TİYATRODA (NATYA SHASTRA) BİR OYUNUN DİKSİYONU Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

 

TİYATRODA (NATYA SHASTRA) BİR OYUNUN DİKSİYONU                          Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

İyi bir oyunun otuz altı puanı

 (İyi bir) dramatik kompozisyonun otuz altı karakteristik özellik şu şekildedir: Doğallık (lihnsann); Yoğunluk (aksam-ximtili&tn); Parlaklık (soliha); Paralellik (wiaharana); Nedensellik {k>- tn\ Ho.-itation (nommjnX Olumlu Emsal (tlrafauta); Keşif (prapti); Fantezi (abhipraijii); Olumsuz Emsal (uhariana); İkna Edici Açıklama (uinil;ln); İkna; (siiltlhi); Ayrım (vfo'Mwi) ; Öyle görünüyor ki; bu bağlamda laknana; makapurusa-laksana (bir üstinsanın karakteristik işaretleri) bileşik sözcüğünde geçen aynı sözcükle karşılaştırılabilir.Bir görüşe göre; bu laksana; bir kişinin alamkarasından (süs) ve gunasından (niteliklerinden) farklıdır; çünkü bir kompozisyonun konuşma şekilleri (alamkara) ve mükemmellikleri (guna); karakteristik işaretlerinden (laksana) farklıdır. Bazı yorumcular aksini düşünse de; bu bağlamdaki kompozisyon açıkça dramatiktir. Kavya bu bağlamda drsya-kavya veya dramatik anlamına gelir kompozisyon.Erdemin Suçlanması (gmaiipata); Mükemmeliyet (gun&tifaya); Benzerlikten Çıkarım (tulyartarka); Çoklu Tahmin (padoccaya); Açıklama (dista); Sivri Söylem (upadida); Tartışma (ricara). Ters Çevirme (viparyaya); Dilin Kayması (bhramia); Aracılık (annnaya); Teklifler Dizisi {mala); Akıllı Davranış (dahinya); Kınama (garliana) Karine (arth&patti); Ünlü (pnwiddhi); Sorgulama (prccha); Kimlik (sarupyn); Kişinin Arzusunun Dolaylı İfadesi (manoratha); Zeka (Ma); Gizleme; Değerlerin Sayımı (ynna-kirtana); Yarı Sözlü İfade (aunkta-xiddhi) ve İltifat (yavacam = prioldi);

Süslülük

Kompozisyonu birçok mecaz (alamkara) ve Guna'larla süsler gibi süslemeye; çok yönlü anlamlar yaratmaya Süslülük (lifrumm; lit. süsleme) denir.

Kompaktlık

Harika bir anlam; çift anlamlı az sayıda hece aracılığıyla ifade edildiğinde; buna Yoğunluk (ahara-sanujhata; lafzen hecelerin bir araya gelmesi) adı verilen işaret adı verilir.Emood samhobho'dan samksepo'ya. Laksanalar; örnekler olmadan çoğunlukla hiç de net değildir. Ag tarafından oldukça liberal bir şekilde verilmiştir. Aşırılıktan kaçınmak için uzak durun burada onlardan alıntı yapıyorum. Bir bkvsana örneği için. Saniye Kavi. Konuyla ilgili bu (NS.) pasajlara yapılan herhangi bir eski yorumda olduğu gibi laksanalar bize ulaşmadı; bu bağlamda şu ifadeyi kullandık: M. Ramakrishna Kavi tarafından hazırlanan bir tane

Parlaklık

Daha az bilinen bir nesne; iyi bilinen bir nesneye benzetilerek anıldığında ve harika bir anlam çift anlamla ifade edildiğinde; yakıcı ve yeni bir anlam [ortaya çıkar]  buna Brilliance (sobka; lit- beauty) denir. )

Paralellik

Benzer durumları ifade eden kelimelerle  bir amacı gerçekleştirmek için akıllıca bir öneride bulunulduğunda buna Paralellik (wlaharana; lafzen örnek) denir.

Nedensellik

Kısa ve hoş kelimeler; [incelikli] kullanımlarının gücü sayesinde istenen nesneye ulaştığında; buna Nedensellik (hetu) [bir örneği] denir.

Tereddüt

 Pek çok düşünce nedeniyle bir cümle; [görünüşte] temel temayı tam olarak iletmeden sona erdirildiğinde; bu bir Tereddüt {mma.ua> örneğidir. şüphe).

Olumlu Emsal

Eldeki  vakayı destekleyen şey; onun mantığının bir örneğidir ve tüm insanların hoşuna gider; konuşmacının da hoşuna giden bir Emsaldir (drstanta; lafzen örnek). Ag'a'nın transtaki düşüşü aşağıdaki gibidir. Olaydan ne zaman (lit.tek bir kelimeden; pek çok sözü edilmeyen kelimeden çıkarım yapılabilir (lafzen başarılmıştır); buna Örnek (udaharana) denir.

Keşif

Bazı işaretler görüldüğünde; bir şeyin varlığı zannedildiğinde; o şey Keşif  [örneği] olur; yanıyor. başarı)

Süslü

 İnsanlar için ilginç olan [ancak] şimdiye kadar var olmayan bir fikir; [iki nesnenin] benzerliği temelinde tasarlandığında; bu Fantezi (a^hijirwja; lafzen inanç) [bir örneğidir]

Olumsuz Emsal

Aksi görüşü reddetmek için iyi bilinen bir örnekten söz edildiğinde bu; Olumsuz Emsaldir (niilav'saita;

İkna Edici Açıklama

Daha önce söylenen bazı kusursuz ifadelerin manasını desteklemek için söylenen sözler ikna edicidir.

Açıklama Kazanılmış kişi; [her şeyin] kendine özgü bir şeyle benzerliğini keşfeder.Onun daha önce aldığı resme İllustrasyon (uzak) denir. İle ilgili. figürHI'da bu ismin söylenmesi). Yalnızca birbiriyle uyumlu birçok nesnenin birbiriyle birleşmesinden oluşan anlama Kombinasyon (yukti) denir. Açıklama (nirukta) iki türlüdür: gerçek ve gerçek dışı gerçek. [Bunlardan] gerçeklere dayanan {açıklama] Tay dilidir ki bu da iyibilinen (lafzen daha önce yapılmış) ve gerçek olmayan şey; öyle olmadı (lafzen; başarılmadı)'.

Takip

Hedeflenen amacı gerçekleştirmek amacıyla büyük* kişilerin isimlerinin anılması; ikna (dddhi; lafzen başarı) [örneğidir]  .

Ayrım

Pek çok meşhur büyük nesneden söz ettikten sonra; bir şeyi onlardan ayıran bir şey söylendiğinde; bu bir Ayrım (visemna) [örneğidir] .

Erdemlerin Suçlanması

Erdemlerden; aksi imaları taşıyan; sert anlamlı  tatlı sözlerle bahsedildiğinde; bu; Erdemlerin Suçlanmasının (gunatipata; lafzen erdemin karşıtlığı)  [bir örneğidir].

Mükemmellik

Sıradan insanlarda mevcut olan nitelikler sıralandıktan sonra bazı özel niteliklerden bahsedildiğinde; bu bir Mükemmellik (atisaya) [örneğidir]  .

Benzerlikten Çıkarım

Doğrudan algılanan bir nesne; aynı anlamda uygulanan bir metafor veya benzetmeden çıkarıldığında; bu [bir örnektir.Kötü bir kişinin; iyi insanların yanında yaptığı sert ve kışkırtıcı sözlerden incinen kişi; öfkesiz kaldığında; bu [bir Bağışlama (ksania) örneği. Övgü (gimanuvada) üstün olanlarla karşılaştırıldığında daha aşağı düzeydeki konularla ilgilidir.Herhangi bir şey olumlu şekilde karşılaştırıldığında [karşılaştırılabileceği] en iyi şeye göre bu [an instancfrof]

Multipleks Tahmini

Aynı amaç için farklı gruplar oluşturmak üzere bir takım kelimelerin bir takım başka kelimelerle birlikte kullanılması; Çoklu Tahmin (pmlormya)  [bir örneği] haline gelir.

Tanım

Doğrudan görülen veya görülmeyen herhangi bir nesne veya olay; mekâna; zamana veya onunla ilgili olana uygun olarak anlatıldığında Açıklama (ilistu) olur.

Sivri Söylem

Kişi Sastralara dayanarak kendine ait bir şey söylediğinde ve bu şekilde bilgili kişiyi memnun ettiğinde; bu bir Noktalı Sözdür (upadida; lafzen söz) .

Üzerinde düşünme

Doğrudan algılanmayan bir şeyi ortaya koyan şey  ve daha önce ifade edilen anlamla uyumludur  ve Okunuşunda bu; Öğüt  tanımının bir versiyonudur ve çeviride şu şekildedir: Birinin kendi fikrini başkalarının eylemlerine benzeterek çok anlamlı bir şekilde söylemesine E-eltortasyon denir.Birçok nesneyi bir araya getiren Multiplex Tahmin (padoccaya).Keşfedilen hataların başka türlü açıklandığı durumlara drama ile bağlantılı olarak Argümantasyon (upapatti) denir. hataların büyük ölçüde ortadan kaldırılmasını içerir (apoha); buna Müzakere denir(vicara).

İnversiyon

Bir şeyin görülmesi nedeniyle şüpheden dolayı müzakerede değişiklik meydana gelirse buna Ters Çevirme (viparyayq;) denir.

Dil kayması

Gururlu ve benzeri kişilerin amaçlanan sözlerden başka bir şeye doğru çok yönlü sapmasına Dil Sürçmesi (bhramsa; lafzen zaman aşımı) denir.

Arabuluculuk

 Karşılıklı olarak zıt kararlılığa sahip iki kişiyi memnun eden ve bir amacı gerçekleştirmeyi amaçlayan [sözler]; Arabuluculuk (anunaya; yani yalvarma) oluşturur.

Teklifler Dizisi

Bir amacı gerçekleştirmek amacıyla bir kişi (yani bilgili adamlar) bir kişiye [karşılanabilecek] pek çok ihtiyacını önerdiğinde; bu Teklifler Dizisinin (mala; lafzen çelenk) [bir örneğidir] Var olmayan bir nesnenin yerine belirli bir şey alınırsa;buna benzer bir şey; Yanlış Algının bir örneği olur (mithyadhyavasaya). Görünüşte kışkırtmaya yatkın olan öfkelenen ama sonunda neşe getiren ve bereketi de içeren şeye denir Esprili Campliment (priyavacana=priokti) Bir nezaket; sevgi meselesi olarak başka bir kişiyi bir amaç doğrultusunda takip etmek veya iyilik; İtaat (anuvriti) olarak adlandırılır

Akıllı Davranışlar

Bir kişi başka bir kişiye mutlu ve neşeli bir tavırla katıldığında memnun yüz; [tatlı] konuşma ve [hoş] hareketler; Zeki Davranışlar (dahinya) örneği.

Kınama

Birisi [birinin] kusurlarından söz edip açıklarsa bunları erdem olarak görür veya kendi erdemlerini yerip onları kusur olarak adlandırır. Kınama {yarhana)'nın [bir örneği] olur  .

Karine

Bir şeyin tatlı dille anlatılmasından sonra;başka bir nesnenin anlaşılması gerekiyor; bu [bir örneği]

Varsayım {athapatti).

Ünlü

Güzel sözlerle ifade edilen pek çok iyi bilinen istismar; Ünlülerin {prasiddhi) ortaya çıkmasına neden olur.

Sorgulama

Kibarca (nezaketten hareketle) birinin kendini ya da başkasını sorguladığı kelimeler [hayali kişi] o [birörneği] Sorgulama . Görünüşte öfkeyi kışkırtma eğiliminde olan ancak öfke uyandıran kelimeler sonunda sevinç' ve olumlu dönüş denir. Akıllı İstek (yaciia)dof'un bir çeşidi. Aldatmak için bazı taktiklerin uygulanması Başkalarının yenilgisine ya da yenilgisine Hile (kapata) denir. İki ya da üç olduğunda {stratejiler) birlikte uygulanırsa olur. Multiplex Aldatmacası (kapata-satnghata) Bir nesnenin kusurları; fazilet veya fazilet olarak açıklandığında yani kusurlardan türetilmişse; Süslemenin (karya) [bir örneğidir].Memnun etmek için söylenen tatlı sözler Öfkeden dolayı tek bir kusurunu affeden kişiye denir.teslimiyet (anuniti). kapsamındaki bölüm.

Kimlik

Bir şeyi [aniden] gördüğünüzde veya duyduğunuzda şüpheli kimliğiyle karıştırılıyor [bir başkasıyla bir örnek of] Kimlik (sarupya) .

Arzunun Dolaylı İfadesi

Kalbinin gizli arzusunu ifade ederek ifade etmek başka birinin durumuna gönderme yapma iddiasına Dolaylı denir Arzunun İfadesi (manoratka; aklın lit. nesnesi).

Zekâ

[Akıllıca] bir şekilde hitap edilen kelimeler uzman ihtilaflar ve benzer eylemlerin gerçekleştirilmesiyle ilgili olanlar nesneler  Zekâyı (leia) oluşturur.

Gizleme

Kusursuz olduğu zaman kişi üstlendiğini beyan eder kişinin bir başkasının çeşitli kusurlarını göstermesi; bu Gizlenmenin bir örneğidir (samlcsepa; yanıyor; götürülüyor)  İle ilgili. abhyarlhanaparair vakyair; bunu okuyor aynı şekilde.Yaralının Kendine Saygısı (abhimana; B-XVI.8çeviride şu şekildedir: Kişi sakinleşemediğinde bile kişi birçok söz ve davranışla teselli edilir; bu [bir örneği]Yaralı Kendine Saygı (abhimana).Bir kişi diğerinin arzusuna aykırı bir şey yapmaya kalkıştığında ve akıllı kişiler karşı çıkıyor {lit. businec'leri bilenler) öyle Engelleme (pratisedha) denir.

Merita Sayımı

Nitelikler açısından [diğerlerinden] üstün olan erkeklerin erdemleri Bu dünya tek bir kişiye atfedilir ve onun örneğidir Değerlerin Sayımı {qiina-kirtana) .

Yarı Söylenmiş İfade

Bir konunun yalnızca başlangıcından itibaren geri kalanı aslında ifade edilmeden anlaşılır

kelimeler  Yarı Sözlü İfadenin bir örneğidir (annleta-merhaba; yaktı. söylenmemiş başarı)  .

İltifat

Sözler onurlandırmak için hoş bir ruh hali içinde söylendiğinde onurlu bir insan ve. [eylemlerinden dolayı] sevincini ifade etmek bu [bir Örneği] İltifat (priyoHi; lafzen hoş söz) . Dramatik bir oyunun bu üç altı karakteristik işareti (lit.görünümdeki nesneye yardımcı olan şiirsel) kompozisyon (yani yazı oyunlar) bir oyunu (lit. kompozisyonu) güzelleştirecektir  ve [dolayısıyla onlar] .Sentiment'ye [giriş- bunda üretildi.

Konuşma figürlerini dökün

Drama de mevcut olan dört söz sanatı şunlardır: Benzetme(npama;) Metafor (lupalca); Yoğun İfade {dlpahi; lit.lamba) ve Yamaka.

Benzetme

Şiirsel bir kompozisyonda herhangi bir şey kıyaslandığında bazı benzerliklere dayanarak bu; Teşbih (upama)'nın [bir örneğidir] Kalite ve biçimle ilgilidir.

Karşılaştırılan nesnelerin sayısı

Bu karşılaştırma bir veya birden fazla ile yapılabilir.veya çoğunluğun bir ile veya çoğunluğun çoğuyla. (Bunlara örneklerşunlardır): Yüzün aya benzer (biri ile karşılaştırıldığında)bir) ; yıldızlar ay gibi parlıyor (biriyle karşılaştırıldığında çoğu);şahin; tavus kuşu ve akbabanınkine benzeyen gözleri olan (biriçoğuyla karşılaştırıldığında); ve filler bulutlar gibidir.çoğuyla eşleştirilmiş).

Beş çeşit benzetme

Teşbih beş çeşittir; yani. övgü (praiamHci);kınama (nimla); kibir (kalpita); [o]benzersizlik;. lit. benzer görünüşlü) ve kısmi [olması]benzerlik (Idmcit xadtii).

Övgü benzetmesi

Kral; o iri gözlü kadını görünce çok sevindi.Bilgeler başarının gerçekleştikten sonra vücut bulduğunu görmekten memnun oldukları için kemer sıkma ile başarıldı.

Kınama benzetmesi

Kadın o kaba görünüşlü; mahrumiyet sahibi insana yapıştı.tüm iyi niteliklerin arasında tıpkı bir sarmaşığın dikenli bir dikene tutunması gibi.Orman yangınında [kısmen] yanan ağaç.

Kibir benzetmesi

 Filler heyecan saçıyor ve yavaşça hareket ediyor zarafet hareketli dağlara benzer.

Benzersizlik benzetmesi

Bugün başka birinin tatminini sağlamak için ne yaptınız?arzunuz; yalnızca sizin [diğer] insanüstü  eylemlerinizle karşılaştırılabilir.

Kısmi benzerlik benzetmesi

 İşte yüzü şuna benzeyen bayan arkadaşım geliyor dolunay; gözler mavi bir nilüfer çiçeğinin yaprakları gibidir ve yürüyüş kızgınlık dönemindeki bir fil gibidir.Bunlar kısaca benzetmelerin çeşitleridir. Olmayanlar Burada anlatılanlar [farklı] şiirsel çalışmalardan derlenecektir ve popüler konuşmadan (halkın yaktığı).

Yoğun İfade

Farklı kelime [grupları] ile uyuşan kelimeler bir araya getirildiğinde bir arada aydınlatılarak tek cümlede birleştirildi bu; Yoğunlaştırılmış İfadenin bir örneğidir (dijmka; lit. light) .O bölgede (yanıyor orada) doluluk (yanıyor boşluk isteği) her zaman göllerdeki kuğulardan; ağaçlardaki çiçeklerden etkilenirdi. nilüferlerdeki ve dost canlısı gruplar tarafından sarhoş arılar kadınlar] parklarda ve bahçelerde.

Metafor

 nedeniyle tasarlanmış hafif bir benzerlik görüntüsü benzer uzuvlarla karakterize edilen [nesneler konusunda] kararsızlığa denirMetafor Su havuzu ve nilüfer yüzlü kadınlar; Kumuda-gülümsüyor; güzel ve açık Nilotpala-gözler ve kuğular etrafta gevezelik ediyor; birbirleriyle konuşuyor gibi görünüyorlar. Bunun açık anlamı şudur: göller kuğularla dolu. Çiçeklerle dolu ağaçlar; arılarla dolu nilüferler ve parklar ve dost canlısı insan gruplarıyla dolu bahçeler.

Yamaka

Ayakların ve ayakların başındaki kelimelerin tekrarı diğer yerler Yamaka'yı (yanan ikiz) oluşturur. Onların sesini dinle [size] anlatacağım özellikler  .

On çeşit Yamaka

Yamakalar on çeşittir: Padanta Yamaka;Kafici Yamaka; Samudga Yamaka; Vikranta Yamaka; Cakravala Yamaka ve Sandasta Yamaka; Pfidadi Yamaka; Araredita Yamaka; Catur-vyavasita Yamaka ve Mala Yamaka.

Padanta Yamaka

Tüm sözcüklerin sonunda benzer heceler oluştuğunda dört ayak Padanta Yamaka'yı oluştururlar.

Örnek :dina-ksayat samhrta-rasmi-mandalaiu diviva lagnam tapaniya-mandalam |vibhati tamram divi surya-mandalam yatha tarunyah stana-bhara-mandalam  Günün sonunda kırmızımsı (bakır renginde) Işın kümelerinden arındırılmış; altın gibi parlayan güneş küresi göklerdeki disk; bir bakirenin büyük yuvarlak göğsüne benziyor.

Kafıcı Yamaka

 Başta ve sonda geçen benzer iki kelime her ayağın ucu Kauci Yamaka'yı oluşturur.Ay ışığının aydınlattığı saatlerin (yama) uzunluğu. geceler; geçiyor Genç kadınların yanında hızlı bir şekilde pek algılanmaz.Panayırda çiçekler arılı ya da arısız savuruldu Hanımefendi onlara hayranlıkla bakıyor ve park gülümsüyor güzellik].

Samudga Yamaka

Aynı yarık tekrarı ile tamamlandığında ayet Samudga Yamaka'nın bir örneğidir.Soluk beyaz dişleriyle çok büyük vahşi fil Ketakl çiçekleri; güzel görünüyor; ve fil benzeri büyük orman soluk beyaz dişleri gibi Ketaki çiçekleriyle çok güzel görünüyor.

Vikranta Yamaka

Alternatif iki ayak benzer olduğunda bu [bir örnektir]of] Vikranta Yamaka. Eskiden iki tepeli bir fil ile karşılaştırılabilecek bir fildi dağ; [şimdi] iki dişi kırılmış; sanki bir dağ gibi olmuş zirvesi olmayan dağ.

Çakravala Yamaka

Ayağın sonundaki kelime şuna benzediğinde: bir sonraki ayağın başındaki kelime [bir örneği]

Çakravala Yamaka .Örnek :Böylece oklarla vurulduktan sonra öldürüldüler. düşmanların yanı sıra bu türlerin arkasından yakından uçan yırtıcı kuşlar tarafından füzeler; savaş alanı öyle kuşlarla doluydu ki Cenaze ateşinin üzerine konulan cesetlerin üzerine saldırılıyordu (keskin) pençeleriyle.

Sandasta Yamaka

Bir ayağın başındaki iki kelime birleştiğinde benzer; Sandasta Yamaka'nın bir örneğidir.

PadSdi Yamaka

Her birinin başında aynı kelime geçtiğinde çok; bu Fadadi Yamaka'nın bir örneği.

Cakravala Yamaka'nın.

İailas'ı sarais'e düzeltin. C. citfuthirlitlha hi hata hata narah'ı okur. Bu terim BhSmaha; 11.10; a'd'de geçmektedir.Dandin; 111.51-52. Ama en son değer. farklı.visnuh srjati bhutani visnuh samharate prajah I visnuh prasute trailokyam visnur lokadhi-daivatam II Visnu tüm canlıları yaratır; Visnu tüm canlıları yok eder; Visnu üç dünyayı yaratır (lafzen doğurur) ve Visnu (tüm) alemlerin yüce efendisi.

Jmredita Yamaka

Bir ayağın son sözleri çoğaltıldığında Amredita Yamaka'nın [bir örneği] olur.

Catur-vayavasita Yamaka

Tüm ayaklar benzer hecelerden oluştuğunda [an Catur-vyavasita Yamaka örneği.

Mala Yamaka

Farklı sesli harflere sahip bir ünsüz ortaya çıktığında çeşitli kelimelerle Mala Yamaka'nın bir örneğidir.

Nilüfer gözlü olanın gözleri kanla yıkandı; izin verdi yaralarından korkunç kan dökülüyor ve [vücudu kaplanıyor] pencereye benzeyen yaralarıyla bin gözlü tanrıya benziyordu (Indra) şahsen.Bir oyun (şiirsel eser) şu kişi tarafından bestelenmelidir:[tanıtım] bunlar | karakteristik] işaretleri dikkate alındıktan sonra nesneler ve işlevler.Bundan sonra kusurlardan bahsedeceğim bu tür çalışmalarda.

On hata

Bir oyundaki (şiirsel eserdeki) hatalar on çeşit olabilir Dolambaçlı ifade (ijufoartha); Gereksiz İfade gibi(atlhaiitam); Önem Arzusu (arthahjua); Kusurlu Anlam ficance (bhinnarthn); Totoloji (ekartha); Sentez İsteği(abhiplutavthi); Mantıksal Kusur (mjaijadi/prta); Metrik Kusur visama); Hiatus (mmdhi) ve Argo {kbdaeijnta).

Dolambaçlı ifade

[Üretilmiş] bir şey aracılığıyla [herhangi bir şeyden] bahsetmek eşanlamlısı Circumlocutio'ya neden olmaktır U4haHha; yanıyor. Gizlenmiş anlamı)

Gereksiz İfade

Bahsedilmeyecek bir şey anlatıldığında; bu [a] Gereksiz İfade (adhantara) durumu.

Önem Arzulamak

İlgisiz  veya kalan bir ifade tamamlanmamış 3 Önem Arzusu (arthahlna)'nın bir örneğidir.

Kusurlu Önem

Kusurlu Önem {hhkmiihu; yanıyor. kırık anlam) rafine edilmemiş veya rustikliğe layık bir ifade içerir.

Kastedilen anlam başka bir anlamla değiştirildiğinde buna aynı zamanda Kusurlu Önem de denir.

Totoloji

Totoloji (I'karllia); "ayrım gözetmeksizin" kullanımı anlamına gelir. Tek bir amaç için [birçok] kelime .

Böyle bir eşanlamlıya örnek olarak FJkadhika- gösterilebilir. Doaamiha için nava-vinuma; Bhiiinaha  kullanıyor gibi görünüyor gitt];haxa&:IMidhana aynı anlamda. Böyle bir ifadenin örneği fiwi'it'Pi.'Güzel hanımın bakışı hem sevgiyi hem de kaygıyı aşılıyor (yayıyor) ve duyarsızlık. Burada "endişe ve duyarsızlık" gereksizdir; çünkü aşk; zihnin bu iki durumunu içerir (Ag.).

Mantıksal Kusur

Akıl yürütmeden yoksun her şey Mantıksallığın bir örneğidir

Kusur (nyayad-apeta)

Metrik Kusur

Metrik yapıdaki aksaklığa Metrik Kusur denir (vi&ama; lafzen eşitsizlik).

Ara

 [Sandhi'de birleşmesi gereken] kelimeler saklandığında ayrı; [J Hiatus'un (rimndhi) bir örneğidir.

Argo

Bir ses veya vurgunun düşürülmesi argo örneğidir (sabdacijida; tek kelimeyle lafzen)

Gunas

Bunlar; doğru bir şekilde tasarlanmış şiirsel bir eserin kalıtsal hatalarıdır. Gunas (liyakat) onların olumsuzluğudur ve karakterize edilir tatlılığa ve anlam derinliğine

On Guna

On Guna şunlardır: Sentez (çevirme; aydınlatma; birleştirme); Pers- açıklık; Düzgünlük; Konsantrasyon (xamailhi); ve Şiva'nın kahkahaları. Herhangi bir benzetme yeterli olurdu. Buradaki her benzetme aynı amaca hizmet etmektedir ve dolayısıyla Totoloji meydana geldi.

Sentez

Amaçlanan anlamlarla birbirine bağlanan kelimelerin birliği Sentez (slesa) olarak adlandırılır.

Açıklık

 İfade edilmeyen kelimenin veya anlamın anlaşıldığı yer Kolayca anlaşılan kelimeler ve anlamlar kullanılarak; bu [bir j Anlayışlılık örneği {[nimvhi) .

Pürüzsüzlük

Bir kompozisyon çok fazla un içermediğinde Birleşik kelimeler; gereksiz ifadeler ve anlaşılması zor kelimeler bunun Pürüzsüzlük (xamatd) [bir örneği] olduğunu anlayın.

Konsantrasyon

Dahi adamların sahip olduğu bazı özel duyulara sahip olmak Bir kompozisyonda (burada yanıyor) Konsantrasyon denildiğini öğrenebilirsin.on Guna'nız var ve onları benzer şekilde adlandırın Alamkaralar ve gunaslar eşleştiğinde ve birbirini aydınlatan buna Pürüzsüzlük [bir örneği] denir (samata).Dikkatli bir şekilde yoğunlaştırılması benzetmelerin önerdiği ve bunlardan türetilen anlamlara Konsantrasyon denir.(samadhi)

Tatlılık

Bir cümle birçok kez duyulduğunda veya söylendiğinde [kimseyi] yormayın veya tiksindirmeyin; bu Tatlılığın [bir örneğidir] (martharya) .

İhtişam

Bir kompozisyon çok sayıda kullanımından oluştuğunda ve [anlam bakımından] yüce ve [ses bakımından] hoş olan çeşitli bileşik kelimeler; bu; Grandeur 1'in [bir örneğidir].

Uyumluluk

Bir kompozisyon telaffuzu kolay kelimelerden oluştuğunda; coşkulu bir şekilde bir araya getirilmiş ve hoş bir izlenim veriyor Hoş olmayan bir konuyu ele almak]; bu [J Uyumluluğun bir örneğidir (sauhmavya) 1 .

İfadenin Doğrudanlığı

[Ortak] ile ilgili herhangi bir konu (lafzen eylem) Dünyada meydana gelen olaylar iyi niyetle ifade edilir. bilinen yüklemler; Doğrudan İfadenin [bir örneği] olur (artha-vijalcti) 1 .

Yücelik

Bir kompozisyonda insanüstü karakterler yer aldığında bunun ikinci bir tanımını verir Guna'nın tercümesi şu şekildedir: Eğer bir [kompozisyon aksi takdirde] sansürlenmiş ve kaliteden yoksun olması yüce bir duyguyu yansıtır sözleri ve ses ve anlam bakımından zengin olması [bir örneği] haline gelir Büyüklük (ojah).

Duygulara Göre Alamkaralar ve Guualar

Bunlar lafızlar; kusurlar ve günâslardır.[şiirsel bir kompozisyonda mevcut]; Şimdi onları anlatacağım Farklı Duygularla bağlantılı olarak uygulama.

Anlamlara Göre Sesler ve Konuşma Şekilleri

Kahramanlıkla bağlantılı şiirsel kompozisyon; Öfkeli ve Muhteşem Duygular çoğunlukla oluşmalıdır hafif hecelerden oluşmalı ve benzetme ve metaforlar içermelidir.İğrenç ve Acıklı Duygularda ( kompozisyon) benzer olmalı; ancak çoğunlukla şunlardan oluşmalıdır ağır hecelerden.

Duygulara Göre Ölçüler: Kahramanlık ve Öfkeli Duygular

Herhangi bir cesur eylem tanımlandığında (lafzen meydana geldiğinde) Kahramanlık ve Öfkeli Duygular ile bağlantısı konumu) Arya ölçüsünde olmalı ve metafor içermelidir ve Yoğunlaştırılmış İfade.

Erotik Duyguda

Erotik Duygu'da kompozisyon yumuşak olmalıdır.

Kahramanlık Duygusunda

Kahramanlık Duygusu'nda şiirsel kompozisyon[seslerin] derecelendirmesi olmalı ve metre cinsinden olmalıdır Jagati; Atijagatl ve Bamkrti türleri. Savaşların açıklamasında ve kargaşa Utkrti uzmanlar tarafından reçete edilmiştir.Acıklı Duygular İçinde.Sakkari ve Atidhrti bu ölçümde uygun ölçülerdir.

Acıklı Duygu..

Kahramanlık ve Öfkeli Duygularda

 Horoic Duygu için öngörülen ölçüler Öfkeli Duygu'da da uygulanabilir; ve metre olarak

vakaların geri kalanı (örneğin belirtilmeyenler) bunlar olmalıdır İstenilen anlama uygun hale getirilmiştir.

Farklı Duygularda ve Durumlarda Ünlü Uzunluğu

Şairlerin drama ile bağlantılı olarak kullanmaları gereken  farklılıkları temsil etmek için kısa; uzun ve uzatılmış (pluta) ünlüler

Duygular ve Durumlar.

Tonlamada [Eecitation'da] aşağıdakilerden oluşan bir sesli harf bir Matra kısa; iki Matra uzun ve üç Matra prolated (pluta).

Uzatılmış sesli harfin kullanımları

Herhangi bir şeyi hatırlarken; öfkeyi [ifade ederken]Bölüm 1; ağıt yakarken ya da Brahmanların okunmasında uzatılmış(pluta) ünlüleri oluşur.[Bu bağlantılarla ilgili heceler] 'a' olacaktır hatırlamak için; 'u' öfke için; 'ha' ağıt için ve 'om'Bunların yanı sıra bir oyundaki diğer heceler (lafzen şiirsel) kompozisyon) ayrıca kısa; uzun veya uzun (pluta) yapılmalıdır.

Duygulara ve Durumlara göre [ifade etmelidirler].

Düzensiz ve düzensiz ölçüler daha önce anlatılanlar aynı zamanda uygun bileşimlerde de kullanılmalıdır. ve anlamına göre yumuşak sesler [amaçlanan] Oyun yazarı kendi eserinde kullanmak için çaba göstermelidir. tarafından okunabilecek tatlı ve hoş kelimelerin kompozisyonu kadınlar. Çünkü bunlarla (yani bu tür kelimelerle) donatılan bir oyun;tıpkı nilüfer gölünün süslendiği gibi çok güzel görünecek kuğularla.Cehifita  gibi sert sözlerle; narin dramatik sanat; halka açık bir kadının güzel görünmemesi gibi güzel görünmüyor Ruru derisine bürünmüş Brahminlerin yanında iyi görünürler; ve yağla meshedilmişler ve siyah deriyi taşıyorlar antiloplar ve Aksa-mala [ellerinde] var.

Hoş sesler ve duyularla dolu bir oyun; anlaşılması zor ve anlaşılması zor sözcükler içermeyen; ülkelerin anlayabileceği; [iyi] bir yapıya sahip olan; yorumlanmaya uygun kişiler  danslar için uygun; birçok [karakterin] Duygularını geliştiriyor  ve uygun Kavşaklara (sandhi) ve bunların [uygun] birleşimlerine sahip olmak; izleyicilere sunulmaya uygun hale gelir.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal