NATYA SHASTRA BİR OYUNUN ÖN BİLGİLERİ;                                                  Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal

BİR OYUNUN ÖN ÇALIŞMALARI;

BİR OYUNUN ÖN İŞLEMLERİ

Bilgelerin sorusu.

Drama konusunu sürdüren Bharata'nın sözlerini duyunca bilgeler çok memnun oldular ve şöyle dediler: "Sizden dramanın  ve Jarjara'nın kökeninin yanı sıra engelleri durdurmanın [araçlarını] duyduk ve tanrılara tapınma. Hazırlıklar hakkında ayrıntılı olarak bilmek istediğimiz (kapsamlı bir şekilde aydınlatılmış); çok muhteşem anlamı tüm özellikleriyle kavradıktan sonra; Brahmin; anlayışımız için [her şeyi] açıklamak sana düşüyor. aynı şekilde]."

Bharata cevap veriyor.

Bilgelerin bu sözlerini duyan Bharata; Ön Hazırlıkların kuralları hakkında şu şekilde konuştu: "Ey kutsanmışlar; beni dinleyin. Ben Ön Hazırlıkların yanı sıra Padabhaga; Kalas ve Yürüyüş Turu hakkında da konuşuyorum [ onlarla ilgili olanlar].

Ön hazırlıklar tanımlandı

İlk olarak başlangıçta (pUrvam) aşamada (rahga) gerçekleştirildiği için buna (.pur varanga) Ön Hazırlıklar denir.

Ön Hazırlıkların Parçaları

Davul ve telli çalgıların yanı sıra Resitatifler (pathytt) ile çalınması gereken farklı bölümleri aşağıdaki gibidir: Pratyahara; Avatarana; Arambha; Ssravana; Vaktrapani; Parighattana; Samghotana; Margasarita ve Uzun; orta ve kısa türlerin Asarita'sı. Bu şarkılar [oyunun icrası] dışında perdenin arkasındaki kişiler tarafından davullar ve yaylı çalgılar eşliğinde söylenecektir. Daha sonra perde kaldırıldıktan sonra; tüm müzik enstrümanları çalınarak danslar ve resitaller  gerçekleştirilecek ve Sınıf Dansı ile birlikte Madraka sınıfından bir şarkı veya Vardhamanaka sınıfından bir şarkı söylenecek. it] uygulanmalı; Daha sonra gerçekleşmeli Ön Elemeler sırasında [birbiri ardına] şunlar: Utthapana; Yürüyüş; Kutsama ''; Suskapakrsta; Rangadvara; Cari; Mahacari; Üç Adamın Konuşması ve Övgü. Şimdi törene dahil edilecek tüm bunların özelliklerini sırasıyla açıklayacağım.

Ön hazırlıklar.

 Bu açıklamadan; ön değerlendirmenin ilk dokuz maddesinin Minareler sahnede modern asma perdeye benzer bir ön perdeyle örtülü olarak icra edildi. Ayrıca yorucu odanın iki kapısında da iki perde vardı. Ön perdenin daha sonraki dönemlerde ve özellikle her perdenin sonunda düzenli olarak kullanılmaya başlandığı görülmektedir. Bkz. Javanikantar; KM'de 'hareket'in eşanlamlısı olarak kullanılır.

Kutsama (fnhndi) ve Övgü (prarocam) Resitalleri

 madraka — bir şarkı sınıfı.

vardhamanaka-a. danslı şarkıların pençesi.

Pratyahara

Müzik aletlerinin (kutapa) düzenlenmesine Pratyahara denir.

Avatarana

Şarkıcıların oturma düzenine Avatarana (aşağı inme) denir.

Irambha

Şarkı söylemek için ses egzersizinin (parigita) başlangıcına Arambha (lafzen başlangıç) denir.

Ssravana

Müzik aletlerinin usulüne uygun çalınacak şekilde ayarlanmasına AVravana denir. '

Vaktrapani

Müzik aletleri çalmanın farklı tarzlarını (vrtfi) prova etmeye (lit. bölmeye) Vaktrapani' denir.

Parighattana

Parighattana sırasında enstrümanların telleri usulüne uygun olarak ayarlanır.Ön perde arkasında gerçekleştirilen gösteriler gereksiz derecede ayrıntılı hale getirildi. Ama öyle değil. Antik çağda insanlar; hayatlarının farklı koşullarına göre; tiyatro gösterisine çok da zamanında gelmiyorlardı. Gösteriye bir anda ve belirli bir zamanda gelmiyorlardı. Hepsi bir araya gelinceye kadar epey zaman geçti. Yönetmen perde arkasından; asıl performansa hazırlanırken ilk gelenlere (doğal olarak hayatlarında acelesi olmayan insanlara) ellerinden geleni yaptı. Ön Hazırlıkların dokuz maddesinin [sıradan] kadınlara; çocuklara ve aptallara yönelik olduğunu söylüyor. Ön elemelerle ilgili aynı uygulama şu anda bile Yatris'te veya Bengal'deki açık hava tiyatro gösterilerinde gözlemlenebilir. Veya müzik enstrümanlarının düzenlenmesi için şemaya bakınız" ve şarkıcıların konumu için şema 'ye bakınız. asravaiiih-hiseNS'in performansı hakkında ayrıntılar için.

Samghotana

Samghotana ; farklı el pozlarının (zaman atışını belirtmek için) kullanımının provası içindir.

Margasarita

Davul ve yaylı çalgıların bir arada (birbiriyle uyum içinde) çalınmasına Margasarita* denir.

Xsarita

A'sarita; ritmin pratiğini yapmak içindir.zaman kesirleri .(kalapata) z .

Şarkıların Uygulaması

Ve şarkıların uygulanması (yltavixlhi)* şarkı söylemek içindir tanrıların yüceliği.

Utthapana

Şimdi bu şekilde tasarlanmış olan Utthapana (lafzen kaldırma) töreninden bahsedeceğim; çünkü Kutsama duasını okuyanlar her şeyden önce sahnede [oyunun] performansını başlatır (lafzen yükseltir). Bu nedenle Utthapana bazıları tarafından [performansın] başlangıcı olarak kabul edilir.

Yürüyüş Turu

Gezinti (parirartana.) öyle bir tarza sahip ki; burada farklı dünyaların koruyucu tanrıları [sahnenin] her yerinde dolaşarak [Yönetmen tarafından] övülüyor.

Kutsama

Kutsama (iiaii'fr) bu şekilde adlandırılmıştır çünkü her zaman tanrıların; Brahminlerin ve kralların kutsamasını içermesi (ve çağırması) gerekir.

i^uskavakrsta Dhruva

Bir Avakrsta Dhruva anlamsız seslerden oluştuğunda buna ^uskavakrsta 1 denir; Jarjara 3 için ayetleri belirtir.

Rangadvara

Rangadvara bu şekilde anılır çünkü Sözler ve Jestleri içeren performans bu bölümden başlar.

Carl ve Mahaeari

Araba bu ismi almıştır çünkü Erotik Duyguyu tasvir eden hareketlerden oluşur ve Mahaeari'de Öfkeli Duyguyu tasvir eden hareketler meydana gelir.

Üç Adamın Konuşması

Yönetmen (mtradhara); bir Asistanın (paripariroka) ve Soytarı 1'in konuşmasına Üç Adamın Konuşması (trigata) adı verilir.

Övgü

Yönetmenin (uzman olarak anılır) oyunun eyleminin (karyo) sonunu [uygun] akıl yürütme ve argümanlarla önererek yaptığı hitap; Övgü (prarocana) olarak adlandırılır.

Bahirgita'nın kökeni ve gerekçesi Şimdi Bahirgita'da yer alan SsrSvana'yı ayrıntılı olarak anlatacağım ve kökeni ve gerekçesi konusunda bilgisiz. Jester'ın rolü Asistanlardan biri tarafından üstleniliyor. Yönetmenle birlikte iki Asistanın girdiği 70'in altına bakınız; Artık Citra a ve Daksina Mgrgas ile birlikte Upohana  ve Nirgita'daki yedi formdaki şarkılar Narada gibi müzik uzmanları tarafından tanrılara övgüler düzerek başlatıldığında; meclisteki tüm tanrıların ve Danava'ların sesi duyuldu.

Nirgita uygun tempo ve zaman vuruşuyla performans sergiledi

Daityas ve Raksasas kıskançlığa neden oldu

Şimdi tanrıları öven bu mutlu şarkıları duyunca Daityalar ve Raksasalar kışkırtıldılar. Bu koşullar altında [konu üzerinde] düşündüler ve birbirlerine şöyle dediler: "Bu Nirgita'nın eşlik ettiğini duyduğumuza (kabul ettiğimize) sevindik. duymaktan memnun oldukları tanrıların kahramanlıklarını konu alan yedi biçimdeki enstrümantal müziğin (şarkıların değil) ; yalnızca Nirgita'yı dinleyeceğiz

ve bundan her zaman memnun kalacağım. Daha sonra Nirgita'dan memnun olan bu Daityalar [ve Raksasalar]; onun tekrar tekrar icra edilmesi için teşvikte bulundular".

Tanrılar Nirgita'yı durdurmak için Narada'ya yaklaşır.

Bu; NSrada'ya şöyle diyen tanrıları öfkelendirdi: Bu Danavalar ve Raksasalar yalnızca Nirgita'dan memnunlar [ve şarkılar gibi başka hiçbir şey istemiyorlar]. Bu nedenle (Nirgita'nın) bu performansının sona ermesini diliyoruz. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?" Yedi biçim; tolas türleri anlamına gelir. Bahirgita için başka bir namo.

Narada tanrıları sakinleştirir.

Tanrıların bu sözlerini duyan Narada cevap verdi: Yaylı çalgıların müziğine bağımlı olan Nirgita durdurulmasın ve bu (nirg-rfa); Upohana ile birleşip yaylı çalgıların müziğinin eşlik etmesiyle yedi biçime sahip olacaktır. Bu Nirgita tarafından mest edilen (yakılan) Daityalar ve Raksasalar kışkırtılmayacak ve [performansta] herhangi bir engel yaratmayacaklar.

Buna Daityaların kibrini tatmin etmek için Nirgita; tanrıların şerefine ise Bahirgita denir. Bu; She Citravlna uzmanları tarafından metalik tellerle çalınacak ve performans hafif ve ağır heceler (afaara)* içermeli ve Varnas* ve AlamkSras* içermelidir. Bu. İçinde hiçbir anlam taşımayan seslerin birleşimi söylendiği için Nirgita olarak adlandırılmıştır ve tanrıların kıskançlığını gidermek için de Bahirgita olarak adlandırılmıştır.

Tanrılar Nirgita'dan (Bahirgita) memnundur.

Nirgita'nın yedi biçiminin yanı sıra Utthapana ve benzerlerinin ardındaki neden şimdi verilecektir. PratyShSra Raksasaları (Yatudhana) ve Pannagaları memnun ederken; Apsarasalar Avataranadan memnundur. Gandharva'lar A'rambha'nın icrasından memnun olurlar ve A'ft-5vana'nın icrasından Daitya'lar keyif alırlar. Vaktrapani Danava'ları memnun ediyor ve Parighattana'da Raksasa'ların orduları [yine] memnun oluyor. Sanighotana Guhyaka'ları memnun ederken; Margasiirita Yak'a'ları memnun ediyor. Citravina—natyoparanjanarthaya vina; Bir dramanın performansı sırasında çalınmaya uygun bir tür vim. » Gkrt ve drri gibi heceler ağırdır ve şarkılar (g'daka) söylenir gibi heceler tanrıların hoşuna gider ve Eudra ve takipçileri Vardhamana'nın icrasından memnun olurlar. Benzer şekilde Gezinme (parivarr tana) performansında Lokapalas (dünyaların koruyucuları) sevinir ve Ay tanrısı Kutsama'dan memnun olur. Avakrsta'nın (Dhruva) şarkısını söylerken Nagalar memnun olurken; Suskavakrsta (Dhruva) Pitrs'in (atalar) ev sahibini memnun eder. "Rangadvara Visnu memnun olurken; Jarjara töreni Vighnas liderlerini memnun ediyor. Carl'ın gerçekleştirilmesi üzerine

Uma keyif alırken; Mahacari'nin performansı Bhuta'ları sevindiriyor. Farklı bölgelerdeki tanrılara tapınma hakkında çok şey var Pratyahara ile başlayan Ön Hazırlıkların (purvarahga) ve [Maha] cSri'de bitiyor. Ey Brahminlerin en iyisi; Ön Hazırlıkların farklı kısımlarını anlatırken onlardan memnun olan tanrıların isimlerini verdim ve onların keyif aldıkları [tek tek] kısımlarından bahsettim. Tanrılara tapınmak anlamına gelen Ön Hazırlıkların icrası; onlar (yani tanrılar) tarafından övülür ve onaylanır.

göreve (dharma); şöhrete ve uzun yaşama vesile olur. Ve bu performans; şarkılı veya şarkısız olsun; tanrıları (göksel bölgenin sakinleri) olduğu kadar Daityaları ve Danavaları da memnun etmek içindir.

Şimdi size [daha sonra] Dhruvas 'in kurallarını tartışırken şarkılı veya şarkısız performansların (saglta ve nirglta) ve ayrıca Vardhamana t'nin özelliklerini ve işlevini anlatacağım.

Die Pure Preliminaries'deki şarkılar

Şarkıları (gltaka) ve Vardhamna'yı seslendirdikten sonra; ayağında ilk ikisi; dördüncüsü ve sekizincisi on bir hece olan Utthapant (Yükselten) Dhruva söylenmelidir.ve onbirincisi de aynı uzunlukta. Caturasra'da söylenmeli (Tala) ve dört ayak ve dört Sannipata'nın yanı sıra üç tür tempo {lay*) ve üç durak [olmalıdır] Bunun yanı sıra dört Yürüyüş turundan (parivarta) ve üç Partiden oluşmalıdır ve Visloka ölçüsünde ve aynı tür Tala'da olmalıdır. Söz konusu Tala ardışık olarak iki Kalas'tan saroya 1; iki Kalas'tan Tala; bir Kala'dan Samya ve üç Kalas'tan Sannipata'dan oluşmalıdır. »

İlk Yürüyüş Turu

Bu nedenle sekiz Kal8'den oluşan Sannipata Tala'nın uzmanlar tarafından gözlemlenmesi gerekmektedir. Ve bir Yürüyüş Turunun bu tür dört Sannipatadan oluştuğu söylenir. Elemelerdeki ilk Yürüyüş Turu

yavaş tempoda (sthitalaya) ve bitiminde yapılmalıdır.içindeki üçüncü Sannipata (yani ilk parivarta) davulları oynanacak.

İkinci Yürüyüş Turu

İlk Yürüyüş Turunun sona ermesi üzerine; orta tempoda (laya) başlayan ikinci Yürüyüş Turu (yani Yürüyüş Turu) Yönetmen [ve iki Asistan] 1 [sahneye] girmelidir. Üçü aynı anda avuç dolusu çiçek sunusuyla [sahneye] girmeli. Ama ondan önce kendilerini arındırmalı; inisiye etmeli ve [kötü ruhlara karşı] korunmak için tılsımlarla donatılmış olmalılar. Beyaz giyinmeli; yanlarında taşıdıkları çiçekler de beyaz olmalı; Adbhuta bakışıyla1 bakmalı ve bedenin Sausthava'sıyla "Vaisnava Sthana"da olmalıdırlar. İki Asistan (]>avii>awika) altın bir sürahi (tylirhgara) ve Jarjara taşımalıdır ve onlarla birlikte Yönetmen beş atep öne sürmelidir. Bu beş adım ibadet amacıyla [olacaktır]

Brahman ve bunların ortaya konulma şekli anlatılacaktır. [aşağıda] ayrıntılı olarak. İki ayağını üç Talas'a yavaşça yerleştirmeliler ayırın ve sonra her iki taraftan [tek tek] kaldırın ve tekrar yerleştirin

onları aynı [mesafede] aşağı indirin. Yukarıda açıklanan şekilde beş adım  gittikten sonra; Direktör ve onun iki Asistanı (diğerleri) SucI Arabasını önce sol ayağı; sonra sağ ayağı hareket ettirerek yapmalıdır. Daha sonra Yönetmen; tanrının mevcut olması gereken sahne merkezinin diğer adı olan Brahman'ın dairesine (Brahma-mamfala) çiçekler sunmalıdır. Daha sonra da öyledir.  Yönetmen) Lalita işaretiyle Brahman'a (lafzen; Pitamaha) saygıyla eğilmeli ve selamlama sırasında süreyi ölçmek için eliyle üç kez yere değmeli ve adımları [uygun şekilde] bölünmüş olmalıdır. Yönetmenin girişiyle başlayan ve [Brahman'a] selamlama ve [bununla ilgili] jestlerin kullanılmasıyla biten ikinci Yürüyüş turu orta tempoda (laya) gerçekleştirilmelidir.

Üçüncü Yürüyüş Turu

Sonraki üçüncü Yürüyüş Turu (parivarta) sırasında; Yönetmen Brahman'ın çemberinin etrafında dolaşmalıdır {örn. sahnenin ortasında); Acamana'yı gerçekleştirin ve Jarjara'yı ele alın. [Bunu alma şekli şu şekildedir:] [Brahman'ın] çemberinden (manilaht) hızla kalkarak; bu ayakla (is) SucI (lafzen Vedha) Arabasını yapmalıdır. önce sağ ayak; sonra da sol ayak öne çıkarılır. Daha sonra yan taraftaki sağ ayağını tekrar kaldırmalı ve önce sol ayağı; sonra sağ ayağını öne çıkararak SucI (Vedha) Can yapmalıdır.Yönetmen [sahnenin merkezini] bulduğunda; altın sürahiyi {bhrhgara) taşıyan kişiyi (yani Asistanlardan birini) çağırmalı ve abdest almalıdır (iauca) [bu kaptan su ile]. Daha sonra Acamana yapmalı ve kendisine uygun sırayla su serpmelidir. Bu nedenle; abdesti düzgün bir şekilde gerçekleştirdikten sonra Direktör; engelleri yok eden Jarjara'yı dikkatle ele almalı ve bu eylem; [bu ikinci Yürüyüş Turunun] son Sannipata'sının başlangıcıyla birlikte gerçekleştirilmelidir. Üçüncü Yürüyüş turu; sahnenin merkezinin (eğer. Brahmtmo^ala) 1 etrafında dönmesiyle başlayıp Jarjara'nın alınmasıyla sona erecek şekilde hızlı bir tempoda gerçekleştirilmelidir.

Dördüncü Yürüyüş Turu

Kötülükleri kovmak için Jarjara'yı aldıktan sonra sekiz Kalas'ta [bazı Mantralar] mırıldanmalı. .-O halde Suci (Vedha) Arabasını yapmalıdır! önce sol ayağı; sonra sağ ayağı öne çıkararak müzik aletlerine doğru beş adım ilerleyin. Ve sonra tekrar önce sol ayağı; sonra sağ ayağı öne çıkararak Suci (Vedha) Cari'yi gözlemlemelidir. Dördüncü Yürüyüş Turu Jarjara'nın ele alınmasıyla başlar ve hızlı bir tempoda yapılması gereken müzik enstrümanlarına yaklaşımla  biter. Bu [Caturasra tipi punarainja] el ve ayak hareketleri on altı Kalas'ı işgal edecek; Tryasra tipinde ise böyle bir hareket Sadece Oniki Kalas'ı işgal edecekler. [Yönetici ve iki Yardımcı] elleriyle yere dokunarak üç selamlama yapmalı ve bundan önce kendilerine su serpmelidirler; ancak Tryasra durumunda [böyle bir serpme ön hazırlıkları] emredilmemiştir  .

Pari vartani Dhruva

Bu şekilde Utthapana'yı (lafzen yükseltme) yapmalılar. Daha sonra Caturasra (Tala) ile orta tempoda ve sekiz Sannipata ile icra edilmesi gereken Parivartanl (Yürüyüş) Dhruva gelir. Yalnızca son hecesi olan Dhruva (şarkı) on bir heceden oluşan dört ayak uzunluğundaki bu kelimeye Parivartant denir

(Yürüyüş) Dhruva. Yönetmen bu Dhruva'yı söylerken Zarif adımlarla Vartika MSrga'da Letffords 'i hareket ettirmeli enstrümantal müzik eşliğinde eğilmeli ve saygıyla eğilmeli kendilerine ait yönlerde [farklı] tanrılar. Ve (yukarıda sözü edilen) ayak hareketi sırasında Direktörün her adımı iki Kalas'tan oluşmalı ve her yöndeki hareket iki Sannipata'dan oluşmalıdır. Daha sonra Suci (Vedha)Cari'nin önce sol ayağını; sonra sağ ayağını öne çıkardığını ve ikincisini iki Talas mesafeye koyduğunu gözlemlerdi. Bu şekilde Atikranta Carl  ile beş adım atmalı ve farklı yönlerde farklı tanrılara selam vermelidir.

onlara ait. Öncelikle doğu yönüne eğilmeli (Sakra) Indra'nın başkanlığında; ikinci olarak da ona boyun eğmeli güney yönü Yama'ya aittir. Üçüncüsü boyun eğmeli batı yönü Varuna tarafından yönetiliyordu. Dördüncüsü eğilmeli Dhanada'nın (Kuvera) olduğu kuzey yönünde koruyucu. Bu talimatlara boyun eğdikten sonra icra etmelidir. Slid Cari önce sol ayağı ve sağ ayağı öne çıkarıyor Daha sonra Yürüyüş Turuna başlayın. Daha sonra; yüzü doğuya dönük olarak Yönetmen; 'eril'; 'dişil' ve 'nötr' ayaklarla [birbiri ardına üç adım ileri giderken] va (Rudra); Brahman ve Visnu'ya (Upenflra) selam vermelidir. Sağ ayak 'eril' ve sol ayak dişildir; sağ ayak ise [fazla] kaldırılmamış 'nötr'dür. f§iva ;([sa) eril olarak eğilmelidir ayak [ilk olarak öne çıkınj; kısır ayak Brahnwif'e selam verirken

[öyle öne sürülmeli]  .

Dışarıdaki Adam içeri girer.

Gezinti bu şekilde [bitmeli] ve ardından Dörtlü Adam (luitwtha-kara) gerektiği gibi [ellerinde] çiçeklerle [sahneye] girmelidir. Ve Pujfi'yi Jarjara'ya ve tüm müzik enstrümanlarına (kntapa) olduğu kadar Yönetmene de gerektiği gibi teklif etmelidir. Puja sırasındaki ayak hareketleri davul çalmaya eşlik edecek şekilde yapılmalı ve o sırada şarkı söylenmemeli; yalnızca anlamsız heceler söylenmelidir (dobhaJcr'uja).

Avakrsta Dhruva'nın söylenişi

Dördüncü Adam; Puja'yı sunduktan sonra çıkış yapmalıdır. Daha sonra Caturasra'da (Tula) Avakrsta Dhruva  ve yavaş tempo (4hiU-hujri) söylenmelidir. Bu Dhruva ağır hecelerle dolu olmalı

ve Sthayi-vainji'ye bağımlıdırlar ve sekiz Kala'dan oluşurlar;ve Tala'sı Avapanika olmalı. Avakrsta Dhruvg; dördüncüsü; beşincisi; yedincisi ve sekizincisi kısa olacak şekilde dört ayak ve on heceden oluşan bir şarkıdır.

 

 

Kutsama

Daha sonra Direktör; sekiz veya on iki ayaktan (paila) oluşması gereken Kutsama'yı orta tonda [madhyama) okuyacaktır. Bunlar Kutsama'nın örnekleridir): namo'stu sarvadevebhyo dvijatibhyah subham tatha I jitam somena vai rajiia - J arogyam bboga eva ca l) TV. Bütün tanrıya selam mı? İki kez doğanlar kutlu olsun sınıf. Kral Soma zafere ulaşsın; sağlıklı bir ömür versin 've [yerli zevk. Tiyatro gösterisinin yapımcısı Vedik bilgiden yola çıkan erdemlere ulaşır. TR. Oyun yazarının (karya'nın aydın yazarı) şöhret kazanmasına ve erdeminin artmasına izin verin ve bu tür bir fedakarlık (tjajhu) aracılığıyla tanrılar ondan #a)çok memnun olsun. Bu tür Benedikt şiirlerinin her birinin okunmasından sonra; iki Asistan yüksek sesle ve net bir şekilde "Bırakın böyle olsun" demelidir.

Suskavakrsta Dliruva

Bu nedenle Kutsama; [yukarıda belirtilen] kurallara göre usulüne uygun olarak yapılmalıdır. Daha sonra Suskavakrstii Dhrura söylenmeli ve Jarjara'yı öven dizeler söylenmelidir. Bu Dlmiva önce dokuz uzun heceden; ardından altı kısa heceden ve ardından üç uzun heceden oluşmalıdır; digle digle jhande jhande reçeli

Rangadvara

Suskavakrsta Dhruva'yı düzgün bir şekilde icra ettikten sonra; o (Yönetmen) ibadeti sırasında [dramatik gösteri gerçekleştirilecek] tanrıya hayranlıkla yüksek sesle bir Sloka okumalı ve ardından saygı duruşunda bulunan [başka bir Sloka] okumalıdır. ya krala ya da Brahminlere söylenmeli. Rangadvara (gösteriye giriş) olarak adlandırılan yerde Jarjara.Sloka'yı okuduktan sonra tekrar yapmalıdır. Jarjara'yı onurlandırmak için bir Sloka daha okuyun  .

Cari

Ve Jarjara onurlandırıldıktan sonra; 'de bir "ari" hareketi yapmalı ve iki Asistan* geri adım atmalıdır. Daha sonra Addita Dhruva  orta tempoda (/a//«)j Catarasra Tala ve dört Sannipatas ile icra edilmelidir. İlk; beşinci ve sonuncusu olan Dhruva (şarkı) On iki heceden oluşan dört ayağının tamamındaki heceler uzun; geri kalan heceler kısa olana Addita denir. Uygulamasını Siva (Mahesvara) ve UmS tarafından geçmişte farklı Durumların (Wiora) ve hareketlerin [gösterilmesiyle] gerçekleştirilirken benimsenen prosedüre göre anlatacağım. Avahittha Sthana'yı (duruş) 1 aldıktan ve sol eli [önce] avuç içi aşağıya doğru göbeğe yerleştirdikten ve diğer eliyle Jarjara'yı* aldıktan sonra; Direktör

Sol eli Pallava hareketini göstererek beş adım atmalı;

ve giderken her adımda bir Tala'yı örtmeli ve hareket etmelidir uzuvlarını zarifçe Daha sonra Sucl Carl'ı nasıl yapmalı? Önce sol ayağını; sonra sağ ayağını öne sürer. Daha sonra Yönetmen <(ben; uzman olan) bir Sloka okumalıdır. onun konusu olarak sevgi  Ve bu Sepet Sloka'yı okuduktan sonra ve

Ama bu durumla alakalı bir anlam veriyor. orijinal okumanın değiştirilmiş olması mümkündür. Bu nedenle bunu taladki;tam olarak düzeltiyoruz. 'Avucunda tutuluyor' veya 'elde tutuluyor' anlamına gelen Yürüyüş Turunu gerçekleştirirken; yüzü öne doğru olacak şekilde daha önce açıklanan adımlarla geriye doğru çekilmelidir.

Mahacari

Ve Jarjara'yı Asistanlardan birinin eline verdikten sonra; aşağıda belirtilen kurallara uygun olarak Mahacari'yi yapmalıdır. Bu Cari sırasında Dhruva şarkısı Caturasra tipinde ve hızlı tempoda olmalı ve dört Sannipatae ve sekiz Kalas içermelidir. Bu Dhruva şarkısının ayakları on bir heceden oluşmalıdır; bunların birincisi; dördüncüsü; yedincisi; onuncusu ve sonuncusu uzun ve geri kalanlar kısadır. Her zaman hoş olan Hara'nın (Siva) Sınıf Dansı'na izin verin.ayaklarının darbesiyle tepeleri parçalayan; içinde yaşayan tüm canlılarla birlikte okyanusu çalkalayan dünyanın yok oluşu. sana her zaman koruma sağlar. Sonra davullara doğru adım atmalı (hhanfri)ve ardından Suci Cari'yi gerçekleştirin ve ardından şarkıyı değiştirin.Viképa. Daha sonra ayaklarını hızlı bir tempoyla zarif bir şekilde hareket ettirmeli ve aralarında üç Talas mesafe bırakarak beş adım atmalıdır. Orada yine önce sol ayağını öne; sonra sağ ayağını öne koyarak Sucl (Vedha) C&M yapmalıdır. Ve [yukarıda anlatılan] ayak hareketi ile yüzü öne gelecek şekilde geriye doğru hareket etmeli; yine aynı şekilde üç adım ileri gitmeli ve sonra tekrar sol ayağını önde tutarak Suci Arabasını yapmalıdır. Daha sonra ayaklarını bir araya getirirken Öfkeli Duygu'yu çağıran bir beyit okumalı ve üç adım attıktan sonra iki Asistanı çağırmalı ve onlar yaklaştığında bir Narkutaka Dhruva söylenmelidir. Bu Dhruva'yı söylerken önce sol ayağını; sonra da sağ ayağını öne çıkararak SucI (Vedha) Carl'ı yapmalıdır.

Üç Adamın Konuşması

Daha sonra Sözlü Stilde (Wio-; rati vrtti) bir phiy olması durumunda Üç Erkeklerin Konuşması (Irigntn) gerçekleşmelidir. Bu konuşma sırasında (bu Konuşma) Soytarı aniden içeri girmeli ve Yönetmenin gülümsemesini heyecanlandırmak için çoğunlukla alakasız sözlerden oluşan bir söylem yapmalıdır. nazik] ve kimin [orada] ve kimin kazandığı gibi sorular oyunun olay örgüsüne yol açar (şiiri yaktı); ancak hoş olmayan bir konu getirilmemelidir.Üç Adamın Konuşmasında bir Asistan; Yönetmen tarafından desteklenen sözlerinde hata bulan Soytarı ile konuşuyor.

Övgü

Daha sonra Yönetmen (bir uzman) Teşekkür ve Davet'i (izleyicilere) sunmalı ve performansın (sahneyi aydınlatma) başarısı için oyunun konusuna tekrar değinilmelidir. Uygulamaya geçtikten sonra Tüm bu kurallar dahilinde; üç kişinin tümü (yani Direktör ve iki Asistan) SucI (Vedha) Carl'ı yapmalı ve Jviddba dışındaki herhangi bir CSrt'yi gerçekleştirirken birlikte dışarı çıkmalıdırlar.

Tryasra Ön Elemeleri

Bu nedenle Brahmin?; Caturasra tipinin ön hazırlıklarını yapmalı; Şimdi Tryasra tipinden bahsedeceğim. Kullanımı benzer ve onu oluşturan parçalar aynıdır; Caturasra'dan ayıran tek özellik. biri Tala'nın kısaltılmış ölçüsüdür. [İçinde] Bamya iki Kalas'tan ve bir Kala'nın Tftla'sından oluşmalıdır ve yine SamyS bir Kala'dan ve Sannipata da iki Kalas'tan oluşmalıdır. Kala; Tala ve temponun bu tür ölçümüyle Utthapana ve benzeri diğer öğeleri içeren Tryasra Ön Hazırlıkları yapılmalıdır. On iki heceden oluşan dört ayağının tamamında dördüncü; sekizinci; onuncu ve son heceleri uzun olan Dhruva'ya (şarkı); Tryasra'nın Utthapana Dhruva'sı Tryasra Elemelerinde uzman bir dansçı enstrümantal müziği; [kişilerin] hareketlerini; Dhruva şarkılarını ve TataUS'larını özetlemelidir. [Bir dansçının] hareketleri ve hareketleri; enstrümantal ve vokal müziklerin durumuna göre ayrıntılı ve kısaltılmış iki türden yapılmalıdır. Ellerin ve ayakların her hareketinin olduğu söylenir.iki Kalas süresinde olmalı ve herhangi bir Yürüyüş Turunda olmalıdır. Caturasra (Elemeler) eller ve ayaklar on altı kez hareket ettirilmelidir; Tryasra Elemeleri'nde ise yalnızca on iki kez hareket ettirilmelidir. Bu; Ön Hazırlıklardaki her ikisinin de (el ve ayak hareketlerinin "'.".) ölçümüdür. Ancak Yürüyüş Turunda ayak hareketi yalnızca üç adımdan oluşmalı; ancak sahadaki [farklı] yönlere eğilme şeklinde olmalıdır. Caturasra Preltmimttfes bir beş adım gitmeli [Fakat tüm bu konular] Tryasra Elemelerinde Tala'nın ölçüsüne göre yapılmalıdır. sanatın ustası uygun olduğunu düşünüyor. Bu nedenle tekrardan kaçınmak için hayır [ayrıntılı] [burada] aynı yönde talimat verilmiştir. Brahminlerin en iyileri; bu nedenle; Sözlü Üsluba dayalı bir oyunla ilgili olan Caturasra ve Tryasra türlerinin saf Ön Hazırlıklarını gerçekleştirmelidir.

Karma Ön Elemeler

Tanımlayacağım saf Ön Hazırlıklar hakkında bu kadar çok şey. Şimdi size üreticilerin bunları karışık (r.itrn) tiplerden birine nasıl dönüştürebileceklerini anlatacağım. Utthapnni (Yükseltme) Dhruvii; Dördüncü Adam (raturthakard) tarafından verilen çiçeklerle süslendikten ve müzik uzmanlarının iyi ölçülü yüksek sesli şarkılarıyla yankılandıktan sonra; DundubhU tekrar tekrar çalınmalıdır. [Ve bu şekilde başlayan karma Ön Elemelerde] beyaz çiçek salkımları sahnenin her tarafına dağılmalı ve Angaharalar tanrıçalar gibi giyinmiş [dansçılar] tarafından icra edilmelidir. Yukarıda açıklanan Danco Sınıfı[firth'leri] ile Recakas; Angaharas; Nyasas ve ApanySsas; Benediktor (itHiidi) şiirlerinin (pitdu) ayrı ayaklarına müdahale etmelidir. Bu kural; saf Ön Hazırlıkları karışık olanlara dönüştürenler tarafından uygulamaya konulmalıdır. 'Saf' ön elemeler usulüne uygun olarak 'karışık' yapıldıktan sonra (tüm dansçılar) tanrıçalar yapmalı onların çıkışı. Bütün kadın dansçılar çıktıktan sonra diğeriÖn hazırlıkların bazı bölümleri gerçekleştirilmelidir. Saf Ön Hazırlıkların karışık olanlara dönüştürülmesi gereken yol budur. Ancak ön elemelerde; hangi türden olursa olsun; çok fazla dans ve şarkı olmamalıdır. Eğer [bir performansta] şarkılar; müzik ve dans çok uzun süre devam ederse [bir süreliğine] hem sanatçıları hem de seyirciyi yorar.Seyirciler. Yorgun [kişiler] ne bir hedefe ulaşabilir ne de ulaşmaya yardımcı olabilir.Duyguların ve Devletlerin açık izlenimi veperformansın geri kalanı (yani oyunun kendisi)zevki heyecanlandırın. Ön hazırlıkları yaptıktan sonra Caturasra olsunveya saf veya karma tipteki Tryasra'da; Direktör Asistanlarıyla birlikte aşamadan çıkış yapmalıdır.

Oyunun tanıtımı

Ön elemeler anlatılan şekilde usulüne uygun olarak gerçekleştirildikten sonra; Tanıtıcı (sthapaka)  [sahneye] girmeli ve her açıdan (nitelik ve biçim açısından) Yönetmene (sulrwlhara) benzemelidir. Okunan; Bu paragraftaki prajujya kusurlu görünüyor; çünkü bu prajujya'nın adayı slhapaka'nın tanıtıcısı olamaz). Dhanaiijaya (c. 10. yüzyıl); sulradhara'nın (Yönetmen) Ön Elemelerden (purvaraiiga) sonra dışarı çıktığını; başka bir aktörün dramayı tanıtmak için içeri girdiğini açıkça belirtir . Saradatanaya'nın (c. 1175-1250) görüşü de aynıdır. ViSvaniitha da benzer bir görüş dile getirdi. Dolayısıyla bu pasajın bir bakıma meşhur atasözü ralhe ca vhmanam drstva pwnarjanma na vidyate gibi yorumlanması gerekir. Görünüşe göre BhiUa ön elemeleri kesti ve oyunu sthhpaka'ya tanıttırma uygulamasına son verdi. Bu varsayım; Bairn'in neden sutra dharakrlaram bhailp vb. yazdığını açıklayacaktır (Harsascarita; In Vücudun VaisnavaStharin'ini (posfere) ve Sausthava'sını üstlenmeli ve sahneye girerken Direktörün kullandığı ayak hareketlerini gözlemlemelidir. Giriş bölümünün girişinde DhravS' duruma uygun hale getirilmeli (lafzen anlam) ve ya Caturasra ya da Tryasra olacak ve orta tempoda olacaktır. O zaman Carl'ı övmek için bir performans sergilemeli. tatlı sözler içeren ve çeşitli Duygu ve Durumları çağrıştıran Blokas'ın okunması eşliğinde tanrılar ve Brahminler. Seyircileri (sahneyi aydınlatan) bu şekilde memnun ettikten sonra oyun yazarının (lafzen; şair) adını duyurmalı; ve sonra oyunun temasını (şiiri aydınlatan) ilan etmeye ilişkin Önsözü (prastavana) başlatacaktır1. Daha sonra ilahi bir [oyunda] bir tanrıdan; insani bir [oyunda] bir insandan ve tanrılarla insanların [buluştuğu] bir [oyunda] bir tanrıdan veya bir adamdan bahsederek (lafzen; ona başvurarak) bunu ilan etmelidir. oyunun konusunun farklı yolları [lit. şiir] onun Açılışına (mukha) ve Mikrop C'/Jtj)1 çeşitli şekillerde atıfta bulunarak. Oyunu tanıttıktan sonra Tanıtıcı (lit. theOyunun girişini yapan Brahmin dışarı çıkmalı[sahnenin]. Bu nedenle Ön Hazırlıklar uygun şekilde gerçekleştirilmelidir. kurallara uyuyoruz. Bir oyunun herhangi bir yapımcısının ön elemeleri yapması halindebelirlenen kurallara göre uğursuz hiçbir şey olmayacak"ve [ölümünden sonra] cennet "bölgesine" ulaşacaktır/ Tam tersine; her kim [bu konuda] kasıtlı olarak kuralları ihlal ederek bir oyun ortaya koyarsa; büyük bir kayıp yaşayacak ve [deli'sinden sonra] bir oyun olarak yeniden doğacaktır. daha düşük düzeyde bir yaratık. Güçlü bir rüzgarın körüklediği ateş; [hiçbir şeyi] yanlış yapılan üretim kadar çabuk yakmaz. Bu şekilde;iki farklı boyuttaki(pramana)Ön Hazırlıklar Avanti;Pancala halkı tarafındangerçekleştirilmelidir.  Daksinatya ve Odra bölgeleri. Brahminler; bunlar Ön Hazırlıklarla ilgili kurallar. Şimdi bana Natyaveda ile ilgili başka hangi kuralların tartışılması gerektiğini söyleyin. Burada; Bharata'nın Natyasastra'sının bir oyunun yapımına ilişkin Ön Hazırlıkları ele alan V. Bölümü bitiyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FOTOĞRAFTA FARKINDALIK SÜRECİ ve DEĞERLENDİRME Dr.Özand Gönülal

Eser Analiz Yöntemleri

BİLECİK ORHAN GAZİ İMARETİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand Gönülal

İznik Yakup Çelebi Camisi (İmareti) Dr. Özand Gönülal

AMASYA BEYAZID PAŞA CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Edirne Muradiye Camisi Dr.Özand Gönülal

İznik Nilüfer Hatun İmareti. Dr.Özand Gönülal

ANKARA KARACABEY CAMİSİ KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

AMASYA YÖRGÜÇ PAŞA CAMİSİ, 1430,KUBBEYE GEÇİŞ ELEMANLARI Dr.Özand GÖNÜLAL

Adnan Turani (1925- 2016) Dr.Özand Gönülal