Ekrem Kahraman, ressam,68 kuşağı Dr.Özand Gönülal




RESSAMIN ÖZGEÇMİŞİ       : 1971 yılında İstanbul Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü’nden mezun oldu. Çeşitli ortaöğretim kurumlarında öğretmenlik yaptı. 1989 yılında öğretmenlikten ayrılarak sanatçı yaşamını tercih etti. Plastik sanatlar alanında teorik yazılar yazdı. Yazıları Sanat Çevresi, Türkiye’de Sanat, Genç Sanat, Çekirdek Sanat, CEY Sanat, rh+ Sanart ve Artist sanat dergilerinde yayımlandı.
            2007 yılında Sanatçının Atölyesi dergisini yayımlamaya başladı. Yayımlanmış dört şiir kitabının (Sessiz Bir Aşkı Dillendirmek, Rıhtım ve Ihlamur, Fısıltılar ve Çığlıklar, Aşk Olsun Hayat) yanında; “Aşk olsun Hayat” isimli bir toplu şiirler ile bir seçme şiirler kitabı yayımlandı. Ayrıca sanat ve sanatçılar üzerine deneme yazılarının yer aldığı bir kitabı bulunuyor.Yurtiçi ve yurtdışında 80’nin üzerinde kişisel sergi açtı; çok sayıda karma ve grup sergilerine katıldı, ulusal ve uluslararası fuarlarda yer aldı. 16 ödül kazandı. Sanatı hakkında birçok kitap katalog ve broşür yayımlandı. Sanatıyla ilgili iki belgesel film çekildi. Çok sayıda ulusal ve uluslararası koleksiyonlarda resimleri bulunuyor. İstanbul’da yaşıyor.

RESSAMIN ÜSLUBU             : “Ekrem Kahraman’ın sonsuz bir gökyüzünün sarmaladığı “Çukurova” görünümlerinden giderek bilinen ile bilinmeyenin birbirine kavuştuğu bir podyuma dönüşen son dönem resimlerine kadar ortak payda da gelişen en belirgin izlek, sanatçının her şeyden önce kullanım hakkı sadece kendisine ait bir “atmosfer” yaratma istemiyle hareket etmesidir. Takip edildiği takdirde öznenin tamamen kendisine gönderimli bu atmosfer yaratma provasının değişik sahnelerinin, her resimde belirgin olarak öne çıktığı görünebilir. Bu yüzden de, Çukurova resimlerinde karşımıza çıkan gerçek ( toprak) ile ütopyanın (gökyüzü) karşılaşma alanları artık kodlanması mümkün olmayan düşlemsel bir haritaya dönüşmüştür. Sınır ve koordinatlarına Kahraman’ın hükmettiği bu uzam, kendisinin de belirttiği gibi “ne gökyüzüdür ne de yeryüzü” . Olsa olsa kalıplaşmış tüm kavramların tepe taklak olduğu özerk bir arenadır. Aslında Kahraman’a bu başına buyruk serbestliği sunan inisiyatif, tüm geleneksel birikimlere rağmen karşısında duran yüzeyin sahibiyetinin sadece ve sadece kendisine ait olduğunu bilmesinden kaynaklanır. Ne olursa olsun tüm kumandanın kontrolü altında olduğunu, uzama kazandırılanların denetiminden geçmeden oluşamayacağını fazlasıyla bilincindedir.” (Levent ÇALIKOĞLU)
           
ESERLERİNDEN ÖRNEKLER


  
         1-Orada mısın? ,2001,yağlıboya,130.00 x 160.00 cm.


  
       2-Kızgın mısın Bana?,yağlıboya,2001,100.00 x 100.00 cm.



3-Burada Değilim! ,2001,yağlıboya ,85.00 x 120.00 cm.



4-yağlıboya, 1997,40.00 x 40.00 cm. ,(Ahmet Üner Koleksiyonu )

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal