TİYATRODA (NATYA SHASTRA) KOSTÜMLER VE MAKYAJ* Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

 

TİYATRODA (NATYA SHASTRA) KOSTÜMLER VE MAKYAJ*                         Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

(Natyashastra; Yazarlığı efsanevi bilge Bharata'ya atfedilen, ikinci yüzyılda yazılmış gösteri sanatları için kuralcı el kitabı (shastra). Metin, üç ana performans formunun her yönünü detaylandıran otuz yedi bölüme ayrılmıştır: müzik, drama ve dans (hem müziği hem de dramayı birleştiren). Metnin bazı bölümleri estetiğe ve şiire ayrılmış olup, sanatın takdiri için doğru atmosferi yaratmaya ve aktarmaya yardımcı olmaktadır. Metnin diğer bölümleri sahnenin inşası gibi somut, pratik konuları tartışıyor. Metin bu üç gösteri sanatı için hala bir otoritedir ancak dans için özellikle önemlidir.Hint dansında bulunan pozisyonların ve jestlerin çoğu ilk olarak bu metinde kodlanmıştır. Natyashastra, "halk" dansından ziyade "klasik" dans olduğunu iddia eden herhangi bir dans formu için nihai otorite olmaya devam etmektedir.)

 

Kostüm ve Makyajın Gerekliliği

Brahminler; Kostümler ve Makyaj hakkında da aynı şekilde sırasıyla konuşacağım; çünkü [bir oyunun] yapımı buna bağlıdır .Dış Temsil (aharyabttmya); Kostümler ve Makyajın  kurallarıyla ilgilenir. Dramatik bir yapımın başarılı olmasını dileyen herkes bunlara dikkat etmelidir.Dramatis perzonae'nin farklı türleri vardır  . Belirtilen Kostüm ve Makyajlarıyla ilk e girenler temsili gerçekleştirdiler. Jestler ve benzeri araçlarla fazla çaba harcamadan mesaj gönderebilirsiniz.

Dört Çeşit Kostüm ve Makyaj

 Kostümler ve Makyaj (nepathya) dört parçadan oluşur çeşitler; maket çalışması (pvsta) ; dekorasyon (alamlara); resim uzuvlar (ahga-racana) ve canlılar (mnjlva).

Dört çeşit model çalışması

[Bunlardan] model çalışması üç çeşittir ve çeşitli formlar. Bunlar: Birleşik Nesne (sandhima); Hint-

Cating Nesne (vyajima) ve Sarılmış Nesne (veslima) Mat; kumaş; deri ve kumaşlardan oluşan maket çalışması benzerlerine Birleştirilmiş Nesne (sandh.ima)  adı verilir.

Dekorasyonlar

Süslemelerin (alamkant) çiçeklerden oluştuğu bilinmektedir.farklı şekillerde kullanılan çelenkler; süs eşyaları ve perdeler [insan] vücudunun farklı kısımları.

Çelenkler

Çelenkler canlı türlerdendir: çevreleyen (cestita) ; yayılmış-yukarı (vitata); gruplandırılmış (aamghaya); yuvarlak (granthima) veasılı (pralambita).

Dört çeşit süsleme

Bedendeki süslerin bilgeler tarafından bilindiği gibi dört tür: uzuvların delinmesiyle sabitlenen; bağlanması gereken (liaibtlhamya); giyilmesi gereken (praksepya) ve yuvarlak hale getirilecek olan (aropya) .

Delici süsler

[Bunlardan süs eşyaları] delinerek sabitlenecektir. uzuvlar küpeler (Icaiufala) ve diğer kulak süsleridir

Bağlı süs eşyaları

Ve bağlanması gerekenler (bandhanaja) kuşaklardır (srotu-mtra) ve Angada (kol bandı).

Aşınmış süs eşyaları

Giyilmesi gereken süs eşyaları (praksepya) halhallardır(mpura) ve ayrıca giyim eşyaları.

Yuvarlak süsler

Ve etrafa konacak olan o [süsler] (amjiya) farklı altın zincirler (hemanutra) ve kolyeler (hara).

Yerleşime ve kabile kökenine göre süs eşyaları

Şimdi süs eşyalarının çeşitlerinden bahsedeceğim. yerleşim yerlerine ve kabile kökenlerine göre erkekler ve kadınlar.

Erkekler için süs eşyaları:

Kafa süsleri

Arma mücevheri {ruiamani)  ve taç (mukuta) baş süsleri denir.

Kulak süsleri

Ve küpe (kumfala); Mocaka (kolye)  ve Kulak üstü (klla) kulak süsleridir.

Boyun süsleri

Harsaka 'deki inci kolye (mnkt&vall) [altın] iplik {nutra)  boyun süsüdür.

Parmak süsleri

Ve Kataka [Vatika] ve parmak yüzüğü parmak süsleridir.

Önkol süslemesi

Hastavl  ve Valaya ; ön kol {bahu-ndll).

Bilek süsleri

Ve bilezik (rucilca) ve Uccitika  süs eşyalarıdır bilekten.

Dirsek üstü süsler

Keyura (kolluk)  ve Angada (kol bandı) dirsek üstüne takılan süs eşyaları.

Göğüs süsleri

Ve üç telli kolye (trusara)  süstür göğüs. Asılı inci kolye; çiçek çelengi ve bunun gibileri de bedenin tamamı için olan süslerdir.

Bel süsleri

Ve Tarala  ve altın iplik {mtra)  bel süsleri. Bu kelime Bengalce bala (bileklik) ile aynıdır.Bu; rucaka kelimesinin bir çeşidi gibi görünüyor.. Bunlar erkekler için olan süs eşyalarıdır.tanrılar ve krallar. Şimdi süslemelerden bahsedeceğim.

Kadınlar için süs eşyaları

Kafa süsleri

SikhapasV; Sikhajala; Pindapatra  (Khandapatra); Crest Jewel {cuiamani); Makarika ;inci ağ (mv.ldarjalay; Gavaksa  ve saç ağı (ilrMJah) baş süsleridir. Alındaki Tilaka şu şekilde üretilmelidir:kaşların üzerinde birçok sanatsal dokunuş ve tasarım grubu çiçekleri taklit etmelidir.

Kulak süsleri

 Kulağın süsleri Kundala'dır. Kikhipatra  (Khadgapatra); [saç örgüsü]; lotus  ve Mocaka' Karnika; Karrtavalaya ; Fatrakarnika ; Kulağı saran Karnamudra ; Karnotkilaka (kulak üstü);mücevherlerle dolu Dantapatras  setinin çeşitli türleri ve Kamapura.

Boyun süsleri

İnci kolye; yılan grubu (fiiaht-iJiiWi) ;Manjari ; mücevher dizisi; mücevher kolyesi  ve boyun zinciri (sutra) boyun süsleridir. İki; üç veya dört telli kolye ve bir altın  zincir boynun süsüdür .

Tanınmış kulak süsü.

Triveni

Göğüs süsü olarak bilinmelidir. İki gözlere koliyum sürülmeli ve dudaklar da boyanmalıdır.

Dört ön diş (üst ve alt sıradaki) sahip olmalıdır. beyazlığın yanı sıra değişen renkler. Yapay olarak kaplandığında renklerin güzelliği artırılır. Güzel gençlerin inci gibi dişleri kadınlar gülümsemelerini süsler ve lotus yaprakları rengine boyanır çok hoş olacaklar ve zümrüt rengine boyandıklarında dudaklar Narin yaprakların güzelliğine kavuşun. Ve onların aşk dolu bakışları onların cazibesini oluşturur

Yılan motifli bir süs;

Manjari— Bununla daha önce hiç karşılaşılmamıştı.

Ralnamalika—T)m; ralnaxati'den ayırt edilmelidir  Çünkü malika kelimesi bir anlamına gelir

küçük mala.

Ratmtvali — Yukarıdaki not 3'e bakınız.

Sutra (yanan iplik) açıkça ipliğe benzer ince bir kolye anlamına geliyor altından yapılmış; bkz. Paiicatantra I'deki kanakasutra (vayasa-dampati-katka).Dvisara gibi terimler(yanlışlıkla dvirasa); trisara (yanlışlıkla trirasd) ve catu-sara (yanlışlıklacaturasa) sırasıyla iki; üç ve dört telli kolyeler anlamına gelir.

Göğüs süsleri

En sanatsal esere sahip kolyeler olacaktır. göğüs süsleri. Mücevherli ağ göğüslerin süsüdür (veyageri) .

Kol süsleri

Kol bandı (angaria)  ve bilezikler {mlayn) üst kolların (kolların kökü) süsleri.Varjnra' ve Svecchitika; kolun ön kısmı.

Parmak süsleri

Kataka ; KaksakhaVheHastapatra ; Supu-rnka ve yüzük  parmak süsüdür.

Kalça süsleri

 yapacağım. İnci ağlı Kaiici ; Kulaka; Mekhala;Itasana ve Kalapa kalçanın (demir) süsleridir.

Kafici tek telli bir kuşaktır; Mekhala sekizde Havana; on altıda Havana ve yirmide Kalapa

beş tel.Tanrıçaların ve kraliçelerin inci kolyeleri otuz iki; altmış dört veya yüz sekiz telden oluşan.

Ayak bileği süsleri

Nupura; Kinkini; Mücevher Ağı {ralwijala)  ve çınlayan Kataka ayak bileklerindeki süslemelerdir.

Pada-patra; bacakların (iamgha) süsüdür. ve ayak parmaklarının halkaları ve ayak başparmağında Tilaka ayak süsüdür.Benzer şekilde [ayaklara ek bir dekorasyon] yapılacak onlara vermek için çeşitli desenlerde üzerlerine uygulanan lae-boya Atoka çiçeklerinin doğal rengi.Bunlar; kadınların süsleridir. saçtan tırnaklara [ayakların]  . Devletler ve ülkeler göz önüne alındığında Duygular bunlar [bedenin farklı yerlerine] uygulanmalıdır.Kökeni bu süslemeler Yisvakarman ayrıca değerlendirildikten sonra da başvurulacaktır gelenek; [kullanıcının] ölçüleri ve onun fiziksel form.[dramatik yapımda] kimsenin süslemeye hakkı yoktur uzuvları altın; inci ve mücevherlerle serbestçe ve kişinin isteğiyle. Zenginlik nedeniyle kullanılan  mücevherli süsler Uygun yerlere takılan giysiler uzuvlara güzellik katacaktır .Ancak oyunların yapımında çok fazla süs eşyasının kullanılması; bunlar için hareketleri sertleştirerek yorgunluğa neden olmak [aktörler ve aktrisler için] . Ağır süslerle ağırlaştırılan insan; Çok hareket eden ve bu kadar ağırlaşan kişi muhtemelen bitkin düşecek ve Bayılmak.Dolayısıyla [dramatik bir yapımda] saf altından yapılmış süs eşyaları kullanılmış; ancak lak veHafifçe mücevherlerle kaplanmış; [kullananlara yorgunluk getirmeyecek bir oyunda]. Dekorasyon kuralları isteğe bağlıdır göksel varlıklar (tanrılar ve tanrıçalar); ama insanın dekorasyonu varlıklar dikkatli olmalıdır .Yılanbalığı dişileri özellikleriyle ayırt edilmelidir. duruma uygun süs eşyaları ve kostümler aracılığıyla kendi rollerini çeşitli Devletler. Vidyadharaların; Yaksaların; Nagaların kadınları; Apsarasalar ve bilgelerin ve tanrıların kızları Kostümleriyle öne çıkıyorlar.Aynı kural Siddhaların kadınları için de geçerlidir. Gandharva'lar; Raksasa'lar; Asura'lar; tanrısal maymunlar; ve insan dişileri. Vidyadhara kadınlarının saçları olmalı(iifr/iS) üst düğümle bağlanmış; birçok inciden oluşan diziyle süslenmiş ve giysiler [tamamen] beyaz  .Tlfe Yaksa kadınları ve Apsarasalar; Naga kadınları tanrıçalar gibi giyinecekler. inci ve mücevherlerle dolu süs eşyaları; ancak aynı zamanda davlumbazlar  Lin bunlara ek olarak]. Bilgelerin kızları tek bir Veni giymelidir. kafalarındaki saçlar ve onlara da sahip olunmamalı çok dekorasyon.

Siddha kadınları

Siddha kadınlarının süsleri bol olmalıdır, kontlar ve zümrütler ve elbiseleri sarı olmalı.

Gandharva kadınları

Gandharva kadınlarının süsleri yapılmalı yakutlarla dolu olmalı Ve ellerinde bir Vina taşıyacaklar

ve safran renginde kıyafetlere sahip olmalı.

Raksasa Kadınları

Raksasa kadınlarının denizcileri olmalı süs eşyaları ve dişleri beyaz olacak ve elbiseler siyah renkli.

Tanrıçalar

Göksel kadınların lapis lazuli taşı olacak ve süs eşyaları olarak inciler ve elbiseleri yeşile boyanacak

papağanın kuyruğunun rengi gibi.

Maymun dişileri

Tanrısal maymunların kadınları topaz sahibi olacaktır  ve [bazen] süs eşyaları ve elbiseleri olarak lapis hiznli mavi renkte yapılacaktır.Bu; semavi kadınların elbisesi olmalıdır sevişmek. Ancak diğer durumlarda elbiseleri beyaz yaptı.

Ülkelerine göre insan dişileri

İnsan dişilerinin elbiseleri ve süs eşyaları olmalı menşe yerlerine göre. Onlar hakkında düzgün bir şekilde dinleyin.

Avanti ve G-audn Kadınları

Avanti'nin genç kadınlarının kıvırcık saçları var. ve Gauda kadınlarının saçları çoğunlukla kıvırcık olacak ve onlar Sikhapas'a ve Veni'ye sahip olacaklar.

Sbhira kadınları

Abhira kadınlarının başlarında iki Venis olacak koyu mavi bir bezle örtülmeli.

Kuzey Doğu'nun Kadınları

Kuzey Doğu'nun kadınları sorumluluklarını yerine getirmelidir. Sikhandalar ve kendilerini giydirirken vücudu örtüyorlar saçlarına.

Güneyli Kadınlar

Güneyli kadınlar Ullekhya'ya sahip olacaklar Kumbhlpadaka ve alnında Avarta Bu nedenle elbise; süs; saç kesimi vb. kalan karakterler için habitatlarına göre düzenleme yapılacaktır.

Doğru yere takılması gereken süs eşyaları

Yerine konulmayan bir süs; güzellik yok; göğsüne bir Mekhala (kuşak) takarak kahkaha yaratacak.

Kadınların durumuna uygun cüruflar

Aynı şekilde sevgilisi giden kadının durumu Yurt dışında ve sefaletle boğuşanların temiz bir hayatları olmayacak. elbise giyecekler ve saçlarını başın tek bir Venisi gibi takacaklar.Eşlerinden ayrılan kadınların elbiseleri aşıklar beyaz olmalı ve çok fazla süs eşyası takmamalı ve vücutlarını temizlememek  .Kadınların kıyafetlerine göre böyle olmalıdır.

 Uzuvların boyanması

 Fakat onların (yani erkeklerin) durumunda oyun yapımcıları öncelikle uzuvları boyamalı ve ardından Kostümleri buna göre boyamalı barınmalarına imkan sağlanmalıdır.

Dört orijinal renk

Dört orijinal (doğal) renk siyah; mavi; sarı ve çubuk; uzuvlar bunlarla boyanmalıdır.

Türev renkler

 Bunların dışında birincil ve ikincil olanlar da vardır türev renkler yollarından bahsedeceğim yapımcılar bunları yapacak.

Birincil türev renkler

Sarımsı beyaz (jiarufu) rengi aşağıdakilerden oluşur: beyaz ve sarı  ve beyazın pegion (kapota) rengi ve mavi .Lotus (ymkna) rengi beyaz ve sarı ve mavinin kırmızı ve yeşil (yalancı) rengi.Koyu kırmızı rengi mavi ve kırmızı ve sarının kırmızı ve soluk kırmızı (<jaum) rengi.Bunlar birincil türev renkler. Bunların yanında yapılabilecek [birçok] ikincil türev renk vardır üç veya dört [orijinal] renkten oluşur.

 

 

İkincil türev renkleri

 Bunlardan güçlü renk bir parçayı oluşturmalı ve zayıf renk iki kısım; ancak mavi renk olarak alınmalıdır aşağıda yönlendirildi. Mavi yalnızca bir parçayı oluşturmalı; diğer parça ise renkler üç parça oluşturacak; çünkü mavinin renk olduğu biliniyor. en güçlü renk.Renklerin önceden dikkat edilmesi gereken kurallarını bilmek çeşitli şekillerde karıştırılarak ayrıştırılır  ; gövdesi boyanmalıdır farklı karakterler.Boyalı gövde ve gövde değişimi Kostüm; sözleşmeye bağlı olarak kabul edilecektir (ualtja-(Iharma) dramatis iMinomin'i etkiliyor  .Tıpkı bir insanın ruhunun bedene girmesi gibi başka bir varlığın; bir şeyle bağlantılı kendi doğasından feragat etmesi farklı bir bedene sahiptir ve başka bir karaktere bürünür  ; yani bir kişi(yanıyor) [farklı] bir renkle kaplanıyor ve Kostüm renk tonunu benimsiyor giyeceği kıyafetlerle ilgili davranışlar.

Canlı varlıklar

Nefesleri olduğu için tanrılar; Danavalar;Gandharvalar; Yaksalar; Raksasalar ve Pannagalar (Niigalar) canlılara {praniu) denir.

Cansız nesneler

Tepeler; saraylar; mekanik düzenekler; kalkanlar;zırhlar; sancak asaları ve çeşitli silahlar olarak bilinir cansız nesneler (djiranii))  .

İnsan formundaki cansız nesneler

Ancak gerektiğinde (bir nedenden dolayı) ile insan formuna bürünün | uygun] kıyafet ve konuşma

dramatik gelenek .

Uzuvların boyanması

Renk yapma kuralını öğrendikten sonra [ilramnlix p/'iviiua'nın'' uzuvlarını 'onların' ile uyumlu olarak boyayın .

Tanrılar için renkler

Tanrıların yanı sıra Yaksalar ve. Apsara olması gerektiği gibi kırmızımsı sarı boyalı  ve Rudra; Arka; (Koş") Drnhina (Brahman) ve Skanda altın renginde olacak. Soma (Ay); Brhaspati. Sukra; Varuna veyıldızlar; okyanus; Himalayalar ve Çeteler (Ganjlar)beyaz renkte yapılmıştır. Angaraka [Mangala = Mars] kırmızıya boyanmalı ve Budha ve Hutas'ana (Agni) sarısı ve Narayana ve Nam VSsuki'nin de koyu mavi olması gerekir .

Yarı tanrılar için renk

Daityalar; Diinavalar; Biiksasalar; Guhyakalar; Tepelerin tanrısı Pi&ica'lar ve gökyüzü koyu mavi renktedir.Yaksalar; Gandhavvalar (o Bhiitalar; Pannagalar)(Nsgas); Vidyadharalar; Pitrs ve maymunlar

çeşitli renkler.

Farklı bölgelerdeki insan beiug'ları için renkler

Yedi Kıtada Yaşayan İnsanlar Unjitartlniya) perdahlı altın rengine boyanacak; Erkeklerin bulunduğu Jambudvipu sakinleri arasındaki rutin çeşitli renklerde yaşıyor; orada yaşayanlar dışında herkes Kuzey Kuru bölgesine altın rengi verilmeli. BhadrAsVn 'in insanları beyaz renge sahip olmalıdır onların vücutları ve Ketumala'nınkiler de öyle olmalı. Ama başkalarınınki kıtalar kırmızımsı sarı (gam-a) rengine dönüştürülmelidir.

Bhiitalar ve cüceler için renkler

Bhiitalar ve cücelerin çeşitli türlerden olduğu biliniyor renkler. Tuhaf yüzleri vardır ve domuz yüzleri de olabilir.

Bharala-varsa'nın farklı halklarının renkleri

Şimdi insanların farklı renklerini dinleyin Rhiiratavarsa'ya ait. Oradaki krallar lotus renginde ya da koyu renkte uzanmalı mavi veya kırmızımsı sarı [ten renginde].Ve oradaki mutlu ölümlüler şunlardan yapılmalı: kırmızımsı sarı (ijavra) renktedir. Kötü davranışlarda bulunanlar; kötü ruhlara sahip; hastalıklı veya kefaretle meşgul olan ve fedakarlık (yujna) yapın ve aşağı doğuştan olun; yapılmalıdır kahverengi. Ve bilgeler her zaman verilmelidir erik rengi (rmhra). Ve rengi böyle olmalı kefareti (tapas) gözlemleyen bilgeler. Kişinin isteğine göre değil; herhangi bir zorunluluktan dolayı Zevk; yaşanılan yere göre kişilerin renkleri değişiklik gösterebilir.

Farklı kabilelerin renkleri

Kiratas ; Barbarlar  (bailara); Andhras ; Dratnilas; Kiisis ; Kosalas ; Pulindas  ve Güney'in sakinleri ((lafoinatya) çoğunlukla kahverengi olarak bilinir (luita lit. Değil beyaz).&ikas x ; Ynviinns  ; Pahravas (Palliavas)  ve Vahlikas (Bfihlikas)  kişi Kuzey'de yaşayacak ve neredeyse kırmızımsı sarı (ijwuv).'Bunda bahsedilen renkler ve. Aşağıdaki pasajlar muhtemelen grupların belirli bir renk tahsis ettiği renk tonunu göstermektedir yaklaşık olarak aynı ten rengine sahibim ve aslında renkte değilim adı geçen. Bu pasajlar hakkında değerli bilgiler veriyor gibi görünüyor eski Hindistan'ın bazı etnolojik özellikleri. Aryan yanlısı insanlar dahil Dravidyalıların (Andhras ve Dramilas) ten rengi adil değildi. Andhras ve Dramilas'tan sonra Güneylilerin ayrı ayrı anılması (l)ravidas) KaSiler gibi bazı Kuzey kabileleriyle birlikte götürüldü ve Kosalas; Nli'yi gösteriyor gibi görünüyor.

Kirata - muhtemelen bölgede yaşayan bir dağ kabilesi. Himalaya bölgesi"' Barbara — Aryan olmayan bazı kabilelerden. Andhra— Bu kabile tarih ve edebiyatta çok iyi bilinmektedir.Dramila — Pali dilinde (Mahavamsa) Damila (modern Tamil) olarak bilinir.Kasi— Eski KM ve Kasi krallığının ardından gelen kabile bu ismin şehri biliniyordu. Kosala — Antik Kosala krallığına adını veren kabile. Pulinda — Muhtemelen Vindhya'da yaşayan bir yerli halk bölge. Ragbii; XVI'da Mallinatha'ya bakın.

Kol ve Güney'de yaşayan diğer kabilelerin üyeleri olabilirler.Saka - Göçebe kabilelerin istifleri yaklaşık 200 yılında Hint ovalarına inen Orta Asya'danM.Ö. ; Manu Yavana — Muhtemelen Asoka'nın fermanlarındaki Yona'nın aynısıdır. Pcrso-Yunanlılar ve onların torunları olduğu anlaşılıyor. Pahrava (Pahlava) — Genellikle topraklarını ilhak eden Partlar anlamında kullanılır. MS 140 civarında Batı Pencap'ta. Vahlika (B.ihlika) — Belh olarak bilinen bölgenin sakinleri. Burada adı geçen kabileler Kuzeybatı'daki evlerinden geldiler; Paiiculas ; Surasenas ; Udhras ; Magadbas ; Angus s Vangas ve Kalingas  koyu veya koyu mavi (syawn) yapılmalıdır ten renginde;

Farklı kastların renkleri

Brahminler ve Ksatriyalar her zaman kırmızı yapılmalı(veya kırmızımsı sarı)  ve Vaisyas ve Sudras koyu veya derin bulanık-(iijamti) ten rengi 'de.

Sakal için kurallar

Yüzü ve diğer uzuvları boyadıktan sonra kişilere yaşadıkları yerleri; faaliyetleri göz önünde bulundurarak sakal vermek ve yaş.Kişilerin durumlarının değişmesine göre istif dört çeşit olmalı: traşlı {gmlilliaY; siyah (hjama)  akıllıca bitmiş (rifltra)  ve gür.Paiieala kabilesi Mbli'de iyi biliniyor. Kiirascna— Bir zamanlar Mathura çevresine yerleşmiş olan kabile. Badını müdür l'lct'ye verdi. Hint dramasının (Saurascni)- Udhra (Udra)—Modern uygarlığın adını aldığı bir kabilenin adı Orissa (Odrivisaya) lias ismi verilmiştir. Magadha — Eski Magadha ülkesinin ardından gelen kabile adı verildi.

Hizala: Antik Anga ülkesinin ardından gelen kabile adlandırıldı.Vanga— Eski Vanga'nın (Güneydoğu) adını aldığı kabile. Bengal adı verildi. Kırmızı (rattai C) veya reddisji sarısı Brahminlere ve Ksatriyalara verilen renk muhtemelen şunu gösteriyor Çeşitli teatral konvansiyonların kristalleştiği bir zamanda; bu iki toplumun bazı kesimleri orijinal Hint-İran fiziksel özelliklerini hâlâ koruyordu özelliklerden biri kesinlikle ten rengiydi. çok karanlık Vaisyas ve Siidra'ların rengi de benzer şekilde şunu gösteriyor: bunlar Aryanlar ya da saf türden Aryanlar değildi.  Syuma—normalde siyah renklidir; ama yukarıya bakın. Kurban – özel bir şekilde kesilmiş veya yapılmış.  Rovma - gür; romaxant baştankara Dini dilencilerin sakalları bakan; rahipler ve şehvetli zevklere kayıtsız kalan kişiler veya herhangi bir ritüelin yapılması için kendilerini adadılar [temiz traşlı. Siddhalar gibi göksel erkeklerin sakalları ve Vidyadharalar ; krallar; prensler; kralın memurları ve züppe ve gençlikleriyle gurur duyan insanlar olmalı oyun yapımcıları tarafından akıllıca yapılmış (kurban).Vaadini yerine getiremeyen kişilerin sakalları Mises; bu nedenle üzgün ve perişan ya da vurulmuş herhangi bir felaketle birlikte siyaha boyanmalıdır (sytima).Bilgelerin; münzevilerin ve gözlemcilerin sakalı uzun süredir devam eden bir yeminim var ve intikam peşinde koşanların l) gür yapıldı (fmnmsn).

Farklı Kostümler için Kurallar

Bunun için sakalın farklı çeşitlerde olması gerekir. Uzuvları boyamanın farklı yollarına uygun perdelik birçok çeşit olabilir; ancak genellikle üç çeşittir: beyaz; kırmızı ve alacalı (kurban). doğal olarak yetiştikleri anlamına gelir. Şehvet üç sınıf yok birbirini dışlıyor gibi görünüyor.Şimdi bile bazı Hindular arasında tıraş olmaları bir gelenektir. kendilerini özel bir tür şeye adamadan önce kendilerini temizlerler.

Kostümler üç çeşittir:

beyaz; rengârenk ve kirli (malina). Şimdi bunların farkını şu şekilde açıklayacağım: üreticiler tarafından kullanılmasına olanak sağlar.Tanrıların tapınağına gidip bazılarını gözlemlerken hayırlı bir ayin veya yemin veya bazı Tithis'lerin birleşimi ve yıldızlar (nalmtra) veya evlilik sırasında veya başka herhangi bir kutsal Zihinsel törende; erkekler ve kadınlar beyaz kostümler giymeli ve tüccar için de kural aynıdır (prapanika) .Tanrıların kostümleri; Danavalar; Yaksalar;Gandharvalar; Nagalar; Raksasalar; krallar ve insanlar züppe doğa  alacalı olmalıdır {citra = vicitra).Kaficukins'in (zırh taşıyıcısı) kostümleri; bakan."; ordu liderleri; rahipler; Siddhalar; Vidyiidhnralar; tüccarlar; Sastra'larda; Brahmin'lerde ustalar. Ksatriyalar; Vaisyalar ve çeşitleri memurlar (xthSiU'nja)  dramatik bir yapımda beyaz yapılmalıdır. Delilerin; sarhoşların; yolcuların kıyafetleri ve musibete uğrayanlar kirlenmelidir (malum).  Bilgelerin; Jainlerin kostümleri ve süsleri(Nirgrantha) ve Budist (Sakya) rahipleri; Tridandiler  veVedaları (irotriya) iyi bilen Brahminler yetiştirilmeli kendi mezhep kurallarına göre. Gezgin münzevilerin ([lariiraj) kostümleri; harika bilgeler ve diğer münzeviler; gerektiğinde;koyu kırmızı (Icasaya) kumaş Pasupatalara doğrulanmış bir yetki verilmeli Soylu aile bireylerinin elbise ve kostümleri yapılmalı konumlarına göre. Bunun yanı sıra münzeviler bazen ağaçların kabuklarına ve [hayvan] derilerine giysi olarak sahip olmak;Haremi korumakla görevli kişilere zırh ve koyu kırmızı (Iwatja) renkli giysiler verilmelidir.Özel bir duruma geldiklerinde kadınların elbiseleri de aynı olmalıdır. koşullar.Savaşçıların kostümleri kendilerine uygun olmalıdır. bir savaş veriyorlar ve onlar parlak bir şekilde sağlanacak silahlar; zırhlar; sadaklar  ve yaylar Kralların her zaman çok sayıda olması gerekir. renkli elbise; ancak herhangi bir stai'nin uğursuz görünümü nedeniyle (nalizatmtijata)  onlar herhangi bir teselli törenine katılıyorlar kostümler beyaz olmalıdır.Kişilerin elbiseleri bu şekilde yapılmalıdır (lit. (erkek ve kadın türleri) üstün; orta halli ve yaşlarına; doğumlarına ve diğer koşullarına göre alt sınıflar (lit. nitelikler). Bunlar dramatik bir yapımdaki kostümlerin kurallarıdır. Kişilerin farklı koşullara erişmesine göre değişir ve iyi ya da kötü işler.

Maske kullanımı

Benzer şekilde kullandığı farklı maskeler (i>viitiiir<t)' tanrılar ve insanlar için yerleşim yerlerine; doğumlarına ve yaşlarına göre. Misklerin bulunup bulunmayacağı hiçbir yerde belirtilmemiştir. Her türlü oyunda ve tüm karakterler için kullanılır.

Üç çeşit taç

Tanrılar ve krallar için [yalan maskeleri] taçlar vardır üç tür: Piirsvagata (=ParsVamauli); Mastaki ve Kirtti.Tanrılar için [genel olarak] Gandharvalar; Yaksalar;Pannngas (Niigas) ve Raksasas; ParsVa-'nın taçları mauli (Parsvagata) türü için  reçete edilmiştir.Ve Kirtti tacı şu kişiler için reçete edilmiştir: üstün tanrılar ve ortadaki tanrılar; dünyanın tacına sahip olacak Mauli ( = Mastaki ?) türü; ortak (lafzen aşağı) tanrılar ise Parsvamauli  tipi kronlara sahip olmak.Krallara Mastaki taçları verilmeli tip. Yidyiidharalar; Siddhalar ve Caranalar saç buklelerinden (l-c'sa-mnhda) oluşan taçlarla donatılmıştır.

Bakanların maskeleri; Kaficukins (zırh taşıyıcı); tüccar loncasının liderleri ve rahipler türbanlarla donatılmış  .Ve ordu liderlerinin maskeleri (nenapnti) ve veliaht prens küçük bir taçla birleştirilmeli Geri kalan [kişilerin] kafasına gelince maske] dramatik üretimde; kendileriyle bağlantılı olarak ele alınmalıdır. ikamet; doğum ve yaş.Erkek çocukların boncukları süslenmeli Sikhanda ve bilgelerinki keçeleşmiş bir taca sahip olmalıdır saç (jala-mnkda).Riiksasa'ların; Danava'ların ve Yaksas  kahverengi saçlı ve ince sakallı olmalıdır.PisMca'ların; delilerin; Bhiita'ların maskeleri; manevi adaylar; münzeviler ve henüz yerine getirilmemiş olanlar yeminlerinin uzun saçları olmalı.

Farklı saçların kuralları

Kafa maskeli Budist rahiplerin ; Vedie çalışmaları uzmanları ; Jain rahipleri (Nir-Grantha); gezgin münzeviler ve onları kutsayanlar- Bir tören için kendileri temiz bir şekilde tıraş edilmelidir. Ve göre onların [ilgili] mezhepsel doktrini (rrltn) geri kalan münzeviler başları tıraşlı olmalı veya kıvırcık veya uzun saçlı olmalı kıllar gevşek bir şekilde aşağı doğru sarkıyor.Evli kadınlar; kralın memurları ve erkekler züppe doğanın kafasında kıvırcık saçlar olmalı.Hizmetçilerin başında üç Sihi bulunmalı ya da kafanı temiz traş ettireceksin. Ve Soytarı bunu yapmalı kel bir kafaya sahip olmak veya Kiikapada (yanan kaz ayağı) ile kafaya sahip olmak .Böylece bu [kişileri] dikkatlice ayırdıktan sonra koşulları ve doğaları farklı şekillerde temsil edilmelidir. süslemeler; farklı kostümler ve çelenkler aracılığıyla; üretim sırasında [uygun] Duygulara yol açtığı içinBir oyundanım].Erkeklere ve kadınlara bu şekilde davranıldıktan sonra (lafzen. Bu tedavilere ulaşmak için yapılmış); uzuvlarının boyanması gerekecek farklı rollerine uyacak şekilde. Nikliamja görünüş anlamına gelir başın yanlarındaki saç çatısı.

Saiijlva

Şimdi olanın özelliklerinden bahsedeceğim.Saiijiva(=canlı nesne) olarak bilinir. Hayvanların girişi

sahne] SaBjiva  olarak adlandırılıyor.Hayvanlar dört ayaklı; iki ayaklı ve ayağı olmayan . Bunlardan yılanlar ayaksız; kuşlar ami erkekler iki ayaklıdır ve ormandaki farklı hayvanlar veya insanlar yerleşimlerin dört ayaklı olduğu bilinmektedir.

Silahların Fse'si

Hafif; öfkeli çatışma  veya kuşatma Oyun oynamaları için onlara (insanlara) farklı silahlar verilecek. Silahlar ve zırhlar orantılı olmalı erkeklerin boyuna göre. Şimdi bunları birlikte açıklayacağım(varis ölçümü) kuralları.Lihindi on iki Tiilas'ı ölçmelidir; Kunta (cirit) on ve Sataghni; u ilhi (sivri uç);Tomn.ni ve Sakti sekiz ;Sekiz Tfda'nın nasıl ölçülmesi gerektiği ve bunun genişlik iki arşın olmalıdır. Oklar; topuz ve Vajra dört Tain uzunluğunda olsun.Kılıç kırk Angulis ölçüsünde olmalı ve disk  on iki ve Prsisa ikincisinin yarısı. Bu açıkça gösteriyor gibi görünüyor bazen sahneye canlı hayvanların getirildiğini. Buydu ancak genel kural değil farklı türleri anlamına gelir Daha önce bahsedilen karakterler.Pattisa Priisa gibi ölçülecek ve çubuk  yirmi Angulis ölçmelidir; Kampana ise (Kanapa) aynı ölçüde olacaktır. Kalkan (carina) on altı Angulis olmalıdır genişliğinde ve iki arşın uzunluğunda olmalı ve Vfilyas'a (kıllar?) sahip olmalıdır. ve ona bağlı çanlar. Khetaka (binicinin kalkanı) genişliği otuz angulis [ve uzunluğu iki arşın] .

Diğer nesnelerin kullanımı

 Jarjara ; Dandakfistha ; maskeler; ımm-brellalar; ehowriler; sancak asaları ve su kavanozları (hhnnjani)  ve erkeklerin kullandığı diğer her şeyden de yararlanılmalıdır bir oyunun yapımında. Bütün bunların özelliklerinden bahsedildi ait oldukları alan tarafından.

Hindistan'ın Banner merdiveni

Pusya astrizmasının altına dikilen ağaçlar beyaz toprak Indra'nın sancak asası için uygun hale getirildi  Visvakarman  .

Jarjara

Bu ağaçlardan bazılarının Jarjara bir marangoz tarafından. Ağacın dalı da olabilir Jarjara 'e [şekillendirildi].Ama bambu [bunun için] en uygun olanıdır iş türü] ve uzunluğu yüz sekiz olmalı

Angulis (arşın).Beş bölümü ve dört eklemi olmalıdır. Ama o eklemler çok belirgin (kalın) olmamalı ve herhangi bir dalı bulunmamalı ve kurtçuk yememelidir. Jarjara'nın bir parçasını seçmeli (yanıyor) kurt yeniği olmayan veya başka herhangi bir parçadan daha aşağı olmayan bambudan; bal ve yağa bulayıp ona tapındıktan sonra düzenli olarak çelenkler ve tütsülerle.Törenler ve düzenleri  [J Indra'nın sancak asasının kutsanması için öngörülen kutsal bambunun dönüştürülmesi durumunda da gözlemlendi Jarjara.Uzun ve kısa bölümlere (pnrm) sahip olabilir; Ve eğer bu bölümlerin her birinden sonra bir halka [görünürse] buna denir.

Dandakastha

Dandakastha ' her zaman şunlardan yapılmalıdır: Bilva ya da Kapittha ağacı ya da bambu. Kavisli olmalı' J üç kıvrımlı olmalı ve [iyi] özelliklere sahip olmalıdır.Ne kurt yeniği; ne de di kızartılmış ve küçük (yanan zayıf) dalları vardır; buna Dandakastha denir.Jarjara'yı ve onu şekillendirecek olan kişi Bahsedilen özelliklerden yoksun olan Dandakastha kesinlikle büyük bir kayıp yaşamak.

Maskelerin yapımı

Benzer şekilde Pati de hazırlanmalı. özel ölçüleri olacak veya ölçülü olacak maskeler

otuz iki Angulis  .Pati Bilva- kullanılarak yapılmalıdır. kumaşa yapıştırın. Maskeler kül veya kabuklardan yapılmalı .

Bilva-macunu  .

Pati; bulaşmış kumaştan yapılmış Bilva-hamuru ne çok kalın ne de çok ince yapılmalı ve çok yumuşak da yapılmamalıdır.Onu (Pati)aldıktan sonra lire veya Güneşte kurala göre bir aletle delikler açılmalıdır. keskin bir alet ve bu delikler bölündükten sonra yapılmalıdır. onu iki [eşit] yarıya bölün.Pati'de altı Angulis uzunluğunda bir açıklık hazırlandı ve ön kısım şeklinde bir Anguli genişliği yapılmalıdır.kafa ve [iki uçta] iki açısı olmalıdır.Sonra iki Angulis uzunluğunda ve bir adet açıklık [bir çift] Yanaklar için bir buçuk Anguli  genişliğinde yapılmalı ve sonra [bu şunun için yapıldı] yanaklar [başka bir açıklık] üç Angulis'ler (uzunluğu daha fazla) kulaklar için yapılmıştır. Kulağın açıklığı üç Angulis uzunluğundadır. ağız açıklığının uzunluğu da aynı olmalıdır;Açıklıkların kesilmesiyle ilgili kurallar hakkında çok şey maske için Pati'de. Çeşitli şekillerdeki taçlar Üzerlerine farklı türde mücevherler takılacak.

Diğer aksesuarlar

Ve bir oyunun yapımında (burada) ouc dramatis persoiiae ile ilgili olarak birçok türde farklı kullanılmalıdır Tiyatro sanatının gerektirdiği aksesuarların (apaharana) Şimdi; yaptığım tüm imalatlar veya el sanatları Hareketli ve hareketsiz nesneler de dahil olmak üzere bu dünyada idam edildi [bir performansın] aksesuarları olarak bilinmelidir.[Ve onları elde etmek için] kişiye gitmek gerekir kimin özel bilgisine (lafzen kime) bağlı oldukları. İçin Dramatik bir prodüksiyonda bu tür aksesuarları [elde etmek] erkeklerin sahip olduğu başka bir yol yok.Bir nesnenin ölçümü ve açıklaması bunu[profesyonel olarak] yapacak veya tasarlayacak kişiye bağlı bunu onun [özel] sanatı aracılığıyla yapıyor.Çok fazla demir gerektiren büyük nesneler sahnede tarafımızdan tercih edilen; çünkü ağırlıkları yorgunluk yaratır [aktörlerde].Bunda var olan herhangi bir nesnenin taklidi Canlılarla dolu bir dünya; farklı çeşitlerde yer alabilir Bir dramanın icrasında [kullanılacak] aksesuarlar.Ama saraylar; evler ve taşıtlar bunlar olmasına rağmen Sahne için [performans için] aksesuarlar üretilemez gerçekçi bir şekilde (gerekli şekilde aydınlatılmış).

Gerçekçi ve geleneksel nesneler

Bazı aksesuarlar [ancak] gerçekçi olacak (lukadharmi); diğerleri ise geleneksel (natjjadhannj) olacaktır. Herhangi Doğal biçimini takip eden şeye gerçekçi denirken; herhangi bir şey aynısından sapma geleneksel olarak bilinecektir.Sahnede kullanılacak aksesuarlar kullanılmamalıdır.taştan; demirden ve diğer metallerden yapılmıştır. onların ağırlığı [oyuncularda] yorgunluk yaratacaktır;Hafif objeler lak; ahşap; deri; kumaş; yapraklar [o f ağaçları] ve dilimlenmiş bambu; kullanımları için Dramatik bir prodüksiyonda aksesuarlar.Zırhların; kalkanların; baiinervlaft'ların iskelet çerçeveleri; tepeler; saraylar; tanrılar; mağaralar; atlar; filler; hava araçları ve evler önce dilimlenmiş bambu parçalarından yapılmalı; sonra bu tür çerçevelerin boyalı bezle kaplanması;bu tür nesnelerin benzerleri ark üretilecek.  Bezi uygun şekilde kullanmak mümkün değilse bui bu amaçla palmiye ürünleri ve paspaslar ayrıca onun yerine şunu kullandı: Benzer şekilde silahlar ottan yapılacak ve dilimlenmiş bambu parçaları ve lak ve IShenda (Ulianda)  diğer nesneler temsil edilmelidir.Taklit bacaklar; kafalar ve deri yapılmalı çim; hasır ve Bhenda (Bbanda) ile.Topraktan çeşitli eşyalar yapılmalı onların uygun formlarını taklit ederek.Çeşitli tepeler ve kalkanlar; zırhlar; sancak tezgahları Bhenda (Bhanda); kumaş; balmumu; lak ve mika tabakaları.Ve çeşitli yerlerde yetişen meyveler ve çiçekler bölge- ve çeşitli kaplar lak ile yapılmalıdır.

Süs eşyaları yapımı

Süsler Bhenda ile yapılmalı (Bhanda); kumaş; balmumu ince bakır levhalar ve mika levhalar mavi ve diğer renkler ve bunların temeli cilalanmalıdır bakır (levhalar).Bahsettiğim farklı kron türleri önce mika parçalarıyla dazzlirg yapılmalı [üzerlerine set |;mücevher gibi parlasınlar diye. Bu nesnelerin [tümünün] kolaylıklarında verilen talimatlar Sastralarda [yapımları için] bahsedilmemiştir. Burada Acarya'nın direktiflerine göre hareket etmeli ve yalan söylemeli ilgili akıl yürütmeyle yönlendirilir. Geleceğe ilişkin eylem kuralı budur ölümlüler(dramatik prodüksiyonda bunun benimsenmesigerekir). Çünkü [geleceğin erkeklerinde yeterli güç eksikliği ortaya çıkacaknesil].Gücü zayıf olan ölümlüler hiçbir şey yapmamalı [aşırı] fiziksel efor ve dolayısıyla bunların taçlar veya süs eşyaları altın ve mücevherlerle yapılmalıdır.Çünkü savaşta; kişisel dövüşte; dansta ve rol yapmada... Ağır yük taşıyan bir kişinin bakışları yorgunluk hissedecektir ve hatta bayılabilir.Oyuncu acı ya da yorgunlukla boğuştuğunda ya da bayılıyorsa performansı bozuldu. Hatta biri tehlikeye bile girebilir... bu koşullar altında zor hareketler yaparak hayatını gerer koşullar.Bu nedenle süslemeler ince tabakalardan yapılmalıdır. bakır; renkli mika tabakaları; Bhcnda (Bhanda) ve balmumu .Dolayısıyla popüler uygulamayı takip ederek veya Kişinin kendi takdir yetkisini kullanması; uygun şekilde teatral bir şeyler yapmasıdır.

Sahnede silah kullanımı

Sahneye hiçbir füze fırlatılmamalı ve hiçbir silah kimseyi delmemeli  veya vurmamalıdır. Basitçe yapmalılar bir noktaya dokunduğunuzda silahlar yalnızca bir nokta oluşturmak için kullanılacaktır. [bir saldırının] hareketi .Sahneye füzeler fırlatılmalı beceriyle ya da ustalıkla ve akıllılıkla [kötü olmasınlar diye]. Alabileceğim herhangi bir [ilgili] talimat Mevcut konuyla ilgili olarak atlananlar şu kaynaktan toplanacaktır: popüler kullanım (yanan insanlar).

 

*Çeviri yapay zeka aracılığıyla İngilizce metinden yapılmıştır. Alana ilişki terminoloji çerçevesinde düzeltmeler ve düzenleme yapılmıştır.

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal