Ekrem Kahraman, ressam,68 kuşağı Dr.Özand Gönülal
RESSAMIN ÖZGEÇMİŞİ :
1971 yılında İstanbul Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü’nden mezun oldu. Çeşitli
ortaöğretim kurumlarında öğretmenlik yaptı. 1989 yılında öğretmenlikten
ayrılarak sanatçı yaşamını tercih etti. Plastik sanatlar alanında teorik
yazılar yazdı. Yazıları Sanat Çevresi, Türkiye’de Sanat, Genç Sanat, Çekirdek
Sanat, CEY Sanat, rh+ Sanart ve Artist sanat dergilerinde yayımlandı.
2007 yılında Sanatçının Atölyesi dergisini yayımlamaya başladı. Yayımlanmış dört şiir kitabının (Sessiz Bir Aşkı Dillendirmek, Rıhtım ve Ihlamur, Fısıltılar ve Çığlıklar, Aşk Olsun Hayat) yanında; “Aşk olsun Hayat” isimli bir toplu şiirler ile bir seçme şiirler kitabı yayımlandı. Ayrıca sanat ve sanatçılar üzerine deneme yazılarının yer aldığı bir kitabı bulunuyor.Yurtiçi ve yurtdışında 80’nin üzerinde kişisel sergi açtı; çok sayıda karma ve grup sergilerine katıldı, ulusal ve uluslararası fuarlarda yer aldı. 16 ödül kazandı. Sanatı hakkında birçok kitap katalog ve broşür yayımlandı. Sanatıyla ilgili iki belgesel film çekildi. Çok sayıda ulusal ve uluslararası koleksiyonlarda resimleri bulunuyor. İstanbul’da yaşıyor.
2007 yılında Sanatçının Atölyesi dergisini yayımlamaya başladı. Yayımlanmış dört şiir kitabının (Sessiz Bir Aşkı Dillendirmek, Rıhtım ve Ihlamur, Fısıltılar ve Çığlıklar, Aşk Olsun Hayat) yanında; “Aşk olsun Hayat” isimli bir toplu şiirler ile bir seçme şiirler kitabı yayımlandı. Ayrıca sanat ve sanatçılar üzerine deneme yazılarının yer aldığı bir kitabı bulunuyor.Yurtiçi ve yurtdışında 80’nin üzerinde kişisel sergi açtı; çok sayıda karma ve grup sergilerine katıldı, ulusal ve uluslararası fuarlarda yer aldı. 16 ödül kazandı. Sanatı hakkında birçok kitap katalog ve broşür yayımlandı. Sanatıyla ilgili iki belgesel film çekildi. Çok sayıda ulusal ve uluslararası koleksiyonlarda resimleri bulunuyor. İstanbul’da yaşıyor.
RESSAMIN ÜSLUBU : “Ekrem
Kahraman’ın sonsuz bir gökyüzünün sarmaladığı “Çukurova” görünümlerinden
giderek bilinen ile bilinmeyenin birbirine kavuştuğu bir podyuma dönüşen son dönem
resimlerine kadar ortak payda da gelişen en belirgin izlek, sanatçının her
şeyden önce kullanım hakkı sadece kendisine ait bir “atmosfer” yaratma
istemiyle hareket etmesidir. Takip edildiği takdirde öznenin tamamen kendisine
gönderimli bu atmosfer yaratma provasının değişik sahnelerinin, her resimde
belirgin olarak öne çıktığı görünebilir. Bu yüzden de, Çukurova resimlerinde
karşımıza çıkan gerçek ( toprak) ile ütopyanın (gökyüzü) karşılaşma alanları
artık kodlanması mümkün olmayan düşlemsel bir haritaya dönüşmüştür. Sınır ve
koordinatlarına Kahraman’ın hükmettiği bu uzam, kendisinin de belirttiği gibi
“ne gökyüzüdür ne de yeryüzü” . Olsa olsa kalıplaşmış tüm kavramların tepe
taklak olduğu özerk bir arenadır. Aslında
Kahraman’a bu başına buyruk serbestliği sunan inisiyatif, tüm geleneksel
birikimlere rağmen karşısında duran yüzeyin sahibiyetinin sadece ve sadece
kendisine ait olduğunu bilmesinden kaynaklanır. Ne olursa olsun tüm kumandanın
kontrolü altında olduğunu, uzama kazandırılanların denetiminden geçmeden
oluşamayacağını fazlasıyla bilincindedir.” (Levent ÇALIKOĞLU)
ESERLERİNDEN ÖRNEKLER
1-Orada
mısın? ,2001,yağlıboya,130.00 x 160.00 cm .
2-Kızgın mısın Bana?,yağlıboya,2001,100.00 x 100.00 cm .
3-Burada Değilim! ,2001,yağlıboya
,85.00 x 120.00 cm .
4-yağlıboya, 1997,40.00
x 40.00 cm .
,(Ahmet Üner Koleksiyonu )
Yorumlar
Yorum Gönder