TİYATRODA (NATYA SHASTRA) DRAMATİK YAPIMDA BAŞARI* Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal
TİYATRODA (NATYA SHASTRA) DRAMATİK YAPIMDA BAŞARI* Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal
(Natyashastra; Yazarlığı efsanevi bilge
Bharata'ya atfedilen, ikinci yüzyılda yazılmış gösteri sanatları için kuralcı
el kitabı (shastra). Metin, üç ana performans formunun her yönünü detaylandıran
otuz yedi bölüme ayrılmıştır: müzik, drama ve dans (hem müziği hem de dramayı
birleştiren). Metnin bazı bölümleri estetiğe ve şiire ayrılmış olup, sanatın
takdiri için doğru atmosferi yaratmaya ve aktarmaya yardımcı olmaktadır. Metnin
diğer bölümleri sahnenin inşası gibi somut, pratik konuları tartışıyor. Metin
bu üç gösteri sanatı için hala bir otoritedir ancak dans için özellikle
önemlidir.Hint dansında bulunan pozisyonların ve jestlerin çoğu ilk olarak bu
metinde kodlanmıştır. Natyashastra, "halk" dansından ziyade
"klasik" dans olduğunu iddia eden herhangi bir dans formu için nihai
otorite olmaya devam etmektedir.)
Şimdi iki tür Başarının Jestlerini anlatacağım (xiddhi) dramayla ilgili. Bir dramanın prodüksiyonu için
tamamen bunda Başarıya ulaşmak içindir (lafzen).
Başarının İki Türü
Sözlerden; Mizaçtan ve Jestlerden kaynaklanan ve çeşitli durum ve duygularla ilgili olan başarı [dramatik üretimde] iki türdür: ilahi ve insani
İnsan Başarısı
Başarının beşeri ve ilahi iki özelliği vardır ve onlar sesli olarak (vahmayi) ve fiziksel olarak ifade edilen çeşitli mizaçlardan oluşur.
Vokal Başarısı
Hafif Gülümseme (smita) ; Gülümseme {ardhaliZsa) ve Aşırı Kahkaha (aifea) sesli olarak (rahmayt) ifade edilen başarının işaretleridir.
Fiziksel Başarı
Hindistan'da
asırlardır süregelen bir gelenek, seyirciler arasındaki zenginlerin; dramatik
bir gösteriden çok memnun kalmaları üzerine; kendi bedenlerinden kıyafetleri
(cekdana) ve yüzükleri (ahgalilmj) hemen çıkarmaları; fiziksel olarak ifade
edilen başarının işaretleridir .Oyuncular; çift anlamlı kelimelere bağlı olarak
hafifçe Komik Duygu ürettiklerinde; seyirciler her zaman aynı şeyi bir
Gülümseme (smita) ile karşılamalıdır.Onlar (yani oyuncular) çok net olmayan bir
kahkaha attıklarında veya doğrudan kahkahaya neden olmayan kelimeler olduğunda;
seyirciler her zaman aynısını bir Gülümseme (ardhahasya) ile karşılayacaktır.
Soytarı'nın övünmesiyle ya da bazı hilelerle (iilpa) yaratılan kahkaha;
seyirciler tarafından her zaman Aşırı Kahkaha (atihasya) ile karşılanmalıdır. Erdemin
uygulanmasıyla ilgili ve mükemmellikle donatılmış [amellerin temsili];
seyirciler tarafından "aferin" (sadlm) kelimesiyle
karşılanmalıdır.Aynı şekilde Avith Durumlarında Şaşkınlık (vismaya) ve Erotik;
Muhteşem ve Kahramanlık Duyguları temsilinde de izleyiciler tarafından "ne
kadar harika" söylenmelidir. Ama Acıklı Duygu'da gözyaşlarıyla "ne
kadar zavallı" demeliler.Ve Şaşkınlık durumlarında her zaman gürültülü bir
alkış olmalıdır (pravrddhanada; lafzen; büyüyen kargaşa).Bir oyunun
oynanmasında kullanılan hakaret edici sözlerin; merakı uyandırılan seyirciler
tarafından dikkatle (ateşli saçlarla) karşılanması gerekir. Yetenekli
oyunculara yer açmak için pahalı şallar; diğer giyim eşyaları veya süs eşyaları
sunulmalıdır. Eğer oyun; [uzuvların] kesilmesi ve delinmesini içeren harika bir
oyunsa! kavga; uğursuz bir felaket; müthiş bir olay ya da küçük bir kişisel
kavga; akıllı seyirciler tarafından gözyaşlarıyla ve ayağa kalkarak[koltuktan;
omuz ve baş sallayarak karşılanmalıdır. İnsan Başarısı bu şekilde ifade edilir. Mizacın aşırı
[gösterimini] içeren ve durumları [açıkça] ifade eden başarı [dramatik
prodüksiyonda]; seyirciler tarafından ilahi (daivi) olarak algılanmalıdır.[Bir
oyunun prodüksiyonu sırasında] hiçbir gürültü; hiçbir rahatsızlık; olağandışı
bir olay olmadığında ve salon [izleyicilerle] dolu olduğunda; başarıya ilahi
denir.
Üç çeşit kusur
İzleyicilerin insani ve ilahi olarak anacağı başarının çeşitleridir. Bir oyunun yapımında kusurlar üç çeşittir;; oyuncuların kendilerinden Bu "insan" başarısı; sıradan "insan" varlıklarla veya ortalama seyircilerle ilgili görünüyor ve onları modern bir tiyatronun galerisini işgal eden erkeklerle karşılaştırmak gerekiyor. Onlar genel olarak dramatik bir performansın derin yönlerinden değil; dışsal yönlerinden etkilenirler. Bunlar dramatik bir olayın daha derin yönleridir. "İlahi" Başarının kültürlülükle ilişkili olduğu görülüyor. Genellikle dramatik bir performansın daha derin ve daha incelikli yönleriyle ilgilenen ve bu nedenle sıradan insanların üstünde olan seyircilere "ilahi" denilebilir.
Tanrılardan gelen lekeler
Tanrıların kusurları şunlardır: [kuvvetli] rüzgar; ateş; yağmur; fil veya yılanın korkusu;yıldırım düşmesi; karıncaların; böceklerin; vahşi ve diğer hayvanların ortaya çıkması.
Düşmandan kaynaklanan lekeler
Bir düşmanın yarattığı kusurlar şunlardır: her yönden çığlıklar; vızıltılar (msphoiita); gürültülü alkışlar; sığır gübresi; toprak parçaları; çim ve taşların [performans yerinde] fırlatılması.Bir düşmanın yarattığı kusurların; bilgeler tarafından kıskançlıktan; düşmanlıktan; tarafgir olmaktan veya ondan rüşvet almaktan (arthabheda) kaynaklandığı kabul edilir. Alametlerden (antpatih) kaynaklanan kusurlar; deprem; fırtına; meteor düşmesi ve benzeri sebeplerden kaynaklanan kusurlardır.
Kendiliğinden Oluşan Lekeler
Şimdi aktörlerin kendilerinden (atma-samnttha) kaynaklanan kusurları anlatacağım. Oyunculukta doğal olmama; [oyuncuların] yanlış hareketi; rolün [oyuncuya] uygun olmaması (vibhumiluitva) ; kayıp onların ihmal veya icra fiilleri bu kusurlardır. Bu doğa olaylarının ortaya çıkmasından kaynaklanan batıl korku nedeniyle gösteri sırasında kafa karışıklığının meydana gelmiş olması mümkündür.bunu anya-bffftmikocita-svatva-iri-ca sviiara olarak açıklayın. oyuncuların hafızası; başka kelimeler konuşması (anyaoacam; yani oyunda olmayanlar); [aktörün] sıkıntı çığlığı'; uygun el hareketlerinin olmaması (vihastatva); tacın ve diğer süslemelerin düşmesi; kusurlar Davul çalmak (pmlcarwiosa); konuşmaktan çekinmek (vagbhlti); çok gülmek ve çok ağlamak başarının lekeleri olarak kabul edilecektir. Böceklerin ve karıncaların saldırısı başarıyı tamamen bozar; tacın ve diğer süslemelerin düşmesi ise coşkulu alkışları bozar. Hayvan görünümündeki kusurlar dikkate alınmamalıdır. Ancak [oyuncuların] utangaç konuşmaları ve davulların yanlış çalınması Başarıyı tamamen bozacaktır.
Çözümü olmayan lekeler
Bir oyunun (şiirin) yapımında giderilemeyen iki [tür] Kusur; doğal bir felaketten ve Nadika'dan su akmasından kaynaklanan hatalardır .
Lekelerin elle tutulur kaynakları
Bir oyundaki Kusurun elle tutulur kaynakları şunlardır: tekrarlama; bileşik kelimelerin hatalı kullanımı ; durum sonlarının yanlış kullanımı ; uygun ahenkli kombinasyon eksikliği; tutarsız kelimelerin kullanımı ; üç cinsiyetin hatalı kullanımı; doğrudan ve dolaylı olaylar arasında karışıklık ; ölçü hatası; uzun ve kısa ünlülerin değişimi ve yanlış duraklamanın gözlemlenmesi .[Uygun] notaların zenginliğinin yokluğu ve ses kayıtlarının (sthana) ve temponun (laya) bilgisizliği [bir sesin üretiminde] müzik kurallarını bozacaktır. oyna] .Sama; Marga ve Marjana'ya uyulmaması; sert vuruşlar yapılması ve başlangıç (lafzen alma) ve durma konusunda bilgisizlik; müziğin güzelliğini (rasa) bozacaktır. davul .Hafıza kaybı ve ilahide kusurlu telaffuz nedeniyle ihmal; süslerin yanlış yerlere takılması; tacın düşmesi; süs takılmaması; takma veya takma konusunda bilgisizlikten dolayı el hareketlerinin olmaması Astrologların; oyuncuların; yiğitlerin; şarkıcıların ve doktorların ay mağaraları olmasaydı; avcı gramercilerin korkusuyla bayağı kullanılan kelimeler nereye giderdi? Arabalardan; fillerden; atlardan; eşeklerden; develerden; tahtırevanlardan; hava arabalarından (v'mana) ve araçlardan [genel olarak] inmek; silah ve zırhları yanlış tutmak veya kullanmak; sahneye taçsız; başlıksız veya kıyafetsiz girmek veya çok geç girmek ; akıllı uzmanlar tarafından uygun yerlere işaretlenmesi gereken Kusurlardır; ancak kurban görevini (ijupn) dikkate almamalıdırlar.yakacak odun (cdyamt); Kusa otu (darbha); kepçe (iruc) ve diğer kaplardan (bh&iufa) [kurbanla ilgili].
Üç dereceli kusurlar
Dramatik yapımdaki bir uzman; Kusurları "karışık" (miira); "toplam" (sarvagata) ve "kısmi" (rkwki'ija) olarak kaydetmeli; ancak başarıyı veya kusurları [herhangi bir ayrıntıya girmeden] kaydetmemelidir. bunlar hakkında bilgi].Toplam Başarı veya genel Kusur; kendisini birçok şekilde ifade eder. Ancak [prodüksiyonun] yalnızca bir yönünü etkileyen bir mesele; siparişi düşürdüğüm düşünülemez. Dramatik bir yapımda Jarjara'nın [Yönetmen tarafından] indirilmesinden sonra; Değerlendiriciler (jtraiuika) her zaman zamanlamanın {nftfikasiddhi) ve kayıtların doğruluğunu gereken şekilde elde etmelidir. Tüm kusurların yanı sıra mal puanları.
Yanlış Kutsama
Bir tanrının festivali sırasında herhangi biri yanlış tanrının şerefine okursa; bu; ön hazırlıklarda onun lekesi olarak kaydedilmelidir. Enterpolasyon bir kusurdur.Herhangi biri bir oyun yazarının kompozisyonunu bir başkasının kompozisyonuna kattığında; bu da uzmanlar tarafından onun lekesi olarak kaydedilmelidir.Herhangi biri bilerek (cehaletten değil) başka bir yazarın adının J oyununda enterpolasyon yaptığında (karışım yaptığında); o zaman onun içindeki kusur kesin olduğundan; uygun sırayla kaydedilmelidir . Herhangi biri; [Siistra'da belirtilenlerle ilgili] kuralları ihlal edecek şekilde kostümler ve diller kullanarak bir oyun ürettiğinde; onun aynı kusuru kaydedilmelidir . Bir oyundaki insan çabasının sınırlandırılması oyunların [inşa edilmesinin] veya [sahnede sahnelenmesinin] kurallarına kim gerektiği gibi uyabilir? Ya da kim söylenenlerin hepsini gerektiği gibi anlayacak kadar cesur veya keskin (yani istekli) bir zihne sahip olabilir? Bu nedenle oyunlara derin anlam taşıyan; hem Vedalar hem de insanlar tarafından kabul edilen ve tüm insanlar tarafından kabul edilen kelimeler dahil edilmelidir . Ve hiçbir oyun (yanan hiçbir şey) herhangi bir değerden yoksun olamaz. Bu; tiyatro yönetmenlerinin tereddüt etmediğini açıkça gösteriyor gibi görünüyor. Bu; hiçbir Sastra'nın yoramayacağına işaret ediyor gibi görünüyor.Asla çok açık bir şekilde ifade edilemeyecek olan tüm kuralları kararlı bir şekilde ortaya koyar ve kesindir; çünkü tiyatrodaki pek çok şey pek çok değişken faktörle ilişkilidir.
Bir performansın seyircileri
Bunlar başarının özelliklerini tanımlayan kurallardır. İyi karaktere sahip; asil doğumlu; sessiz davranışlı ve bilgili olanlar; şöhret ve erdeme arzulu; tarafsız; ileri yaşta; dramanın altı uzvunun tamamında usta; uyanık; dürüst; oyun oynamada parsiondan etkilenmeyen kişilerdir. Dört tür müzik enstrümanı; Kostümler ve Makyaj; lehçe kuralları; dört tür Histrionik Temsil; dilbilgisi; prozodi ve çeşitli [diğer] Sastralar hakkında bilgi sahibi olan kişiler çok erdemlidir; farklı sanat ve zanaatlarda uzmandırlar; ve duygular ve durumlar hakkında iyi bir anlayışa sahip; bir dramaya tanıklık ederken seyirci olunmalı Duyguları rahat olan (lafzen; bunlarla karakterize edilen); dürüst; artıları ve eksileri tartışmada uzman; hataları tespit eden ve [değerleri] takdir eden herkes; bir dramada seyirci olmaya uygun kabul edilir.Bir insanı mutlu görünce sevinen; üzgün görünce üzülen; perişan görünce kendini mutsuz hisseden kişi; bir drama seyircisi olmaya layık sayılır.
Bir oyunun aceleci eleştirmenleri.
Tlio eleştirmeni sempati sahibi bir adam olmalı. Bütün bu çeşitli niteliklerin tek bir seyircide var olduğu bilinmemektedir. Ve bilgi nesneleri çok fazla olduğundan ve yaşam süresi çok kısa olduğundan; üstün; orta ve alt üyelerden oluşan bir meclisteki alt düzeydeki sıradan insanların (aydın adamların) onların performansını takdir etmesi beklenemez. üstün olanlar. Dolayısıyla; belirli bir giyim; meslek; konuşma ve eylemin kendisine ait olduğu bir bireyin; bunları takdir etmeye uygun olduğu kabul edilmelidir.
Çeşitli seyirci sınıfları
Üstün; orta veya aşağı yeteneklere sahip kadın ve erkeklerin; genç ve yaşlıların eğilimleri farklıdır ve bir dramanın [Başarısı] bu tür eğilimlere dayanır.
Farklı izleyicilerin yerleşimi
Gençler
sevginin [sunumunu]; bilgililerin bazı [dini veya felsefi] doktrinlere1 atıf
yaptığını; para arayanların zenginlik [konularını] ve tutkusuzların özgürleşme
(moha) konularını görmekten memnuniyet duyarlar. Kahraman kişiler her zaman
iğrenç ve korkunç duygulardan; kişisel kavgalardan ve muharebelerden; Puranik
efsanelerdeki yaşlı insanlardan ve erdem hikayelerinden hoşlanırlar. Ve
[sıradan] kadınlar; çocuklar ve kültürsüz erkekler (murkha) her zaman komik
duygulardan ve [olağanüstü] kostümlerden ve makyajdan (nepathja) hoşlanırlar. Demek
ki belirli bir rolü üstlenmeye uygun olan ve devletlerin devletlerini taklit
eden kişi; [gerekli] vasıflara sahip bir seyirci olarak değerlendirilebilir.
Bir performanstaki değerlendiriciler bunlar
'drama bağlantılı seyirciler' olarak bilinmelidir. Ama herhangi bir
performansın başarısını her ayrıntısıyla dengelemek için çok ayrıntılı bir
düzenleme gerekir. Bireysel aktörlerin performansıyla ilgili olarak aşağıdakiler
değerlendirilir (profaUca): fedakarlıkta uzman (yajnavit); bir aktör (nartaka);
bir prozodist (chandovit); bir gramer uzmanı (iabdavit). bir kral (rajan);
okçuluk uzmanı (isvastramt); ressam (citravU); fahişe (vdya); müzisyen
(gandharva) ve bir kralın subayı {rajasevaha).
Kurban konusunda uzman; kurban (yajntujoga) [temsilinde] bir Değerlendirici;
genel olarak Histrionik Temsilde bir aktör; karmaşık ölçülerde bir prozodist;
uzun bir beyanda bir dilbilgisi uzmanı; (kişisel) haysiyetle bağlantılı bir
kral olacaktır. haremle ilişkiler ve kraliyet (kendisinin yaktığı) rolleri;
okçu (uvasa) pozunun Sausthava'sında; ve
bir ressam; selamlama hareketlerinin ve diğer eylemlerin; giyim ve süs
eşyalarının; dramatik üretimin kökeninde yer alan elbise ve makyajın çok uygun
bir değerlendiricisidir; fahişe; aşktan zevk almayla ilgili konularda bir
Değerlendirici; notaların (svara) uygulanmasında ve Zamana (tola) uyulmasında
bir müzisyen ve kralın bir memuru olacaktır. nezaket gösterme [meselesi].[Natya]-8astra hakkında bilgisiz
kişiler arasında bir anlaşmazlık olduğunda; onlar erdemlerinin yanı sıra hatalarını
da adil bir şekilde dile getirmelidirler. O zaman onlar size bahsettiğim
Değerlendiriciler olarak tanınacaklar.Sastra'nın bilgisine ilişkin herhangi bir
öğrenilmiş tartışma ortaya çıktığında; karar kitapların (lafzen Sastra)
tanıklığına göre verilmelidir. Bu kuralın önemi şu gibi görünüyor: Bir dramanın
sıradan insanlar tarafından değerlendirilmesi (örn. Sastra'da belirtilen
kurallar) karar veremezse; yukarıda belirtilen uzman değerlendiriciler
çağrılmalıdır.
Aktörler (bharata); efendileri örneğinde veya para ve sancak (pataJca) [ödül olarak] [kazanmak] için karşılıklı yarışma arzusuna sahip olduklarında tartışma ortaya çıkar.
Anlaşmazlıkları karara bağlama prosedürü
Karar verme sürecinde herhangi bir tarafgirlik olmaksızın [tarafların performansının] gözlemlenmesi gereken bir tartışma. Banner 'in [ödüllendirilmesine] ilişkin karar; {pamm krlvn) [önceden} yapılan şarta göre olmalıdır.
Lekelerin Kaydedilmesi
Başarıyı etkileyen kusurlar; bu kişiler tarafından hesapçılar (ganahi) yardımıyla kaydedilmelidir Rahat oturan; niyeti temiz olan ve [genel olarak] zekasına [kamu tarafından] güvenilen değerlendiriciler.
Bir performansta değerlendiricilerin ideal
konumu
Değerlendirmeci ne [sahneye] çok yakın; ne de çok uzak olmalıdır. Oturma yerlerinin arası on iki arşın (altı yarda) olmalıdır.Daha önce bahsedilen Başarı noktalarının yanı sıra bir dramanın yapımı sırasında oluşabilecek kusurları fark edeceklerdir.
Göz ardı edilmesi gereken kusurlar
Hint edebiyat geleneği Bhasa'nın kazandığı gerçeğini kaydeder. Başarı herhangi bir oyunun; herhangi bir yeni oyunun ya da yeni bir oyunun üretilmesi özellikle duygulanım yaratmamak bir grup aktöre veya onun Banner ödülünün lideri. K. bu pasajı atlıyor; alametler veya düşman; bilge [gözlemciler] tarafından kaydedilmemelidir.Ancak oyunla ilgili kusurlar ve [oyuncuların] kendilerinden kaynaklanan kusurlar kaydedilmelidir.
Banner'ı ödüllendirme prosedürü
Krala ondan
bahsettikten sonra Banner; lekeleri az sayılan ancak başarı puanı çok sayılan
bir kişiye verilmelidir. Bir drama yapımında uzman aktörlerin (eşit değerde
(ışık ve kalite) olduğu tespit edilirse; Banner ilk olarak Başarısı daha büyük olana veya eşit başarı durumunda
verilmelidir. Eğer kral iki rakibe de benzer bir hayranlık duyuyorsa; her
ikisine de [Sancaklar] verilmeli.Tüm bu kuralları göz önünde bulundurarak;kişi
[bir oyunun yapımında] ezberden okuma; rollerin ve duyguların sağlanmasını
sağlamalıdır. Bu nedenle; [tiyatro prodüksiyonunun] kurallarını iyi bilen ve
erdemleri takdir etme yeteneğine sahip kültürlü kişiler rahat bir zihinle
oturmalı ve [Sancakları ödüllendirirken] doğru kararı vermelidir. Dramatik
yarışmalarda kusurlu oyunların seçilmesinin yarışmacıların itibarını zedelemesi
muhtemeldir.
Koordinasyon
Bir oyunda Dhruva şarkıları ve dansları sırasında sanatın farklı yönleriyle uyumlu olarak aynı anda yapılan jestlere (ahga) koordinasyon (sama) adı verilir. [Bir oyunun] icrası sırasında majör ve minör farklı uzuvların hareketlerine; uygun zaman (tala) ve tempo (hija) ile şarkılar eşlik ettiğinde ve davul çalındığında buna koordinasyon denir.
Uzuvların Cazibesi
Göğsün bükülmediği ; iki kolun Caturasra olduğu ve yayıldığı (ayata) ve boynun Aficita olduğu pozisyon uzuvların cazibesine (ahyamadhnrya) yol açar.Ve aktörlerin (sadhaka) uzmanlaşması gereken geri kalan konulara gelince; bunlar daha önce tartışılmıştı. Ama onlar enstrümantal müziğe {vadya); rollere {pmkrti; lit. köken) ve şarkılar (gam), jestlerden ve çeşitli duygulardan doğan başarı; aynı işaretler (yerleri aydınlatan) tamamıyla sevinçle ifade edilmelidir.
Dramatik performans için uygun zamanlar
[Oyunların] yapımcıları; bir performansın (vara) zamanını (kah) bilmelidirler; bu; [genellikle] gece ve gündüz olmak üzere çeşitli değerlendirmelere bağlıdır .
Konuya ve Duyguya göre performans zamanı
Kulağa hoş gelen ve bir erdem hikayesine (dharma) dayanan; ister saf (mddha) ister karışık (vilcrta) olsun; [performans] öğleden önce yapılmalıdır. Enstrümantal müzik açısından zengin; güç ve enerji öyküsü içeren; bol başarı şansı taşıyan müzik öğleden sonra icra edilmelidir. Zarif Üslup; Erotik Duygu ile ilgili; vokal ve enstrümantal müzikle dolu olan akşam icra edilmelidir.[Kahramanın] yüce gönüllülüğüyle ilgili olan ve çoğunlukla acıklı duyguları içeren drama sabah oynanmalı ve uykuyu korkutacaktır.Drama gece yarısı; öğle vakti; Sandhya duası veya yemek yeme sırasında oynanmamalıdır.Dolayısıyla bir oyunun zamanını; yerini ve temelini (olay örgüsünü) inceledikten sonra; onun içerdiği durumlara ve duygulara göre yapımını gerçekleştirmeliyiz.
Acil durum performansları zamandan
bağımsızdır
Ancak patron (lafzen usta) emir verirken zaman ve mekan dikkate alınmamalı ve gösteri hiç tereddüt edilmeden gerçekleştirilmelidir.Uygun Koordinasyon (lit. koordineli üretim) [Göstergenin] dehası (samnhlhi) ve [iyi] prodüksiyon yapabilen aktörler; [bir performansın] üç [noktası] değeridir.
Bir aktörün nitelikleri
Zeka; güç;
fiziksel güzellik ; bilgi Zamanın (tola) ve temponun (laija); Devletlerin
takdiri ve
duygular; [uygun] yaş. merak; bilgi edinme ve sanatlar]; [onların] akılda tutulması; vokal müziği; danslar; bastırılması sahne korkusu ve coşku bir oyuncunun gerekli nitelikleri olacaktır.
Bir fikir] performansı
İyi enstrümantal müzik; iyi şarkılar; iyi ezberlemeler ve ayrıca Sastra tarafından emredilen tüm eylemlerin koordinasyonunu içeren şeye [ideal] yapım denir.
Yarışmanın Parlaklığı
Uygun süslemelerin; iyi çelenklerin; kıyafetlerin ve uygun boyamanın veya [karakterler için] makyajın kullanılması gösterinin parlaklığına (samnldhi) yol açar.
En iyi performans
Oyun yapımcılarına göre; [performansın] en iyisi (süsleme) tüm bu faktörlerin bir araya gelmesiyle ortaya çıkar.
*Çeviri yapay zeka aracılığıyla İngilizce metinden yapılmıştır. Alana ilişki terminoloji çerçevesinde düzeltmeler ve düzenleme yapılmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder