TİYATRODA (NATYA SHASTRA) DRAMATİK YAPIMDA BAŞARI* Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

 

TİYATRODA (NATYA SHASTRA) DRAMATİK YAPIMDA BAŞARI*                               Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

 

(Natyashastra; Yazarlığı efsanevi bilge Bharata'ya atfedilen, ikinci yüzyılda yazılmış gösteri sanatları için kuralcı el kitabı (shastra). Metin, üç ana performans formunun her yönünü detaylandıran otuz yedi bölüme ayrılmıştır: müzik, drama ve dans (hem müziği hem de dramayı birleştiren). Metnin bazı bölümleri estetiğe ve şiire ayrılmış olup, sanatın takdiri için doğru atmosferi yaratmaya ve aktarmaya yardımcı olmaktadır. Metnin diğer bölümleri sahnenin inşası gibi somut, pratik konuları tartışıyor. Metin bu üç gösteri sanatı için hala bir otoritedir ancak dans için özellikle önemlidir.Hint dansında bulunan pozisyonların ve jestlerin çoğu ilk olarak bu metinde kodlanmıştır. Natyashastra, "halk" dansından ziyade "klasik" dans olduğunu iddia eden herhangi bir dans formu için nihai otorite olmaya devam etmektedir.)

 

Şimdi iki tür Başarının Jestlerini anlatacağım (xiddhi) dramayla ilgili. Bir dramanın prodüksiyonu için

tamamen bunda Başarıya ulaşmak içindir (lafzen).

Başarının İki Türü

Sözlerden; Mizaçtan ve Jestlerden kaynaklanan ve çeşitli durum ve duygularla ilgili olan başarı [dramatik üretimde] iki türdür: ilahi ve insani

İnsan Başarısı

Başarının beşeri ve ilahi  iki özelliği vardır ve onlar sesli olarak (vahmayi) ve fiziksel olarak  ifade edilen çeşitli mizaçlardan oluşur.

Vokal Başarısı

Hafif Gülümseme (smita)  ; Gülümseme {ardhaliZsa)  ve Aşırı Kahkaha (aifea)  sesli olarak (rahmayt) ifade edilen başarının işaretleridir.

Fiziksel Başarı

Hindistan'da asırlardır süregelen bir gelenek, seyirciler arasındaki zenginlerin; dramatik bir gösteriden çok memnun kalmaları üzerine; kendi bedenlerinden kıyafetleri (cekdana) ve yüzükleri (ahgalilmj) hemen çıkarmaları; fiziksel olarak ifade edilen başarının işaretleridir .Oyuncular; çift anlamlı kelimelere bağlı olarak hafifçe Komik Duygu ürettiklerinde; seyirciler her zaman aynı şeyi bir Gülümseme (smita) ile karşılamalıdır.Onlar (yani oyuncular) çok net olmayan bir kahkaha attıklarında veya doğrudan kahkahaya neden olmayan kelimeler olduğunda; seyirciler her zaman aynısını bir Gülümseme (ardhahasya) ile karşılayacaktır. Soytarı'nın övünmesiyle ya da bazı hilelerle (iilpa) yaratılan kahkaha; seyirciler tarafından her zaman Aşırı Kahkaha (atihasya) ile karşılanmalıdır. Erdemin uygulanmasıyla ilgili ve mükemmellikle donatılmış [amellerin temsili]; seyirciler tarafından "aferin" (sadlm) kelimesiyle karşılanmalıdır.Aynı şekilde Avith Durumlarında Şaşkınlık (vismaya) ve Erotik; Muhteşem ve Kahramanlık Duyguları temsilinde de izleyiciler tarafından "ne kadar harika" söylenmelidir. Ama Acıklı Duygu'da gözyaşlarıyla "ne kadar zavallı" demeliler.Ve Şaşkınlık durumlarında her zaman gürültülü bir alkış olmalıdır (pravrddhanada; lafzen; büyüyen kargaşa).Bir oyunun oynanmasında kullanılan hakaret edici sözlerin; merakı uyandırılan seyirciler tarafından dikkatle (ateşli saçlarla) karşılanması gerekir. Yetenekli oyunculara yer açmak için pahalı şallar; diğer giyim eşyaları veya süs eşyaları sunulmalıdır. Eğer oyun; [uzuvların] kesilmesi ve delinmesini içeren harika bir oyunsa! kavga; uğursuz bir felaket; müthiş bir olay ya da küçük bir kişisel kavga; akıllı seyirciler tarafından gözyaşlarıyla ve ayağa kalkarak[koltuktan; omuz ve baş sallayarak karşılanmalıdır. İnsan Başarısı  bu şekilde ifade edilir. Mizacın aşırı [gösterimini] içeren ve durumları [açıkça] ifade eden başarı [dramatik prodüksiyonda]; seyirciler tarafından ilahi (daivi) olarak algılanmalıdır.[Bir oyunun prodüksiyonu sırasında] hiçbir gürültü; hiçbir rahatsızlık; olağandışı bir olay olmadığında ve salon [izleyicilerle] dolu olduğunda; başarıya ilahi denir.

 

 

Üç çeşit kusur

İzleyicilerin insani ve ilahi olarak anacağı başarının çeşitleridir. Bir oyunun yapımında kusurlar üç çeşittir;; oyuncuların kendilerinden Bu "insan" başarısı; sıradan "insan" varlıklarla veya ortalama seyircilerle ilgili görünüyor ve onları modern bir tiyatronun galerisini işgal eden erkeklerle karşılaştırmak gerekiyor. Onlar genel olarak dramatik bir performansın derin yönlerinden değil; dışsal yönlerinden etkilenirler. Bunlar dramatik bir olayın daha derin yönleridir. "İlahi" Başarının kültürlülükle ilişkili olduğu görülüyor. Genellikle dramatik bir performansın daha derin ve daha incelikli yönleriyle ilgilenen ve bu nedenle sıradan insanların üstünde olan seyircilere "ilahi" denilebilir.

Tanrılardan gelen lekeler

Tanrıların kusurları şunlardır: [kuvvetli] rüzgar; ateş; yağmur; fil veya yılanın korkusu;yıldırım düşmesi; karıncaların; böceklerin; vahşi ve diğer hayvanların ortaya çıkması.

Düşmandan kaynaklanan lekeler

Bir düşmanın  yarattığı kusurlar şunlardır: her yönden çığlıklar; vızıltılar (msphoiita); gürültülü alkışlar; sığır gübresi; toprak parçaları; çim ve taşların [performans yerinde] fırlatılması.Bir düşmanın yarattığı kusurların; bilgeler tarafından kıskançlıktan; düşmanlıktan; tarafgir olmaktan veya ondan rüşvet almaktan (arthabheda) kaynaklandığı kabul edilir. Alametlerden (antpatih) kaynaklanan kusurlar; deprem; fırtına; meteor düşmesi ve benzeri sebeplerden kaynaklanan kusurlardır.

Kendiliğinden Oluşan Lekeler

Şimdi aktörlerin kendilerinden (atma-samnttha) kaynaklanan kusurları anlatacağım. Oyunculukta doğal olmama; [oyuncuların] yanlış hareketi; rolün [oyuncuya] uygun olmaması (vibhumiluitva) ; kayıp onların ihmal veya icra fiilleri bu kusurlardır. Bu doğa olaylarının ortaya çıkmasından kaynaklanan batıl korku nedeniyle gösteri sırasında kafa karışıklığının meydana gelmiş olması mümkündür.bunu anya-bffftmikocita-svatva-iri-ca  sviiara olarak açıklayın. oyuncuların hafızası; başka kelimeler konuşması  (anyaoacam; yani oyunda olmayanlar); [aktörün] sıkıntı çığlığı'; uygun el hareketlerinin olmaması (vihastatva); tacın ve diğer süslemelerin düşmesi; kusurlar Davul çalmak (pmlcarwiosa); konuşmaktan çekinmek (vagbhlti); çok gülmek ve çok ağlamak başarının lekeleri olarak kabul edilecektir. Böceklerin ve karıncaların saldırısı  başarıyı tamamen bozar; tacın ve diğer süslemelerin düşmesi ise coşkulu alkışları bozar. Hayvan  görünümündeki kusurlar dikkate alınmamalıdır. Ancak [oyuncuların] utangaç konuşmaları ve davulların yanlış çalınması Başarıyı tamamen bozacaktır.

Çözümü olmayan lekeler

Bir oyunun (şiirin) yapımında giderilemeyen iki [tür] Kusur; doğal bir felaketten ve Nadika'dan su akmasından kaynaklanan hatalardır .

Lekelerin elle tutulur kaynakları

Bir oyundaki Kusurun elle tutulur kaynakları şunlardır: tekrarlama; bileşik kelimelerin hatalı kullanımı ; durum sonlarının yanlış kullanımı ; uygun ahenkli kombinasyon eksikliği; tutarsız kelimelerin kullanımı ; üç cinsiyetin hatalı kullanımı; doğrudan ve dolaylı olaylar arasında karışıklık ; ölçü hatası; uzun ve kısa ünlülerin değişimi ve yanlış duraklamanın gözlemlenmesi  .[Uygun] notaların zenginliğinin yokluğu ve ses kayıtlarının (sthana) ve temponun (laya) bilgisizliği [bir sesin üretiminde] müzik kurallarını bozacaktır. oyna] .Sama; Marga ve Marjana'ya uyulmaması; sert vuruşlar yapılması  ve başlangıç (lafzen alma)  ve durma konusunda bilgisizlik; müziğin güzelliğini (rasa)  bozacaktır. davul .Hafıza kaybı ve ilahide kusurlu telaffuz nedeniyle ihmal; süslerin yanlış yerlere takılması; tacın düşmesi; süs takılmaması; takma veya takma konusunda bilgisizlikten dolayı el hareketlerinin olmaması Astrologların; oyuncuların; yiğitlerin; şarkıcıların ve doktorların ay mağaraları olmasaydı; avcı gramercilerin korkusuyla bayağı kullanılan kelimeler nereye giderdi? Arabalardan; fillerden; atlardan; eşeklerden; develerden; tahtırevanlardan; hava arabalarından (v'mana) ve araçlardan [genel olarak] inmek; silah ve zırhları yanlış tutmak veya kullanmak; sahneye taçsız; başlıksız veya kıyafetsiz girmek veya çok geç girmek ; akıllı uzmanlar tarafından uygun yerlere işaretlenmesi gereken Kusurlardır; ancak kurban görevini (ijupn) dikkate almamalıdırlar.yakacak odun (cdyamt); Kusa otu (darbha); kepçe (iruc) ve diğer kaplardan (bh&iufa) [kurbanla ilgili].

Üç dereceli kusurlar

Dramatik yapımdaki bir uzman; Kusurları "karışık" (miira); "toplam" (sarvagata) ve "kısmi" (rkwki'ija) olarak kaydetmeli; ancak başarıyı veya kusurları [herhangi bir ayrıntıya girmeden] kaydetmemelidir. bunlar hakkında bilgi].Toplam Başarı veya genel Kusur; kendisini birçok şekilde ifade eder. Ancak [prodüksiyonun] yalnızca bir yönünü etkileyen bir mesele; siparişi düşürdüğüm düşünülemez. Dramatik bir yapımda Jarjara'nın [Yönetmen tarafından] indirilmesinden sonra; Değerlendiriciler (jtraiuika) her zaman zamanlamanın {nftfikasiddhi) ve kayıtların  doğruluğunu gereken şekilde elde etmelidir. Tüm kusurların yanı sıra mal puanları.

Yanlış Kutsama

Bir tanrının festivali sırasında herhangi biri yanlış tanrının şerefine okursa; bu; ön hazırlıklarda onun lekesi olarak kaydedilmelidir. Enterpolasyon bir kusurdur.Herhangi biri bir oyun yazarının kompozisyonunu bir başkasının kompozisyonuna kattığında; bu da uzmanlar tarafından onun lekesi olarak kaydedilmelidir.Herhangi biri bilerek (cehaletten değil) başka bir yazarın adının J oyununda enterpolasyon yaptığında (karışım yaptığında); o zaman onun içindeki kusur kesin olduğundan; uygun sırayla kaydedilmelidir . Herhangi biri; [Siistra'da belirtilenlerle ilgili] kuralları ihlal edecek şekilde kostümler ve diller kullanarak bir oyun ürettiğinde; onun aynı kusuru kaydedilmelidir . Bir oyundaki insan çabasının sınırlandırılması oyunların [inşa edilmesinin] veya [sahnede sahnelenmesinin] kurallarına kim gerektiği gibi uyabilir? Ya da kim söylenenlerin hepsini gerektiği gibi anlayacak kadar cesur veya keskin (yani istekli) bir zihne sahip olabilir? Bu nedenle oyunlara derin anlam taşıyan; hem Vedalar hem de insanlar tarafından kabul edilen ve tüm insanlar tarafından kabul edilen kelimeler dahil edilmelidir . Ve hiçbir oyun (yanan hiçbir şey) herhangi bir değerden yoksun olamaz.  Bu; tiyatro yönetmenlerinin tereddüt etmediğini açıkça gösteriyor gibi görünüyor. Bu; hiçbir Sastra'nın yoramayacağına işaret ediyor gibi görünüyor.Asla çok açık bir şekilde ifade edilemeyecek olan tüm kuralları kararlı bir şekilde ortaya koyar ve kesindir; çünkü tiyatrodaki pek çok şey pek çok değişken faktörle ilişkilidir.

Bir performansın seyircileri

Bunlar başarının özelliklerini tanımlayan kurallardır. İyi karaktere sahip; asil doğumlu; sessiz davranışlı ve bilgili olanlar; şöhret ve erdeme arzulu; tarafsız; ileri yaşta; dramanın altı uzvunun tamamında usta; uyanık; dürüst; oyun oynamada parsiondan etkilenmeyen kişilerdir. Dört tür müzik enstrümanı; Kostümler ve Makyaj; lehçe kuralları; dört tür Histrionik Temsil; dilbilgisi; prozodi ve çeşitli [diğer] Sastralar hakkında bilgi sahibi olan kişiler çok erdemlidir; farklı sanat ve zanaatlarda uzmandırlar; ve duygular ve durumlar hakkında iyi bir anlayışa sahip; bir dramaya tanıklık ederken seyirci  olunmalı Duyguları rahat olan (lafzen; bunlarla karakterize edilen); dürüst; artıları ve eksileri tartışmada uzman; hataları tespit eden ve [değerleri] takdir eden herkes; bir dramada seyirci olmaya uygun kabul edilir.Bir insanı mutlu görünce sevinen; üzgün görünce üzülen; perişan görünce kendini mutsuz hisseden kişi; bir drama seyircisi olmaya layık sayılır.

 Bir oyunun aceleci eleştirmenleri.

Tlio eleştirmeni sempati sahibi bir adam olmalı. Bütün bu çeşitli niteliklerin tek bir seyircide var olduğu bilinmemektedir. Ve bilgi nesneleri çok fazla olduğundan ve yaşam süresi çok kısa olduğundan; üstün; orta ve alt üyelerden oluşan bir meclisteki alt düzeydeki sıradan insanların (aydın adamların) onların performansını takdir etmesi beklenemez. üstün olanlar. Dolayısıyla; belirli bir giyim; meslek; konuşma ve eylemin kendisine ait olduğu bir bireyin; bunları takdir etmeye uygun olduğu kabul edilmelidir.

Çeşitli seyirci sınıfları

Üstün; orta veya aşağı yeteneklere sahip kadın ve erkeklerin; genç ve yaşlıların eğilimleri farklıdır ve bir dramanın [Başarısı] bu tür eğilimlere dayanır.

Farklı izleyicilerin yerleşimi

Gençler sevginin [sunumunu]; bilgililerin bazı [dini veya felsefi] doktrinlere1 atıf yaptığını; para arayanların zenginlik [konularını] ve tutkusuzların özgürleşme (moha) konularını görmekten memnuniyet duyarlar. Kahraman kişiler her zaman iğrenç ve korkunç duygulardan; kişisel kavgalardan ve muharebelerden; Puranik efsanelerdeki yaşlı insanlardan ve erdem hikayelerinden hoşlanırlar. Ve [sıradan] kadınlar; çocuklar ve kültürsüz erkekler (murkha) her zaman komik duygulardan ve [olağanüstü] kostümlerden ve makyajdan (nepathja) hoşlanırlar. Demek ki belirli bir rolü üstlenmeye uygun olan ve devletlerin devletlerini taklit eden kişi; [gerekli] vasıflara sahip bir seyirci olarak değerlendirilebilir. Bir performanstaki değerlendiriciler bunlar 'drama bağlantılı seyirciler' olarak bilinmelidir. Ama herhangi bir performansın başarısını her ayrıntısıyla dengelemek için çok ayrıntılı bir düzenleme gerekir. Bireysel aktörlerin performansıyla ilgili olarak aşağıdakiler değerlendirilir (profaUca): fedakarlıkta uzman (yajnavit); bir aktör (nartaka); bir prozodist (chandovit); bir gramer uzmanı (iabdavit). bir kral (rajan); okçuluk uzmanı (isvastramt); ressam (citravU); fahişe (vdya); müzisyen (gandharva) ve bir kralın subayı {rajasevaha). Kurban konusunda uzman; kurban (yajntujoga) [temsilinde] bir Değerlendirici; genel olarak Histrionik Temsilde bir aktör; karmaşık ölçülerde bir prozodist; uzun bir beyanda bir dilbilgisi uzmanı; (kişisel) haysiyetle bağlantılı bir kral olacaktır. haremle ilişkiler ve kraliyet (kendisinin yaktığı) rolleri; okçu (uvasa)  pozunun Sausthava'sında; ve bir ressam; selamlama hareketlerinin ve diğer eylemlerin; giyim ve süs eşyalarının; dramatik üretimin kökeninde yer alan elbise ve makyajın çok uygun bir değerlendiricisidir; fahişe; aşktan zevk almayla ilgili konularda bir Değerlendirici; notaların (svara) uygulanmasında ve Zamana (tola) uyulmasında bir müzisyen ve kralın bir memuru olacaktır. nezaket gösterme [meselesi].[Natya]-8astra hakkında bilgisiz kişiler arasında bir anlaşmazlık olduğunda; onlar erdemlerinin yanı sıra hatalarını da adil bir şekilde dile getirmelidirler. O zaman onlar size bahsettiğim Değerlendiriciler olarak tanınacaklar.Sastra'nın bilgisine ilişkin herhangi bir öğrenilmiş tartışma ortaya çıktığında; karar kitapların (lafzen Sastra) tanıklığına göre verilmelidir. Bu kuralın önemi şu gibi görünüyor: Bir dramanın sıradan insanlar tarafından değerlendirilmesi (örn. Sastra'da belirtilen kurallar) karar veremezse; yukarıda belirtilen uzman değerlendiriciler çağrılmalıdır.

Aktörler (bharata); efendileri örneğinde veya para ve sancak (pataJca) [ödül olarak] [kazanmak] için karşılıklı yarışma arzusuna sahip olduklarında tartışma ortaya çıkar.

Anlaşmazlıkları karara bağlama prosedürü

Karar verme sürecinde herhangi bir tarafgirlik olmaksızın [tarafların performansının] gözlemlenmesi gereken bir tartışma. Banner 'in [ödüllendirilmesine] ilişkin karar; {pamm krlvn) [önceden} yapılan şarta göre olmalıdır.

Lekelerin Kaydedilmesi

Başarıyı etkileyen kusurlar; bu kişiler tarafından hesapçılar (ganahi) yardımıyla kaydedilmelidir  Rahat oturan; niyeti temiz olan ve [genel olarak] zekasına [kamu tarafından] güvenilen değerlendiriciler.

 

 

Bir performansta değerlendiricilerin ideal konumu

Değerlendirmeci ne [sahneye] çok yakın; ne de çok uzak olmalıdır. Oturma yerlerinin arası on iki arşın (altı yarda) olmalıdır.Daha önce bahsedilen Başarı noktalarının yanı sıra bir dramanın yapımı sırasında oluşabilecek kusurları  fark edeceklerdir.

Göz ardı edilmesi gereken kusurlar

Hint edebiyat geleneği Bhasa'nın kazandığı gerçeğini kaydeder. Başarı herhangi bir oyunun; herhangi bir yeni oyunun ya da yeni bir oyunun üretilmesi özellikle duygulanım yaratmamak bir grup aktöre veya onun Banner ödülünün lideri. K. bu pasajı atlıyor; alametler veya düşman; bilge [gözlemciler] tarafından kaydedilmemelidir.Ancak oyunla ilgili kusurlar  ve [oyuncuların] kendilerinden kaynaklanan kusurlar  kaydedilmelidir.

Banner'ı ödüllendirme prosedürü

Krala ondan bahsettikten sonra Banner; lekeleri az sayılan ancak başarı puanı çok sayılan bir kişiye verilmelidir. Bir drama yapımında uzman aktörlerin (eşit değerde (ışık ve kalite) olduğu tespit edilirse; Banner ilk olarak Başarısı  daha büyük olana veya eşit başarı durumunda verilmelidir. Eğer kral iki rakibe de benzer bir hayranlık duyuyorsa; her ikisine de [Sancaklar] verilmeli.Tüm bu kuralları göz önünde bulundurarak;kişi [bir oyunun yapımında] ezberden okuma; rollerin ve duyguların sağlanmasını sağlamalıdır. Bu nedenle; [tiyatro prodüksiyonunun] kurallarını iyi bilen ve erdemleri takdir etme yeteneğine sahip kültürlü kişiler rahat bir zihinle oturmalı ve [Sancakları ödüllendirirken] doğru kararı vermelidir. Dramatik yarışmalarda kusurlu oyunların seçilmesinin yarışmacıların itibarını zedelemesi muhtemeldir.

Koordinasyon

Bir oyunda Dhruva şarkıları ve dansları sırasında sanatın farklı yönleriyle uyumlu olarak aynı anda yapılan jestlere (ahga) koordinasyon (sama) adı verilir. [Bir oyunun] icrası sırasında majör ve minör farklı uzuvların hareketlerine; uygun zaman (tala) ve tempo (hija) ile şarkılar eşlik ettiğinde ve davul çalındığında buna koordinasyon denir.

Uzuvların Cazibesi

Göğsün bükülmediği ; iki kolun Caturasra olduğu ve yayıldığı (ayata)  ve boynun Aficita olduğu pozisyon uzuvların cazibesine (ahyamadhnrya) yol açar.Ve aktörlerin (sadhaka) uzmanlaşması gereken  geri kalan konulara gelince; bunlar daha önce tartışılmıştı. Ama onlar enstrümantal müziğe {vadya); rollere {pmkrti; lit. köken) ve şarkılar (gam), jestlerden ve çeşitli duygulardan doğan başarı; aynı işaretler (yerleri aydınlatan) tamamıyla sevinçle ifade edilmelidir.

Dramatik performans için uygun zamanlar

[Oyunların] yapımcıları; bir performansın (vara) zamanını (kah) bilmelidirler; bu; [genellikle] gece ve gündüz olmak üzere çeşitli değerlendirmelere bağlıdır .

Konuya ve Duyguya göre performans zamanı

Kulağa hoş gelen ve bir erdem hikayesine (dharma) dayanan; ister saf (mddha) ister karışık (vilcrta) olsun; [performans] öğleden önce yapılmalıdır. Enstrümantal müzik açısından zengin; güç ve enerji öyküsü içeren; bol başarı şansı taşıyan müzik öğleden sonra icra edilmelidir. Zarif Üslup; Erotik Duygu ile ilgili; vokal ve enstrümantal müzikle dolu olan  akşam icra edilmelidir.[Kahramanın] yüce gönüllülüğüyle ilgili olan ve çoğunlukla acıklı duyguları içeren drama sabah oynanmalı ve uykuyu korkutacaktır.Drama gece yarısı; öğle vakti; Sandhya duası veya yemek yeme sırasında oynanmamalıdır.Dolayısıyla bir oyunun zamanını; yerini ve temelini (olay örgüsünü) inceledikten sonra; onun içerdiği durumlara ve duygulara göre yapımını gerçekleştirmeliyiz.

 

 

Acil durum performansları zamandan bağımsızdır

Ancak patron (lafzen usta) emir verirken zaman ve mekan dikkate alınmamalı ve gösteri hiç tereddüt edilmeden gerçekleştirilmelidir.Uygun Koordinasyon (lit. koordineli üretim) [Göstergenin] dehası (samnhlhi) ve [iyi] prodüksiyon yapabilen aktörler; [bir performansın] üç [noktası] değeridir.

Bir aktörün nitelikleri

Zeka; güç; fiziksel güzellik ; bilgi Zamanın (tola) ve temponun (laija); Devletlerin takdiri ve

duygular; [uygun] yaş. merak; bilgi edinme ve sanatlar]; [onların] akılda tutulması; vokal müziği; danslar; bastırılması sahne korkusu ve coşku bir oyuncunun gerekli nitelikleri olacaktır.

Bir fikir] performansı

İyi enstrümantal müzik; iyi şarkılar; iyi ezberlemeler ve ayrıca Sastra tarafından emredilen tüm eylemlerin koordinasyonunu içeren şeye [ideal] yapım denir.

Yarışmanın Parlaklığı

Uygun süslemelerin; iyi çelenklerin; kıyafetlerin ve uygun boyamanın veya [karakterler için] makyajın kullanılması gösterinin parlaklığına (samnldhi) yol açar.

En iyi performans

Oyun yapımcılarına göre; [performansın] en iyisi (süsleme) tüm bu faktörlerin bir araya gelmesiyle ortaya çıkar.

*Çeviri yapay zeka aracılığıyla İngilizce metinden yapılmıştır. Alana ilişki terminoloji çerçevesinde düzeltmeler ve düzenleme yapılmıştır.

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal