TİYATRODA (NATYA SHASTRA)BİRLEŞİM NOKTALARININ UZUVLARI Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

 

TİYATRODA (NATYA SHASTRA)                                                                                              Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

BİRLEŞİM NOKTALARININ UZUVLARI       

Olay örgüsünün beş kavşağı

Olay örgüsüne (itkrtla) dramanın gövdesi adı verilmiştir.(lafzen şiir). Beş Kavşağa (smulhi) bölündüğü bilinmektedir.

İki Tür Konu

Konu iki çeşittir: Müdür (wlhilwika) ve Bağlı ortaklık {pravaiujilca).

Onların tanımı

Bir bakış açısıyla uydurulan fiillerin [toplanması][belirli bir] sonucun elde edilmesi (bunun nedeniyle);Ana Arsa olarak bilinir. Bu teşkilatların dışındaki [eylemler] Yardımcı Arsa'yı kontrol edin.

Sonucun elde edilmesi ve onun yüceltilmesi Oyun yazarının (lafzen şair) planlarının ustalığı; lnolms'un düzenli bir şekilde hareket eden ilgili karakterler (yanan Kahramanlar) (yanan;kurallara başvurma); bir nedenle Ana Plan'ı oluşturur. sonuca ulaşılması Ve herhangi bir olay (herhangi bir şey) içindeki herhangi bir başka [olay]a yardımcı olmak için yapılan yardıma Sübvansiyon denir.

Eylemin beş aşaması

Kahramanın (yani çabalayanın) elde edilecek sonuca yönelik çabasının; uygun sırayla gerçekleşen beş aşamadan oluştuğu bilinmektedir. Vastu olarak da adlandırılır.

JONCTUBES'İN uzuvları

Eylemin bu beş aşamasının Nataka ve Prakarana'da ortaya çıktığı bilinmektedir.[Onların] Meyveleri (phala-yoga) görevle (dhirma); zevkten zevk almakla (k&mti) ve zenginlikle (artha) ilgilidir.

Bunlar: Başlangıç Qjrarambha); Çaba (prayatna); Kazanım Olasılığı (prajjti-mmbhava); Kazanımın Kesinliği (niynta phala-prapli) ve Sonucun Elde Edilmesi (phala-prapti).

Başlangıç

Oyunun; Mikropla (blja) ilgili olarak sonuca nihai olarak ulaşılması konusundaki hevesi kaydeden kısmına Başlangıç (arambha) adı verilir.

Çaba

 [Herok'un] aynı şey ufukta görünmediğinde Sonucu elde etmek için çabalamasına ve [bu konuda] daha fazla şevk göstermesine Çabalar (dua/Una) denir.

Kazanım Olasılığı

 Nesnenin elde edilmesi bir fikir tarafından hafifçe önerildiğinde; bu; Elde Edilme Olanağı (ludpU-aambku ra) olarak bilinmelidir.

Başarının Kesinliği

Kişi; sonuca kesin bir şekilde ulaşıldığını fikir olarak görselleştirdiğinde; buna Başarının Kesinliği (mtyata phala-prapti) denir.

Sonucun Elde Edilmesi

Amaçlanan sonuç; [bir oyunun] olaylarının sonunda tam olarak ortaya çıktığında ve onlara karşılık geldiğinde; buna Sonucun Elde Edilmesi (phala-ijoya) denir.Bunlar; sonuç arayan kişilerin başlattığı her eylemin birbirini izleyen beş aşamasıdır.Sonucun üretilmesi için bir araya gelen tüm bu doğal olarak farklı aşamaların bir araya getirilmesi; sonuca yol açar.

Ana Konuyla başlamak için oynayın

Daha önce anlatılan Ana Olay örgüsü; meyve vermesi için [oyunun] Başlangıçta ele alınmalıdır.

Arsa ya tüm Bağlantı Noktalarına (sanilhi) sahip olmalı ya da bir miktar dikenden yoksun olmalıdır. [Genel] kural; tüm Kavşakların burada oluşmasını gerektirir; ancak [özel] bir nedenden ötürü bazıları dışarıda bırakılabilir (yanmayan).

Kavşakların ihmal edilmesine ilişkin kurallar

Eğer bir Kavşak atlanacaksa dördüncüsü gider; İki Kavşağın atlanması durumunda üçüncü ve dördüncü atlanmalı; üçünün atlanması durumunda ikinci; üçüncü ve dördüncüden vazgeçilmelidir.

Ek Parsel durumunda bu kural geçerli olmayacaktır; çünkü bu başka bir [Entrikanın] amacına hizmet etmektir. Bu [İkincil Parsele] herhangi bir şey; kural ihlal edilmeden dahil edilebilir.

Olay örgüsünün beş unsuru

Başlangıç (ammhha)  vb. gibi olay örgüsünün beş aşaması; Olay örgüsünün canlı karşılık gelen Unsurlarına sahiptir artha-pralyti) .Tohum (liija); Belirgin Nokta (hiwlu); Bölüm (i>ataka); Epizodik Olay (prakarl) ve Son (k&ry»); Olay örgüsünün beş Unsurudur (artlia-pralcrti). doğru şekilde değerlendirilmeli ve uygulanmalıdır.

Mikrop

Küçük bir ölçüde dağılan; çeşitli şekillerde genişleyen ve meyve veren şeye Planın Tohumu (blja) denir.

Öne Çıkan Nokta

Oyunun ana amacı (şimdilik) askıya alınsa bile oyunun sonuna kadar sürekliliği (yani ayrılmamayı) sürdüren şeye Öne Çıkan Nokta (hhidn) denir.

Bölüm

Müdürün [Entrikanın] çıkarına sunulan ve bu şekilde ele alınan olaya Bölüm {[Mtaka) adı verilir.

Epizodik Olay

Böyle bir olayın yalnızca sonucu sunulduğunda

bir başkasının amacı için (/. >. Ana Olay örgüsü) ve İkincil Bağlantı Noktası yoktur (iinnlhiii'lhiiy buna Epizodik denir)olay (iiiahn't) 2 .

Sonuç

Uzmanlar tarafından [oyunda] tanıtılan Ana Olay örgüsü amacıyla gösterilen çabalara Son (kanja) adı verilir.Bu [Unsurlar] arasında; başkalarını 'destekleyen (lafzen amaç) olan ve geri kalanların ikincil olarak kabul edildiği şey öne çıkarılmalıdır (lafzen şef) vekalanlar.

Bölümdeki İkincil Kavşak

Bir Bölümde (patcJca) bir veya daha fazla Bağlantı noktası uygulanmalıdır.

İkincil Kavşaklar (aimbundka) olarak adlandırılır.

Bölüm Limiti

Bölüm ya Gelişimde (ijavbha) ya da Duraklamada (vimaria) sona ermelidir. Neden ? Çünkü onun işlenmesi başka bir amaca yöneliktir (yani Ana Plan).

Bölüm Göstergesi

Bir konu ele alındığında (lafzen; zaten düşünülmüş); benzer nitelikteki başka bir konu (lafzen özellikler) tesadüfi bir fikir (wjniihih^bharn) aracılığıyla önerildiğinde; buna Bölüm Göstergesi (pntalm-sthaiui) adı verilir.

İlk Bölüm Göstergesi

Dolaylı bir öneri nedeniyle yeni bir anlamın (<irthtimnipntti) aniden gelişmesine İlk Bölüm Göstergesi denir.

İkinci Bölüm Göstergesi

Tamamen çift anlam taşıyan ve şiirsel bir dille ifade edilen kelimelere İkinci Bölüm İşareti denir.

Üçüncü Bölüm Göstergesi

 (Bir oyunun) amacını incelikli bir şekilde ve diyalog şeklinde nezaketle ima eden şeye oyun denir.

Dördüncü Bölüm Göstergesi

İyi örülmüş bir şiir diliyle ifade edilen çift anlamlı ve [ilk bakışta görünenin dışında] bir şeye gönderme yapan kelimelere Dördüncü Bölüm İşareti denir.Canlandırılması amaçlanan şiirsel kompozisyonun beş Bağlantı Noktası (xandhi) ve dört Bölüm Göstergesi (pataJeadhannhi)1 olması gerekir. Bundan sonra Junctures'dan bahsedeceğim.

Beş Kavşak

Bir dramadaki beş Kavşak şunlardır: Açılış (mnl-ha); İlerleme (pratimnkha); Gelişme (jarbhi); Duraklama (vimaria) ve Sonuç (nirvahana) Ana Prensip'in beş Kavşaktan (nandhi) oluştuğu bilinmektedir. Geriye kalan Kavşaklar Ana [Parsel] 1'in Kavşakları tarafından desteklenecektir.

Açılış

Pek çok nesnenin ve Duyguların kaynağı olan Tohumun (I'i jo) yaratılışının yer aldığı oyunun bu kısmına; bedeni dikkate alınarak Açılış (mnkhn; aydınlatılmış yüz) adı verilir.

İlerleme

Açıklığa yerleştirilen Mikrobun bazen algılanabilir hale geldikten sonra bazen de kaybolup ortaya çıkarılmasına İlerleme (pratimukha) denir.

Geliştirme

Tohumun filizlenmesi; elde edilmesi veya edilememesi ve aranmasına Gelişim (i/arbha)1 denir.

Duraklatma

Kişinin bazı baştan çıkarma; öfke veya sıkıntı nedeniyle Gelişimde (garbha) filizlenen Mikrop (Inja) üzerinde duraklamasına (vimaria; lafzen müzakere); bu ismin Kavşağı (yani; Duraklama)1 denir.

Sonuç

Açılış (mukha) vb. gibi [Kavşakların] nesnelerinin Tohum [b\ja] ile birlikte meyvelere ulaştıklarında bir araya getirilmesine Sonuç {uirva liana)1 denir.Bunlar bir dramanın yapımcıları tarafından bilinen Nataka Kavşaklarıdır. Prakarana'da ve diğer oyun türlerinde de ortaya çıkabilirler.Kavşaklar farklılık gösterir

Çeşitli drama türleri

Dima ve Samavakara  dört tane olacak Kavşaklar ve oyun yazarı asla Duraklama yapmamalı

(vimaria) içlerinde.Vyayoga 1 ve Ihamrga 2'nin üç Bağlantı noktası olacaktır. Bu ikisinde Gelişme ve Duraklama {avamaria = vimaria) olmaması gerektiği gibi; Lütuf (kaffilfi) Üslubunun da onlarda yeri yoktur.Prahasnna 1; Vithi 2; Anka'lar ve Bhana 4; Açılış (mulcha) ve Sonuç (nirvahatui) olması gereken yalnızca iki Bağlantı noktasına sahip olmalıdır ve bunların Stili Sözel olan (bhavaii) olmalıdır. Bunlar yapımcılar tarafından on oyun türünde benimsenecek Bağlantı Noktalarıdır. Şimdi aynı zamanda sanki onların sınırlarını da işaretleyecek olan farklı Bağlantı Noktaları türlerini dinleyin.

Dilek kipi

Yirmi bir Alt Bağlantı şu şekildedir: Uzlaşma (soma); Anlaşmazlık (hheda); Hediye Verme (pradana); Cezalandırma (dantfa); Öldürme (vadha); Aklın Varlığı {pratynt-panmmatitoa); Hitap Etmede Hata (gotra) -skhalita); Döküntü (sahasa). Terör (bhaya); İstihbarat (dlu); Aldatma (maya); Öfke (krodha); Güç (o/ns); Gizlenme (mmvarawi); Hata (hhanti); Tespit (avadharawi) ; Haberci {duta); Mektup ( lelcha); Rüya (svapna); Portre (citra) ve Sarhoşluk (mada). Alternatif Kavşaklar Kavşakların ilgili kısımlarındaki (pradesv) olayları; ikili sırayla; [Kavşakların] Uzuvlarını kendi nitelikleri aracılığıyla destekleyecektir.

Bağlantı Noktalarının Uzuvlarının Altı Katlı İhtiyaçlarıİstenilen nesneyi ifade etmek ; Olay örgüsünde hiçbir temel unsurun atlanmaması; üretimde duyguya ulaşmak; saklanacak nesnelerin saklanması; sürpriz hikayeleri anlatmak  ve açıklanacak şeyleri açıklamak; açıklanan Uzuvların altı aşamalı ihtiyaçlarıdır. Sastra'da  .

Bağlantı Noktalarının Uzuvlarının Kullanımları

Tıpkı tüm uzuvları olmayan bir adamın savaşa girememesi gibi; uzuvları olmayan bir oyun da [başarılı] bir prodüksiyona uygun olmayacaktır .Bir oyun (lafzen; bir şiir); teması (lafzen anlamı) bakımından zayıf olsa da; gerekli Uzuvlarla donatıldığında; yapımının parlaklığı nedeniyle güzelliğe kavuşacaktır.

hafif bir değişiklikle bu pasajı daha doğru bir şekilde veriyor gibi görünüyor. Alt Kavşaklar (sandhi-mm sandhi); İkincil Kavşaklardan (anubandha—anusandhi) ayırt edilmelidir.  Vadhah için boncuk bhavah. Pradeia alt kavşağı ifade ediyor gibi görünüyor{sandhinam sandhi) Racana için vacanam'ı okuyun. Akaryavad abhikhyatam'ı mcaryavad abhikhyamm olarak değiştirin.Ve yüce bir temaya sahip fakat [gerekli] Uzuvlardan yoksun bir oyun; [olası] kötü prodüksiyonu nedeniyle asla iyi [eleştirmenlerin] aklını meşgul etmeyecektir.Bu nedenle [bir dramada] Bağlantı Noktalarını uygularken oyun yazarı onlara Uzuvlarını uygun şekilde vermelidir. Şimdi onları [ayrıntılı olarak] dinleyin.

Kavşakların altmış dört Uzuvları

Açıklığın Uzuvları (mnlcha) şunlardır; Öneri (apulcsepa); Genişleme {pariham); Kuruluş (parinyasa); Cezbetme (vilobhana); Karar (ytikti); Katılım (p'apti); Yerleşme-ing (mnadhana); Duygu Çatışması (vidhaiia); Sürpriz (pariblia);'mm); Açıklama (mlbheda); Faaliyet {luuana) ve Kışkırtma (hheda). Şimdi İlerleme 'deki Uzuvlar'ı dinleyin.İlerlemenin Kolları (pro. timukha) şunlardır: Aşk (vilwsa); Takip (parixarpa); Reddetme (eidhuta); Karamsarlık (tqpana); Şaka (narnui); Şakanın Parıltısı (narmndyuti); İleriye Doğru Hareket Etme (pragamana); Pasifleştirme (parijupaxana); Tatlı Sözler (puspn); Yıldırım (mjra)  .Gelişimin Uzuvları (ijnrlha) yayı: Yanlış beyan (alihutahamnn); Gösterge (marga); Varsayım (mpn); Abartma (ndaharam); İlerleme (knimn); Tahliye (namgraha); Kesinti (mam); Dua (prdrtham); Vahiy (alcsipta); Kavga (Malcn); Alt etme (adhibala); Dehşet (iiiheyu) ve Şaşkınlık (n'ulrara)  Duraklamanın Uzuvları (cimarsa = avcmria) şunlardır: Kınama (apacada); Kızgın Sözler (sampkHa); Küstahlık {aMddram) Yerleştirme (iilcti); Eşek Ertion (uyaoasaya); Saygı (pramnga); Azarlama (dyuti); Lassitude (Uiedix); Muhalefet (n'uedhaua);Tartışma (virodhana); Özetleme (adana); Saklanma (chadana) ve Öngörü (prarocana)

Sonucun Uzuvları şunlardır:

Kavuşma (san~ dhi); Uyanış (vibodha); Birleşme (gralhana); Tespit (nirryiyd)t Konuşma (paribli&sana); Onaylama (dhrti); Tatmin (pras&da); Sevinç (aiianda) ; Kurtuluş (samaya); Sürpriz (apaguhana); Akıllı Konuşma (bhatana); Geçmişe Bakış (purvavakya); Oyunun Sonlandırılması (kavya-samhara) ve Kutsama.(pras(tsh'). Bunlar Kavşakların altmış dört Uzuvudur [ bir oyunda].

Açılışın Uzuvları

Şimdi bunların tanımlarını sırasıyla vereceğim  .

Telkin

Öneri (upalwpa); oyunun nesnesinin kökenidir. Genişletme (ijarikdra); ortaya çıkan nesnenin büyütülmesidir.

Kuruluş

Onu (yani nesneyi) ayrıntılı bir şekilde tanımlamaya Kurma denir.

Cazibe

 İyi niteliklerin anılmasına Cazibe (vilobhana)1 denir. Vidrava'yı abhidrava'ya dönüştürün. abhidrava; kheda; nixedhana ve sadana'yı çıkarır ve vidrava; drava chalana ve vicalana'yı ekler; o abhidrava hariç orada drava olarak görünür; chadana sadanaya dönüştürülmelidir;  Tohumun gelişimi için tüm bunların (yani 64 uzuv) Bağlantı noktalarını düzgün bir şekilde oluşturması ve açık anlamlar taşıması gerekir.

Karar

Sorunları çözmeye Karar (yuMi)* denir.

Katılım

Katılım (prapti); Anlaşmanın amacını özetlemektedir.Açılış (mukha) 1 .

Yerleşme;

Yerleşmek (sam'lhana); varlığın amacını özetlemektedir. Mikrop (blja)*.

Duygu Çatışması

Bir durumda meydana gelen sevinç ve üzüntülere denir Duygu çatışması (v'ulltana) 1 .

Sürpriz

Sürpriz (paribhauana); sürprizlere yol açan bir heyecandır.merak 2.

Açıklama

Mikrobun (blja) amacının filizlenmesi;İfşa (lulbheda) olarak adlandırılır  .

Aktivite

Söz konusu konuyu ele almaya Faaliyet (luirana) 2 denir

Kışkırtma

Birliğin bozulmasına yönelik olana denir.

Kışkırtma (bheda) 1 .

Bunlar Açıklığın (nmlcha) uzuvlarıdır.

İlerlemenin Uzuvları

Şimdi İlerlemenin (pratimulcha) olanlarından bahsedeceğim.

Aşk

Aşk (vilasa); başkasının zevkine duyulan arzudur.

Kovalama

Takip (parisarpa) 2; bir kez görülen bir nesnenin takip edilmesidir ve sonra kayboldum.

Reddetme

77. Reddetme (vidhuta) 1 talebe uymamak [herhangi biri tarafından] yapılmıştır.

Karamsarlık

[Gelecekteki] bir tehlikeyi düşünmeye (görmeye) denir Karamsarlık (tapctna) 2 .

Şaka

Spor amaçlı kahkahalara Şaka denir(narma) 1 .

Şaka Patlaması

İnsanın hatasını gizlemeye yönelik olan kahkaha; Şaka Flaş (ntmna-dynli) 2 denir.

İleriye Doğru

Kendisinden sonra başka kelimeler getiren sözler söylemek Buna İleriye Doğru Hareket Etme (jirotjamana)1 denir.

Engel

Bazı felaketlerin ortaya çıkmasına Engel (nirodha)2 denir.

Pasifikasyon

Kızgın bir insanı uzlaştırmaya pasifleştirme denir

Tatlı sözler

Bazı olumlu özelliklerden bahsetmeye Tatlı denir

Kelimeler (puspa; yanan çiçek) 3 .

Yıldırım Birinin yüzüne söylenen sert sözlere Yıldırım denir(vajra) 1 .

Referans

Referans (npanyasa) akla dayalı bir açıklamadır.

Kastların Toplantısı

Dört kastın bir araya gelmesine Toplantı denir Kastlar (varna-samhara) 1 .Bunlar İlerlemenin Uzuvlarıdır Qyrntimnl-hi).

Gelişimin Uzuvları

Şimdi Gelişimdekileri (gnrhha) dinleyin.

Yanlış beyan

Hile üzerine kurulu [konuşmaya] Yanlış beyan denir(hipalaxrayn) 1 .

Endikasyon

[Kişinin] gerçek niyetini (lit. gerçekliği) açıkça söylemesi denir Gösterge (maiyo) 2 .

varsayım

Yeni anlamların birleştirildiği bir hipotez;Varsayım (rupa)1 olarak adlandırılır.

Abartı

Abartılı konuşmaya Abartma denir(wlaharana) 2 .

İlerlemek

Sonrasını önceden görmeye denirİlerleme (krama) 1 .

Teselli

Tatlı sözlerin ve hediyelerin kullanılmasına Teselli (samgraha)* denir.

Kesinti

Bir şeyi ona benzer bir şeyin ismiyle algılamak biçiminde buna Kesinti (anumd/na) 1 denir.

Dua

Aşkın zevkini (rati); sevinci; şenlik vebenzerine Dua {pr veya than a)* denir.

Vahiy

Gelişimde [Mikropun] Ortaya Çıkışı (ijni-hha); Vahiy (aMpta)1 olarak adlandırılır.

Kavga

Öfkeli konuşmaya Kavga (toiah) denir 2 .

zekice

Aldatıcı bir insanı aldatmaya; kandırma denir(inlhibal<i) .

Dehşet

Kraldan; düşmandan veya soyguncudan kaynaklanan korkuya denirDehşet (udvega) 2 .

Panik Kargaşa

Kral korkusundan kaynaklanan telaşa veya ateşe denirPanik Kargaşası (wlrava) 1 .Bunlar Gelişimdeki Uzuvlardır (garbha).

Duraklamanın Uzuvları

Şimdi Duraklatma {aramaria = rimark) içindekileri dinleyin.

Kınama

Bir kimsenin kusurunu ilan etmeye Kınama (apavada) denir.

Kızgın Kelimeler

Öfkeyle söylenen sözlere Kızgın Sözler (mmpheia) denir.

Küstahlık

Üstlerin ihlaline Küstahlık denir{abhi-drava).

Yerleştirme

[Herkesle] anlaşmazlığı yatıştırmaya Sakinleşme denir(«i)  .

İddia

Herhangi bir sebeple verilen söze denir.İddia {vyavasaya)  .

Saygı

Üstlerinden bahsetmeye Hürmet {prasahga) denir .

Azarlamak

Aşağılayarak söylenen sözlere Azarlama (dyuti) denir.

Bitkinlik

Zihinsel bir çabadan kaynaklanan yorgunluğa bitkinlik (kheda) denir.

Muhalefet

Kişinin arzu ettiği nesneye engel olmasına Muhalefet denir(nisedha) .

Tartışma

Heyecan içinde konuşma ve karşıt konuşma denir

Tartışma (virodham)".

Özetliyor

Dünyanın [tüm yönlerini] bir araya getirmek (lafzen elde etmek)Mikrop (blja) ve eyleme Özetleme (adana) 1 adı verilir.

Aşağılama

Herhangi bir amaçla hakaret edici sözler sarf etmeye denir.Aşağılama (sadana) 2 .

Öngörü

Sonucu temsil eden şey (samhara) [içinde ilerleme] Öngörü (prarocaiia) olarak adlandırılır 1 .Bunlar Duraklatma'daki (avairma - vimaria) uzuvlardır.

Sonuç Olarak Uzuvlar

Şimdi Sonuç bölümündekileri dinleyin (nmhara -nirvahana).

Kavşak noktası

Açılışın (mulchu) ortaya çıkışı ve MikropKavşak {miulhi}  olarak adlandırılır.

Uyanış

Ahireti usulüne uygun aramaya {karya) denir Uyanış (vibodha) .

birleştirme

Ahiretin [çeşitli yönlerinin] ima edilmesiMontaj (gralliana)  olarak adlandırılır.

Tespit

Şahsen bilinen gerçeklerin beyanına Tespit denir(iirnaya)  .

Suçlama

Birini suçladığı söylenen şeye denirSuçlama (parilhasajiaY.

Onayla

Kazanılan nesneyi kullanmaya (lafzen fethetmeye) denir.

Memnuniyet

Bekletme veya buna benzer muamelede bulunmaya denir.Tatmin [prasada)  .

Neşe

[Kişinin arzusuna ait] nesnelere ulaşmaya Sevinç (ananda) denir.

Dclivercnce

Tüm sefaletten kurtulmaya Kurtuluş denir(Isamayaj  .

Sürpriz

Harika bir şeyin ortaya çıkmasına Sürpriz denir(npaguhana) .

Akıllı Konuşma

Uzlaşma; hediye ve benzerlerinden bahseden sözlerAkıllı Konuşma (bhasana) olarak adlandırılır Geçmişe Bakış

Geçmişe dönük dmrva-rakya)  referans olarak anlaşılmalıdırdaha önce konuşulan bir şeye.

Sonlandırma

Bir nimetin verilmesine ve alınmasına Fesih denir(batya-samhara)  .

Kutsama

Krala ve ülkeye [mükemmel bir dua] barış Kutsama (praiasti) denir.Duyguları tanıtmak amacıyla veUzman bir oyun yazarının tüm bunları eklemesi gerektiğini belirtir {bhava)

Çalışmasının Uygun Bağlantı Noktalarına Uzuvlar

Projenin [kapsamının] veya durumunun dikkate alınması bazen tüm Uzuvları veya ikisinin bir kombinasyonunu ekleyebilir veya üçü [bunlardan] Bağlantı Noktalarına .

Beş Açıklayıcı Araç

 Destekleyici Sahne (mlcambhalca); Samimi Konuşma (culika); Giriş Sahnesi (pravesaka); Geçiş

Ulusal Sahne (ahkavatara) ve Beklenti Sahnesi (nhkaumkho) beş Açıklayıcı Cihazdır (arthopaksepaka)

Destekleyici Sahne

 Destekleyici Sahne (viskambhaka)  kullanılmalı ortadaki 3 erkek karakter; açılış Bağlantısıyla ilgilidir (nuikhasandhi)  yalnızca Nataka'ya ait ve o (lafzen) süslenecek. bir rahip; bakan veya Kaucukin (zırh taşıyıcısı) tarafından rafine edilmiştir.

Yardımcı Sahne iki çeşittir;

saf ve karışık. Bunlardan saf olanı ortadaki karakterlerden oluşur ve aşağı ve orta dereceli olanların karışımı.

Samimi Konuşma

Bazı noktalar bir üst tarafından açıklandığında orta-Perde arkasından sarkma ya da aşağılık karaktere sahip olunmasına denir

Samimi Konuşma (citlika)

Giriş Sahnesi

Giriş Sahnesi (praveiaka) Nataka ve Prakarana; ikisi arasında bir yer işgal edecekFiiller ve Öne Çıkan Noktanın özetini ele almak {bindu)*.Giriş Sahnesi uygunsuz olarak bilinmelidir. üstün ve orta karakterlerin istismarlarının karşılaştırılmasıOnda yüceltilmiş bir söz bulunmamalı ve dili Prakrit 1 olmalıdır.

Geçiş Sahnesi

Uygulamada olduğu gibi; iki Kanun arasında veya bir Eylem ve Mikrobun amacı ile ilgili (h'tjn) olarak adlandırılır. Geçiş Sahnesi (ahkavatara).

Beklenti Sahnesi

Bir Kanunun müstakil başlangıcı özetlendiğinde Bir erkek ya da kadın karakter tarafından önceden yetiştirilen buna denir.Beklenti Sahnesi [ahhmiukha) .

İdeal bir Nataka

Oyun yazarı bir Nataka yazmalı Büyük insanların karakterleri; iyi davranışların tanımı ve Popüler olmalı; bağlantı noktalarında iyi örülmüş olmalı; üretimi kolay olmalı sahne]; yumuşak sözlerden oluşan ve keyif verici niteliktedir.Dünyanın mutluluktan doğan durumu ve sefalet ve çeşitli insanların faaliyetleriyle bağlantılı Bilge bir düstur; öğrenme; sanat ya da zanaat yoktur. dramada (natya)  bulunmayan hiçbir cihaz; hiçbir eylem yok.Ve sevinçleri ve üzüntüleriyle insan tabiatı Jestler gibi temsil araçlarıyla tasvir edilen; [Kelimeler; Kostüm ve Mizaç] aynı zamanda drama (naiya) olarak da adlandırılır  ;Tanrıların; bilgelerin ve tanrıların geçmişteki başarılarının bir taklidi insana da dram denilmeli  .[Bu] temsil edilirken (nhhinvjate) ve yorumlanırken Kendi doğalarını bastırdıktan sonra aktörler tarafından {gamyate} [bu amaçla] farklı uzuvlarıyla çeşitli hareketler yaparlar; buna Nataka  denir. Nataka her şeyi kapsayacak şekilde oluşturulacaktır.Durumlar; Duygular; tüm eylemlere eğilim ve çeşitli koşullar[insan ve doğa]  .  İnsanların ürettiği çeşitli sanatlar ve zanaatlarNataka'da  sonsuz biçimleriyle  uygulanabilir.Birbir Nataka inşa etmek [yalnızca gözlemledikten sonra]insan karakteri; insanların gücü ve zayıflığı; onların [modzevk ve muhakeme . Gelecek çağlarda insanlar bilgelik konusunda çekingen olacaklar;dolayısıyla [bizden sonra] doğacak olanlar çok az bilgiye sahip olacaklar ve zeka.Dünya bozulduğunda; insanların zekası; faaliyeti; Zanaat ve sanattaki beceri [üretimi] azalacak.Dolayısıyla gücü ve zayıflığı gözlemledikten sonra İnsani duygulardan yola çıkarak; Nataka'yı güçlü ve güçlü bir şekilde oluşturmalı.

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal