TİYATRODA (NATYA SHASTRA) ADRES VE TONLAMA MODLARI* Yrd.Doç.Dr. Özand Gönülal

 TİYATRODA (NATYA SHASTRA) ADRES VE TONLAMA MODLARI*      Yrd.Doç.Dr. Özand Gönülal 

Farklı adres modları

Bunlar, Ey Brahminlerin en iyisi, dillerin [dramada] kullanımına ilişkin kurallardır. Şimdi popüler hitap tarzlarının kurallarını veya bir oyundaki eşit, üstün veya aşağı statüdeki kişilere üst, orta veya alt sınıftan kişiler tarafından nasıl hitap edileceğini dinleyin. Erkeklere hitap etmenin  yolu: Büyük bilgelere hitap etmek Büyük bilgeler tanrılara bile tapılası oldukları için (lafzen tanrı), onlara "kutsal olan" (lhagamn)1 olarak hitap edilmelidir ve onların eşlerine de aynı şekilde hitap edilmelidir.

Tanrılara, mezhepçi öğretmenlere ve bilginlere hitap etmek

Tanrılar,  mezhep öğretmeni kıyafeti giyen kişiler  ve çeşitli yeminleri yerine getiren kişiler  kadınlar kadar erkekler tarafından da "kutsal olan" (bhagavan)* olarak ele alınmalıdır.Farklı kişilere bu şekilde hitap etme şekli, onlara kendilerinden önce veya daha önce atıfta bulunmayı da içerir.

Brahman'a hitap etmek

Brahman'a "asil kişi" (arya) diye hitap edilmelidir,

Krala hitap etmek

Ve krala ["büyük kral" (maharaja) diye hitap edilmelidir).'*

Öğretmene hitap etmek

Öğretmene "profesör"  olarak hitap edilmelidir.

Yaşlı bir adama hitap etmek

Ve yaşlı bir adama "baba"  diye hitap edilmelidir.*

Brahminler krala sesleniyor

 Brahminler krallara diledikleri gibi hitap edebilirler.onların isimleri. Brahminler için buna hoşgörü gösterilmelidir.krallar tarafından hayran kalın.

Brahmanlar bakanlara seslendi

Brahminler bir bakana "Ülke" diye hitap etmelidir."cillor" (amatya) veya "bakan" (sariva), ve diğer kişiler tarafından,onlardan daha aşağı durumda olan {ör. Brahminler) o her zaman [adlandırılacak]

"efendim" (arya) olarak

Eşitlere hitap etmek

 Kişi, eşitlerine kullandığı isimle hitap etmelidir.stilindedirler. bu terime dahil olduğu görülmektedir. Ag. naruisruladharalt okur ve bunu bahmrutah olarak açıklar.Madhyama'da Brahmin (Kesavadisa). ele alinanBhima tarafından.Sumantra PaSaratha'ya ( Pratima, II) ve Vibhlsana'ya hitap ediyor

Ravana'ya (Abhisefca II) hitap ediyor.Ayrıcalıklı astların üstlere hitap etmesi Bununla birlikte, alt seviyedeki kişilerin bu konuda ayrıcalıklı olması durumunda, üst düzey bir kişiye ismiyle hitap edilebilir (veya ona atıfta bulunulabilir)  .

Çalışanlara, zanaatkârlara ve sanatçılara hitap etmek

 Bir işte çalışan erkek ve kadınlara 1 ve zanaatkârlara ve sanatçılara  bu şekilde hitap edilmelidir  

Saygı duyulan kişilere hitap etmek

Saygın bir kişiye 'şerefli efendim' diye hitap edilmelidir(bham) ve "yoldaş (marxdka)" gibi

Eşit statüdeki kişilere hitap etmek

Eşit statüdeki bir kişiye 'kardeş' diye hitap edilmeli

Arabacının araba sürücüsüne hitap etmesi

Araba sürücüsüne her zaman hitap edilmelidir.

Bir münzevi ya da mutluluk sahibi bir kişiye hitap etmek

Bir münzevi ya da mutluluğa ulaşmış bir kişiye (praSawta) "kutsanmış kişi" (iSilho) olarak hitap edilmelidir.

 

Prenslere hitap etmek

 Veliaht prense "efendim" (soamin),1 ve diğer prenslere ise "genç efendi" (bhartr-daraka)3 diye hitap edilmelidir. Aşağı seviyedeki kişilere hitap etmek Aşağı seviyedeki kişilere "hoş kişi" olarak hitap edilmelidir.

Kişilere mesleklerine veya doğumlarına göre hitap etmek

Bir oyunda kişiye, doğumuna veya mesleğine, sanatına veya uyguladığı öğrenime uygun bir terimle hitap edilmelidir.

Bir oğula veya bir öğrenciye hitap etmek

Bir öğrenciye veya oğula guru veya baba tarafından "çocuk" (vatsa) L "oğul" (jmtraka)', "baba" (lata) 3veya kendi adı veya clan-narae olarak hitap edilmelidir. (yotra)*.

Budist ve Jain Rahiplerine Hitap Etmek

 Budist ve Jain (ninjrantha) keşişlerine "kutsanmış efendim" (hhadanta) olarak hitap edilmelidir  .

Diğer mezheplere mensup kişilere hitap etmek

Diğer mezheplere mensup kişilere kendi kurallarının öngördüğü terimlerle hitap edilecektir  .

Krala hitap eden insanlar

Krala hizmetkarlarının yanı sıra hitap edilmelidir.

Kocalarına seslenen kadınlar

 Gençliklerindeki tüm kadınlar tarafından kocaya "asil birinin oğlu" (arya-pntra)1 olarak hitap edilmelidir, ancak diğer durumlarda kocaya sadece "asil biri" (arya)* olarak hitap edilmelidir ve Kral olması durumunda kendisine "büyük kral" (mahar&ja)3 olarak da hitap edilebilir.

Büyük ve küçük kardeşlere hitap

Büyük erkek kardeşe "asil kişi" (arya) , küçük erkek kardeşe ise oğlu gibi  hitap edilmelidir.

Bunlar bir oyundaki erkek karakterlere yönelik kullanılan hayranlık biçimleridir.

Kadınlara hitap tarzları

Şimdi bir oyundaki kadın karakterlere kullanılacak hitap tarzlarından bahsedeceğim.

Kadın münzevi ve tanrıçalara hitap etmek

Kadın münzevilere ve tanrıçalara "kutsal hanımefendi" (bhagavati)1 olarak hitap edilmelidir.

Yaşlıların eşlerine ve yaşlı hanımlara hitap etmek Saygın yaşlıların eşleri ve diğer yaşlı hanımlara (»thanlya) 'hanımefendi' (blmcati)  olarak hitap edilmelidir.

Erişilebilir bir kadına ve yaşlı bir bayana hitap etmek

Erişilebilir bir kadına  "nazik" diye hitap edilmelidir.kadın" (bhadre)* ve "anne" (amba)* olarak yaşlı bir kadın.

Kralın eşlerine hitap

 Bir oyunda kralın eşlerine, hizmetkarları ve refakatçileri tarafından "hanımefendi" (bhaUin)i, "hanımefendi" (iwamini)1 ve "hanımefendi" (dcvi)* şeklinde hitap edilmelidir.[Bunlardan] "hanımefendi" {dm)1 terimi baş kraliçeye (roaftwl) kral kadar hizmetkarları tarafından da uygulanmalıdır. Geriye kalan [kralın eşleri] ise [basitçe] "metres" (bhallini) ve "hanımefendi" (nvamini) olarak anılacaktır .

Evli olmayan prenseslere hitap etmek

Evli olmayan prenseslere, hizmetçileri tarafından "genç hanım" (hhartr-daril-aj : "gamya)" diye hitap edilmelidir; soma! ilişkisinin yasaklanmış derecesi dahilinde değildir.

Bir kız kardeşe hitap etmek

Büyük kız kardeşe "kız kardeş" (bhagini) , küçük kız kardeşe ise "çocuk" (vatse)  olarak hitap edilmelidir.

 

Bir Brahman hanıma, bir rahibeye veya bir kadın münzeviye hitap etmek

Bir Brahman hanım, bir rahibe (lihgastha) veya bir kadın münzevi (vratim)'e "asil hanımefendi" {arye) olarak hitap edilmelidir.

Birinin karısına hitap etmesi

Bir eşe "asil hanımefendi" (arye)* diye hitap edilmelidir veya babasının 8 veya oğlunun  ismine atıfta bulunuyor. Kadınlar eşitlerine sesleniyor

Sevişirken karısına hitap etmek

Sevişirken kadına kral dışında herkes "canım" diye hitap edebilir. Ancak rahiplerin ve tüccarların eşlerine her zaman "asil hanımefendi" (ary)* olarak hitap edilmelidir.

Bir oyundaki farklı karakterlere isim vermek

Oyun yazarları, çok tanınmayan ve [kendileri tarafından] yaratılan [karakterlere] her zaman önemli isimler vermelidir .

Brahminlerin ve K$atriyaların Adı

Bir oyundaki Brahminlere ve Kaatriyalara klanlarına veya mesleklerine göre sarman veya varrnan  ile biten isimler verilmelidir.

Marehantlara isim verme

Tüccarların adları  olmalıdır.

Savaşçıların isimlendirilmesi

Savaşçılara büyük cesaret gösteren isimler verilmeli.

Kralın eşlerine isim vermek

Kralın eşlerine isimler verilmelizafer fikriyle bağlantılıdır.

Fahişelerin adlandırılması

Fahişelerin isimleri datta, mitm ile bitmeli

Hizmetçilere isim verme

Bir oyunda hizmetçilere çeşitli çiçeklerin isimleri verilmelidir  .

Hizmetçilerin adlandırılması

Uşakların isimleri hayırlılığın anlamını duymalıdır.

Üstün kişileri adlandırmak

Üstün kişilere derin önem taşıyan isimler verilmeli ki, amelleri bu isimlerle uyum içinde olsun.

Başka kişilerin adını verme

Geri kalan kişilere  doğumlarına ve mesleklerine uygun isimler verilmelidir.[Bir oyundaki] kadın ve erkeklere [verilecek olan] isimler [benim tarafımdan] gerektiği gibi tarif edilmiştir.Bir oyundaki isimler oyun yazarı tarafından daima bu şekilde yapılmalıdır.Mevcut hiçbir dramada bunun hiçbir örneğine rastlanmıyor gibi görünüyor.Hiçbir eski dramada buna benzer bir örnek yok gibi görünüyor. Ve isim

Birçok dramada kraliçe için Vasavadattii, rulonun açık bir ihlali gibi görünüyor (bkz. Svapna. Ratna. vb.).Hiçbir eski dramada buna benzer bir örnek yok gibi görünüyor..

Okumanın Nitelikleri

Şimdi Kıraat'in vasıflarını anlatacağım. İçinde yedi nota (svara), üç ses kaydı (sthana), dört Varna (lit, notaların söylenme şekli), iki tonlama yolu (kaku), altı Alamkara ve altı uzuv (anya) vardır. Şimdi bunların özelliklerini açıklayacağım.Yedi nota (swra) şunlardır: Sadja, Rsabha, Gandhara, Madhyama, Paficama, Dhaivata ve Nisiida. Bunlar farklı Duygulara uygun hale getirilecektir.Farklı duygulara uyacak yedi nota Çizgi Roman ve Erotik Duygular'da notalar Madhyama ve Paficama olarak yazılmalıdır. Benzer şekilde Kahramanlık, Öfkeli ve Muhteşem Duygular'da da Sadja ve Rsabha yapılmalı. Acıklı Duygu'da notalar Gandhara ve Nisada olmalı, İğrenç ve Korkunç Duygular'da ise Dhaivata olmalıdır.

Üç ses kaydının kullanımı

Üç ses kaydı (sth&iut) vardır; göğüs (nnix), boğaz (kantha) ve kafa (i'u-asi).Vina notalarında olduğu gibi insan vücudunda da notalar üç kayıttan gelir: göğüs, boğaz ve kafa.Uzaktaki birini ararken baş kayıt defterinden gelen notalar kullanılmalı, çok uzakta olmayan birini ararken boğaz defterinden gelen notalar kullanılmalı, yanında bulunan birini ararken ise boğaz defterinden gelen notalar kullanılmalıdır , göğüsten notlar [uygun olacak].Yukarıda verilen notlardan, hitap biçimlerine ilişkin kuralların mevcut dramalarda sıklıkla gözden kaçırıldığı anlaşılmaktadır.Okuma sırasında göğüs notalarıyla başlayan cümle, baş ses notalarına yükseltilmeli, bitiminde ise gırtlak notalarına indirilmelidir.

Dört aksanın kullanımı

Okumada dört vurgu şöyle olacaktır: vurgulu (iiddtta), ciddi (auudatta), inceltme işareti (svarlt,i) ve titreyen (kampita).İnceltme işaretli ve vurgulu vurgularla okuma, aşağıdaki dillere uygundur:

Komik ve Erotik Duygular, keskin ve titrek vurgu Kahramanca, Öfkeli ve Muhteşem Duygular'a uygundur.ciddi, inceltme işareti ve titreyen vurgular buna uygundur Acıklı, İğrenç ve Korkunç Duygular.

Tonlamanın iki yolu

Tonlamanın iki yolu vardır; beklenti içeren bir ve hiçbir beklenti gerektirmeyen (nirakahktu) diğeri.

Bunlar söylenen cümleyle ilgilidir. [Niyet edilen] anlamını tam olarak ifade etmeyen bir cümlenin bir beklenti (mkahlcsa) içerdiği söylenir ve böyle bir anlamı tamamen ifade eden bir cümle söylenir.

hiçbir beklenti gerektirmemek (uirakankta). Şimdi bir beklentiyi gerektirmek, anlamı tam olarak ifade edilmemiş, gırtlaktan ve göğüsten gelen notaları olan, yüksek perdeyle (tara) başlayıp alçak perdeyle biten [cümlenin söylenişi] ile ilgilidir ( maiuira) ve Varna veya Alamkara'yı tamamlamadı.Hiçbir beklenti gerektirmeyen, anlamı tam olarak ifade edilmemiş, baştan notalar içeren, alçak perdeyle (mandra) başlayıp yüksek perdeyle biten ve Varna ve Alamkara'yı tamamladı.

Altı Alamkara

Okumanın altı Alamkarası, yüksek (ucca), heyecanlı (<Upta), ağır (mandra), alçak (nica), hızlı (dnda) ve yavaş (mlambita) olabilmesidir. Şimdi onların özelliklerini dinleyin.

Altı Alamkara'nın kullanımı

Yüksek (ucca) nota baş kayıttan gelir ve yüksek perdeden (tcira) gelir; Uzaktan konuşmak, cevap vermek, karışıklık çıkarmak, uzaktan seslenmek, korkutmak, sıkıntı ve benzeri durumlarda kullanılır.

Heyecanlı (dlyta) nota baş kayıt defterinden gelir ve ekstra yüksek perdedendir (tamtam); sitem etmek için kullanılacaktır, kavga, tartışma, öfke, küfürlü konuşma, meydan okuma, öfke, yiğitlik, gurur, keskin ve sert söz, azarlama, ağıt  ve benzerleri. Mezar (mandra) notası göğüs kütüğünden devam ediyor ve olmaktır umutsuzluk, halsizlik, endişe, sabırsızlık, keyifsizlik, hastalık, silahlardan kaynaklanan derin yaralar, bayılma, sarhoşluk, gizli sözcüklerin söylenmesi  ve benzeri. Düşük (»jm.) nota göğüs sicilinden gelir ancak çok düşük perdeli (numdra-tara) bir ses; doğal olarak kullanılmalıdır

konuşma, hastalık , kemer sıkma ve yürüyüşten kaynaklanan yorgunluk mesafe, panik, düşme, bayılma ve benzeri durumlardır.Hızlı (dnda) nota boğaz kaydından ilerler ve hızlıdır; kadınların sakinleştirici çocuklarında kullanılacaktır (lalhua) sevgilinin teklifini reddetme (manmana), korku, soğuk, ateş, panik , ajitasyon, gizli acil durum (atijaijika), eylem. acı ve benzeri.Yavaş (vilambita) nota boğaz sesinden gelir ve hafif düşük perdeden (mandra) 8 gelir; aşık olmak, düşünmek, ayrımcılık yapmak, kıskanç öfke, kıskançlık, yeterince ifade edilemeyen bir şey söylemek, utangaçlık, endişe, tehdit, şaşkınlık, kınama, uzun süreli hastalık Xo, sıkma ve benzeri şeylerdir. [Bu konuda] şu geleneksel beyitler vardır: Çeşitli Duygulara uyum sağlamak için tonlama (bakii) her zaman yüksek (aeca), heyecanlı (dljda) ve hızlı (drata) yapılmalıdır; bir cevapta, şaşkınlıkta, sert sitemde, keskinliği ve kabalığı, heyecanı, ağlamayı, meydan okuyanı temsil eder. mevcut değil (görüşten uzak), [herkesi] tehdit ediyor ve dehşete düşürüyor, uzakta olanı çağırıyor ve [herkesi] azarlıyor.

Tonlama ciddi (mandra) ve alçak yapılmalıdır.

(it'tai) hastalıkta, ateşte, kederde, açlıkta, susuzlukta, kiraya verenin gözetiminde yemin (nli/ama), müzakere, silahtan kaynaklanan derin yara, iletişim gizli sözleri, kaygıyı ve kemer sıkma durumunu ifade etmek.

Tonlama ağır (mandril) ve hızlı yapılmalıdır.

(drula) kadınların çocuklarını yatıştırmasında (diğer adıyla)}, aşkın reddedilmesi uvertür (maiimiana)  , panik ve soğuk algınlığı krizi. Görüldükten sonra kaybolan bir nesneyi takip etme, arzu edilen bir nesne veya kişi hakkında olumsuz bir şey duyma, arzu edilen bir şeyi iletme, zihinsel düşünme, çılgınlık, kıskançlık, kınama, [sözlerle] yeterince ifade edilemeyen bir şey söyleme, hikâye anlatma, cevap verme, şaşkınlık, aşırılık, yaralı ve hastalıklı uzuv içeren eylem, sefalet, keder, sürpriz kıskançlık öfkesi, sevinç ve ağıt.Hoş anlam içeren ve mutluluk getiren kelimeler için ağır (mandra) ve yavaş (vikmbtta) tonlamalar öngörülmüştür  .Keskinlik ve kabalık ifade eden kelimeler için çıkışlı (dipta) ve yüksek (iicca) tonlamalar öngörülmüştür. Bu nedenle kıraat yapımcılar tarafından farklı tonlamalara (ışıklı barınak) sahip olacak şekilde yapılmalıdır  .

Farklı Duygularda Tonlama

Çizgi romanda, erotikte yavaş tonlama arzu edilir. ve Acıklı Duygular. Kahramanca, Öfkeli ve

Harikulade Duygular, heyecanlı tonlama övülüyor. Hızlı ve Korkunç ve İğrenç'te düşük tonlamalar tavsiye edilmiştirDuygular. Bu nedenle tonlamayı takip etmek için yapmalı Durumlar (bhava) ve Duygular.

Telaffuzun altı kolu

'Şimdi Ayrılık gibi [ifadenin] altı kolu var (viccheda), Sunum {arpana), Kapanış (visarga), Süreklilik

(iituibaiullw), Parlaklık (dipana) ve Sakinleştirici (pra'samana). Bunlardan Ayrılık (ebxhtda) duraklamadan [viramn) kaynaklanmaktadır. Sunum , bir şeyi doldurarak okumak anlamına gelir zarif ses modülasyonuna sahip oditoryum . Kapatma (oisarya) cümlenin tamamlanması anlamına gelir. Süreklilik (anubandha) [bir anlam grubunda]  numaralı kelimeler arasında ayrım olmaması anlamına gelir ya da bunları söylerken nefes almamak. Parlaklık (dipana)üçten devam eden kademeli olarak artırılan notalar anlamına gelir ses kayıtları (stham) ve Sakinleştirici (pnmmana) alçaltmak anlamına gelirYüksek perdeli (tara) notaları uyumsuz hale getirmeden.Komik ve Erotik Duygular'da  "sözceleme" Sunum, Ayrılık Parlaklık ve Sakinleştirici'yi içermelidir. Acıklı Duygu'da Parlaklık ve Sakinleştirici'yi içermelidir.Kahramanca Öfkeli ve Harikulade Duygularda Ayrılık, Sakinleştirici, Parlaklık ve Süreklilik bol miktarda bulunmalıdır. İğrenç ve Korkunç Duygularda Kapatma ve Ayrılığı içermelidir. Bütün bunlar yüksek (tara), düşük notalarla uygulanmalıdır.(mandra) ve orta (madhya) perdeden ilerleyen [üçten ses kayıtları]. Uzaktaki birine hitap ederken notlar baştan itibaren yüksek perdeden (tara) yapılmış olmalıdır; hitap edilen kişi Çok uzakta olmadığından notalar boğazdan orta perdeden (madhya) yapılmalı ve yan taraftaki biriyle konuşmak için notalar göğüsten alçak perdeden (mandni) yapılmalıdır. Ancak alçak perdeden (mandra) yüksek perdeye (tara) ve alçak perdeden tiz perdeye doğru ilerlememelidir. Bu notoların üç çeşit temposu (laya) farklı Duygularda kullanılmalıdır. Komik ve Erotik Duygularda tempo orta, Acıklı Duygularda ise tempo orta olmalıdır.yavaş olmalı ve Kahramanca, Öfkeli, Harikulade, İğrenç ve Korkunç Duygular çabuk. Duraklatma tanımlandı

Şimdi, ifadeyle bağlantılı olarak duraklama (drama) anlamın tamamlanmasından kaynaklanır ve ölçüye değil duruma (lafzen pratik) bağlıdır. Neden ? Çünkü pratikte bir, iki, üç veya dört heceden sonra bile duraklamaların olduğu görülmektedir;

 

Duraklatma Kullanımı

Böylece bir oyunda (lafzen şiirsel kompozisyon) anlam taşıyan sözcükler ortaya çıkar.Siica* ve Ankara* örneklerinde az sayıda hecenin kullanılması[Duraklat ile bağlantılıdırlar].Bu nedenle Duraklatma konusunda dikkatli olunmalıdır. Neden ? Çünkü Duraklatmanın [bir gözlemi] anlamı temizler.

Alamkaras ve Pause ile bağlantılı eller

Gözler iki elin hareket ettiği yöne sabit tutularak, [amaçlanan] anlamı belirtmek için uygun Duraklamalar gözlemlenerek Sözlü Temsil yapılmalıdır.Kahramanlık ve Öfkeli'de [Duygular] eller çoğunlukla silahlarla meşguldür, İğrenç'te küçümseme nedeniyle eğilirler, Çizgi Roman'da [bir şeye] işaret etmeleri gerekir, Acıklı'da aşağı sarkmaları gerekir ve Muhteşem, sürpriz nedeniyle hareketsiz kalacaklar.Benzer diğer durumlarda da anlam, Alamkaralar ve Duraklamalar yoluyla açıklığa kavuşturulmalıdır. Bir ayette emredilen duraklamalar Alamkaraları gerektirir. Bir kelimeden sonra, anlam veya nefes (bebek arabası) gerektirdiğinde duraklama dikkate alınmalıdır. Ve kelimeler ve heceler [büyük] bir bileşik halinde birleştirildiğinde veya [söyleme] hızlı olduğunda veya farklı anlamlarda karışıklık ortaya çıkma ihtimali olduğunda, ayak ucunda veya nefesin gerektirdiği şekilde duraklama gözlemlenmelidir. Geri kalan durumlarda Duraklatma [anlama bağlı olarak yapılmalıdır.

Bunlar bir vipralibdhh Kahramanının sözleridir..Burada Uzun Heceler (hrsya) hakkında bilgi sahibi olunmalıdır.hsara)  Devletler ve Duygular ile bağlantılı olarak.

Uzun Heceler ve kullanımları

 Üzüntü, tartışma, sorgulama veya öfke halinde böyle bir hecenin bir Kala süresi alması gerekir (telaffuz edilmesi).Geri kalan heceler telaffuz edilebilir anlamlarının gerektirdiği Duraklatma ile ve böyle bir Duraklatma bir, iki, üç, dört, beş veya altı Kalas'ın süresi.  Duraklamanın süresi uzun olduğundan (vilamhita) telaffuz edilen hece her zaman uzun [oluşturulur] olacaktır. Ancak süresi altı Ka'dan fazla olmamalıdır. Veya bir sebebin gerektirdiği amel veya fiili göz önünde bulundurarak, Devlete veya Duyguya uygun bir ayette Duraklama gözetilmelidir. Ayette, ayak bölümünden kaynaklanan duraklamalar [yalnızca] tanınır; ancak bunların konumu [sahnede] uzmanlar tarafından [bir pasajın] anlamına uyacak şekilde değiştirilebilir. Ancak [yukarıda belirtildiği gibi Duraklatma gözlemlenirken] kişi dilbilgisine aykırı sözcükler (ajmiubtht) yaratmamalı (lafzen telaffuz etmemeli) veya ölçüyü bozmamalı ve duraklama yerleri ve [ifade eden sözcükleri söylerken] çok uzun süre duraklamamalıdır. üzüntü tonlamayı heyecanlandırmamalı (dlpta) 1 . Edebi kusurlardan (kavya-dom) arınmış, en iyi özelliklere sahip ve [edebi] niteliklere sahip dramatik bir kompozisyon (kavya) okunmalı ve böyle bir Kıraatte notaların söylenmesiyle ilgili uygun kurallara uyulmalıdır

ve onların Alamkaraları. Sanskritçe Kıraat için öngörülen Alamkaralar ve Duraklamaların tümü, kadınların Sanskritçe olmayan (Prakritik) Kıraatinde de gözlemlenmelidir. Bu nedenle, on çeşit dramatik eserin (nqm) temsilinde yapımcılar, Kala, zaman (tola) ve tempo (latja) gibi uygun notalara riayet ederek Okumayı hazırlamalıdır. Tonlama kuralları [benim tarafımdan] uygun sırayla açıklanmıştır.

*Çeviri yapay zeka aracılığıyla İngilizce metinden yapılmıştır. Alana ilişki terminoloji çerçevesinde düzeltmeler ve düzenleme yapılmıştır.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal