya da öfkeli bir kadın için [kendi isteğiyle] gelmediğinde; Evlilik Birliği
bir şekilde mi yoksa aracılığıyla mı ayarlamalıydı?[Bir kadın] her zaman çeşitli süslerden zevkle hoşlanır. Büyüleyici ve zarif olan giysiler; elbiseler; kokular ve çelenkler en iyi tür Tıpkı bir erkeğin konik olmadığı gibi (sevgiyi kontrol eder) [daha önce] herhangi bir kadınla tanışmadığı için birlik olmuşken; sevdiği kadınla böyle biriyle iki kat sevinir . Evlilik 'ninn'deki Davranış Evlilik I'liioii zamanında (lit. aşk birliği) aşk dolu duygular; jestler; sözler ve sportif şeyler olmalı en tatlı türden hareketler (özel bir kaliteye sahip veya tatlılık) ve özellikle birbirlerine sevgiyle bakmak
Evlilik Birliğine hazırlık
Kahraman gelince; kadının kendi adına özel bir hazırlık yapması gerekir. Zevk doğuracak evlilik birliği . Basit kıyafetler giydikten sonra çelenkler takar ve tatlı kokular kullanarak aynayı tekrar tekrar eline almalı onunla işi bittiğinde bile (lafzen başarılı oldu) .Evlilik a hazırlanırken kimse yapmamalı çok fazla süs eşyası takın; bunların arasında Hasana ve Sesi olan Xiipun genellikle 'i tercih eder.
Sahnede yasaklanan eylemler
Kadınların çeşitli faaliyetlerini temsil ederken o halde; sahnede olmalı; tahtaya çıkılmamalı; banyo yapılmamalı; merhem ve koliyum kullanımı; vücudun süslenmesi ve göğüslerine veya saçlarına dokunmamalı. Üstün ve orta sınıftaki kadınlar yetersiz dökümlü veya yalnızca giyilerek gösterilmemelidir tek parça giysi (fhivndra) ve hiçbir renk kullanmamalılar dudakları için böyle bir kural (kıyafetlerde) yalnızca kadınlara yakışır. Ama kesin olarak tuvalete çıktıkları durumlar bu şekilde temsil edilmemelidir Bir oyunda fahişe sınıfının kadın ve erkekleri giyindikten sonra bir çiçek almalılar (lafzen. süs eşyaları almış olmak). (Vücudundaki) süslemeli bir kadın bekliyor sevgilisinin gelişini akıllıca bitirmeli ki [uygunluğa] aykırı hiçbir şey ifade 'yi kapsamaz.
beklenti içinde
Düğün hazırlıklarını bitirdikten sonra Birlik; Kahraman oturup [her an] beklemeli sesini dinlerken sevgilinin (lafzen Kahramanın) gelişi Niidikiis 'i vurmak.[Beklenen] Nadika'nın sesini duyduktan sonra Kahraman; sevdiği kişinin [şansını] [sevinçle] yendi gelenler titreyerek [evin] kapısına doğru koşmalı- [vücudu] ve kalbi durmak üzereyken (hareket halindeyken).Sol eliyle kapının çerçevesini tutuyordu. doğru olanla bir kapı kanadı; düz gözlerle bakmalı sevgilinin gelişini görmek.Mantık göstermesi gerektiği endişesinin üstesinden gelin. sevgili ortaya çıkmayı başaramadığında yırtılabilecek [işaretler] (yanıyor değil) Sevgiliyi görünce) ve (o an) üzülmelidir.Sonra derin bir iç çekmeyi ve bakışlarını indirmeyi değiştirin (aydınlanmış yüz) hareketsiz bir kalple kendini aşağıya bırakmalı (uzuvlarını yaktı) bir koltukta.Sevgilisinin gecikmesi nedeniyle bağlantı kurması gerekir. Onun nedenleri (lafzen düşünceler) ile birlikte gelmesi iyi ya da kötü olabilir;Şöyle düşünecektir: "Sevgili olabilir miydi? Üstlerine karşı görevleri nedeniyle; arkadaşları tarafından ya da bakanlar kayrak işleriyle meşguldü; ya da olabilirdi gözde bir kadın tarafından gözaltına alındı'"Görünüşleri temsil etmelidir. kişisel yollarla [yukarıda bahsedilen] çeşitli iyi veya kötü nedenler [belirli bir uzvun] titremesi veya zonklaması gibi alametler.
Kişisel alametler
Olumlu olayların meydana geldiğini gösteren kişisel alametler Kadınlar sollarında; [yanlarında] ortaya çıkacak ve her durumda alametler olacak sağ taraflarında istenmeyen olaylar yaşanacaktır.Sol göz; kaş; alın; dudak; kol; göğüs veya uyluk zonklaması; bu [sevgilinin] gelişine işarettir.Eğer bunlar farklı şekilde atıyorsa bu bir şeyin göstergesidir. Bu kadar kötü algılanması durumunda o bir anda bayılacakmış gibi görünüyor .Sevgili gelmedikçe eli yanağına yaslanın ve tuvaleti konusunda dikkatsiz olduğu için yapması gereken ağlamaya devam et.Ancak daha sonra bazı iyi alametler gördükten sonra Kahramanın gelişini haber veren; sevgilinin temsil etmesi gereken insan onun kokusunu hissederek yaklaşır.
Kahramanın sevgilisini karşılaması
Onun geldiğini görünce sevinçle kalkmalı ve sevgiliyi kabul etmeye devam et ve ona gözlerle bak
zevkle parlıyor.
Suçlu sevgiliyi kabul etmek
Fakat beraberinde gelen sevgili [başka bir kadınla tanıştığına dair] işaretler ve yeşil yaralar [alındı ondan] Ayata'yı üstlendikten sonra [erkeği] işaret etmelidir eli kadın arkadaşının elindeyken duruş (stltam) .Sevgilinin suçlu bulunması da yalan olmalıdır.[uygun] hareketlerle kınama yapılması
ve sitem dolu sözlerin yanı sıra Kıskanç Öfke (mana); Hakaret (avamana); Bayılma (sammolut) veya Taklit (awhlttha)' .Dissimu- uygulaması gibi nedenlerden dolayı anlama; gizli kelimelerin ya da kahkahaların kullanılması; merak; telaş; felaket ve eğlenceli bir duruma razı olmak ve onun
Herhangi bir kusuru gizleyen kadın kahraman; sevgilisiyle konuşmalıdır.[Suçları bunu gerektiriyorsa] bile onunla konuşulmamalıdır.Sevginin olduğu yerde korku da vardır. Ve kıskançlığın olduğu yerde aşk (matlana) olur.
Kıskançlığın nedenleri
Bunun (kıskançlık) nedenleri dört yönlüdür: Depresyon (mimamsya); Karışık Duygu ; İğrenme (rqiritia) ve Öfke .
Depresyon
Depresyon (raiuiamiKijn) görmekten kaynaklanır. sevgilinin uykusuzluk ve halsizlikten dolayı tembel tembel yürümesi ve [başka bir kadınla birlikteliğinin] işaretlerini keşfediyor ve tazeyaralar [ikincisinden alındı]. Bu yoğun bir kıskançlıkla temsil edilmelidir. yüz; öfkeden dolayı uzuvların şiddetli titremesi ve"Güzel"; "Güzel" ve "Çok güzel" gibi kelimeler.
Karışık Duygu
Karışık Duygu ; karışık kıskançlık nedeniyle ortaya çıkar Sevdiği kişi kendisinden sonra bile yanında kaldığında sevinçle hakaretle karşılandı.Karma Duygu ayakta durarak temsil edilmelidir sol bant göğüslerde ve sağ bantla bacaklara sıkıca basar biri şiddetle el hareketi yapıyor.
İğrenme
Sevgiliden tiksinti (ripiiiiii) doğar"Sen yaşadıkça ben de yaşıyorum; ben senin kölenim" ve "Sen
aşkımsın" der ama farklı davranır.İğrenmenin temsili bir kişi tarafından yapılmalıdır. kadın elçiye soğuk muamele; mektuplara aldırış edilmemesi ve herhangi bir soruya cevap verme konusunda kayıtsızlıksevgili ] ve ayrıca başını sallayarak.
Kızgınlık
Öfke (mauyu); [bir kadında] şu durumlarda ortaya çıkar: sevdiği kişi rakip bir kadınla birliktelik yaşadıktan sonra yanına gelir ve bu konudaki iyi şansıyla övünüyor ve açıklıyor Böyle bir birliğin işaretleri.Öfke Valayalardan vazgeçilerek temsil edilmelidir ve Ra&ina'yı gevşek bir şekilde ve çekingen bir şekilde kusarak ve ağlamaklı gözler.
Sevgiliye hatalı davranmak hakkında
Sevgilinin çok utanmış halde ayakta durduğunu görünce; ve onun suçunun korkulu ipucu; [Kahraman] onu taciz etmeli kıskançlıkla söylenen sözlerden oluşan azarlamayla [öfke]Ancak çok zalimce sözler söylenmemeli ve çok öfkeli sözlerden de kaçınılmalıdır. [Kahraman] yapmalı kendinden söz ederek gözyaşları içinde konuşuyor.Bu tutum orta tarafından temsil edilmelidir alt dudağın kenarına dokunarak oyalanmak ve bir elin alt dudağın üzerine yerleştirilmesi göğsüne ve yukarı bakan gözlerle bakarak veya bir Karana ile bir el kalçanın üzerine konulur ve parmaklar ayrılır veya çivileri görmek için kafayı hareket ettirmek ve bükmek veya bir bakışla Taklit etme veya tehdidi belirten güzel parmak hareketleriyle."Parlıyorsun" dedikten sonra; "-İyi görünüyorsun";'Neden oyalanıyorsun'; 'Dokunma bana'; 'Sevgiliye git'kalbindedir"; "Ve git"; dönüp gitmeli herhangi bir cevap gerektirmeyen kelimelerle yapılan şakalar.Elbisenin zorla alınması halinde el veya kadının saçı (kafası) sonra bile yumuşatılmalıdır.
[Sevgilinin] suçunu görmek.
Kadının elinden tutulduğunda elbise veya saçı yavaş yavaş sevdiğinden kurtulmalı. Kadının saçından; elinden tutulduğunda veya giydirildiğinde onun dokunuşundan öyle bir keyif almalı ki; sevgili insan bunu algılayamıyor. Kadın yavaş yavaş saçlarını salmalıdır. sevgilinin elleri] uzuvları bükülmüş olarak ayak parmaklarının üzerinde durarak ve sonra Apakranta Carl'a gidiyoruz.sevgili] kadın onun dokunuşunda terlemeli ve "Hımm" demeli hım; bırak [saçlarımı] bırak" ve "Git buradan". "Defol git" gibi kızgın sözleri duyduktan sonra sevgili (lafzen erkek) [önce] gitmeli ve sonra başlamak için geri gelmeli onunla herhangi bir bahaneyle konuşmak. Daha sonra kadın el hareketleri yapmalıdır. "Hım hım" derken ve bu hareketler sırasında onunla bir bedduayla (sapatha) konuşmalıdır.Elbiselerinin alınması halinde sevgili] kadın ya gözlerini kapatmalı ya da çevirmelidir(yani gözler) sırtına doğru tutun ve Nivi'sini örtün.Bir kadın; (kötülük yapan) sevgilisini taciz etmelidir. onun ayakları üzerine düşene kadar; ama onun ayaklarının dibine düştüğünde kadın Elçiye bakmalıdır.O zaman kadın kahraman sevgilisini kucaklamalı ve aşkın zevki hedefiyle sevinçle yürümeli(onunla birlikte) yatağa. Bütün bunlar [yalnızca] tarafından temsil edilmelidir hafif danslı şarkılar.Bir oyunda gökyüzüne konuşan biri var diğer erkeklerin aşkın zevkleriyle ilgili konuşmalarına bağlı olarak ve Erotik Duygu; ardından aynı temsil çizgisi bir kadın tarafından takip edilmelidir.Temsil kuralı da aynı olmalıdır. Bir oyunda iç daireye (harem) ilişkin [diğer] her şey ve Erotik Duygu ile bağlantılıdır.
Sahnede yasak eylemler
Dramatik geleneği bilen biri (iifyyartharma) sahnede uyumayı temsil etmemelidir. Ama bazılarının gerçekleşmesi gerekiyor. Bunun için harekete geçin; Kanun'a bir son verilmelidir.Herhangi bir zorunluluktan dolayı biri yalnız uyursa veya kimseyle öpüşmek; kucaklaşmak veya başka herhangi bir özel davranışta bulunmak yasaktır. ısırma; tırnaklarla tırmalama; Nivi'yi gevşetme; bastırma göğüsler ve dudaklar sahnede sunulmalı;[Herhangi bir şey] yemek veya suda spor yapmak ve herhangi bir şey yapmak utanmazca bir hareket sahnede sunulmamalıdır.' Trans halinde ise şu şekildedir: O zaman kadın tahammül eder (lafzen. sevgilinin dokunuşunu kabul etmek ve onu uygun şekilde kaldırmak ayaklar] onu yatağa götürür.Bir Nataka'nın tanık olması gerektiği gibi baba ve oğul; kayınvalidesi ve gelini [hepsi birlikte oturuyor] bu eylemlerden kaçınılmalıdır.Uzmanlar Nataka'ları hoş ve hoş olmayan bir şekilde yazmalı iyi öğütlere yol açan çok sert sözler.
Sevgiliye sevimli hitap şekli
Şimdi aşık kadınların hangi terimler olduğunu duyun Birlik gerçekleştiğinde sevdiklerine kullanmak için.Bu tür terimler şunlardır: "sevgili" (priija); "sevgili" (kanla);"şefkatli" (vhitu); "efendi" (vatha); "efendi" (smmiii); "hayat" (jlritn) ve "sevinç" (nandam).
Sevgiliye öfkeli hitap şekli
Öfke durumunda kullanılan terimler "kötü huylu" olabilir (tlakSUa); "zorba" (duraeara; lafzen kötü niyetli/"aldatıcı" (Hatha); "düşman" (vamti); "kayıtsız" (vimpa); "utanmaz" (nirlajja)ve "zalim" (nisthura).
Sevimli adres şartları
İstenmeyen hiçbir şey yapmayan; hiçbir şey konuşmaz uygunsuz ve her zaman dürüst davrananlara "sevgili" denir (priija).Dudaklarında veya vücudunun diğer kısımlarında Başka bir kadınla birliktelik işareti görülüyorsa buna "sevgili" denir (Icaiita).Ho kim öfkelendiğinde bile sözleri bozmaz [sevdiği kadınla] ve sert söz kullanmaz "şefkatli" (rinlta; lafzen disiplinli) denir.Bir kadınla cinsel ilişkiyi sürdüren kişi tatlı sözler (sma; lafzen uzlaşma); hediyeler {nrtha); sağlama; zevk almaya; okşamaya ve sürdürmeye "efendi" (uatha) denir.Kim (sevdiği kadına) iyi dileklerde bulunursa onu koruyabilen; kibirli ve kıskanç olmayan; her zaman tetikte olan her durumda "usta" (urgm/n) olarak anılır.
Kadını memnun etmek için yatağa giren tarafından | sağlama! onun isteklerine göre zevkler ve
arzulara "hayat" (jirita) denir.Asil doğumlu; sabırlı; akıllı; nazik; usta olan kişi Kadın arkadaşlar arasında övülecek sözlere "sevinç" denir (mnuhtna).Bu sözler aşkın cazibesini hafifletmek için kullanılır.
Kızgın hitap şartları açıklandı
Zalim; sabırsız; kibirli; utanmaz; abartılı sözlere verilen övünmeye "kötü huylu" (ilnhiila) denir. Düşüncesizce bir kadının cinsel organını kısıtlayan kişi hareket etmesine; onu dövmesine veya ona sert sözler söylemesine denir. "zalim" (ihracara).Kendi amacı için tatlı sözler söyleyen kişi ancak bunları uygulamaya koymayanlara "aldatıcı (mtha)" denir.Herhangi bir şey yapması yasaklanan kişi bunu yapar tam da bu şeye "düşman" (ramn) denir.Ho bus yeşil yaralarını [başkasından almış kadın] ve bununla gurur duyan ve sessiz kalan [kibirli] denir "kayıtsız" (viiUpa) .Kadına bundan daha kararlı bir şekilde yaklaşan Ho yalan [ona karşı] suçlu olduğunda ve bu izleri taşıdığında bile Böyle bir suçun ve yaklaşmanın yasak olduğu bu duruma "utanmaz" denir.(lihiajja) .Ona karşı suçlu olan kişi; onun tadını çıkarmaya çalışır. kadının zorla kucaklaşması ve uzlaşmayı düşünmemesi ona "zalim" (nittlmra) denir. Bunlar; olup olmadığını belirtmek için kelimeleri kullanmanın yollarıdır. sevgili sevgilidir ya da öyle değildir.
Erotik Duygu.
Olayların temsiliyle ilgili kural budur haremle ilgili. Şimdi kuralları ayrıntılı olarak anlatacağım
tanrıçalarla ilgili (lafzen göksel dişiler) .
İnsan rollerinde tanrıçalar
Tanrıçaların kıyafetleri her zaman muhteşemdir; zihinleri her zaman neşe dolu ve zamanları her zaman mutlu geçiyor ve sporda.Göksel erkeklerde kıskançlık; öfke ve kötü niyet yoktur hayatta ve dişilerinin yatıştırılmasına ihtiyaç duymazlar.Göksel kadınlar insanlarla birleştiğinde bir ölümlünün tüm hallerini üstlenecekler.Göksel kadınlar bir düşüşe maruz kaldıklarında cennet] bir lanet yüzünden; insan erkekleriyle birleşmek istiyorlar uygun bir şekilde yaklaşılmalıdır.Görünmez [kalarak]; onları baştan çıkarmalı sesiyle ve dekorasyonundaki çiçeklerin kokusuyla ve sonra bir an için kendini açığa vurup ortadan kaybolmalı .
*Çeviri yapay zeka aracılığıyla İngilizce metinden yapılmıştır. Alana ilişki terminoloji çerçevesinde düzeltmeler ve düzenleme yapılmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder